Bilder på ditt senaste inköp (2020) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

En Nvidia till MSRP

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Det blev... Väldigt mycket inköp i november. Men två har förhöjt livskvaliteten något enormt och det sista fick man helt enkelt unna sig för att man har en dyr hobby

Gasfjädrad monitorarm, Ergear EGSS6. Förstår inte hur jag har kunnat leva utan en monitorarm såhär länge. Hemmajobbande har gett mig diverse krämpor och ryggsmärta men nu får jag så otroligt mycket bättre ergonomi och hållning samt kan utnyttja hela skrivbordets yta.

Dold text

Luftrenare, Coway Storm AP 1516D. Gjort den ohållbara dammsituationen hemma klart mer hållbar.

Dold text

Och såklart, det viktigaste.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Önskar ekonomin tillät och att tiden fanns, hade lätt köppt en upphottad Advanced med batteri mod.
Frestelsen är nästan för stor för att låta bli, måste stå emot...
Köper jag en skyller jag på dig

Do it!

Permalänk
Medlem

Jobbar sakta med att köpa utrustning för att vandra i kallt väder ordentligt. Hoppas att åka norrut nån gång och då vill jag ha bra grejer.
Idag blev det ett par långkalsonger i merino ull!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Jobbar sakta med att köpa utrustning för att vandra i kallt väder ordentligt. Hoppas att åka norrut nån gång och då vill jag ha bra grejer.
Idag blev det ett par långkalsonger i merino ull!!

https://i.imgur.com/uznLU9c.jpg

Svenska fjällen och kebnekaise?
Till och med en isterburk som jag tog mig upp och ner i somras, vart medryckt av polaren.
Bortsett från myggen, som var värre än jag trodde, så var det nånting man vill göra om nån gång.
Fast då ska fan nån form av myggdödare sitta i kläderna 😂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av pålis:

Ekonomin är inget problem egentligen, men så är det det där med tiden. Gick in och kollade igen, som tur var just den jag tittade på borta, så behöver jag inte fundera mer (jo jag vet att han bygger efter önskan, säg det inte, det blir lättare såhär )

För att bidra till tråden...
Blev lite black friday fynd och lite annat bra att ha till det pågående nätverksprojektet, samt lite smarta saker från Ikea när de hade rabbat

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Jodå, 3090FE gick in i ett 011 Dynamic tydligen Vart ett impulsköp deluxe då det var så bra pris på det, fick kompletteras med ett gäng 120mm fläktar, 6 inblås & 3 ut.

Funkar finfint med luftintag precis under GPU'n och lådan i allmänhet är riktigt vettigt gjord, kompakt men rymlig & jobba i. Det enda negativa som kanske inte är så negativt var känslan av stabilitet i hdd slädarna, de kunde skramla runt kändes det som men det verkar inte ha praktisk inverkan vad jag sett ännu.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Jag har en äldre version av den satsen, eller jag misstänker det är samma sats iallafall. Drog sönder en av de små philipsbitsen på en gammal mobiltelefon jag ville öppna upp, vetifasen hur en så liten skruvrackare kunde sitta så jäkla hårt! Stålet i skruven var av uppenbart högre kvalitet än bitsens, för skruvskallen var den mindre skadade av de två - får väl anses ganska skämmigt skulle jag säga...

Ja det lät ju inge vidare! Har inte testkört än men hoppas verkligen de håller bättre än de billiga kittet jag använt hittils, som visserligen hållit förvånansvärt bra

Visa signatur

5800x3d, 32 GB G.SKILL Trident Z RGB @ 3800 MHz CL16, X570i Strix, RX 6900 XT Waterforce, Samsung 990 2TB, CM V850w, EK Magnitude CPU block, 240+120 PE rad, 2x240 PE extern radiator, stadig ström av kaffe (till mig, inte datorn...)

Permalänk
Medlem

Blev moderkort och RAM på BF

CPU, GPU och PSU på ingång.

Visa signatur

AMD 5600X | Gigabyte Aorus Pro (v2) | Asus 970 Strix | G-skill Trident Z 2x8GB @ 3600Mhz | Corsair RM750x | Corsair MP510 480GB | O11 Dynamic (PCMR) | AOC G2460PG | Intel NUC i5 (5th Gen) | Intel NUC i3 (8th Gen) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xanoi:

Blev moderkort och RAM på BF
https://i.imgur.com/RDzYW9E.jpg

CPU, GPU och PSU på ingång.

Samma moderkort som jag ska ha fast jag inte har version 2 vad nu skillnaden är.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Nu har vänteleken på CPU börjat.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har inte byggt ihop en dator på 12 år så det var lite nervöst att koppla in allt.
Datorn är tänkt att bli äldsta sonens julklapp/första dator och är en blandning av begagnade och nya delar.
Det hela slutade på ca 7500 kr.

Jubel! Allt verkar fungera och det är bara lite cable management kvar.

Visa signatur

Fractal Design Define R6 \ Ryzen 3700X \ be quiet! Pure Rock 2 \ MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI \ ASUS Radeon RX 5700 XT TUF GAMING OC \ Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 \ Crosair RM 750X V2 \ Kingston A2000 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Samma moderkort som jag ska ha fast jag inte har version 2 vad nu skillnaden är.

För mig var det saknaden av intern USB-C kontakt som gjorde att jag gick för v2:an. Även hade v2:an bättre pris under black friday.

