Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrbond:

Haha när bokade du? Bokade 2020-10-12 och jag fick sms för sjätte gången idag och mitt blev flyttat till den 21:a. Lär väl bli nästa år man får lådan..

2020-10-18 tror jag det var. Har fått mitt 4e framflyttade datum.

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk

Jag har en Xbox Series X väntandes på mig hos Webhallen Sveavägen men eftersom jag inte längre vill ha den så är den up for grabs om någon här vill hämta ut den istället. Skicka ett PM bara.

EDIT: Finns inte kvar längre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrbond:

Haha när bokade du? Bokade 2020-10-12 och jag fick sms för sjätte gången idag och mitt blev flyttat till den 21:a. Lär väl bli nästa år man får lådan..

Den 21:a 😂 och på Felgigantens sida står det ”Kommer in i lagret 2020-12-23”. 🤬🤬

Permalänk
Medlem

Sådär! Stort tack till denna fantastiska community på sweclockers och till @mrgentleman2000

Avbokade min beställning från Elgiganten och hämtade upp ett Xbox Series X på webhallen! Nu sitter jag som ett barn på julafton och väntar på att alla roliga spel på gamepass ska laddas ner och bläddrar igenom menyer.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt att lokala LAN-partyn och nätverksspelande fungerar än idag!

https://youtu.be/i1iIaSbK9bg

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kör också gamepass. Men får ta och installera om spelet så löser det sig förhoppningsvis.
Edit ingen skillnad.

Fick problem sent igår kväll, då var det som den inte ville koppla upp. Alla andra spel fungerande bra online och andra onlinetjänster funkade fint.
Måste vara något med Forzas servrar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PhaCe:

Fick problem sent igår kväll, då var det som den inte ville koppla upp. Alla andra spel fungerande bra online och andra onlinetjänster funkade fint.
Måste vara något med Forzas servrar.

Kan det vara så att MS förlitar sig på några Google-tjänster för Forza (med tanke på att Google var nere igår menar jag)?

Permalänk
Medlem

Nån som kan tipsa om ett bra headset?

Jag letar efter något som laddas via usb-c, är trådlöst och fungerar till PC med (blir mkt hemjobb just nu). Jag hade dessutom helst sett att det använde sig av dongle med.

Det närmsta jag hittat själv verkar vara Steelseries Arctis 7x, den tickar alla boxar, men kan endast laddas via micro-usb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhaCe:

Fick problem sent igår kväll, då var det som den inte ville koppla upp. Alla andra spel fungerande bra online och andra onlinetjänster funkade fint.
Måste vara något med Forzas servrar.

Skrivet av snajk:

Kan det vara så att MS förlitar sig på några Google-tjänster för Forza (med tanke på att Google var nere igår menar jag)?

Men jag har haft problemet nästan en vecka. Och mina vänner med one konsoler har inga problem. Jag hade inga problem med min one s.
Alla andra online saker fungerar för mig. Jag kan komma in i online om jag försöker ansluta många gånger men kastas ut efter någon minut.

Men vad jag kunnat söka mig till så är det ett problem de försöker fixa.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av iDEOT:

Nån som kan tipsa om ett bra headset?

Jag letar efter något som laddas via usb-c, är trådlöst och fungerar till PC med (blir mkt hemjobb just nu). Jag hade dessutom helst sett att det använde sig av dongle med.

Det närmsta jag hittat själv verkar vara Steelseries Arctis 7x, den tickar alla boxar, men kan endast laddas via micro-usb.

Arctis 1 kör ju med USB-C, men det kanske saknar annan egenskap?
https://steelseries.com/gaming-headsets/arctis-1-wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Arctis 1 kör ju med USB-C, men det kanske saknar annan egenskap?
https://steelseries.com/gaming-headsets/arctis-1-wireless

Vad jag kan se så verkar det bara vara donglen som är usb-c, för att ladda headsetet så ser det ut att behövas micro-usb. Arctis 7X verkar ha samma upplägg. Vilket är väldigt synd för i övrigt hade det levt upp till mina krav

Permalänk
Medlem
Skrivet av iDEOT:

Vad jag kan se så verkar det bara vara donglen som är usb-c, för att ladda headsetet så ser det ut att behövas micro-usb. Arctis 7X verkar ha samma upplägg. Vilket är väldigt synd för i övrigt hade det levt upp till mina krav

Ah, sorry. Helt rätt - jag kollade noggrannare i manualen nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Ah, sorry. Helt rätt - jag kollade noggrannare i manualen nu.

