SweClockers Julkalender 2020!

Permalänk
Medlem

är så år 2020 asså 😆

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

är så år 2020 asså 😆

Ja, inget annat har ju gått rätt i år, så varför skulle det börja nu? ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av mazk0:

Papperslansering

Jajamen, vi gick intensivkurs hos Nvidia och AMD för den här dagen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Det är ju ändå första advent!

Förvisso, men julkalendern börjar 1 Dec oavsett när 1:a advent är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Jajamen, vi gick intensivkurs hos Nvidia och AMD för den här dagen.

Verkar som ni haft duktiga lärare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Vi börjar idag i och med att det är första advent.

Fortfarnade riktigt illa, adventskalendern/julkalender börjar 1 Dec oavsett när första adevent är. 1-24 Dec inget annat.

Att ni inte lyckades få till att personer kan öppna kalendern idag är nog bara ett tecken på att ni gör fel.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av gonace:

Förvisso, men julkalendern börjar 1 Dec oavsett när 1:a advent är.

Skrivet av gonace:

Fortfarnade riktigt illa, adventskalendern börjar 1 Dec oavsett när första adevent är. 1-24 Dec inget annat.

Att ni inte lyckades få till att personer inte kan öppna kalendern idag är väll ett tecken på att ni gör fel.

Check!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Fortfarnade riktigt illa, adventskalendern börjar 1 Dec oavsett när första adevent är. 1-24 Dec inget annat.

är år 2020 all bets are off, trollets år 👍🙂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Med tanke på att julpynt i butiker började i oktober så skjuts julen fram år för år. Så varför ens ha julafton den 24? Jag tycker vi skjuter fram den till 21:a i år!

Permalänk
Medlem

Hur i hela friden kommer det sig att folk blir upprörda över att Sweclockers bjuder på fina rabatter och gör en rolig julgrej? 😂

Om något så borde man ju skriva ”Tack, rolig grej!” eller något liknande även om man är trött på att det ständigt är reor motsv.

Jag uppskattar det! Kör hårt och ge mig mer saker till inköpspris 😂👍

Permalänk
Medlem

Att man ens orkar debattera om det är rättfärdigat eller ej att skapa en julkalender som startar tidigare än 1/12. Var glada istället över att vi får några extra dagar med lite extra julstämning! Tycker det är fint med lite "julklappar".

Att det skulle trissa till onödig konsumtion köper jag inte. Det är inte så att någon håller ett vapen mot huvudet och tvingar dig att köpa något.

Permalänk
Medlem

Spekulation: Luckorna är inställda på att öppnas 12:00 UTC, d.v.s 13:00 i Sverige.

Permalänk
Medlem

Det har hänt värre saker i år än att en digital kalender inte gick att öppna vid utsatt tid.

Har ni tid att gnälla, har ni troligen tid att vänta också.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

En uppdatering!

Klockan på servern går fel, tick-tock-tick-tock-pjong. @jreklund arbetar stenhårt för att forcera upp lucka ett! Det senare var ett skämt, han ska ställa om klockan.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marothka:

MELLON..?

Vill haaaa dig i mörkret hoos miiig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Det har hänt värre saker i år än att en digital kalender inte gick att öppna vid utsatt tid.

Har ni tid att gnälla, har ni troligen tid att vänta också.

lugn å fin, vi driver med dom 😉👍
nästan alla iaf 🙂👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av m4gnify:

Vill haaaa dig i mörkret hoos miiig!

Tiden den stannar när vi röra vid varandraaaa!

Men för helvete nu jävlar!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Det är 2020 och vi har en global pandemi.
Undrar om vi nått peak gnäll snart eller om det finns mer att vänta. Blir nästan värre för varje år.

Tack Sweclockers för att ni erbjuder oss både bra content och erbjudanden. Hoppas alla har en trevlig första advent och att ni värmer er med varm dryck i kylan.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vill haaaa dig i mörkret hoos miiig!

Skrivet av Jacob:

Tiden den stannar när vi röra vid varandraaaa!

Men för helvete nu jävlar!

Nostalgitrippen! 😂
Du är för dålig för att kasta sten.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Det har hänt värre saker i år än att en digital kalender inte gick att öppna vid utsatt tid.

Har ni tid att gnälla, har ni troligen tid att vänta också.

Handlar knappats om det, tror inte någon som skrivit i tråden hittils menar att "klaga", utan mera att uppmärksamma på något inte fungerar som det är tänkt så att det kan åtgärdas

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Nu är vi live på riktigt! Jäkla tidzoner att krångla såhär!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneirogen:

Handlar knappats om det, tror inte någon som skrivit i tråden hittils menar att "klaga", utan mera att uppmärksamma på något inte fungerar som det är tänkt så att det kan åtgärdas

Det var både och. Men oavsett, inget att lägga mer energi på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Att det skulle trissa till onödig konsumtion köper jag inte. Det är inte så att någon håller ett vapen mot huvudet och tvingar dig att köpa något.

Jag har varken något emot erbjudanden eller att adventskalendern startar tidigare (även om det sticker lite i ögonen när det kallas adventskalender när det per definition inte är det), inlägget jag skrev tidigare var menat att ha en skämtsam ton.

Men...

Att erbjudanden och adventskalendrar likt denna trissar till onödig konsumtion tvivlar jag inte en sekund på. Vi är människor och människor är i regel ganska korkade. Ser vi ett erbjudande så väcks köpbehovet, man vill ju inte missa ett bra erbjudande! Black Friday är ett lysande exempel på detta om man inte tror mig.

Skrivet av Najze:

Det har hänt värre saker i år än att en digital kalender inte gick att öppna vid utsatt tid.

Vad skulle det vara menar du?

Permalänk
Avstängd

Jissös, måste ha varit tuff vecka, läste först att det var 1TB enhet. Råkade beställa, men avbeställde direkt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Adventskalender kan helt klart börja 1a advent.
Här är en gammal adventskalender med speciella luckor för söndagarna i advent

Från wiki "Since the date of the First Sunday of Advent varies, falling between November 27 and December 3 inclusive, many Advent calendars, especially those that are reusable, often begin on December 1, although those that are produced for a specific year often include the last few days of November that are part of the liturgical season"

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Advent_calendar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Jissös, måste ha varit tuff vecka, läste först att det var 1TB enhet. Råkade beställa, men avbeställde direkt.

För det priset så känns det mer rimligt om det vore en TB. Speciellt när det publicerats artiklar om att priset på SSD är under 1 kr/GB. Detta priset är ju 2.38 kr/GB.

Med det sagt så är detta det billigaste priset någonsin för denna SSD. Jag har dålig koll på vad som gör denna så dyr.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

För det priset så känns det mer rimligt om det vore en TB. Speciellt när det publicerats artiklar om att priset på SSD är under 1 kr/GB. Detta priset är ju 2.38 kr/GB.

Med det sagt så är detta det billigaste priset någonsin för denna SSD. Jag har dålig koll på vad som gör denna så dyr.

Mest troligen PCI gen4 samt att de är relativt nya(?)

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

För det priset så känns det mer rimligt om det vore en TB. Speciellt när det publicerats artiklar om att priset på SSD är under 1 kr/GB. Detta priset är ju 2.38 kr/GB.

Med det sagt så är detta det billigaste priset någonsin för denna SSD. Jag har dålig koll på vad som gör denna så dyr.

Kanske beror på att det är PCIe Gen4 x4 NVMe?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Visste inte att jul-stressen nu börjar 29 Nov, kanske låter gnällig, men ser inte det här annorlunda än att Black Friday blev Black Week, eller Cyber Monday som blev Cyber Week.

Trissar onödig konsumtion, så i mina ögon riktigt illa.

Ekonomin bygger på konsumtion. Måste ändra hela samhället och ekonomisla systemet om man vill ta bort eller kraftigt minska konsumtionen. Som att köra en bensin bil utan att tanka.

Känner du dig stressad av detta föreslår jag att du stänger av datorn och tar en promenad i det fina vintervädret istället.

Första advent är väll idag och det heter ju adventskalender. Så jag ser inget fel i detta.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.