Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ei:

Jag som sitter och väntar på en XsX från Inet
Verkar ju lite som om Webhallen fick alla maskiner.

Tror att Elgiganten fick in ett gäng också, fast på deras helt värdelösa sida kan man inte riktigt röna ut det.
Jag fick ett mejl sent igår om att min beställning är på väg. Ingen info om vilken beställning det gäller. Går jag in på ordersidan på EG så står XSX fortfarande som reserverad.
Bring Postnord anger vikten till 6+ kg och Klarna skickade i dag faktura på 5695kr så jag utgår från att det är den som är på g hit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Tror att Elgiganten fick in ett gäng också, fast på deras helt värdelösa sida kan man inte riktigt röna ut det.
Jag fick ett mejl sent igår om att min beställning är på väg. Ingen info om vilken beställning det gäller. Går jag in på ordersidan på EG så står XSX fortfarande som reserverad.
Bring Postnord anger vikten till 6+ kg och Klarna skickade i dag faktura på 5695kr så jag utgår från att det är den som är på g hit.

Får man fråga när du beställde?

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Får man fråga när du beställde?

2020-11-13

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

2020-11-13

Nice, beställde min 2020-10-19 och min är framflyttad till 20/12. Inget illa mot dig men Elgiganten är fan ett skämt.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Nice, beställde min 2020-10-19 och min är framflyttad till 20/12. Inget illa mot dig men Elgiganten är fan ett skämt.

Samma här. Beställt 10/10. EG har ju det hela bakvänt. Levererar först till dom som beställt senare....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Nice, beställde min 2020-10-19 och min är framflyttad till 20/12. Inget illa mot dig men Elgiganten är fan ett skämt.

Ja, det är fan illa.
När jag beställde stod det förväntad leverans 04 januari, så visst är jag positivt överraskad.. Men det är väldigt dålig kundservice att inte beta av kön kronologiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Nice, beställde min 2020-10-19 och min är framflyttad till 20/12. Inget illa mot dig men Elgiganten är fan ett skämt.

Samma här, 18/10.
Förväntad leveransdag 20/12.
🤔

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Medlem

Beställde mitt Xbox från Elgiganten den 10/11 och fick det 11/12. Har en förhandsbokning ifrån September på Webhallen som jag inte fått , och då väntade jag tills i måndags att boka av den.

Permalänk
Medlem

Jag beställde från Elgiganten en vecka efter att bokningen öppnade, fick preliminär leverans 3/12. När Elgiganten verkade haverera med sina bokningar flera gånger och folk som beställde efter fick sina före mig vågade jag inte vänta längre. Den 18/11 fanns det några enheter på Microsofts hemsida, de försvann, satt och laddade om tills det gick att köpa igen. Veckan efter hade jag en Xbox Series X hemma. Jag avbeställde den från Elgiganten, och jag fick intrycket av att jag var en av många som gjorde det. Jag behövde knappt säga vad det gällde, han sa direkt "jaha, du vill avbeställa Xboxen förstår jag...".

Nu har jag levt med den i nästan en månad, och jag har verkligen levt med den. Knappt gjort något annat. Allt är så rappt och trevligt. Till och med väldigt gamla spel som Star Trek: Online har fått ett lyft när en inte behöver sitta och vänta i hundra år. Och auto HDR är inte dumt alls. Det enda som stör mig lite just nu är att onlineläget i Forza Horizon 4 är trasigt sedan Super7-uppdateringen. Men allt annat är jag bara nöjd med. Blev ett större lyft från Xbox One än vad jag hade väntat mig.

Har köpt en 3 kilos Nutella-burk till sambon för bättre tålamod med julens missbruk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhaCe:

Fick problem sent igår kväll, då var det som den inte ville koppla upp. Alla andra spel fungerande bra online och andra onlinetjänster funkade fint.
Måste vara något med Forzas servrar.

Det har varit strul med forza från och till i en vecka. Det påpekas lite varstans.

Permalänk

Hej!

Fick notis från pricerunner.se att series x finns nu tillgänglig att beställa den 04/12 klockan 15:33.

15:45 har jag betalat för den.

18:11 var den redo att hämta i butik.

19:00 var den i mina händer ❤️

Jag var helt chockad att jag fick den... och på samma dag!

Ska öppna den nu i helg eftersom jag kommer att ha lite ledigt. Min första konsol, har två spel med den - cyberpunk 2077 och red dead redemption 2

R.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LillaRosaKorsa:

Ska öppna den nu i helg eftersom jag kommer att ha lite ledigt. Min första konsol, har två spel med den - cyberpunk 2077 och red dead redemption 2

Kul! Men jag tror inte du hinner spela klart de spelen på en helg! ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av appel1:

Kul! Men jag tror inte du hinner spela klart de spelen på en helg! ;D

Du kommer att ladda ner uppdateringar som ett barn på julafton.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av appel1:

Kul! Men jag tror inte du hinner spela klart de spelen på en helg! ;D

Skrivet av pacc:

Du kommer att ladda ner uppdateringar som ett barn på julafton.

Ja, ett tips är att du startar upp den och ser till att allting är nedladdat och uppdaterat. Det kommer ta ett tag

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

På gång.

Äntligen är xboxen på g.
Står såhär när jag kollar mitt unika ordernummer.
Klar att skickas från vårt lager.
😬Kan man hoppas på leverans innan helgen. 🤔

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Medlem

Nu hämtat XSX från EG. Beställt 10/10.

Permalänk
Medlem

Hur gör jag för att claim xbox All Access.

Jag får inte till det när jag försöker lägga till det i xboxen.

Försöker följa guiden som följde med epost meddelandet när jag beställde xboxen.

Hur du löser in medlemskapet under inställningar:

1. Se till att du är inloggad med det Microsoft-konto som du vill använda för ditt Xbox Game Pass Ultimate-medlemskap.
2. Tryck på Xbox-guide-knappen för att öppna guiden.
3. Välj Settings > All settings > Account.
4. Under Account, välj ”Included with this Xbox”.
5. Välj Xbox All Access, därefter väljer du ”Claim it”.

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabben:

Hur gör jag för att claim xbox All Access.

Jag får inte till det när jag försöker lägga till det i xboxen.

Försöker följa guiden som följde med epost meddelandet när jag beställde xboxen.

Hur du löser in medlemskapet under inställningar:

1. Se till att du är inloggad med det Microsoft-konto som du vill använda för ditt Xbox Game Pass Ultimate-medlemskap.
2. Tryck på Xbox-guide-knappen för att öppna guiden.
3. Välj Settings > All settings > Account.
4. Under Account, välj ”Included with this Xbox”.
5. Välj Xbox All Access, därefter väljer du ”Claim it”.

Det kommer upp på skärmen automatiskt att aktivera All Access, eller kan använda metoden som du beskrev.

Permalänk
Medlem

Beställde på Webhallen i Tisdags och fick hämta den på posten idag

Visa signatur

AMD 3700X | ASUS Rog Strix B450-F | 16GB G.Skill 3400 Mhz | ASUS Rog Strix RTX 2070 Super |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hesa80:

Det kommer upp på skärmen automatiskt att aktivera All Access, eller kan använda metoden som du beskrev.

Mailade till upgraded som stod i mailet från inköpet.
Fick detta svar.

Hey Anders!

We’re sorry it isn’t working for you. From what I can see on my end your order hasn't been completed at the store by the sales associate. Unfortunately, it looks like they never activated the serial number of the Xbox meaning the Game Pass subscription hasn't been started. You will have to visit the store you bought the Xbox in again, or call them, and ask them to activate your Game Pass by delivering the product and adding the correct serial number to the plan (the one that is on your device). Unfortunately, this is not something we can do from here as we don’t have access to the correct systems. Once they fix that, you will need to perform a full factory reset on the device to be able to activate it.

Hope it works out, thank you! wave

Paula Paula from Upgraded

Så imorgon åker jag förbi elgiganten. Tråkigt när det blir såhär.

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabben:

Mailade till upgraded som stod i mailet från inköpet.
Fick detta svar.

Hey Anders!

We’re sorry it isn’t working for you. From what I can see on my end your order hasn't been completed at the store by the sales associate. Unfortunately, it looks like they never activated the serial number of the Xbox meaning the Game Pass subscription hasn't been started. You will have to visit the store you bought the Xbox in again, or call them, and ask them to activate your Game Pass by delivering the product and adding the correct serial number to the plan (the one that is on your device). Unfortunately, this is not something we can do from here as we don’t have access to the correct systems. Once they fix that, you will need to perform a full factory reset on the device to be able to activate it.

Hope it works out, thank you! wave

Paula Paula from Upgraded

Så imorgon åker jag förbi elgiganten. Tråkigt när det blir såhär.

Har du pratat med någon på EG när du hämtat ut Xboxen att den måste aktiveras...?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kabben:

Mailade till upgraded som stod i mailet från inköpet.
Fick detta svar.

Hey Anders!

We’re sorry it isn’t working for you. From what I can see on my end your order hasn't been completed at the store by the sales associate. Unfortunately, it looks like they never activated the serial number of the Xbox meaning the Game Pass subscription hasn't been started. You will have to visit the store you bought the Xbox in again, or call them, and ask them to activate your Game Pass by delivering the product and adding the correct serial number to the plan (the one that is on your device). Unfortunately, this is not something we can do from here as we don’t have access to the correct systems. Once they fix that, you will need to perform a full factory reset on the device to be able to activate it.

Hope it works out, thank you! wave

Paula Paula from Upgraded

Så imorgon åker jag förbi elgiganten. Tråkigt när det blir såhär.

Skrivet av hesa80:

Har du pratat med någon på EG när du hämtat ut Xboxen att den måste aktiveras...?

Det verkar som att en del haft strul med detta hos Elgiganten.

Själv är jag förvånad över att det måste aktiveras på plats hos EG. I dessa tider när så mycket kan fjärrstyras så borde det kunna ske online.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jag ringde elgigantens support, fick prata med 3 olika människor.
De kunde inte hjälpa mig.
Så jag åkte till butiken och de fixade det på 5 minuter. De hade glömt att aktivera det.

Undrar hur många som blir ledsna på julafton när de öppnar xboxen och det inte är aktiverat.

Jaja, huvudsaken är att det ska fungera nu.
Får väll se i eftermiddag när jag kommer hem.

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Medlem

Någon som kan skriva lite hur Xbox SX är som mediaspelare? Planerar att köra Plex på istället för appen i TVn för att komma åt atmos bland annat.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk

Tjena!

Vad är era anledningar till att ni köper XS och inte PS4? Jag står i valet och kvalet - gillar xbox men ps5 har en ny kontroll samt bättre exklusiva spel. Grejen är agg det är just pskontrollen som gjort att jag historiskt haft svårt för playstation.

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Skrivet av jonatande:

Tjena!

Vad är era anledningar till att ni köper XS och inte PS4? Jag står i valet och kvalet - gillar xbox men ps5 har en ny kontroll samt bättre exklusiva spel. Grejen är agg det är just pskontrollen som gjort att jag historiskt haft svårt för playstation.

Rent spontant tänkte jag säga av ren rutin. Men främst är det väl Forza och Halo som gör att jag dras dit. Dras ärligt talar inte till PS exklusives. Sen är det väl så att att jag helt enkelt gillar Xbox.

Men hade nog gott kunna köpa ett PS5 också men ser inget behov av det. Aldrig gillat PS-kontrollen heller men PS5ans verkar ju rätt fet.

Visa signatur

strong like horse smart like tractor

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med Xbox, gillar spelen och kontrollen, och har än så länge inte varit så lockad av PS exklusiva spel. Hinner inte spela de spel jag har, än "värre" nu med game pass, så att ha båda har inte känts så motiverat heller.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jonatande:

Tjena!

Vad är era anledningar till att ni köper XS och inte PS4? Jag står i valet och kvalet - gillar xbox men ps5 har en ny kontroll samt bättre exklusiva spel. Grejen är agg det är just pskontrollen som gjort att jag historiskt haft svårt för playstation.

Ingen speciell anledning faktiskt. Båda två konsolerna är ju grymt bra och har mängder med spel.
Rent designmässigt är Xboxen snyggare, men det är ju en rent subjektiv uppfattning. Halo bryr jag mig inte om, så det var ingen deal-breaker heller.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jag har både PS5 och en XSS. På det sättet får jag det bästa av två världar till en överkomlig kostnad.

Skulle jag bara fått välja en konsoll hade det istället blivit en XSX, tveklöst. Det är helheten som gör det.

Xbox är helt enkelt en mer angenäm upplevelse i alltifrån design och UI till spelutbud och bakåtkompatibilitet. Visst har PS även i mitt tycke stått för de mest intressanta exklusiva titlarna historiskt sett, men detta är definitivt på väg att ändras. Microsoft storsatasar verkligen inför framtiden på diverse olika sätt. Deras uppköp av Bethesda var så att säga pricken över i. Vi ska nog inte alls räkna med att exempelvis nästa Elder Scrolls ens släpps på PS då det lär vara Game Pass-prenumerarioner MS är ute efter och inte kortsiktiga vinster.

Just Game Pass är också den verkligt stora grejen med Xbox som jag ser det. För mig har det inneburit ett helt annat sätt att konsumera spel, egentligen på precis motsvarande sätt som när Netflix eller Spotify gjorde intåg på marknaden.

Det enda som jag faktiskt gillar bättre med min PS5 än med min XSS är just handkontrollen. Battertiden skulle kunna varit bättre, men annars är den helt otrolig med sina features. Merparten riskerar självklart att aldrig bli annat än rena gimmicks, men får de ett någorlunda fritt spelrum framöver så kommer PS5 sopa banan med Xbox just här. Fast det är fortfarande inte nog för att väga upp allt det andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatande:

Tjena!

Vad är era anledningar till att ni köper XS och inte PS4? Jag står i valet och kvalet - gillar xbox men ps5 har en ny kontroll samt bättre exklusiva spel. Grejen är agg det är just pskontrollen som gjort att jag historiskt haft svårt för playstation.

Game pass! Sen tror jag att exklusiviteterna kommer väga över till xbox favör för min egen del framöver med titlarna från Obsidian och Zenimax. Kör PC, Switch och Series X för tillfället men kanske köper en PS5 om det kommer några "måste ha" titlar.

Just nu känner jag att PS lever på gamla meriter medan xbox har visat att man satsar stort på framtiden.