Permalänk
Medlem

Min 5900x som jag beställde på NoN den 2:a Dec gick iväg med posten idag!

Nu behöver jag bestämma mig för en AIO bara... Nån som har nån rekommendation på bra AIOs eller kanske någon man bör undvika? Är lite inne på Asus Ryujin 360, men har läst lite blandade recensioner om den. 🤔

Permalänk
Skrivet av aspen85:

Min 5900x som jag beställde på NoN den 2:a Dec gick iväg med posten idag!

Nu behöver jag bestämma mig för en AIO bara... Nån som har nån rekommendation på bra AIOs eller kanske någon man bör undvika? Är lite inne på Asus Ryujin 360, men har läst lite blandade recensioner om den. 🤔

För bäst kylning. Arctic Liquid Freezer 2. 280/360.
Tänk bara på att radiatorn är fläskig.

Permalänk
Skrivet av Silvowitch:

För bäst kylning. Arctic Liquid Freezer 2. 280/360.
Tänk bara på att radiatorn är fläskig.

Extremt fläskig. Går inte in toppmonterad i en Meshify 2 ens med Crucial Ballistix minnen.

Permalänk
Skrivet av AndreassJohansso:

Klippte en från NoN nu ikväll, fick ett ordernummer och det stod att beställningen hade genomförts, fick dock inget mail med orderbekräftelse :/

Dubbelkolla så att inte orderbekräftelsen råkat hamnat i skräppostkorgen, det hade den gjort för mig när jag beställde från netonnet för några veckor sedan

Permalänk
Skrivet av hyperninja:

Extremt fläskig. Går inte in toppmonterad i en Meshify 2 ens med Crucial Ballistix minnen.

Finns en video med en kille som får in en 420 utav denna modell i toppen. Så det går men det blev tight!

För övrigt så la jag märke till att Inet har ändrat deras lagerstatus på 5900x till 15 januari 2021. Min order som fortfarande ligger kvar för tillfället står som 18/12.
Så det ser inte bättre ut än att de som väntar på något gott får vänta länge...
Jag ska bygga datorn nu till helgen så efter det är up n running ska jag avboka min order från Inet då jag redan har en 5900x ifrån NON.

Permalänk

Rapporterade glad i hågen igår att min beställning på 5900x fått grön bock på Webhallen. Kan dock upplysa om att den numer blivit gul igen av någon anledning. Beställde 15:08 på releasedagen.

Visa signatur

/Pettson

Permalänk
Medlem

Äsch då.. Min 5800x verkar ju iaf vara på väg nu men lär inte få den innan helgen..

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobo:
Skrivet av marukusu:

Tack! Har väntat på 5600X då egentligen den passar mina nuvarande behov bäst, men hade kunnat sträcka mig till 5800X men har trott det loppet varit kört! Får hoppas ordern går igenom. Väntar bara på chassi med för nytt bygge, men kan fixas snabbt 🙂

Samma här. Har en beställning på 5600x på Komplett sedan 12 November, men förväntas i lager 30 December. Har redan en 3600 men detta tillfälle nappade jag på och förväntas hämta ut en 5800x från instabox ikväll

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Finns fortfarande 5800x i lager på NetOnNet om någon är intresserad

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt hur lagerstatusen fungerar hos NetonNet.. Lade en beställning några timmar innan 5800x kom in i lager igår och min order står fortfarande som "Mottagen" när jag loggar in på mina sidor.
Svårt att ha is i magen när detta är det enda man väntar på

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av glemmy:

Nu har komplett flyttat min 5600x från 13e Dec til 30e igen. Man blir ju minst sagt lite less.
Samtidigt, när man går in på uppgraderingspaket så har de tydligen 100+ 5600x på lager?
https://www.komplett.se/product/1172348/datorutrustning/dator...
Har de mer marginal på dessa paket och hellre sitter med ett lager processorer i tillfälle någon köper uppgraderingspaket?
ping @komplett:

Som flera svarat och som vi kommenterat tidigare så är dessa processorer på "tray" och får inte säljas löst utan är endast avsedda för systembyggare. Så därför finns de endast att få tag i våra monterade paket & Komplett PC.

