Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem

Stalkar runt efter en 38” skärm, inte hittat någon hittills, någon som har några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Jag förstår det som att musmattan går att ta bort. Du kan tvätta en musmatta i diskmaskinen / duschen.

Jag har en sån extremt stor musmatta. Det underlättar när jag spelar olika spel. I FPS? Behöver jag mer utrymme. MMO, kanske jag ligger ner mer i stolen osv.

Visst kan man ta bort musmattan och tvätta den, men det är väl ett jäkla jobb om du har en massa grejer på skrivbordet.

Jag har aldrig upplevt utrymme som något problem (kör med TKL-tangetbort och en XXL musmatta).

Permalänk

Can you log into this thread ? Apparently I'm banned ? Is it because I posted in English or broke some rule ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DEADushka:

Nej, 32Gb varianten (2x16) finns inte nånstans... Tyska-, franska amazon, officiell sida - tomt. Jagar de i veckor nu. Finns bara överprisade nånstans för typ 2300...

Köpte två kit från Amazon.se för 1600kr bara för nån vecka sen. Fanns dessutom flera olika färger att välja på när jag beställde. Måste ha tagit slut rätt nyligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Hmmm,

Inte helt säker på att jag köper det argumentet med:

ljust = välj qled

mörkt = välj oled

För det första, ser ni så himla mycket på TV dagtid?

För det andra, har ni inga vettiga mörkläggningsgardiner eller dylikt i rummet med TV?

Har man rum som absolut inte går att få mörkare köper jag det här argumentet men svårt att tro att det är så för en majoritet av människor?

Ja, det är riktigt stor skillnad inte minst på sommaren då det faktiskt är ljust länge. Jag har ungefär 5 meter fönster på var sida om min TV och med min Oled var det ingen bra upplevelse. Kommentaren att behöva mörklägga med mörkläggningsgardiner när man har en Oled understryker ju bara det vi säger. Att många andra inte skulle märka någon skillnad kan jag inte uttala mig om, jag bara bekräftar att det absolut är skillnad på Oled och Qled i ljusa rum.

Permalänk
Skrivet av quader:

missade det helt :(.... satans.

Synd, hoppas det kommer något likvärdigt på "Black Friday"!
Jag missade 2tb disken Amazon hade rea på i morse i några minuter så kändes lite bättre nu.
Är ju egentligen ute efter ett grafikkort men det har man inte sett röken av deals på. Borde finnas GPUer de vill bli av med i nya mellansegmentet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Ja, det är riktigt stor skillnad inte minst på sommaren då det faktiskt är ljust länge. Jag har ungefär 5 meter fönster på var sida om min TV och med min Oled var det ingen bra upplevelse. Kommentaren att behöva mörklägga med mörkläggningsgardiner när man har en Oled understryker ju bara det vi säger. Att många andra inte skulle märka någon skillnad kan jag inte uttala mig om, jag bara bekräftar att det absolut är skillnad på Oled och Qled i ljusa rum.

5 meter fönster på vardera sidan om TVn, nice, måste vara ett fint rum, ja, du har säkert gjort ett rätt val.

Permalänk
Medlem

Nån som köpt Valhalla från cdon? Verkar som dom sålt slut och nu ökat upp leveranstiden ordentligt. Jag beställde igår men orderstatus ligger fortfarande som ”behandlas”

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Om någon kör MSI MAG X570 Tomahawk WiFi för 1999kr igen så. Dock lite rapporter om krångel med Realtek 2.5Gbsp LAN porten.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5259248

Hej tack för ditt svar. Jag köpte precis impuls köpte Asus, gjorde jag ett misstag? Ska jag vilja ha andra erbjudanden på MSI MAG?

https://www.inet.se/produkt/1903403/asus-rog-strix-x570-f-gam...

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Can you log into this thread ? Apparently I'm banned ? Is it because I posted in English or broke some rule ?

Says im banned aswell, im not tho. Probably a error atm

Permalänk
Medlem

Nån som sett en raspberry pi 4 med bra rea?

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk

tack för ditt svar. Jag köpte Asus-moderkortet, 1 TB SSD, X63 AIO, G915-tangentbord och 32 Gb RAM från inet-erbjudandet. Hoppas att jag inte gjorde ett misstag

Letar nu efter ett komplett tornchassi.

Permalänk
Medlem

Hur stor skillnad är det mellan dessa processorer?

AMD Ryzen™ 5 4600G

Intel® Core™ i5-10400

Kikade lite på spec, men fattar inte så mycket

Visa signatur

Operativsystem: Foresight Linux | Foresight Linux utvecklare | Foresight rådet | Google+

I've heard: When the RedHat developers present new packages to Linux User-Group, before the meeting is over,Foresight people will have downloaded the source, created a Foresight package, uploaded it,and it will be available for anyone to use.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av last_grimm:

Hej tack för ditt svar. Jag köpte precis impuls köpte Asus, gjorde jag ett misstag? Ska jag vilja ha andra erbjudanden på MSI MAG?

https://www.inet.se/produkt/1903403/asus-rog-strix-x570-f-gam...