Nej det var relativt dolt på på produktsidan, jag själv fick zooma i en av bilderna för att avgöra vad det var för kontakt. Tack för din hjälp dock!

Jag förutsätter att detta är åtgärdat till nästa "generation" headset från steelseries. Micro-usb känns väldigt förlegat och som ett väldigt märkligt val när donglen redan använder usb-c. Tråkigt att behöva invänta nytt släpp dock, det kliar ju i köpfingrarna nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av iDEOT:

Nej det var relativt dolt på på produktsidan, jag själv fick zooma i en av bilderna för att avgöra vad det var för kontakt. Tack för din hjälp dock!

Jag förutsätter att detta är åtgärdat till nästa "generation" headset från steelseries. Micro-usb känns väldigt förlegat och som ett väldigt märkligt val när donglen redan använder usb-c. Tråkigt att behöva invänta nytt släpp dock, det kliar ju i köpfingrarna nu

Corsair hs75 bästa headsetet till xbox.

Permalänk
Medlem

I lager på webhallen.
https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X Webblager - Slut!

Slut
Permalänk
Medlem
Skrivet av planta:

Stog 50+ när min bokning gick genom 12:12, 12:22 va alla slut

Visa signatur

AMD 3700X | ASUS Rog Strix B450-F | 16GB G.Skill 3400 Mhz | ASUS Rog Strix RTX 2070 Super |

Permalänk
Medlem

Så det var Webhallen som fick alla som Elgiganten skulle fått idag.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk

WH Malmö har 17 st enl saldo på webhallen

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av koaaN:

Stog 50+ när min bokning gick genom 12:12, 12:22 va alla slut

Ja dom gick snabbt igen, hann att knipa en 14 över

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tosse82:

Corsair hs75 bästa headsetet till xbox.

Ja jag har kikat på dem med. Problemet är att de kräver adaptern för att kunna användas till PC. Jag misstänker att jag därför behöver para om dem mellan min series x och adapter som jag sätter i min pc. Smaksak förvisso men jag hade hellre bara haft en adapter som jag flyttar fram och tillbaka likt steelseries upplägg, då jag misstänker att det går snabbare. Jobbar hemma på heltid just nu och ibland ges tillfälle att lira någon minut på lunchen.

Utöver detta så är mitt befintliga trådade headset från Corsair, och det är det sämsta jag någonsin använt. Jag är därför lite extra motsträvig till att ge dem mer av mina pengar, även om hs75 verkar vara fantastiska.

Permalänk
Medlem

Beställde XsX 2020-11-14 från Elgiganten. Fick sms från Bring nu ikväll för att följa ordern:
” Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.15 december 20:43 - 556 52 JÖNKÖPING”
Även fått från Klarna att jag kan betala min faktura. Står fortfarande som reserverad när jag kollar orderhistorik på Elgiganten.

Permalänk
Medlem

Hur funkar webhallens lager egentligen? Jag beställde där senast någon skrev något här att de fanns i lager, hann dock inte få någon men tycker ju de borde skicka den före de som beställer idag. Står dock fortfarande att den saknas i lager på min beställning från 2020-12-09...

Permalänk

Postnord slarvade bort mitt paket med Xbox series X från @Webhallen =( Har inte ens fått svar på mitt supportärende som jag skickade till Webhallen i söndags. Undra hur länge man får vänta nu.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av FreakaliS:

Postnord slarvade bort mitt paket med Xbox series X från @Webhallen =( Har inte ens fått svar på mitt supportärende som jag skickade till Webhallen i söndags. Undra hur länge man får vänta nu.

Tja!
Sticker in mitt huvud här så du har fått något svar av oss iaf, vår kundtjänst är under en helt sinnesjuk belastning just nu där de ligger väldigt mycket efter. Det har vart väldigt många releaser under kort period med Black Friday som grädde på moset, vi har tagit in externa resurser för att avlasta vår kundtjänst. Med det sagt, försök ha tålamod för lite förlängda svarstider, vet att dom sliter som djur just nu för att jobba sig genom backlog av ärenden.

Men det du kan börja med att göra medans du väntar är att reklamera till posten då det är dom som har tabbat sig. Kön till Xbox Series X kön är inte nära av att vara hopplös så tror inte det ska vara någon extrem väntan. Ser inget inkommande just nu men hoppas mitt svar ger någon tröst för stunden

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Tja!
Sticker in mitt huvud här så du har fått något svar av oss iaf, vår kundtjänst är under en helt sinnesjuk belastning just nu där de ligger väldigt mycket efter. Det har vart väldigt många releaser under kort period med Black Friday som grädde på moset, vi har tagit in externa resurser för att avlasta vår kundtjänst. Med det sagt, försök ha tålamod för lite förlängda svarstider, vet att dom sliter som djur just nu för att jobba sig genom backlog av ärenden.

Men det du kan börja med att göra medans du väntar är att reklamera till posten då det är dom som har tabbat sig. Kön till Xbox Series X kön är inte nära av att vara hopplös så tror inte det ska vara någon extrem väntan. Ser inget inkommande just nu men hoppas mitt svar ger någon tröst för stunden

/Patrik

Tack för svar! Förstår att det är mycket att göra i dessa tider. Försöker vara tålmodig men efter 3 dagar tycker man att man borde fått någon form av återkoppling. Om så bara ett automatiskt svar om att vi inte har glömt av dig utan svar kommer. Jag har redan varit i kontakt med Postnord och de har gjort en spårning men inte lyckats finna paketet. Postnord hävdade att det är avsändaren (Webhallen) som nu skall göra en reklamering. Vad är det som gäller där egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensa86:

Hur funkar webhallens lager egentligen? Jag beställde där senast någon skrev något här att de fanns i lager, hann dock inte få någon men tycker ju de borde skicka den före de som beställer idag. Står dock fortfarande att den saknas i lager på min beställning från 2020-12-09...

Givetvis plingade det till i postnord appen en timme efter jag skrivit detta... 3 (!) paket på väg så antingen är det skickat i vad som känns som onödigt många paket eller så fick jag 2 extra som kompensation för att ha väntat i en månad på att få den. Det sista är ju dock inte webhallens fel då det gick på en vecka därifrån. Från inet som jag bokade i augusti har jag ju fortfarande inte hört ett pip ifrån...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av FreakaliS:

Tack för svar! Förstår att det är mycket att göra i dessa tider. Försöker vara tålmodig men efter 3 dagar tycker man att man borde fått någon form av återkoppling. Om så bara ett automatiskt svar om att vi inte har glömt av dig utan svar kommer. Jag har redan varit i kontakt med Postnord och de har gjort en spårning men inte lyckats finna paketet. Postnord hävdade att det är avsändaren (Webhallen) som nu skall göra en reklamering. Vad är det som gäller där egentligen?

Förstår! ska framföra feedback till dom! (jag sitter på inköp så jag är inte fullt inrullad i hur allt funkar). Då låter det som att du har bättre koll än mig just nu! 😳

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensa86:

Hur funkar webhallens lager egentligen? Jag beställde där senast någon skrev något här att de fanns i lager, hann dock inte få någon men tycker ju de borde skicka den före de som beställer idag. Står dock fortfarande att den saknas i lager på min beställning från 2020-12-09...

Inte strö salt i såret men min beställning jag gjorde idag är utskickad och framme redan imorgon. Ibland har man tur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jonatas:

Står fortfarande som reserverad när jag kollar orderhistorik på Elgiganten.

Det behöver du inte bry dig om. Köpte och fick en TV levererad i somras. Står fortfarande som ”Reserverad”.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jag som sitter och väntar på en XsX från Inet
Verkar ju lite som om Webhallen fick alla maskiner.

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter