Bilder på ditt senaste inköp (2020) [inga produktbilder]

Permalänk
Inaktiv

Mums mums! BILAR!

Ähumm... Var väl inte det man tänkte skylta med förstås! Fick min iPån 12 Max i fredags - grym som fasen! Helt kalas. Super batterilivslängd, supersnabb, mjuka skärmuppdateringar, mycket mindre omladdningar av appar (inte märkt av något ännu; 6GB RAM e fint!) Tänkte först köra den naken, men då den är jäkligt bred men samtidigt ganska tunn kändes det inte tryggt. Lätt att den (likt räven!) ville glida ur näven, särskilt med det matta glaset på baksidan.

Så det blev ett nytt Tech12-skal i helgen. Har haft två av dessa med min gamla iPån XR, ett plånboksskal och ett genomskinligt. Plånboksskalet var det starkaste och stabilaste jag någonsin sett. Vart förbannad som satan en dag för några veckor sedan och drog min XR så hårt jag pallade rätt i golvet - inte ett märke på den. Skalet absorberade hela smällen istället, den blev lite bucklad och silikonbeläggningen blev lite mosad i ena hörnet bara, det var allt. Det styva plastskalet under silikonet, och den mjuka gummilisten på insidan räddade telefonen.

Finns ett Tech21 plånboksskal till 12-serien också, men det kändes inte alls lika gediget. Inget magnetiskt lås till locket, istället en plastig flärp som kändes pillig att både öppna och stänga. Samt inte alls lika styvt och gediget som skalet till XR. Den genomskinliga varianten känns dock stabil och pålitlig, förutom då att den inte skyddar skärmen. Å andra sidan blir ju kameran mycket lättare att använda utan ett lock som fladdrar hit och dit, så det är ju en fördel, på sätt och vis. Så nu känns telefonen mycket skönare och säkrare att hålla i. Högsta betyg! (Förutom priset, men vad som är Apple-relaterat är billigt? *suck*)

Förbereder en liten artikel om Ubitiquiti Amplifi Alieninini senare, unboxing och lite första intryck. Om någon har några speciella frågor om den så går det bra att ställa dem i Amplifi Alien-tråden i nätverksforumet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3dFO5x1a0RV_GtmFatBSoX5bGkC4GvkBuCtB-aqHubMvgCxTFXN9UlUvAI0aaMvqdlgvxN-UMSu75N4lrQKVlRvgBzAwFdnTis1urVZXNN710pgtJx3YmJ_3flBYNc9l8v1a5Qe3urdbFSOa4dBPviK=w938-h1250-no?authuser=0

Mums mums! BILAR!

Ähumm... Var väl inte det man tänkte skylta med förstås! Fick min iPån 12 Max i fredags - grym som fasen! Helt kalas. Super batterilivslängd, supersnabb, mjuka skärmuppdateringar, mycket mindre omladdningar av appar (inte märkt av något ännu; 6GB RAM e fint!) Tänkte först köra den naken, men då den är jäkligt bred men samtidigt ganska tunn kändes det inte tryggt. Lätt att den (likt räven!) ville glida ur näven, särskilt med det matta glaset på baksidan.

Så det blev ett nytt Tech12-skal i helgen. Har haft två av dessa med min gamla iPån XR, ett plånboksskal och ett genomskinligt. Plånboksskalet var det starkaste och stabilaste jag någonsin sett. Vart förbannad som satan en dag för några veckor sedan och drog min XR så hårt jag pallade rätt i golvet - inte ett märke på den. Skalet absorberade hela smällen istället, den blev lite bucklad och silikonbeläggningen blev lite mosad i ena hörnet bara, det var allt. Det styva plastskalet under silikonet, och den mjuka gummilisten på insidan räddade telefonen.

Finns ett Tech21 plånboksskal till 12-serien också, men det kändes inte alls lika gediget. Inget magnetiskt lås till locket, istället en plastig flärp som kändes pillig att både öppna och stänga. Samt inte alls lika styvt och gediget som skalet till XR. Den genomskinliga varianten känns dock stabil och pålitlig, förutom då att den inte skyddar skärmen. Å andra sidan blir ju kameran mycket lättare att använda utan ett lock som fladdrar hit och dit, så det är ju en fördel, på sätt och vis. Så nu känns telefonen mycket skönare och säkrare att hålla i. Högsta betyg! (Förutom priset, men vad som är Apple-relaterat är billigt? *suck*)

Förbereder en liten artikel om Ubitiquiti Amplifi Alieninini senare, unboxing och lite första intryck. Om någon har några speciella frågor om den så går det bra att ställa dem i Amplifi Alien-tråden i nätverksforumet!

Har kollat lite på skal till min 12 Pro Max, är Tech21 bra? UAG verkar intressanta också.

Permalänk
Medlem

Ny t-shirt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Livsnjutare 😎

Det fick bli en kopp kaffe och en cigarr efter jobbet idag.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Äntligen kom mitt nätagg jag jagat så länge och även mina minnen.
Nu ska jag bara bestämma mlg för vilken kylare jag ska köra och vilket grafikkort jag får först.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av mattemaz:

Äntligen kom mitt nätagg jag jagat så länge och även mina minnen.
Nu ska jag bara bestämma mlg för vilken kylare jag ska köra och vilket grafikkort jag får först.
https://i.imgur.com/iaauBId.jpg

Vad är det för fint litet chassi ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Vad är det för fint litet chassi ?

Cooler master nr200p

Permalänk

Köpte två kit av dessa grymt snygga LED-strips: https://www.webhallen.com/se/product/307339-Phanteks-Neon-Dig...

Grymt snygga med ett jämnt och behagligt ljus istället för enskilda små lampor som de flesta andra stripsen brukar ha

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FörstaÄrSåJävlaGod:

Köpte två kit av dessa grymt snygga LED-strips: https://www.webhallen.com/se/product/307339-Phanteks-Neon-Dig...

Grymt snygga med ett jämnt och behagligt ljus istället för enskilda små lampor som de flesta andra stripsen brukar ha

https://i.ibb.co/Mg3pmKs/20201118-000213-2.jpg

Fan va läckert. Skriver upp på önskelistan direkt

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FörstaÄrSåJävlaGod:

Köpte två kit av dessa grymt snygga LED-strips

Ja, de är snygga som satan, men phanteks e ju jobbiga för de envisas med sina icke standard-kontakter... Suck.

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Fan va läckert. Skriver upp på önskelistan direkt

Lyckades klicka hem de sista paren i lager. Har väntat ett tag

Skrivet av anon132576:

Ja, de är snygga som satan, men phanteks e ju jobbiga för de envisas med sina icke standard-kontakter... Suck.

Hmm vad syftar du på nu?

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

https://usercontent.irccloud-cdn.com/file/i3sXa5wv/IMG_0105.JPG
Det fick bli en kopp kaffe och en cigarr efter jobbet idag.

Kör du samma kaffe i muggen som muggen anger?
Bästa kaffet! 😎
Uppvuxen på det, mina föräldrar dricker bara det och jag lika så...
Det andra på bilden har jag däremot inte fastnat för än, men det kommer väl. Är ju bara mid 30 än 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av FörstaÄrSåJävlaGod:

Köpte två kit av dessa grymt snygga LED-strips: https://www.webhallen.com/se/product/307339-Phanteks-Neon-Dig...

Grymt snygga med ett jämnt och behagligt ljus istället för enskilda små lampor som de flesta andra stripsen brukar ha

https://i.ibb.co/Mg3pmKs/20201118-000213-2.jpg

Wow!
Myyycket snyggt! Jag antar att man kan ställa färger och sådär...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av jblomberg:

Kör du samma kaffe i muggen som muggen anger?
Bästa kaffet! 😎
Uppvuxen på det, mina föräldrar dricker bara det och jag lika så...
Det andra på bilden har jag däremot inte fastnat för än, men det kommer väl. Är ju bara mid 30 än 😊

Äsch, the mandalorian behöver man inte vara nå äldre för, kör på bara, kan starkt rekommendera
Övrigt på bilden skulle jag dock passa på

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av Edvin-89:

Äsch, the mandalorian behöver man inte vara nå äldre för, kör på bara, kan starkt rekommendera
Övrigt på bilden skulle jag dock passa på

Haha, jo mandalorian ser jag men har faktiskt inte riktigt fastnat för det heller 😉

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FörstaÄrSåJävlaGod:

Lyckades klicka hem de sista paren i lager. Har väntat ett tag

Hmm vad syftar du på nu?

Kopplas till moderkortet eller?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mormis:

Blev en skivspelare, bord samt några skivor. Rätt nöjd faktiskt.

https://i.imgur.com/jvWNKJT.jpeg

Vilken spelare och vilket bord är de? grymt snyggt måste jag säga!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FörstaÄrSåJävlaGod:

Hmm vad syftar du på nu?

De har kontakter med fyrkantiga stift istället för de runda som är brukligt.

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Kopplas till moderkortet eller?

Skrivet av anon132576:

De har kontakter med fyrkantiga stift istället för de runda som är brukligt.

Det följer med förlängningskablar som kopplas till helt vanlig 3 pin A-RGB header eller via valfri kontroller.

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
  • Cooler Master NR200P

  • Ryzen 5800X

  • Gigabyte B550I Aorus Pro AX

  • MSI 3080 GAMING X TRIO

  • Corsair SF750

  • Samsung 970 EVO Plus 1TB

  • 32GB G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz CL16 (B-Die)

  • Scythe Fuma 2 (Saknas från bild )

  • 2 x Noctua NF-S12A 120mm PWM

  • Thermal Grizzly Kryonaut

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorken:

https://i.imgur.com/HAGm2Pv.jpg

  • Cooler Master NR200P

  • Ryzen 5800X

  • Gigabyte B550I Aorus Pro AX

  • MSI 3080 GAMING X TRIO

  • Corsair SF750

  • Samsung 970 EVO Plus 1TB

  • 32GB G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz CL16 (B-Die)

  • Scythe Fuma 2 (Saknas från bild )

  • 2 x Noctua NF-S12A 120mm PWM

  • Thermal Grizzly Kryonaut

Snyggt!
Nästan samma setup som jag håller på att sätta ihop.
Släng upp lite byggbilder sedan i nr200 tråden😎

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av jblomberg:

Kör du samma kaffe i muggen som muggen anger?
Bästa kaffet! 😎
Uppvuxen på det, mina föräldrar dricker bara det och jag lika så...
Det andra på bilden har jag däremot inte fastnat för än, men det kommer väl. Är ju bara mid 30 än 😊

Jajjamen, det är det koppen anger.
Låter lite begränsat att bara dricka det dock ?, nästan lite sekt-liknande fasoner ?

Haha "mid 30" är precis vad jag också är, så åldern har nog ingen betydelse där

Vissa saker gillar man - andra inte, inte mer med det.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorken:

https://i.imgur.com/HAGm2Pv.jpg

  • Cooler Master NR200P

  • Ryzen 5800X

  • Gigabyte B550I Aorus Pro AX

  • MSI 3080 GAMING X TRIO

  • Corsair SF750

  • Samsung 970 EVO Plus 1TB

  • 32GB G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz CL16 (B-Die)

  • Scythe Fuma 2 (Saknas från bild )

  • 2 x Noctua NF-S12A 120mm PWM

  • Thermal Grizzly Kryonaut

Riktigt fett bygge på g!
Har samma moderkort sen en vecka tillbaks med en 5600x, klockar till 4.85 GHz med pbo Har dock problem med att resetta bios/cmos då batteriet sitter gömt bakom värmeskölden på vrm... Värt att kolla på det innan du bygger. Nästa gång jag tar ut moderkortet blir det nog en liten mod på batterikabeln med en åtkomlig brytare

Visa signatur

5800x3d, 32 GB G.SKILL Trident Z RGB @ 3800 MHz CL16, X570i Strix, RX 6900 XT Waterforce, Samsung 990 2TB, CM V850w, EK Magnitude CPU block, 240+120 PE rad, 2x240 PE extern radiator, stadig ström av kaffe (till mig, inte datorn...)

Permalänk
Skrivet av mrvision:

Wow!
Myyycket snyggt! Jag antar att man kan ställa färger och sådär...

Jajamen, de är A-RGB så du kan välja precis vilka färger du vill, och effekterna du får beror ju på vilken mjukvara du väljer att styra dom med

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Jajjamen, det är det koppen anger.
Låter lite begränsat att bara dricka det dock ?, nästan lite sekt-liknande fasoner ?

Haha "mid 30" är precis vad jag också är, så åldern har nog ingen betydelse där

Vissa saker gillar man - andra inte, inte mer med det.

Har inte tänkt på det så riktigt, sådana tankar är nog förbjudna i sekt Arvid.

Attans, hade hoppats jag hade några år till på mig 😉
Är väl som man brukar säga att baken är, men stämmer tydligen inte på smaken för kaffe tydligen. Inte hos mig iaf...

Permalänk
Medlem

35 meter gardena slangupprullare för 200 kr på Bauhaus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffex:

Riktigt fett bygge på g!
Har samma moderkort sen en vecka tillbaks med en 5600x, klockar till 4.85 GHz med pbo Har dock problem med att resetta bios/cmos då batteriet sitter gömt bakom värmeskölden på vrm... Värt att kolla på det innan du bygger. Nästa gång jag tar ut moderkortet blir det nog en liten mod på batterikabeln med en åtkomlig brytare

Tack för tipset!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Blev tre par sneakers, två tofflor och två tvåpack strumpor

Permalänk
Medlem

Eftersom det känns som att jag har koll på 3D-printing vid detta laget var det dags att skaffa en ny, dumdyr plasthobby.

Tittade runt lite efter någon trevlig modellsats, eftersom jag inte byggt en plastmodell sedan jag var ung tonåring, och ramlade av en slump in på Plamo.se, och när jag hittade denna var det klippt, jag var bara tvungen att ha den.

36 timmar senare prenumererar jag på för många gunpla-kanaler på youtube och planerar redan mina nästkommande inköp av, som sagt, dumdyr plast.

Så kan det gå, haha.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."