RTX 3060 Ti - Palit Dual OC 8Gb

Permalänk
Testpilot

RTX 3060 Ti - Palit Dual OC 8Gb

Tjena SweClockers!

Fick hem 1 kort för mycket från 3060 Ti lanseringen och tänkte kika här om det fanns intresse innan det går på retur.

------------------------------------------
EDIT: Anti-scalpers eller "tyckare" kan läsa detta och detta svar för mer information utöver information nedan kring denna försäljning och varför jag sitter på ett extra kort - Innan det kommenteras
------------------------------------------

Information:
Mer specifikt rör det sig om Palit RTX 3060 Ti Dual OC 8Gb.
Review finns att läsa här: Guru3D Review, kort och gott en redlig GPU.
Kortet är köpt på Webhallen 2020-12-02 och hämtades ut 2020-12-07, digitalt kvitto finns att ladda ner och skicka. Kartongen är fortfarande plomberad, säljes därmed som helt nytt!

Pris:
Kortet säljes för inköpspris alt. högstbjudande, och därmed så startar försäljningen på 5500kr. Kommer låta kortet ligga ute tills på Fredag 11/12-20, 15.00. Är det bristande intresse fram tills dess så skickar jag helt enkelt tillbaka kortet bara.

Frakt/Upphämtning & betalning:
Kortet finns för upphämtning i Gävle, Andersberg. Vid eventuellt fysiskt möte så träffas vi utomhus/utanför där jag bor, bär handskar och med fördel mask för en så säker affär som möjligt.
Ska det skickas är det förskottsbetalning som gäller, samt att köparen står för frakten. Skickas väl paketerat och spårbart antingen med PostNord eller Schenker.
Swish som enda betalningsmedel oavsett om det ska skickas eller vi möts upp!

-------------------OBS------------------
Alla bud läggs öppet i kommentatorfältet för rättvisans skull. Bud är 'bindande' och drar man sig ur efter att sluttiden är fortlöpt (utan vettigt skäl), så kommer jag att svartlista dig från framtida annonser från min sida samt lämna ett negativt omdöme.
-------------------OBS------------------

Jag har gott om positiva omdömen genom åren i SweClockers referenstråd.
Så snabb, smidig och säker affär utlovas

Frågor? Funderingar?
Tveka inte på att skicka ett PM!

Fortsatt trevlig vecka!
// André

Läs hela annonsen här

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Inaktiv

vilken butik är kvittot från och är detta summan på vittot ? Finns ju billigare 3060ti kort i lager på tex Netonnet där även frakt ingår och det kostade väl 5100 ca i flesta butiker ?

Eftersom du gör uttryck för att göra en ärlig annons menar jag är det bra med info om butik så det översvämmer med annonsen

Permalänk
Medlem

Skriv bara att du vill tjäna dig en liten slant.
"Fick hem ett kort för mycket" och "säljes till inköpspris alt. högstbjudande" börjar bli lite epigt här på forumet.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av anon322047:

vilken butik är kvittot från och är detta summan på vittot ? Finns ju billigare 3060ti kort i lager på tex Netonnet där även frakt ingår och det kostade väl 5100 ca i flesta butiker ?

Eftersom du gör uttryck för att göra en ärlig annons menar jag är det bra med info om butik så det översvämmer med annonsen

Tjena!
Citerar ett utdrag från annonsen;
"Kortet är köpt på Webhallen 2020-12-02 och hämtades ut 2020-12-07, digitalt kvitto finns att ladda ner och skicka"
Det finns därmed ett kvitto från just Webhallen i fråga.

Summan på kvittot är "5190 kr", men i och med att jag valde Klarna - Kontodelbetalning faller priset rent tekniskt sett på ca. 5500kr (5190kr + 299kr upplägg + 59kr administrativ avgift) - Så rent krasst om jag bara får utgångsbudet jag begärt är det en förlustaffär om 48kr för mig

Skrivet av emgos:

Skriv bara att du vill tjäna dig en liten slant.
"Fick hem ett kort för mycket" och "säljes till inköpspris alt. högstbjudande" börjar bli lite epigt här på forumet.

