PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klokibland:

Beställde min maskin 12.20 ish. Från EG. Den är på väg och är i Jönköping 😁
Nån som vet om Bring kör ut hemleverans under helgen? Bor i Stockholm.

Från deras hemsida.. I regionerna Stockholm, Göteborg och Malmö kan du även erbjuda dina kunder hemleverans samma dag, på vardagskvällar och lördagar. Alla dina paket har full spårbarhet från upphämtning till leverans och eventuell retur.

Har Elgiganten betalat för denna tjänst så ja, då kan du få paket även under helgen.

Permalänk
Medlem

Var tvungen att bekräfta att jag får den på måndag, så kontaktade kundtjänsten igen. Nu säger han att den istället ska SKICKAS på måndag, medan den jag tidigare pratade med sa att den skulle LEVERERAS på måndag. När jag sedan påpekar att hans kollega hade sagt så säger han "Beklagar de dubbla buden, det är datumet den lämnar oss. Det är lite otydligt just när det kommer till playstation."

Därefter frågar jag honom varför folk som bokat efter mig fått den skickad innan, då svarar han "Det kan jag desvärre inte svara på, vet inte vad det beror på.". Har pratat med kundtjänst 3 gånger nu, två gånger har dem sagt att jag får den den 7:e. Nu säger den ena att jag får den under den kommande veckan?? Fyfan vad dåligt hanterat säger jag bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SFC1977:

Var tvungen att bekräfta att jag får den på måndag, så kontaktade kundtjänsten igen. Nu säger han att den istället ska SKICKAS på måndag, medan den jag tidigare pratade med sa att den skulle LEVERERAS på måndag. När jag sedan påpekar att hans kollega hade sagt så säger han "Beklagar de dubbla buden, det är datumet den lämnar oss. Det är lite otydligt just när det kommer till playstation."

Därefter frågar jag honom varför folk som bokat efter mig fått den skickad innan, då svarar han "Det kan jag desvärre inte svara på, vet inte vad det beror på.". Har pratat med kundtjänst 3 gånger nu, två gånger har dem sagt att jag får den den 7:e. Nu säger den ena att jag får den under den kommande veckan?? Fyfan vad dåligt hanterat säger jag bara.

Samma erfarenhet här. Tänker mig att kundtjänst vet inte exakt vad informationen som dom tar ut från kvittot betyder utan det är väl någon annan avdelning som ansvarar för och då får dom försöka tolka den informationen den ser och olika människor tolkar olika helt enkelt.

Vi får ha lite is i magen och hoppas på att vi får konsolerna så tidigt som möjligt, något vi kan vara säkra på är att vi får konsolerna innan jul och antagligen under veckan nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SFC1977:

Var tvungen att bekräfta att jag får den på måndag, så kontaktade kundtjänsten igen. Nu säger han att den istället ska SKICKAS på måndag, medan den jag tidigare pratade med sa att den skulle LEVERERAS på måndag. När jag sedan påpekar att hans kollega hade sagt så säger han "Beklagar de dubbla buden, det är datumet den lämnar oss. Det är lite otydligt just när det kommer till playstation."

Därefter frågar jag honom varför folk som bokat efter mig fått den skickad innan, då svarar han "Det kan jag desvärre inte svara på, vet inte vad det beror på.". Har pratat med kundtjänst 3 gånger nu, två gånger har dem sagt att jag får den den 7:e. Nu säger den ena att jag får den under den kommande veckan?? Fyfan vad dåligt hanterat säger jag bara.

Exakt det du säger är det jag också varit med om. Blev lovad leverans den 7e men nu ska den helt plötsligt skickas den 7e. Synd man inte beställde igår genom EG för då hade man väl redan haft den...

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SFC1977:

Var tvungen att bekräfta att jag får den på måndag, så kontaktade kundtjänsten igen. Nu säger han att den istället ska SKICKAS på måndag, medan den jag tidigare pratade med sa att den skulle LEVERERAS på måndag. När jag sedan påpekar att hans kollega hade sagt så säger han "Beklagar de dubbla buden, det är datumet den lämnar oss. Det är lite otydligt just när det kommer till playstation."

Därefter frågar jag honom varför folk som bokat efter mig fått den skickad innan, då svarar han "Det kan jag desvärre inte svara på, vet inte vad det beror på.". Har pratat med kundtjänst 3 gånger nu, två gånger har dem sagt att jag får den den 7:e. Nu säger den ena att jag får den under den kommande veckan?? Fyfan vad dåligt hanterat säger jag bara.

Yes väldigt mycket olika budskap... har inte riktigt trott på måndagsleverans trots att kundtjänst utlovat det.. Jag beställde Ghost of Tsushima från Elgiganten och det tog fyra dagar att ta sig hem till mig i Stockholm.. Så måndag + 3-4 dagar är nog att vänta tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Yes väldigt mycket olika budskap... har inte riktigt trott på måndagsleverans trots att kundtjänst utlovat det.. Jag beställde Ghost of Tsushima från Elgiganten och det tog fyra dagar att ta sig hem till mig i Stockholm.. Så måndag + 3-4 dagar är nog att vänta tyvärr.

Förstår det. Blir dock inte förvånad ifall den levereras nu, man vet ju uppenbarligen inte vad man ska tro längre. Hoppas på mirakel, men ej troligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobnr1:

Beställt: 20/6
Butik: Inet
Leverans: Okänd

Är det bara jag upplever att hos Inet händer ingenting, just nu?! Ingen info utskickad sedan lanseringen.

Jag instämmer! Den 20.e Nov skrev Inet att de har täckt bokningar åt de som bokat fram till April, och att de kommer informera löpande åt de kunder som är näst på tur. Eftersom jag bokat 13e Maj och kundtjänst sagt att jag ligger bra till för nästa leverans, så tolkar jag det som att de fortfarande inte har någon som helst info från Sony om när nästa leverans kommer. =(

Visa signatur

Intel Core i7 9700K @5Ghz | Noctua NH-D15 Chromax | Asus ROG Strix Z390-f | Asus ROG Strix RTX2080 Gaming OC
HyperX Fury 32Gb DDR4 | 2x Samsung 850 Evo 250Gb | Crucial MX500 1Tb | Fractal Design Define C TG Dark
EVGA Supernova G2 750W | 27" ROG PG278QR | Corsair K70 RGB | Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av ForwardHQ:

Det är inte speciellt märkligt då Sverige är 250 mil långt och 50 mil brett. En vild gissning är att man synkar/sorterar order på ett geografiskt omfång. Du vill ju inte skicka en lastbil med enheter som ska både till Kiruna och Malmö.

Det här stämmer inte helt, min bekanta beställde efter mig och bor ett postnummer bort. Visst att dom fördelar norr och syd förstår jag men när de är samma stad håller det inte att försvara.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweClockersUser:

Bor i stockholm och andra från stockholm har redan fått sina ordrar skickade? någon annan i stockholm som har fått sin skickad??

Bor i Stockholm on min är skickad.
Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
4 december 16:10 - 556 52 JÖNKÖPING

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Bor i Stockholm on min är skickad.
Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
4 december 16:10 - 556 52 JÖNKÖPING

Och din orderbekräftelse har vilken tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Och din orderbekräftelse har vilken tid?

12.19 Standard Edition.

Permalänk
Medlem

Senaste från Amazon:
”Just nu så vet vi inte när nästa leverans med PS5 kommer att komma till vårat lager, men det kommer att komma inom kort.”

Undrar vad inom kort betyder.. Haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

12.19 Standard Edition.

Ok så jag har ett par minuter efter dig men ingenting här ännu.. bor också i Stockholm.

Permalänk
Skrivet av woskar:

Senaste från Amazon:
”Just nu så vet vi inte när nästa leverans med PS5 kommer att komma till vårat lager, men det kommer att komma inom kort.”

Undrar vad inom kort betyder.. Haha

Skulle kunna vara några timmar... Jag skrev till amazon dagen innan release och supportkillen sa att de inte skulle få några på release och sen gick jag in på facebook. Då såg jag folk som lyckats köpa från amazon och blev faktiskt riktigt sur amazon efter det. Som tur var lyckades jag på elgiganten men hade varit riktigt bra att få ett till innan jul till min syssling som vill ha ett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Fick lite info från Dustin idag. Dom skulle få in några enheter i december, men jag som beställde 2020-11-09 kommer troligtvis få februari-april 2021. Tråkigt men inte särskilt oväntat.

Någon som vet hur det fungerar med amerikanska enheter, fungerar dom även i Sverige? Tänker främst på strömmatningen, klarar den både 110/240v?

Pratade också med Dustin idag.
Först vägra de säga något utan hänvisade till status på deras sida som vanligt. Men efter jag pressade honom lite så sa han att de som bokade fram till november får det mars-april och jag som bokade den 17/09 (DE tidigt på morgonen) estimerar Feb-mars.
Känns för segt då jag tycker att jag bokade relativ tidigt och att digital edition inte ens fanns att förboka tidigare. Såvida de inte ändrade ordrar för de som bokade SE tidigare och sedan velat ha DE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

12.19 Standard Edition.

Själv sitter man på en 12:17 bekräftelse, SE, Stockholm expressfart med levereringsdatum 7/12. Inte hört ett jäkla knyst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparv1s:

Själv sitter man på en 12:17 bekräftelse, SE, Stockholm expressfart med levereringsdatum 7/12. Inte hört ett jäkla knyst

Usch!

Permalänk
Medlem

Jag ser att både SE och DE är helt bortplockade från svenska Amazon nu. Undrar varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparv1s:

Själv sitter man på en 12:17 bekräftelse, SE, Stockholm expressfart med levereringsdatum 7/12. Inte hört ett jäkla knyst

Samma situation här men min beställning gick in 13:40 så hoppet är lågt för egen del.. 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparv1s:

Själv sitter man på en 12:17 bekräftelse, SE, Stockholm expressfart med levereringsdatum 7/12. Inte hört ett jäkla knyst

Jag hoppas du får din snart. Har du kollat ditt unika id? Jag valde också expressfrakt, kommer 7/12.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av woskar:

Jag ser att både SE och DE är helt bortplockade från svenska Amazon nu. Undrar varför?

De har antagligen för många bokningar/köp för att kunna leverera fler just nu.

Permalänk
Skrivet av woskar:

Jag ser att både SE och DE är helt bortplockade från svenska Amazon nu. Undrar varför?

De dyker upp när man är inne på Playstation 5 och klickar Tillbehör>Batteri och laddare av nån anledning

Permalänk

Elgiganten 19/11. Kl 13:42 (enligt digitalt kvitto)

Var i kontakt med kundtjänst vid två tillfällen idag. Första vid lunchtid och då skulle leverans ske på måndag. Precis som det står på kvittot. Andra gången var vid strax efter 18.

- Hej! Mitt namn är Evelina, vad kan jag hjälpa dig med idag?
- Hej Evelina. Jag undrar (som många andra) om PS5 leveransen.
- Ni kommer att få denna den 7/12. Varför ni inte fått någon uppdatering än när ni kollar status är för att paketet inte registrerats av transportörerna i er stad som kör ut till er. Men på söndag eller måndag så kommer er produkt att få ett kollinummer och då kommer ni få ett sms om detta. Men allt ser fint ut i er order och ni kommer få er konsol på måndag.

Vet naturligtvis inte om man vågar lita på detta men det låter ju bra. Får verkligen hoppas att detta stämmer !!

Edit: Detta är en Standard Edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Du är en minut före mig, och chatten svarade mig detta "- Men ser lite info som kom precis och då ska du få ett spårnummer ikväll faktiskt

Har du fått det nu?

Permalänk
Medlem

Kan inte vara kul att sitta i kundtjänst nu och svara på samma frågor som också ställs av samma personer flera gånger om dagen när konsolen är på väg. Jag hade sagt upp mig bums.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.strato:

Elgiganten 19/11. Kl 13:42 (enligt digitalt kvitto)

Var i kontakt med kundtjänst vid två tillfällen idag. Första vid lunchtid och då skulle leverans ske på måndag. Precis som det står på kvittot. Andra gången var vid strax efter 18.

- Hej! Mitt namn är Evelina, vad kan jag hjälpa dig med idag?
- Hej Evelina. Jag undrar (som många andra) om PS5 leveransen.
- Ni kommer att få denna den 7/12. Varför ni inte fått någon uppdatering än när ni kollar status är för att paketet inte registrerats av transportörerna i er stad som kör ut till er. Men på söndag eller måndag så kommer er produkt att få ett kollinummer och då kommer ni få ett sms om detta. Men allt ser fint ut i er order och ni kommer få er konsol på måndag.

Vet naturligtvis inte om man vågar lita på detta men det låter ju bra. Får verkligen hoppas att detta stämmer !!

Edit: Detta är en Standard Edition.

Står det nåt när du kollar upp ditt unika ID (förutom det som registrerades när du gjorde köpet den 19/11)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerxes92:

Har du fått det nu?

Näe inget än...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rackabajsaren:

De dyker upp när man är inne på Playstation 5 och klickar Tillbehör>Batteri och laddare av nån anledning

Ja du har rätt. Min beställning ligger kvar också som tur är. Jag måste slappna av lite.. Jag blir rädd för minsta lilla förändring haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Kan inte vara kul att sitta i kundtjänst nu och svara på samma frågor som också ställs av samma personer flera gånger om dagen när konsolen är på väg. Jag hade sagt upp mig bums.

Anser faktiskt att detta problem skulle kunna hanterats av personer inom EG... Hade informationen varit mer tydlig, enheter skickats i den ordning som beställningarna lagts, eller en förklaring för varför det inte sker. m.m.. då hade denna oro och osäkerhet inte existerat

Permalänk
Skrivet av Xerxes92:

Står det nåt när du kollar upp ditt unika ID (förutom det som registrerades när du gjorde köpet den 19/11)?

Står leverans 7/12 på kvittot och även med unik ID.

Men orderinformationen har stått som ”under behandling” hela tiden och inte ändrats.