Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Inside info, från en av våra stora ÅF och ni som letar en bra tv kan bli hypade. 55 tum LG CX kommer att gå för 9990:- måndag ta det men en nypa salt, men LG c9’an var också kraftigt nedsatt förra året.

Intressant. Vet du om det även sker på webben? Skicka gärna PM om vilken.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Inside info, från en av våra stora ÅF och ni som letar en bra tv kan bli hypade. 55 tum LG CX kommer att gå för 9990:- måndag ta det men en nypa salt, men LG c9’an var också kraftigt nedsatt förra året.

Innebär det att GX versionen också kommer gå ner i pris?

På Elgiganten går deras 65 Tum på 24000 under black Friday. Känns dock kanske inte som att det kommer bli ännu lägre? Eller va tror ni?

Permalänk
Medlem

tänkte eventuellt koppla in en extern disk till PS5 för PS4 spelen... har en WD Elements 3TB liggandes fungerar det bra eller är det SSD som gäller?

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobbZ:

Min order är kvar.

Tack för svar, får kontakta supporten när den öppnar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Ingen info på 65” eller ännu hellre 77”. 55” är tyvärr lite för litet.

Skrivet av tyvar1:

Undrar samma, väntat hela året på en bra rea för 65 modellen 😌

Skrivet av Specias:

Någon aning om 65” kommer vara nedsatt också?

55’an ska vara fokus men 65’an kommer att vara nedsatt, de sa att de generellt går för cirka 7-10k mer. De försöker sälja ut GX innan de annonserar CX, så de förstår man.

Kan inte vara specifik med ÅF, men de finns ju inte många att kolla på här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amanita:

Tack för svar, får kontakta supporten när den öppnar...

Min är också borttagen... Känns ju sådär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Vi betalar mycket mer för spel idag, tillbehör samt betalar för vi internetabonnemang som ska vara en självklarhet. De säljer inte konsolen själv med vinstsyfte.

Sony gick 200 dollar i förlust per Playstation 3 vid lansering.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoatLife:

Min är också borttagen... Känns ju sådär

Jag tror inte ni behöver vara oroliga, jag känner igen det här från några andra som beställde på netonnet. Det blir så när den får en förändring i sin status om jag förstod det rätt. De kommer att komma tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amanita:

Tack för svar, får kontakta supporten när den öppnar...

Skrivet av GoatLife:

Min är också borttagen... Känns ju sådär

Ni kan ta det lugnt! Haft denna oro ett tag och pratat med chatten några gånger! För de flesta kommer ordern inte synas förrän den är skickad

De menar att när man lägger beställning så syns det som mottagen så köparna kan se att det gått igenom. Alla andra statusar syns inte ”under behandling, reserverat, packas, osv”. Då man inte äger varan förrän den skickas så visar de inte förloppet.

Dumt system kan man tycka, men har ni inte fått Mail att ordern är makulerad så är det helt lugnt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

55’an ska vara fokus men 65’an kommer att vara nedsatt, de sa att de generellt går för cirka 7-10k mer. De försöker sälja ut GX innan de annonserar CX, så de förstår man.

Kan inte vara specifik med ÅF, men de finns ju inte många att kolla på här.

Okey! Förstår att du inte kan vara specifik, men jag tror att jag vet vilken ÅF som åsyftas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Sony gick 200 dollar i förlust per Playstation 3 vid lansering.

Förmodligen är det också så nu.
Man räknar ju RMA, anställda, logistik osv.
Vinsterna hämtas in på annat håll.

Sen jobbar vissa företag med att jaga marknadsandel, då det ser bra ut för aktieägarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av william.appel:

Vi får hoppas dom fixar det, annars är det surt. Inget lockande att spela fps på stor tv.
Kanske är samma som min fast jag inte har curved, inte så kunnig

Precis vi håller tummarna sony fixar diverse strul de har med, känns nästan som produkten är framstressad

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Tror han menar HDMI 2.1 48gbps. Men spelar ingen roll för skärmen är 10 bit. En annan femma om skärmen var 12 bit.

Nä, mer att alla Tv med HDMI 2.1 har mer eller mindre strul. LG CX (som är den jag helst vill ha) har ju fortfarande ingen fix för vrr gammaproblemet, vad jag sett i all fall.

Permalänk
Skrivet av Amanita:

Ni som lyckades beställa i torsdags morgon, står er order kvar under https://www.netonnet.se/Customer/Orders ?
Min fanns där imorse, men är borta nu

Skrivet av RobbZ:

Min order är kvar.

Beställde i torsdags morse och ser nu att min order inte längre finns kvar....

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ktd:

Nä, mer att alla Tv med HDMI 2.1 har mer eller mindre strul. LG CX (som är den jag helst vill ha) har ju fortfarande ingen fix för vrr gammaproblemet, vad jag sett i all fall.

Ah okej, då förstår jag. Får se själv hur jag gör. Beror helt på hur Black Friday ser ut

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Någon här som har en Samsung Q90R? Jag har läst oftare att 2019-modellerna har problem med blooming i game mode. Det fanns en uppdatering till version 1372.2 som skulle lösa problemet. Någon som har erfarenhet med nya version?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Ni kan ta det lugnt! Haft denna oro ett tag och pratat med chatten några gånger! För de flesta kommer ordern inte synas förrän den är skickad

De menar att när man lägger beställning så syns det som mottagen så köparna kan se att det gått igenom. Alla andra statusar syns inte ”under behandling, reserverat, packas, osv”. Då man inte äger varan förrän den skickas så visar de inte förloppet.