Tjena!
För att vara fullt transparent så kan jag meddela att jag beställde 3 kort av olika märken, samtliga genom Webhallen. Och tanken var hela tiden att jag behåller det kortet som anländer först, resten åker upp här eller går på retur. 3.e kortet (EAGLE OC) avbröt jag ordern på samma dag efter att jag fick leveransbekräftelse på det första (TRIO X), det andra kortet (Palit Dual OC) lät jag gå igenom utifall det skulle vara någon miss eller fel med första helt enkelt - Därav sitter jag idag på ett extra kort.

Går jag +/- 0 är jag nöjd med vetskapen att det går till en annan SweClockers-medlem. Får jag lite extra? Ja, ärligt talat så klagar jag inte på det alls. Men det var aldrig avsikten när jag la mina ordrar

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Inaktiv

ja eller frigöra medel då det är på avbetalning samt om du ej betalar framöver ryker garantin med .

Tyvärr det faller på sin egen orimlighet att betala extra för din kredit när det trots allt finns kort i lager med fri frakt .

Erbjuder 4800kr ink frakt så får du loss ett par tusen om det var tanken med avebalningen och säljandet för man tar väl inte lång avbetalning om man tänkt lämna tillbaka ett kort ? 😂

Ett bud iaf som innefattar tråden 👍

Permalänk
Testpilot
Skrivet av anon322047:

ja eller frigöra medel då det är på avbetalning samt om du ej betalar framöver ryker garantin med .

Tyvärr det faller på sin egen orimlighet att betala extra för din kredit när det trots allt finns kort i lager med fri frakt .

Erbjuder 4800kr ink frakt så får du loss ett par tusen om det var tanken med avebalningen och säljandet för man tar väl inte lång avbetalning om man tänkt lämna tillbaka ett kort ? 😂

Ett bud iaf som innefattar tråden 👍

Tackar för ditt bud, men kan säga redan nu att får jag inte det begärda priset om 5500kr (minst) så kör jag helt enkelt tillbaka kortet på öppet köp - Det kvittar egentligen för egen del på det viset

Igen; Tanken med delbetalning är att jag planerade i vilket fall bara för ett kort för personligt bruk, vilket då skulle läggas upp på kredit också från allra första början. Har inga planer på att behålla mer än ett kort eller går ur min väg för att skinna folk - Behovet av att fria upp medel existerar inte på det viset heller, och man är helt fri att köpa kortet från någon annan ÅF som har ett 3060 Ti eller annat kort man är ute efter i sitt lager!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem

fx753ve nog har vi alla sett dina blocket annonser och jag vet inte om jag hade vågat peka med långfingret i dina skor

Visa signatur

1337

Permalänk
Medlem

Skicka tillbaka det så får någon som står i kö kortet? Enkel lösning.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TurboTorsten:

fx753ve nog har vi alla sett dina blocket annonser och jag vet inte om jag hade vågat peka med långfingret i dina skor

Vilka blocketannonser ? Och pekar inget finger samt bjuder ungefär vad 3060ti korten låg runt vid lansering + beg + att det är på avbetalning och om han ej fullföljer den finns 0 garanti .

Kan beställa nytt från Netonnet ink frakt för 5100 så ..... ja jag vettefan din poäng

Permalänk
Medlem

Att folk ska va så in i helvetes brydda, antingen är ni intresserade eller så håller ni käften (gäller ej mig hehe)

Visa signatur

_________________
Spelburk -sb-2600k | H70 | Asus p8p67 pro | 1600mhz cl 8 a-data | Gtx470 | Corsair hx850 | 500wd black / 2 tb ecogreen / 2 tb Elemental | R3 - HTPC - sb-2100t | MSI P67A-C45 | Corsair 1600mhz | HD4890 | 320gb | Antec 1200 | fractal integra 400w.
LG 46"LD550N | logitech z5500

Permalänk
Medlem

Släng ut det på Traddis så kommer antagligen få mer och slippa kommentarer från bittra personer

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Medlem

.

dåligt skämt..
Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Testpilot

Tänkte meddela att kortet åker tillbaka, får vi hoppas att det kommer till användning hos någon annan som möjligtvis står i kö!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >