PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Ni som lyckats köpa på releasedagen, speciellt från Amazon och EG, varför denna hets och hajp om leveranserna? 😊 Nån timma, nån dag hit eller dit. Det är bara 2 veckor ni behövt vänta (?) Ni har ju fått information och det är inte långt bort..

Tänk alla dem som hajpat detta sedan hösten 2019, förbokat, och ändå inte fått sina konsoler än! Fy f*n..

Själv bokade jag först när techdemot visades i våras, och sedan dess har jag "tömt" internet på information om PS5an känns det som. Varje dag har man väntat och längtat, knappt kunnat spela annat tillsvidare. Pumpade F5 i 8 timmar, och försökte rycka en konsol på natten/morgonen 19.e, men förgäves.

Jag hade varit jä**igt nöjd om jag åtminstone fått ett leveransdatum som ni fått 😄 även om det stod Q2 2021 så hade det känts bättre än att inte veta alls. Och jag har "bara" varit hispig i ett halvår typ!

Visa signatur

Intel Core i7 9700K @5Ghz | Noctua NH-D15 Chromax | Asus ROG Strix Z390-f | Asus ROG Strix RTX2080 Gaming OC
HyperX Fury 32Gb DDR4 | 2x Samsung 850 Evo 250Gb | Crucial MX500 1Tb | Fractal Design Define C TG Dark
EVGA Supernova G2 750W | 27" ROG PG278QR | Corsair K70 RGB | Logitech G Pro Wireless

Permalänk

Nu har jag fått både från BRING och EG, leverans påväg.

Beställt SE 19/11 kl 13.44

Permalänk
Medlem

Var: Komplett
När: 01 Juli 2020
Modell: PS5 med blueray
Status: Beställd, förväntas i lager 3 maj 2021, 1 st

Permalänk
Skrivet av Ricstark:

Ni som lyckats köpa på releasedagen, speciellt från Amazon och EG, varför denna hets och hajp om leveranserna? 😊 Nån timma, nån dag hit eller dit. Det är bara 2 veckor ni behövt vänta (?) Ni har ju fått information och det är inte långt bort..

Tänk alla dem som hajpat detta sedan hösten 2019, förbokat, och ändå inte fått sina konsoler än! Fy f*n..

Själv bokade jag först när techdemot visades i våras, och sedan dess har jag "tömt" internet på information om PS5an känns det som. Varje dag har man väntat och längtat, knappt kunnat spela annat tillsvidare. Pumpade F5 i 8 timmar, och försökte rycka en konsol på natten/morgonen 19.e, men förgäves.

Jag hade varit jä**igt nöjd om jag åtminstone fått ett leveransdatum som ni fått 😄 även om det stod Q2 2021 så hade det känts bättre än att inte veta alls. Och jag har "bara" varit hispig i ett halvår typ!

F

Permalänk
Skrivet av Ricstark:

Ni som lyckats köpa på releasedagen, speciellt från Amazon och EG, varför denna hets och hajp om leveranserna? 😊 Nån timma, nån dag hit eller dit. Det är bara 2 veckor ni behövt vänta (?) Ni har ju fått information och det är inte långt bort..

Tänk alla dem som hajpat detta sedan hösten 2019, förbokat, och ändå inte fått sina konsoler än! Fy f*n..

Själv bokade jag först när techdemot visades i våras, och sedan dess har jag "tömt" internet på information om PS5an känns det som. Varje dag har man väntat och längtat, knappt kunnat spela annat tillsvidare. Pumpade F5 i 8 timmar, och försökte rycka en konsol på natten/morgonen 19.e, men förgäves.

Jag hade varit jä**igt nöjd om jag åtminstone fått ett leveransdatum som ni fått 😄 även om det stod Q2 2021 så hade det känts bättre än att inte veta alls. Och jag har "bara" varit hispig i ett halvår typ!

Finns givetvis de som har det värre än oss som bokade 19/11. För egen del så handlar det om att jag kom på att jag blir farsa i februari och fick köphets 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricstark:

Ni som lyckats köpa på releasedagen, speciellt från Amazon och EG, varför denna hets och hajp om leveranserna? 😊 Nån timma, nån dag hit eller dit. Det är bara 2 veckor ni behövt vänta (?) Ni har ju fått information och det är inte långt bort.

För att man fortfarande är rädd att åf-arna inte har en aning om vad de pysslar med och följaktligen inte förmår leverera en enhet över huvud taget. Jag har redan blivit blåst av både Webhallen och Netonnet, på liknande premisser.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Är också i Östergötland och har inte fått ett jävla piss. Bekräftelsemail 12:14, standardvariant. Så deras snack om att de hanterar ordrarna geogragiskt kan de ju köra upp nånstans.

Litar fortfarande inte ett skavtt på att de kommer leverera till alla som utlovat.

SE, med Express. Om nu express gör något. Ordernummer: 110416XXX (xxx mellan 800-900), om det skulle vara av intresse. Jag fick min leveransbekräftelse på Mail 01:11.

Hoppas det dyker upp nått snart!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ricstark:

Ni som lyckats köpa på releasedagen, speciellt från Amazon och EG, varför denna hets och hajp om leveranserna? 😊 Nån timma, nån dag hit eller dit. Det är bara 2 veckor ni behövt vänta (?) Ni har ju fått information och det är inte långt bort..

Tänk alla dem som hajpat detta sedan hösten 2019, förbokat, och ändå inte fått sina konsoler än! Fy f*n..

Själv bokade jag först när techdemot visades i våras, och sedan dess har jag "tömt" internet på information om PS5an känns det som. Varje dag har man väntat och längtat, knappt kunnat spela annat tillsvidare. Pumpade F5 i 8 timmar, och försökte rycka en konsol på natten/morgonen 19.e, men förgäves.

Jag hade varit jä**igt nöjd om jag åtminstone fått ett leveransdatum som ni fått 😄 även om det stod Q2 2021 så hade det känts bättre än att inte veta alls. Och jag har "bara" varit hispig i ett halvår typ!

Har Webhallen kommenterat deras idiotiska sätt att starta förbokningar långt i förväg innan produkten officiellt ens går att förboka? Vet man inte vad man faktiskt har att sälja ska man inte öppna upp för förbokningar heller.

Förstår din frustration och hoppas du får tag i en konsol från någon annan butik om de inte kan leverera.

Permalänk

Skönt att de börjar rullas ut och hoppas att så många som möjligt får uppleva spelglädje under julen istället för att sälja dem vidare. Även min är skickad/förberedd, beställde vid 13.40 och den ska åt Göteborgshållet. 😊

Permalänk

Måste vara så att det bara är SE som skickas ut? inte läst någon som fått sin digitala skickad. varför detta. undra om det är två olika batchar...

Permalänk
Skrivet av siggelump:

Skönt att de börjar rullas ut och hoppas att så många som möjligt får uppleva spelglädje under julen istället för att sälja dem vidare. Även min är skickad/förberedd, beställde vid 13.40 och den ska åt Göteborgshållet. 😊

Håller helt med här. Sälj inte konsolen vidare. Bidra inte till en marknad som kontrolleras av skumrask och ockerpriser.

Permalänk
Medlem

Känns som gbg och Stockholm prioriteras

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Saharachiahuahua:

Måste vara så att det bara är SE som skickas ut? inte läst någon som fått sin digitala skickad. varför detta. undra om det är två olika batchar...

Fler SEs än DEs sålda med antagligen. Spara en tusenlapp och förlora ganska mycket funktionalitet och frihet den optiska läsaren ger.

Sedan uppfattar jag det som att alla som fått uppdatering nu ikväll har express-frakt, jag har det inte, 12:22, SE och gratisfrakt. Skickas till södra Norrland.

Permalänk
Medlem

Beställt 12.18 19/11...inte fått något

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Fler SEs än DEs sålda med antagligen. Spara en tusenlapp och förlora ganska mycket funktionalitet och frihet den optiska läsaren ger.

Sedan uppfattar jag det som att alla som fått uppdatering nu ikväll har express-frakt, jag har det inte, 12:22, SE och gratisfrakt. Skickas till södra Norrland.

Tror inte det stämmer.
Jag har standardfrakt, beställd 13.41 och ska till norra norrland. Fick leveransbesked för 1h sedan, min är i jönköping nu.

Permalänk
Medlem

Fick min orderbekräftelse 13:41 på Standard Edition med expressfrakt och har inte fått någon leverans bekräftelse än.
Var i kontakt med supporten som sa att den sannolikt skulle packas under helgen och skickas på måndag.
Hon var åtminstone helt säker på att jag inte skulle bli utan.
Befinner mig i lilla hålan Katrineholm mellan Norrköping och Stockholm typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fler SEs än DEs sålda med antagligen. Spara en tusenlapp och förlora ganska mycket funktionalitet och frihet den optiska läsaren ger.

Sedan uppfattar jag det som att alla som fått uppdatering nu ikväll har express-frakt, jag har det inte, 12:22, SE och gratisfrakt. Skickas till södra Norrland.

Jag har fått en bekräftelse och jag har inte express-frakt. SE, kl 1348, Blekinge.

Permalänk

Beställt SE 19/11 kl. 12.14 (12.34 enligt digitalt kvitto). Inte hört något än om att den skulle vara på väg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberpunk2077:

Finns givetvis de som har det värre än oss som bokade 19/11. För egen del så handlar det om att jag kom på att jag blir farsa i februari och fick köphets 😂

Grattis till både PS5a och barn då! 😉

Skrivet av Utopolitan:

För att man fortfarande är rädd att åf-arna inte har en aning om vad de pysslar med och följaktligen inte förmår leverera en enhet över huvud taget. Jag har redan blivit blåst av både Webhallen och Netonnet, på liknande premisser.

Det förstår jag! Men att oroa sig hjälper väl inte så mycket tyvärr 🙈 Antar att man är precis lika hajpad och orolig oavsett hur länge man köat.

Skrivet av anon5930:

Har Webhallen kommenterat deras idiotiska sätt att starta förbokningar långt i förväg innan produkten officiellt ens går att förboka? Vet man inte vad man faktiskt har att sälja ska man inte öppna upp för förbokningar heller.

Förstår din frustration och hoppas du får tag i en konsol från någon annan butik om de inte kan leverera.

Även Inet öppnade bokningar 2019 skrev de till mig. Tycker inte heller att ÅF ska kunna ta bokningar utan bekräftade lagersaldon. Tror inte Sony vill det heller.

Är faktiskt inte så frustrerad om det verkade så. Mest fascinerad av kaoset med denna lansering 🙂 Men hade känts lugnare med ett preliminärt leveransdatum iaf..

Visa signatur

Intel Core i7 9700K @5Ghz | Noctua NH-D15 Chromax | Asus ROG Strix Z390-f | Asus ROG Strix RTX2080 Gaming OC
HyperX Fury 32Gb DDR4 | 2x Samsung 850 Evo 250Gb | Crucial MX500 1Tb | Fractal Design Define C TG Dark
EVGA Supernova G2 750W | 27" ROG PG278QR | Corsair K70 RGB | Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Beställt SE 19/11 kl.12.12, inte hört någonting.
Bor i Kalmar län.

Visa signatur

/RobbZ

Permalänk

Någon som har hört eller fått något från Amazon.se?
Beställde den 20/11.

Permalänk
Medlem

Oj inte ofta en halvgubbe som en själv blir glad av sms, men nu verkar mitt ps5 vara på gång också. Beställde från elgiganten 19/11 strax efter lunch. Blir en bra julledighet det här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Är också i Östergötland och har inte fått ett jävla piss. Bekräftelsemail 12:14, standardvariant. Så deras snack om att de hanterar ordrarna geogragiskt kan de ju köra upp nånstans.

Litar fortfarande inte ett skavtt på att de kommer leverera till alla som utlovat.

Fick bekräftelse 21:20. SE, beställde 12:16 (enligt när jag fick mailet). Så det kan nog komma när som under helgen.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Jag fick också en glad överraskning från Elgiganten.
Bokade 19/11 efter lunch någon gång och fick precis meddelande från Bring.
Bor i norra Sverige, så jag förväntar mig att det tar ett par dagar innan leverans.

Edit: Standard Edition. Beställningsbekräftelse 13:38.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobbZ:

Beställt SE 19/11 kl.12.12, inte hört någonting.
Bor i Kalmar län.

Bor också i Kalmar län å mitt är skickat. Beställde ca 10min efter dig så nu vet vi ju att dom inte går efter varken ordning på ordrarna eller vart konsollen ska skickas.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk

Undrar om de har koll på denna tråden och leker med våra känslor 😶

Permalänk

Jävla skräp Elgiganten är egentligen. Beställde 12:23, expressfrakt, Stockholm. Polare som beställde 13, standardfrakt har fått leveransbesked för flera timmar sen..

Permalänk

Har ekonomi leverans till närmaste ombud i södra Stockholm.Order tid kl 12.34. Standard Edition.Har inte hört något.Någon som fått kolli?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaHouseCat:

Jävla skräp Elgiganten är egentligen. Beställde 12:23, expressfrakt, Stockholm. Polare som beställde 13, standardfrakt har fått leveransbesked för flera timmar sen..

Yes så är de.. finns ingen logik.. Folk här i tråden försöker hitta någon logik i geografiskt läge, standard/digital, express/vanlig frakt.. men faktum är att inget mönster finns. Enheter har skickats helt på random tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Yes så är de.. finns ingen logik.. Folk här i tråden försöker hitta någon logik i geografiskt läge, standard/digital, express/vanlig frakt.. men faktum är att inget mönster finns. Enheter har skickats helt på random tyvärr.

Ingenting har skickats, alla de enheter som de fick in i denna batch packas idag och under helgen sen kommer Bring/Postmord och hämtar allt på söndag. Finns inga mönster att se så snälla släpp det och sitt chill i båten. De har tusentals packet att fixa så de kör på, turordning spelar ingen roll då allt skickas samtidigt.
Jag fick min uppdatering nyss så hoppas på leverans på måndag då jag valde expressfrakt.