Dumt system kan man tycka, men har ni inte fått Mail att ordern är makulerad så är det helt lugnt!

Vilken hjälte! Tack 😍sparar både mig och kundservice energi 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Första Platinum på den här generationen.
https://youtu.be/jjaGanPXQac

Hittade du alla trophys själv eller googlade du upp dom du saknade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Ni som beställde från Amazon innan 00:00 och skall få leverans på tisdag - var inte oroliga. Har haft kontakt med Amazon-support och de säger att de kommer skickas senast på måndag från Eskilstuna. Alla kommer få sin konsol.

Fick du tag på en innan midnatt? Jag fick tag på en innan midnatt och den visade "tisdag" men sen när jag ändrade min leveransmetod till prioriterad så försvann det estimatet och nu står det bara "Förbereder för försändelse". Skulle vara kalas om den dök upp på tisdag

Permalänk
Medlem
Skrivet av tOPO:

Fick du tag på en innan midnatt? Jag fick tag på en innan midnatt och den sade "tisdag" men sen när jag ändrade min leveransmetod till prioriterad så försvann det estimatet och nu står det bara "Förbereder för försändelse". Skulle vara kalas om den dök upp på tisdag

Jag har exakt samma problem, har varit i kontakt med dem typ fem gånger varav två idag. Är enligt uppgift idag kört för oss att få denna leverans utan blir nästa gång de får in i lager...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Hittade du alla trophys själv eller googlade du upp dom du saknade?

Take a guess...

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

Jag har exakt samma problem, har varit i kontakt med dem typ fem gånger varav två idag. Är enligt uppgift idag kört för oss att få denna leverans utan blir nästa gång de får in i lager...

Fyfan vad ruttet och orättvist. Känner mig grumpy som ett barn Vi beställde ju först. Ahja, får väl sitta still i båten. Får min LG GX 65" på måndag som jag kan leka lite med. Dock Inte lika kul utan PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av videospelaren:

Beställde i torsdags morse och ser nu att min order inte längre finns kvar....

Vilken tid fick du din första orderbekräftelse i mailen? Min på 08.03 ligger kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tOPO:

Fyfan vad ruttet och orättvist. Känner mig grumpy som ett barn Vi beställde ju först. Ahja, får väl sitta still i båten. Får min LG GX 65" på måndag som jag kan leka lite med. Dock Inte lika kul utan PS5.

Japp samma här. Utöver den usla hanteringen har de också en riktigt usel papegoj-support... Förväntade mig mer av ett företag som Amazon. Lever på hoppet att dom är så usla att de gett fel besked idag och att den kommer mån/tis men tveksamt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Take a guess...

"Klarade" spelet förut men har ca 70% av Trophys gjorda så antar att du kollade upp då för vissa är dolda

Permalänk
Medlem

Ingen platinum men både jag och grabben har kommit igenom Astros. Fasen så mysigt spel och fin introduktion!

Nu körs det Sackboy, fantastiskt med svenska för de mindre liven (grabben är sex år och speltokig så det är guld!). Hoppas även nya Ratchet o Clank är på svenska som förra var. Även själv kör jag faktiskt svenska. Sånt bör uppmuntras i spel för alla åldrar!

För egen del kör jag även Miles Morales och väntar på att tvn ska bli ledig så det går att fortsätta.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av frippe86:

Innebär det att GX versionen också kommer gå ner i pris?

På Elgiganten går deras 65 Tum på 24000 under black Friday. Känns dock kanske inte som att det kommer bli ännu lägre? Eller va tror ni?

Köpte en 65 GX idag på Elgiganten , fick dock åka in till en affär eftersom TV.n inte gick att bestäla på deras sunkiga hemsida
25000kr kostade den
Blir den billigare så prismatchar jag den

Permalänk
Medlem

Hej

När tror ni PS5an blir tillgänglig igen? Inom snar framit?

När tror ni vi kommer kunna uppgrade den inbygde Nvme mot en 4TB eller större Hittar inget info om det på google utan framång

Kan hjälpa mig mr ni snälla hjälps mig med detta uppskattas 1000 gånger om. Tsck på förhann

Permalänk
Skrivet av socsoc:

Hej

När tror ni PS5an blir tillgänglig igen? Inom snar framit?

När tror ni vi kommer kunna uppgrade den inbygde Nvme mot en 4TB eller större Hittar inget info om det på google utan framång

Kan hjälpa mig mr ni snälla hjälps mig med detta uppskattas 1000 gånger om. Tsck på förhann

mot slutet av mars om ens det

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaaphodBleebronx:

Köpte en 65 GX idag på Elgiganten , fick dock åka in till en affär eftersom TV.n inte gick att bestäla på deras sunkiga hemsida
25000kr kostade den
Blir den billigare så prismatchar jag den

Nice, är du nöjd hittills?

Vad menar du, att "du" prismatachar den?