Skrivet av TheEMan73:

Hämtade min idag + moderkort beställd på släppet 15.02. fick mail från Inet igår så det gick fort, har även fått Far Cry 6 för aktivering. Sen avbokade Komplett min Rx 6800 utan att meddela mig så lite antiklimax blev det, så nu jagar man ett GPU igen =( men jag är jävligt glad över MB/CPU.

Nu gissar jag att det rör sig om ett "referenskort". Då bör ha fått ett mail från oss med info om att du inte tilldelades ett RX 6800 vid lanseringen, antingen innan eller i samband med att din order avbokades. Kan du skicka mig ditt ordernummer/kundnummer så ska vi se vad som gått fel där.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Webhallen
Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Som flera svarat och som vi kommenterat tidigare så är dessa processorer på "tray" och får inte säljas löst utan är endast avsedda för systembyggare. Så därför finns de endast att få tag i våra monterade paket & Komplett PC.
....
//Erik

Tack för svar, beklagar att jag frågade något som redan förklarats i tråden!

Men undrar fortfarande varför leveransdatumet flyttas fram och tillbaka. Är det grossisten som ändrar datum eller antal som de förväntar ska skickas? För kön framför mig blir inte bli längre menar jag, snarare kortare om folk avbokar.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Vet inte riktigt hur lagerstatusen fungerar hos NetonNet.. Lade en beställning några timmar innan 5800x kom in i lager igår och min order står fortfarande som "Mottagen" när jag loggar in på mina sidor.
Svårt att ha is i magen när detta är det enda man väntar på

Du kan vara lugn, hittills har jag inte hört från någon här att de inte fått sin förbokning från NoN. Det kan hända att någon som beställt efter dig möjligtvis får den packad och skickade lite före dig, men du blir knappast utan från det befintliga lagret, annars har något gått riktigt snett. 🙂

Permalänk
Medlem

Känns som min 5900x som instabox fick i söndags är lost, de hittar inte mitt paket..

Hej Philip! Vi håller fortfarande på med eftersökningen av ditt paket och vi kommer återkomma så fort vi har mer information kring detta. Återkom gärna om du har fler funderingar! Hälsningar Aida på Instabox

Permalänk
Medlem
Skrivet av CryREED:

Känns som min 5900x som instabox fick i söndags är lost, de hittar inte mitt paket..

Hej Philip! Vi håller fortfarande på med eftersökningen av ditt paket och vi kommer återkomma så fort vi har mer information kring detta. Återkom gärna om du har fler funderingar! Hälsningar Aida på Instabox

Vem beställde du ifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av CryREED:

Känns som min 5900x som instabox fick i söndags är lost, de hittar inte mitt paket..

Hej Philip! Vi håller fortfarande på med eftersökningen av ditt paket och vi kommer återkomma så fort vi har mer information kring detta. Återkom gärna om du har fler funderingar! Hälsningar Aida på Instabox

Instabox ”Sveriges okrångligaste frakt”, Vi fraktar ditt paket till något av våra hundratals smarta skåp, oftast samma dag som du lägger beställningen.

Jag lider med dig, hoppas det löser sig snarast.

Permalänk
Medlem

De va från NoN, aldrig kört med instabox förut men jag gjorde tabbe. Dom ringde upp mig igår kväll sa de letar efter de lilla paketet då de va scannat för leverans senast i tisdags så de va märkligt sa han. Ja för mig är de Sveriges mest krångligaste fraktbolag;) dd komiska i de hela va att killen från instabox som ringde påstod flera ggr att de va snabbast i världen på leveranser i normala fall haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Vet inte riktigt hur lagerstatusen fungerar hos NetonNet.. Lade en beställning några timmar innan 5800x kom in i lager igår och min order står fortfarande som "Mottagen" när jag loggar in på mina sidor.
Svårt att ha is i magen när detta är det enda man väntar på

Samma för mig tidigare, tog dock inte express. Först mottagen två dagar, sedan försvann den i en dag, sedan skickad, nu säger instabox beräknad lev idag.

Permalänk
Medlem

Beställde somsagt 5800X igår från NoN, står att den är påväg till Instabox nu och är framme vid 16:50!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CryREED:

De va från NoN, aldrig kört med instabox förut men jag gjorde tabbe. Dom ringde upp mig igår kväll sa de letar efter de lilla paketet då de va scannat för leverans senast i tisdags så de va märkligt sa han. Ja för mig är de Sveriges mest krångligaste fraktbolag;) dd komiska i de hela va att killen från instabox som ringde påstod flera ggr att de va snabbast i världen på leveranser i normala fall haha

Vilken status fastnade det i, mottagen eller ännu tidigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobo:

Vilken status fastnade det i, mottagen eller ännu tidigare?

Hos instabox sortering i sthlm innan den ska köras ut och den har blivit scannad 2 ggr inne hos dom dvs scannas innan den körs ut och de gjorde den senast i tisdags men de är inget jag kan se på sidan utan dom, men stått leverans idag ca 1530 sen i måndags sen en timma innan ändras de till imorgon så upprepas de för varje dag..

Permalänk
Medlem

Fick min 5900X idag från Komplett. Beställde 15.04 på releasedagen.

Permalänk
Medlem

Någon som fått sin 5600x från Inet den senaste tiden?

Beställde 28/11 och leverans förväntas just nu 30/12.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

NetonNet skickade idag 5900x, beställd 4/12. Avbeställer en mycket tidigare order hos Webhallen. Hejade på Webhallen, så det var lite synd.

Visa signatur

[Antec P180B][Gigabyte GA-P35-DS3][Corsair VX550W][Intel 2500k][8GB OCz Vengeance][620GB Seagate Raid][1*DVD-RW][Gigabyte Geforce GTX 770]

Permalänk

Är det någon svensk webshop som har ett lika utförligt schema för leveranser som t ex den här (om ni scrollar neråt lite) https://www.scan.co.uk/shops/amd/ryzen-5000-faqs

Hade ju varit underbart.

Visa signatur

/Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Någon som fått sin 5600x från Inet den senaste tiden?

Beställde 28/11 och leverans förväntas just nu 30/12.

Samma för mig, beställde 27/11. Verkade som att alla fram till 26/11 fick sina processorer i förra leveransen.

Permalänk
Medlem

Fick 5900X från Komplett idag som köptes 15:09.

Beställning på Inet 15:02 var bara att ge upp, av någon anledning hade jag hamnat på typ plats 500 även fast jag var så pass relativt tidig. Antagligen dumt att välja betalmetoder som tar tid att bokas igenom av back-end systemet så som kort och swish. Troligen bäst att välja vissa faktura alternativ och hämta i butik där butikerna kanske inte har några 3e parts integrationer som kan ta tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Samma för mig, beställde 27/11. Verkade som att alla fram till 26/11 fick sina processorer i förra leveransen.

Tack då vet jag.

Det kan vara så att jag precis använde upp all tur i världen och lyckades plocka hem en 5800x från Dustin, bara timmar efter att jag fått tag på ett MSI RTX 3080 SUPRIM X.

Jag tror det när jag ser det.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Webhallen

Har fått lite mer info nu på CPU.

Det vi blev lovade bara blivit slice:at i tu, trots löften.

5600X: med det som ser ut att vara inkommande (ej bekräftat men starkt på gång) nu så ska jag kunna täcka upp till 1 december orders

5900X: samma som ovan fast 30e november orders.

5800X/5950X: inget nytt att rapportera.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch