SweClockers utser årets spel – nomineringar

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Dizzö:

@wittwang sorry ej läst hela tråden men är detta tänkt bara vara PC eller alla spel?

Tänkte eftersom Sweclockers är PC sida.

Nej, alla spel passar! Vet att både Read Dead Redemption 2 och God of War var populära i omröstningarna när det begav sig, så att begränsa till PC känns dumt

Permalänk
Medlem

Tycker inte det släpps mycket spel längre som är särskilt bra eller så är det jag som börjat tröttna på att spela men inte kunnat acceptera det än. Hade hoppats på att cyberpunk 2077 skulle bli väldigt bra men är inte speciellt nöjd, väldigt överhypat spel.

Kan tyvärr inte skriva vad jag tycker är årets spel då jag inte tycker något spel har varit speciellt bra detta år.

Hade Cyberpunk 2077 haft npc liknande GTA online och inte massa störande buggar och bättre optimerat så hade det lätt varit det spel jag hade nominerat till årets spel.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Hur skulle det kunna vara något annat än Half-Life: Alyx? Första riktiga steget in i välgjord AAA-VR. Spelet har allt - karaktär, flyt, action, spänning och revolutionerande mekanik och design.

Sen så står spelet redan till grund för mods och andra spel på ett sätt som får en att tänka tillbaka till HL2 och Garrys Mod.

Cyberpunk i all ära (de typ 5 timmar jag hunnit spendera med det), men det har inget på Half-Life.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Ghost of Tsushima var det bästa spelet jag lirade i år.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk
Medlem

Då de enda spelen jag köpt iår är cyberpunk och assassins creed valhalla. så måste vinsten gå till AC-V. Spelade 2h cyberpunk men va för ospelbart med GTX 1080 och i7 6700k. Så köpte AC istället, och har fastnat totalt!

Assassins Creed Vallhalla är mitt GOTY

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Cyberpunk borde ju vara bannat från deltagande med tanke på att det dragits tillbaka på två plattformar på obestämd tid, kan inte alls se hur en sådan release kan godkännas...

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed Valhalla tveklöst.

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem

Med risk att bli lynchad, warzone

Permalänk
Medlem

Jag sticker ut skägget och säger Spiritfarer! Ett oerhört charmigt spel med en värmande story som berör och trevlig spelmekanik. Spelet handlar om att ta farväl, både det smärtsamma och det vackra och berättar historien om Stella som ska föra själar till sista vilan.

Starkt, smärtsamt, vackert och buggfritt.

Permalänk
Medlem

Valhalla, larvigt välgjort.

Visa signatur

MSI RTX 3080 Ventus OC, i9 10850K, MSI Z490 Ace, Corsair 2x16gb 3200 mhz Vengeance LPX, Fractal Design Define 7 Compact, Noctua NH-D15 chromax.black

Permalänk
Medlem

Då next-gen är det nya modeordet så nominerar även jag flight simulator då det känns rent tekniskt som det mest nyskapande som kommit ut i år. Plus att det är riktigt skoj.

Permalänk
Medlem

The last of us 2.

Permalänk
Medlem

Animal Crossing: New Horizons och SnowRunner är bra kanditater tycker jag

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Samsung Sverige

Jag vill nog också nominera Cyberpunk 2077. Kanske inte för att det är jättevälpolerat, men för att det har gett mig väldigt mycket och skapat en hel del tankar. Med några patchar och kanske lite nytt innehåll tror jag att det kan hålla länge.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Cyberpunk borde ju vara bannat från deltagande med tanke på att det dragits tillbaka på två plattformar på obestämd tid, kan inte alls se hur en sådan release kan godkännas...

Lik förbannat är det väldigt bra spel! 👌

Permalänk
Inaktiv

Minns inte ens vilka spel som släppts detta år. Men två snabba och värdiga förslag kan jag ge:

Indie: Teardown
AAA: The Last of Us Part II
Portabelt: Animal Crossing: New Horizons
Tjänst: Game Pass for PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobertN:

Lik förbannat är det väldigt bra spel! 👌

Det är det säkert men nämn gärna ett annat spel som tagits bort från två av de största spelbutikerna i världen på det här sättet

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077 (PC).

80 timmar hittills. Lite småbuggigt, men absolut inga gamebreaking buggar.

Någon högre upp skrev att det var ospelbart på 1080 och i7 6700K, vilket absolut inte stämmer, då det är samma setup som jag har. Flyter på fint utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det är det säkert men nämn gärna ett annat spel som tagits bort från två av de största spelbutikerna i världen på det här sättet

Men för mig är det inte det som spelar någon roll. Jag röstar på det för att jag har spelat närmare 50 timmar på PC och haft otroligt roligt med det. Därmed är det utan tvekan det bästa spelet i år.
För mig är årets spel själva innehållet och inte hur lanseringen av spelet gick till.

Permalänk
Avstängd

Allt utom Cheaterfield 5! Dice och EA praktiskt taget skiter i att fuskare tagit över!! Skulle vara kul om SC kunde spela lite BF5 idag .Hoppade in på 5 servrar efter varandra med fuskare på. Aja det hör inte hit kanske så....

måste man välja så Microsoft Flight Simulator kanske kan få vara min röst då

Permalänk
Medlem

Factorio slutade vara early access så det borde räknas som ett 2020 spel.

Så frågan är väl mer vilket spel som ska komma på 2:a plats?

Edit: Ser att fler än jag haft denna tanke, föga överraskande.

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077 (PC)

65 timmar och förutom några buggar och omstarter så är det lätt årets spel...ändå.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

HL:Alyx - vinner på ren innovation, enlig mig.

Permalänk
Viking

Among Us

Ska jag vara helt ärlig är årets spel Among us! Är väl medveten om att det inte släpptes i år, men ingen spelade det innan året så...

Men håller inte folk med?
Det måste åtminstone få ett "honorable mention".

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077, rena knarket!

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Genshin Impact

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebban80:

Cyberpunk 2077 (PC).

80 timmar hittills. Lite småbuggigt, men absolut inga gamebreaking buggar.

Någon högre upp skrev att det var ospelbart på 1080 och i7 6700K, vilket absolut inte stämmer, då det är samma setup som jag har. Flyter på fint utan problem.

Vilka inställningar kör du då? För jag själv har blivit såpass galen på att min RX 5700 XT inte orkar driva spelet i 1440p High på 60 fps, att jag tagit klivit ner till 1080p High, och får fortfarande inte konstant 60 fps! Sedan kan man ju diskutera vad "ospelbart" är, men jag skulle säga att under 60 fps i combat är ospelbart. Vilket inte är ovanligt i väldigt populerade områden!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

The Last of Us Part II utan tvekan. Cyberpunk 2077 nomineras till årets flopp och sjukaste besvikelsen någonsin. Det är inte bara buggigt -- det är halvfärdgt utan knappt hälften av vad som utlovades. Kört med v1.0.5HOTFIX och tror fan det är VÄRRE nu. (5900X/3080OC)

Trollar du? Du kan byta ut Cyberpunk 2077 i den meningen mot The last of us part 2 för min del Bästa golf simulatorn iallafall, får tacka för alla memes spelet gav också. I mitt tycke är det som att tycka Dexter sista säsong är det bästa som skrivits i TV-historia.

Edit : Trots sina buggar så ger jag det till Cyberpunk 2077, ska bli spännande att följa utvecklingen för spelet nu.

Permalänk
Hedersmedlem

Deep rock galactic.

Jag köpte det i våras - och har nog flest spelade timmar av alla spel i min steamkatalog nu. Väldans bra lir alltså.
Och ja - det gick ur early access i år.

Rock and Stone brother - rock and Stone

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Tesi0:

Med risk att bli lynchad, warzone

Varför skulle någon lyncha dig för att du har en egen åsikt?