Svårt säga, tror det är bra kort båda två. MSI:n har Wifi men sämre Realtek LAN. ASUSen har Intel LAN men inget Wifi. Dock har ASUS 8st SATA portar, bra om man har gamla små SSD:er över
Båda verkar ha fet VRM men jag tror MSI kan dra längsta strået där.
Jag funderar också på dessa två men för mig blir det nog MSI.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?j=5102534,5259248

Edit: Dessutom 10€ cashback och AC Valhalla på köpet med MSI.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Nån som sett en raspberry pi 4 med bra rea?

https://www.webhallen.com/se/product/328781-Webhallon-Config-...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Skrivet av MrWhizeguy:

Says im banned aswell, im not tho. Probably a error atm

Representanter från företag i IT-branschen har fritt tillträde till forumet, men måste kontakta oss för att registrera ett officiellt användarkonto. Representanter har tillåtelse att agera som vanliga medlemmar, svara på frågor och hjälpa till med ärenden. All slags reklam och marknadsföring är förbjuden

Visa signatur

🧔🏻 ⚙️Fractal Design Meshify C TG white ⚙️Asus ROG Strix B550-E Gaming ⚙️Zotac GeForce RTX 3060 AMP White Edition ⚙️Acer Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz (2x27") ⚙️Amd Ryzen 9 5900X ⚙️Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD ⚙️HyperX Fury RGB DDR4 32GB (2x16GB) ⚙️Seagate BarraCuda 2TB 3.5'' HDD ⚙️Western Digital EX 14TB HDD ⚙️Cooler Master Hyper 212 ⚙️Cooler Master Sickleflow 120mm ARGB 5st ⚙️Corsair TX650M PSU ⚙️Canon i-Sensys MF643CDW ⚙️Logi C920s PRO HD ⚙️Logi G915 Tactile ⚙️Logi G703 ⚙️Logi G PowerPlay ⚙️Win 11 installerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DEADushka:

Nej, 32Gb varianten (2x16) finns inte nånstans... Tyska-, franska amazon, officiell sida - tomt. Jagar de i veckor nu. Finns bara överprisade nånstans för typ 2300...

Är 2x 16gb bättre än 4x 8gb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

tack för ditt svar. Jag köpte Asus-moderkortet, 1 TB SSD, X63 AIO, G915-tangentbord och 32 Gb RAM från inet-erbjudandet. Hoppas att jag inte gjorde ett misstag

Letar nu efter ett komplett tornchassi.

Jasså du gick all in till slut och slog till på alltihopa? Då har du fyndat rejält! Du kommer nog inte bli besviken allt du köpte är bra skit som Tomten skulle sagt!

Förresten varför har Sweclockers helt plötsligt stängt ner Inets tråd med Sweclockers erbjudanden? Står att man inte har behörighet att gå in på den längre!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunderdome:

Representanter från företag i IT-branschen har fritt tillträde till forumet, men måste kontakta oss för att registrera ett officiellt användarkonto. Representanter har tillåtelse att agera som vanliga medlemmar, svara på frågor och hjälpa till med ärenden. All slags reklam och marknadsföring är förbjuden

🤔

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av machiavelli1337:

Kanske ska vara 790 kr? Detta kan månne vara ett av de där valutafelen Amazon gjort på den svenska siten som inte upptäckts ännu! Annars är det ju galet billigt kostar ju mindre än en biobiljett!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Nån som köpt Valhalla från cdon? Verkar som dom sålt slut och nu ökat upp leveranstiden ordentligt. Jag beställde igår men orderstatus ligger fortfarande som ”behandlas”

Beställde vid 18 igår och fick bekräftelse att den var postad ca. 24 timmar senare.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Hej tack för ditt svar. Jag köpte precis impuls köpte Asus, gjorde jag ett misstag? Ska jag vilja ha andra erbjudanden på MSI MAG?
https://www.inet.se/produkt/1903403/asus-rog-strix-x570-f-gam...

Tja, den på Inet är ju socket AM4 medan den MSI MAG är socket 1200.
Vad ett tag också sugen på X570, men med tanke på att det är så pass mycket dyrare per prestande att bygga dator via Ryzen jämfört med tex 10600k så valde jag att hålla kvar min webbhallen-order på MSI MAG.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure"

Permalänk
Medlem
Skrivet av machiavelli1337:

Måste vara felaktig prissättning, men gjorde ett försök så får vi se vad som händer

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Lyckades klicka hem en https://www.inet.se/produkt/2218695/acer-32-predator-xb323ugp...
Förvånande att det inte verkar finnas några reviews på den någonstans. Svårt att tro att jag skulle bli besviken dock. Nu måste man bara få tag i ett nytt grafikkort också

Permalänk
Medlem

Sjukt bra tips

Skrivet av machiavelli1337:

Sjukt bra tips, klippte en direkt. Tack!

Permalänk
Medlem

Fick hem min Sony oled idag från MM. Tycker folk överdriver att oled sviktar i ljusare rum. Jag märker inte en superskillnad även om det såklart är bättre i mörker. Hade inte folk uppmärksamhet det hade jag aldrig tänkt på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qme:

Sjukt bra tips, klippte en direkt. Tack!

Gick fort, verkar inte gå att köpa längre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Gick fort, verkar inte gå att köpa längre.

Korrigerat priset satt och läste reviews istället för o baka klicka hem den 😂🤷‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av TForsman:

Hur stor skillnad är det mellan dessa processorer?
AMD Ryzen™ 5 4600G Intel® Core™ i5-10400
Kikade lite på spec, men fattar inte så mycket

https://googlethatforyou.com?q=AMD%20Ryzen%E2%84%A2%205%20460...
Träff nr 2.

Dryga svar å sido så är de vad jag förstått ganska jämlika i prestanda. Är dock inte speciellt inläst på Ryzen.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure"