Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Kostar ju 2090 😕

Då är du inte betrodd (alt inte verifierad SweC-medlem hos Inet).

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Man kunde ju inte mer än att bara slå till på Logitech lurarna!

Jag köpte musen igår och sneglat som fn på lurarna så det var ju rent ut sagt omöjligt att motstå frestelsen...

Permalänk
Medlem

Nu hoppas jag bara det kommer en ny grym SSD 2TB deal som Crucials för 1300:-

Behöver en större torrent download disk

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack alla för tipset om swec verifiering. Köpt o klart.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Blev en M.2 Samsung Evo för 1190:-, snyggt!

Permalänk
Medlem

Inets erbjudande på Samsung Evo Plus är oslagbart, slog till!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Varit sugen på Wave:3 så länge och de släpper det priset, köpte den direkt.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Va f*n? Ingen som muttrar och gnäller över att saker och ting börjat ta slut? Åtminstone två av Inets SweC-exklusiva varor är ju slutsålda och ingen gnäller?

Vid det här laget hade vilken fyndtråd som helst med självaktning varit helt proppfull med besvikna inlägg om missade erbjudanden. Skärpning! Sätt igång och gnäll nu!

Hrmpf!

Det kommer snart, alla som varit med och kommenterat nu hade ju chansen att beställa

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weiman:

Fast det verkar lite skumt att 65 st skulle ha försvunnit så fort.

Skumt? Tusentals swec-medlemmar sitter och F5:ar och många har antagligen familj/vänner/whatnot de kan tänka sig köpa åt. Priset är med råge det lägsta någonsin, sänkt med en tusenlapp från 2500:- där det legat sedan släpp. Dessutom köper säkerligen många fullt medvetna om att de kan returnera tangentbordet utan knussel om de skulle ångra sig.

"Säll är den som har till rättesnöre, att man nog bör tänka efter före."

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Kanske redan har länkats men Samsung Odyssey G9 49" för 11990 kr

https://www.power.se/datorer/bildskarmar-och-monitorer/spelmo...

Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5258106

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilda:

Lite gnäll så jag gör din dag bättre @Zarkov, för min är urdålig.

Lagom kul att köpa Sennheiser GSP 670 till fullpris exakt 31 dagar sen för att de gamla pajade. Trodde verkligen inte att de skulle vara med på rean, om jag anade det hade jag kunnat stå ut. Nu ska jag gå och trösthandla SSDn bara för att få en pingvinstång och gråta några veckor för att Inets sweclockers rea alltid är lite föööör bra.

Nöjd med dina Sennheiser GSP 670? Står mellan dem och Arctis Pro Wireless för min del..

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av burgarn:

Jag köpte musen igår och sneglat som fn på lurarna så det var ju rent ut sagt omöjligt att motstå frestelsen...

Ja verkligen, jag var så inne på att köpa Steelseries Pro lurarna på Elgiganten nu på Fredag, men när dessa kom fram så va det ingen tvekan över valet haha.

Permalänk
Medlem

Får se om beslutet hinner göras åt mig genom att dem tar slut: Till ett nytt bygge med 5900x. Hade inte ens övervägt vattenkylning då jag har lite paranoia över att det börjar läcka.
Men nu rear Inet NZXT Kraken X63.
NZXT Kraken X63 280mm

Någon som vill ge en snabbkurs om det är en bra kylare till 5900x och/eller om jag gör rätt i att skippa vatten om jag inte är van vid det?
Tanken var att skaffa någon Noctua luftkylare för runt tusenlappen, men nu hamnade ju denna i det prisspannet också.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Får se om beslutet hinner göras åt mig genom att dem tar slut. Till nytt bygge med 5900x. Hade inte ens övervägt vattenkylning då jag har lite paranoia över att det börjar läcka. Men nu rear Inet NZXT Kraken X63.
https://www.inet.se/produkt/5323285/nzxt-kraken-x63-280mm-swe...

Någon som vill ge en snabbkurs om det är en bra kylare till 5900x och/eller om jag gör rätt i att skippa vatten om jag inte är van vid det?
Tanken var att skaffa någon Noctua luftkylare för runt tusenlappen, men nu hamnade ju denna där också.

All-in-One vattenkylarna är inte konstigare än att köra luftkylare, risken för läckage o.s.v. är om du bygger loopen själv. (ok, visst finns en teoretisk risk att en AIO är trasig/går sönder, men det är verkligen minimal risk och "vattnet" är avjoniserat, d.v.s. icke ledande = ingen kortslutning om det nu skulle läcka ut). Jag skulle inte tveka att köra AIO även om jag var noob.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Får se om beslutet hinner göras åt mig genom att dem tar slut: Till ett nytt bygge med 5900x. Hade inte ens övervägt vattenkylning då jag har lite paranoia över att det börjar läcka.
Men nu rear Inet NZXT Kraken X63.
NZXT Kraken X63 280mm

Någon som vill ge en snabbkurs om det är en bra kylare till 5900x och/eller om jag gör rätt i att skippa vatten om jag inte är van vid det?
Tanken var att skaffa någon Noctua luftkylare för runt tusenlappen, men nu hamnade ju denna i det prisspannet också.

noctua kylaren skulle jag satsa på, jag gick ifrån en aio till luft och har aldrig varit nöjdare. Plus så slipper man all huvudvärk när aion väl ger sig..

Permalänk

Elfa har smygstartat sin rea, en del grejer sänkta med runt 50% mot deras ordinarie priser (som är svåra att jämföra):

https://www.elfa.se/sv/exklusiva-black-friday-erbjudanden-utv...

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Haha ångrade mig och köpte tangentbordet, batteritiden var ändå helt ok när du stänger av all RGB

Det krånglade även för mig, köpet gick först igenom när jag betalt via faktura.

Faktiskt väldigt bra batteritid med lägsta ljusstyrkan också, laddar det väldigt sällan.

Permalänk
Inaktiv

Man kunde inte låta bli.

Blev ett Fractal Design meshify 2 och ett ASUS ROG MAXIMUS XII HERO från komplett.

Såg sen att inet säljer samma mobo fast billigare men men är som de är. De som irriterar är att jag beställde mobo igår och dom har inte skickat det än. Fattar inte att @komplett alltid är så seg på att skicka sakerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

All-in-One vattenkylarna är inte konstigare än att köra luftkylare, risken för läckage o.s.v. är om du bygger loopen själv. (ok, visst finns en teoretisk risk att en AIO är trasig/går sönder, men det är verkligen minimal risk och "vattnet" är avjoniserat, d.v.s. icke ledande = ingen kortslutning om det nu skulle läcka ut). Jag skulle inte tveka att köra AIO även om jag var noob.

Låter lovande, tack för ett bra svar! Får nog säg att jag är så gott som helnoob på det praktiska med datorbyggen, tänkte att detta ska bli ett första försök till att pussla ihop datorn helt själv från scratch. Bara bytt diskar/RAM/grafikkort i färdigbyggda datorer tidigare.

Du råkar inte veta om herren/damen som har recenserat på prisjakt och skrivit att drivrutiner som värdelösa, har något rätt?

Citat:

Det spelar egentligen ingen roll hur bra denna kyler när programvaran är så dålig.

Det finns inget supportat sätt att installera drivrutiner för NZXT-kylare som inte poppar upp fönster i tid och otid och tjatar om än det ena, än det andra. Den poppar upp meddelanden med nyheter när den har uppdaterat sig, tjatar om att logga in, ger meningslösa "tips". Även när allt funkar som det ska så visar den en spash-screen i ett par sekunder vid uppstart. Om nätet inte fungerade vid boot av någon anledning så misslyckas den med att logga in och visar en inloggningsruta utan "försök igen med det sparade lösenordet"-knapp så jag måste upp med LastPass...

När jag byter dator brukar jag låta någon mindre teknisk släkting ärva den gamla. Jag skulle aldrig kunna göra detta med en NZXT-kylare. Jag skulle få support-samtal var fjärde vecka av typen "Nu har det kommit upp en sån där konstig ruta igen. Är det virus? Vad ska jag klicka?".

- https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?o=5276556

Skrivet av Awsmkiid:

noctua kylaren skulle jag satsa på, jag gick ifrån en aio till luft och har aldrig varit nöjdare. Plus så slipper man all huvudvärk när aion väl ger sig..

Lite precis det jag oroar mig för; extra krångel. Ska fundera lite till. Tack för svaret!

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Produkt: Samsung 970 EVO Plus 1TB
Länk: https://www.inet.se/produkt/4302272/samsung-970-evo-plus-1tb-...
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5035391
Pris: 1190kr

Jag ser 1449 när jag loggar in. Fick iofs mitt konto verifierat precis innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Låter lovande, tack för ett bra svar! Får nog säg att jag är så gott som helnoob på det praktiska med datorbyggen, tänkte att detta ska bli ett första försök till att pussla ihop datorn helt själv från scratch. Bara bytt diskar/RAM/grafikkort i färdigbyggda datorer tidigare.

Du råkar inte veta om herren/damen som har recenserat på prisjakt och skrivit att drivrutiner som värdelösa, har något rätt?
- https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?o=5276556

Lite precis det jag oroar mig för; extra krångel. Ska fundera lite till. Tack för svaret!

Och du får även tänka på en sak till, du ska helst ha en Aio monterade i taket på chassit enligt Tech-Jesus Steve ifrån Gamer nexus för att inte döda pumpen i förtid..

Permalänk
Skrivet av robstar:

Blev en M.2 Samsung Evo för 1190:-, snyggt!

Samma här, rent spontanköp när det var 21st kvar. Tänkte att det här får jag inte missa!
Har ett X470 prime som jag är rätt säker på har en ledig plats annars känns det nästan lite dumt 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Låter lovande, tack för ett bra svar! Får nog säg att jag är så gott som helnoob på det praktiska med datorbyggen, tänkte att detta ska bli ett första försök till att pussla ihop datorn helt själv från scratch. Bara bytt diskar/RAM/grafikkort i färdigbyggda datorer tidigare.

Du råkar inte veta om herren/damen som har recenserat på prisjakt och skrivit att drivrutiner som värdelösa, har något rätt?
- https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?o=5276556

Lite precis det jag oroar mig för; extra krångel. Ska fundera lite till. Tack för svaret!

Jag själv slog till på den kylaren, jättebra pris som inte lär återkomma inom den närmaste tiden. Kraken kylarna har visat sin kvalitet genom åren nu(kom ut 2015), det är nästan inget rapporterat om incidenter med läckage o'dylikt och denna nya ska vara ytterligare förbättrad vad gäller pumpens livslängd och kapacitet. Det är lättare att installera en AIO än luftkylare (under förutsättning att du har plats för radiatorn i chassit, vilket chassi har du tänkt använda?) och de täcker för mindre av moderkortet vilket är snyggare i ett bygge med fönster.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Spontanköpte nästan Vengeance-RAM, men drog i bromsen eftersom jag överväger större stickor. Ska fundera lite.

Vet inte vart dem brukar ligga i pris, men kostar 100kr mer på Amazon just nu, om de skulle ta slut på Inet.
https://www.amazon.se/Corsair-163301-Vengeance-Performance-De...

I mitt fall så tror jag att 3600mhz-stickor passar lite bättre när man ändå ska bygga Ryzen.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

Var det verkligen 500st 970 Evo 1TB? Jävla snabb omsättning där, 500000 på banken på under 1h

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Jag själv slog till på den kylaren, jättebra pris som inte lär återkomma inom den närmaste tiden. Kraken kylarna har visat sin kvalitet genom åren nu(kom ut 2015), det är nästan inget rapporterat om incidenter med läckage o'dylikt och denna nya ska vara ytterligare förbättrad vad gäller pumpens livslängd och kapacitet. Det är lättare att installera en AIO än luftkylare (under förutsättning att du har plats för radiatorn i chassit, vilket chassi har du tänkt använda?) och de täcker för mindre av moderkortet vilket är snyggare i ett bygge med fönster.

Låter ju positivt detta. Tack du också för ett utförligt svar!
Chassi är ännu inte valt, tänkte ta det mot slutet när jag just vet övriga delar.
Än så länge har jag grafikkort, processor (på gång), diskar och moderkort (B550/ATX).

Så blir det AIO är det ännu något att filtrera på i urvalet bland chassin.

Skrivet av Sarg:

I mitt fall så tror jag att 3600mhz-stickor passar lite bättre när man ändå ska bygga Ryzen.

Precis därför jag också skippade dem

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Och du får även tänka på en sak till, du ska helst ha en Aio monterade i taket på chassit enligt Tech-Jesus Steve ifrån Gamer nexus för att inte döda pumpen i förtid..

Fast riktigt så extremt kategorisk var han inte. Utan vad det handlar om är att tuberna som går in i radiatorn helst ska vara högre än pumphuvudet på CPU'n för att minimera oljud, maximera kylprestanda och minska på ansträngningen för pumpen vilket ger maximal livslängd. Det går att åstadkomma med frontmonterad radiator också beroende på chassi. Även ifall det inte är möjligt att lägga tuberna högre utan endast snäppet under pumphuvudet så är det om inte idealiskt i alla fall ingen fara för pumpen. Kanske blir något högre ljud men borde annars klara sig fint. Det som direkt ska undvikas är med tuberna nedåt eller med bottenmonterad radiator. Greg Salazar tog upp detta nyligen:

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Varit sugen på Wave:3 så länge och de släpper det priset, köpte den direkt.

Jag hade tänkt köpa Yeti X för 1400, men när jag kollat reviews / lyssnat omkring så verkar det inte vara någon direkt skillnad. Så jag slog till på en Wave:3 också... Den verkar vara nästintill likvärdig men 1/3 billigare än Yeti X.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Härligt, nu gick även de köp igenom som gav felmeddelanden tidigare.
Så nu har jag 5st 970 Evo Plus på g... Får väl dra iväg ett mail då...

För att förtydliga: Jag försökte att köpa flera gånger men fick alltid felmeddelanden, sen chattade jag med Kundservice som fixade nåt i backend och femte försöket gick igenom.
Nu, en timme senare får jag fyra orderbekräftelser från Inet på de fyra ordrar som misslyckades...

Visa signatur

RIPE LIR