SweClockers Julkalender 2020!

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Triton242:

AMD o Nvidia är 2020 origamimästare i alla tävlingsgrenar.

Haha den var bitter men ganska rolig.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

När annonseras vinnarna på respektive lucka/dag?

Visa signatur

GPU: MSI RTX 3080 Suprim X | CPU: I9 9900k | MB: Asus ROG Strix z390-f | RAM: G-Skill Trident Z Neo 3600Mhz CL 16 | Skärm: Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fishingrod:

När annonseras vinnarna på respektive lucka/dag?

29 Nov och 1 Dec kan du se redan nu i respektive lucka.

Övriga luckor står det att de meddelas inom kort. Gissningsvis så lär du kunna se dem där så fort de är valda och kontaktade (vilket brukar ta några dagar, precis som i tidigare års julkalendrar)

Permalänk
Skrivet av Timmy Fox:

29 Nov och 1 Dec kan du se redan nu i respektive lucka.

Övriga luckor står det att de meddelas inom kort. Gissningsvis så lär du kunna se dem där så fort de är valda och kontaktade (vilket brukar ta några dagar, precis som i tidigare års julkalendrar)

Ok tack för info

Visa signatur

GPU: MSI RTX 3080 Suprim X | CPU: I9 9900k | MB: Asus ROG Strix z390-f | RAM: G-Skill Trident Z Neo 3600Mhz CL 16 | Skärm: Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem

Hårdvara är kul och så, men kan vi inte få erbjudande om exempelvis billiga utbildningar inom vad som också? Tänker att det vore nice att premiera kompetensutveckling inom tekniska områden?

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thor:

Hårdvara är kul och så, men kan vi inte få erbjudande om exempelvis billiga utbildningar inom vad som också? Tänker att det vore nice att premiera kompetensutveckling inom tekniska områden?

Låter som detta är riktigt underskattat, tror verkligen att många på detta forum hade uppskattat och nappat!

Permalänk
Medlem

Ett chassi som är nedsatt mer än 50% (och det ser ut som ett chassi från 90-talet + härdat glas) troligen ett restlager som ingen vill ha.

Kampanjbilden i kalendern ser ut som någon som lekt i paint eller något häftigt 3D-program...

Inte imponerad

Permalänk
Medlem

Kul med kalendern och dess erbjudanden och tävlingar, bra initiativ av SweClockers och medverkande företag. 👍

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av medbor:

Ett chassi som är nedsatt mer än 50% (och det ser ut som ett chassi från 90-talet + härdat glas) troligen ett restlager som ingen vill ha.

Kampanjbilden i kalendern ser ut som någon som lekt i paint eller något häftigt 3D-program...

Inte imponerad

Det är några fler chassimodeller som säljs för halverat pris, men jag märker att det inte är helt lätt att hitta hela reautbudet. Samtliga chassin, nätdelar och kylningsdetaljer finns nämligen under separata kategorier en bit ned på kampanjsidan, men nu är luckan uppdaterad med direktlänkar till dessa också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Det är några fler chassimodeller som säljs för halverat pris, men jag märker att det inte är helt lätt att hitta hela reautbudet. Samtliga chassin, nätdelar och kylningsdetaljer finns nämligen under separata kategorier en bit ned på kampanjsidan, men nu är luckan uppdaterad med direktlänkar till dessa också

Inser att min ton blev lite väl kritisk, men jag stör mig på allt detta med ’upp till 75%’ och realiteten är närmare 20-25%

25% på 50 varor är mer imponerande än 75% på 2 tycker jag, så hellre en ’minst 20% rabatt’

Men men... förväntade mig mer bara

Permalänk
Medlem

Det var ganska "meh" faktiskt.

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om dagens deal? Ville egentligen vänta till mellandagsrea innan jag köper en robotdammsugare. Den verkar ju vara ganska bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wootz91:

Vad tycker ni om dagens deal? Ville egentligen vänta till mellandagsrea innan jag köper en robotdammsugare. Den verkar ju vara ganska bra.

Blev lite sugen faktiskt men fundersam på denna text i beskrivningen på Inets hemsida.

Hur ser en elektrisk vattentank ut
Den har även en elektronisk vattentank som ser till att vatten inte spills i onödan.

Vi har tre våningar i huset så denna skulle klara alltihopa då den kan hålla fyra våningar i minnet, Givetvis behöver man flytta den mellan våningarna men det kan man kanske ta. Går att köpa från 5400 på proshop som är dagens billigaste så ett helt ok pris.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av wootz91:

Vad tycker ni om dagens deal? Ville egentligen vänta till mellandagsrea innan jag köper en robotdammsugare. Den verkar ju vara ganska bra.

Jag tycker också den verkar ganska bra. Det var ett bra pris och jag var nästan själv inne på att skaffa en men erbjudandet gick nog ut redan vid midnatt, sen som man är

Permalänk
Medlem

Vad hände med lucka 7? Ser fortfarande ingen vinnare av den tävlingen.

Permalänk
Inaktiv

Tack för dagens erbjudande! Ny laptop beställd. Min gamla Acer får säljas billigt på Tradera

Permalänk
Medlem

Måste man ha något sorts verifierat Sweclockers-konto på Dustin för att kunna köpa för det nedsatta priset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Måste man ha något sorts verifierat Sweclockers-konto på Dustin för att kunna köpa för det nedsatta priset?

Använd länken bara..

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Använd länken bara..

Tack.

Jo grejen var att jag rekommenderade denna till min syster men i och med att det stod -sweclockers i länken tänkte jag dubbelkolla så det inte blev någe strul om hon skulle välja att beställa. Dock blev det såhär att jag lade en beställning istället så får jag utnyttja ångerrätten om syster inte vill ha den. Var ju ett bra pris och hon var precis i köpartagen för en laptop, men är alltid upptagen på sitt jobb dagtid och familjen kvällstid.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av darkshippo:

Tack för dagens erbjudande! Ny laptop beställd. Min gamla Acer får säljas billigt på Tradera

Svärmor köpte en också ;). Renoir har ju varit svår att hitta. Visserligen ingen Type C laddning, men 512GB nvme och 6 kärnor 8GB Ram. Det är väl minnet så kan vara brist.

Permalänk
Medlem

Varning angående routern i dagens lucka, jag köpte den ett tag sedan och den funkade bra i nån timme sedan blev wifi skitsegt, alltså riktigt riktigt långtsamt. Om man startade om den så var den bra igen en stund och sedan segade den, jag testade 3 olika firmware och fick samma beteende. Pillade på varenda inställning som nämndes när jag googlade runt men icke.

Kanske om stöter på samma problem och man är en routerguru så kan man lösa det men jag bytte ut den mot en Asusrouter och sedan dess inga problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenofonus:

Varning angående routern i dagens lucka, jag köpte den ett tag sedan och den funkade bra i nån timme sedan blev wifi skitsegt, alltså riktigt riktigt långtsamt. Om man startade om den så var den bra igen en stund och sedan segade den, jag testade 3 olika firmware och fick samma beteende. Pillade på varenda inställning som nämndes när jag googlade runt men icke.

Kanske om stöter på samma problem och man är en routerguru så kan man lösa det men jag bytte ut den mot en Asusrouter och sedan dess inga problem.

Kan ju vara så att du fick ett måndagsexemplar också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Kan ju vara så att du fick ett måndagsexemplar också?

Ja precis därför jag skrev "om man stöter på samma problem"

Permalänk
Skrivet av Xenofonus:

Varning angående routern i dagens lucka, jag köpte den ett tag sedan och den funkade bra i nån timme sedan blev wifi skitsegt, alltså riktigt riktigt långtsamt. Om man startade om den så var den bra igen en stund och sedan segade den, jag testade 3 olika firmware och fick samma beteende. Pillade på varenda inställning som nämndes när jag googlade runt men icke.

Kanske om stöter på samma problem och man är en routerguru så kan man lösa det men jag bytte ut den mot en Asusrouter och sedan dess inga problem.

Tjena! Mitt exemplar har funkat klockrent, både på 2,5 GHz och 5 GHz-bandet. (Jag kör firmware 1.1.0 för övrigt).

När jag nyss köpt den upptäckte jag att nätet kunde bli rätt så segt ifall någon gammal surfplatta el. dyligt fick för sig tanka ner en uppdatering. (Så pass segt att Geforce NOW blev olidligt). Detta gick dock enkelt att åtgärda genom aktivera "airtime fairness", vilket är en funktion som gör att AP:n tilldelar slottar utifrån tid snarare än datamängd. Det kanske kan hjälpa även dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FriendOfPi:

Tjena! Mitt exemplar har funkat klockrent, både på 2,5 GHz och 5 GHz-bandet. (Jag kör firmware 1.1.0 för övrigt).

När jag nyss köpt den upptäckte jag att nätet kunde bli rätt så segt ifall någon gammal surfplatta el. dyligt fick för sig tanka ner en uppdatering. (Så pass segt att Geforce NOW blev olidligt). Detta gick dock enkelt att åtgärda genom aktivera "airtime fairness", vilket är en funktion som gör att AP:n tilldelar slottar utifrån tid snarare än datamängd. Det kanske kan hjälpa även dig?

Tjenare! Tack för tipset men nu har jag lämnat tillbaka den sedan länge tyvärr.

Jag testade däremot airtime fairness och upplevde ingen skillnad, när jag meckade och fabriksåterställde den nån gång så hann jag bara koppla min Oneplus 8 Pro som wifienhet och problemet uppstod ändå efter ett tag.

Jag läste om flera som hade samma problem så kan mycket väl vara att vi fick en dålig batch eller nått sånt, tyckte den blev riktigt varm dessutom fast den den stod helt öppet så kanske var nån wifikrets som throttlade eller nått.

Permalänk
Inaktiv

Fick hem laptopen och det verkar som Asus/Dustin har gjort en fuling. Min har varken fingeravtrycksläsare eller bakgrundsbelyst tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Fick hem laptopen och det verkar som Asus/Dustin har gjort en fuling. Min har varken fingeravtrycksläsare eller bakgrundsbelyst tangentbord.

Vart såg du i annonsen att den skulle ha just detta?

Ser ingenstans i texten att det finns, inte heller antyder bilderna på detta?

Permalänk
Medlem

Annars har Kjell TP-Link AX50 för samma pris fram till jul.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av slusk:

Vart såg du i annonsen att den skulle ha just detta?

Ser ingenstans i texten att det finns, inte heller antyder bilderna på detta?

En av bilderna har en fingeravtrycksläsare. Men kikar man reviews så har den modellen med exakt samma beteckning fingeravtrycksläsare och bakgrundsbelyst tangentbord. Så för mig så åker den tillbaka.

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa om en bra WiFi router? Sitter på en router idag som inte ens har dual band så lite låst ibland.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.