För den mer tekniske finns en video från Actually Hardcore Overclocking som går mer på djupet om skillnaderna:
https://youtu.be/FHJlzBQcyqM

I övrigt finns inte så många recensioner på v2 då kortet är väldigt nytt. Jag hoppas jag inte köpt grisen i säcken

Visa signatur

AMD 5600X | Gigabyte Aorus Pro (v2) | Asus 970 Strix | G-skill Trident Z 2x8GB @ 3600Mhz | Corsair RM750x | Corsair MP510 480GB | O11 Dynamic (PCMR) | AOC G2460PG | Intel NUC i5 (5th Gen) | Intel NUC i3 (8th Gen) |

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sec:

Jag har inte byggt ihop en dator på 12 år så det var lite nervöst att koppla in allt.
Datorn är tänkt att bli äldsta sonens julklapp/första dator och är en blandning av begagnade och nya delar.
Det hela slutade på ca 7500 kr.

https://forumbilder.com/images/2020/12/02/Dator1-2.jpg

Jubel! Allt verkar fungera och det är bara lite cable management kvar.

https://forumbilder.com/images/2020/12/02/Dator2.jpg

Vad är det för chassi?

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem

Du behöver nog kolla ditt inlägg för din bild länk funkar inte.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Lego Master

Blev en ny laptop till sambon som ska börja plugga efter jul, men inte packat upp den än, ska ju bli julklapp!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Svenska fjällen och kebnekaise?
Till och med en isterburk som jag tog mig upp och ner i somras, vart medryckt av polaren som jobbar för FM.
Bortsett från myggen, som var värre än jag trodde, så var det nånting man vill göra om nån gång.
Fast då ska fan nån form av myggdödare sitta i kläderna 😂

Permalänk
Skrivet av vinylens:

Du behöver nog kolla ditt inlägg för din bild länk funkar inte.

Så där

Permalänk
Medlem
Skrivet av zuru1:

Vad är det för chassi?

Phantek Eclipse P400A
Viktigt med RGB till en 9-åring 😀

Visa signatur

Fractal Design Define R6 \ Ryzen 3700X \ be quiet! Pure Rock 2 \ MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI \ ASUS Radeon RX 5700 XT TUF GAMING OC \ Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 \ Crosair RM 750X V2 \ Kingston A2000 SSD

Permalänk
Medlem

Julpynt!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Svenska fjällen och kebnekaise?
Till och med en isterburk som jag tog mig upp och ner i somras, vart medryckt av polaren.
Bortsett från myggen, som var värre än jag trodde, så var det nånting man vill göra om nån gång.
Fast då ska fan nån form av myggdödare sitta i kläderna 😂

Spännande, jag tycker om att vandra i snö, kanske inte bergsbestigning dock.
På vintrarna brukar jag ge mig ut i skogen på natten och bara vara, med pannlampan och kompassen, det är avslappnande på något vis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Spännande, jag tycker om att vandra i snö, kanske inte bergsbestigning dock.
På vintrarna brukar jag ge mig ut i skogen på natten och bara vara, med pannlampan och kompassen, det är avslappnande på något vis.

Kan rekommendera Keb som sagt, är någonting riktig speciellt. Blir inte direkt bergsbestigning, utan mer att vandra i stenig terräng.
Kan definitivt förstå det med skogen på vintern, är i grund och botten en vintermänniska själv. Gillar kyla mer än värme faktiskt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Rå kallpressad linolja och balsamterpentin. Blev även en burk med guldockra.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem

Blev en begagnad Kinnarps stol för 2 papp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sec:

Jag har inte byggt ihop en dator på 12 år så det var lite nervöst att koppla in allt.
Datorn är tänkt att bli äldsta sonens julklapp/första dator och är en blandning av begagnade och nya delar.
Det hela slutade på ca 7500 kr.

https://forumbilder.com/images/2020/12/02/Dator1-2.jpg

Jubel! Allt verkar fungera och det är bara lite cable management kvar.

https://forumbilder.com/images/2020/12/02/Dator2.jpg

Gjorde motsvarande för några år sedan med min grabb, dock fick han alla delar i julklapp och vi hjälptes åt att montera allt senare vilket han tyckte var roligt och intressant. Gäller ju att försöka ge dem lite tekniskt kunnande tycker jag, vet hur allt hänger ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

Rå kallpressad linolja och balsamterpentin. Blev även en burk med guldockra.
https://i.imgur.com/MdBcLFH.jpg

Skönt att slippa se plastfärg för en gångs skull. Vad är det som skall målas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Gjorde motsvarande för några år sedan med min grabb, dock fick han alla delar i julklapp och vi hjälptes åt att montera allt senare vilket han tyckte var roligt och intressant. Gäller ju att försöka ge dem lite tekniskt kunnande tycker jag, vet hur allt hänger ihop.

Jo jag var inne på det, men med tanke på hur länge sedan det var jag byggde ihop en dator så kände jag att jag ville ha tid på mig och att lösa all eventuell felsökning innan julafton.
Det får kanske bli en dator till lillebror också

Visa signatur

Fractal Design Define R6 \ Ryzen 3700X \ be quiet! Pure Rock 2 \ MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI \ ASUS Radeon RX 5700 XT TUF GAMING OC \ Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 \ Crosair RM 750X V2 \ Kingston A2000 SSD

Permalänk
Medlem

Vet inte hur man får bilden att synas här direkt