Permalänk
Medlem
Skrivet av Ddroid:

Behövde inte plocka bort någonting.
Lite osäker, men jag tror faktiskt inte att ta bort backplaten gör någon skillnad, de är liksom på andra sidan som det är tight.

Så att jag är med nu; skulle det gå att tex slipa på, eller klippa i shrouden närmast kontakterna: https://imgur.com/a/tVtoh86

Frågar då mitt Gigabyte Eagle är inlämnad på Webhallen för översyn av fläktar samt strömkontakt och är sugen på att be om ett återköp för att köpa XC3 istället...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ddroid:

Behövde inte plocka bort någonting.
Lite osäker, men jag tror faktiskt inte att ta bort backplaten gör någon skillnad, de är liksom på andra sidan som det är tight.

Jag fattar inte riktigt, enligt spec så är 3080 XC3 Black å 3070 XC3 Black samma storlek.
Men jag har sätt bilder på 3070 XC3 Black som passar utan "force" i mk2 & 3, medans 3080 får deshroudas å ändå är det jobbigt.

Vart kommer differansen ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matezon:

Jag fattar inte riktigt, enligt spec så är 3080 XC3 Black å 3070 XC3 Black samma storlek.
Men jag har sätt bilder på 3070 XC3 Black som passar utan "force" i mk2 & 3, medans 3080 får deshroudas å ändå är det jobbigt.

Vart kommer differansen ifrån?

Är det skillnad på mk1 och 2/3 när det kommer till mått och dimensioner? Jag har ett av de första mk1...

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsint:

Är det skillnad på mk1 och 2/3 när det kommer till mått och dimensioner? Jag har ett av de första mk1...

Du har inte MK1, du har MK2 MK1 var den versionen i första kickstartern som aldrig nådde sitt mål. Så den lyckade kickstartern var MK2. Men ja, rörigt att den första versionen i produktion kallas för MK2...

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Du har inte MK1, du har MK2 MK1 var den versionen i första kickstartern som aldrig nådde sitt mål. Så den lyckade kickstartern var MK2. Men ja, rörigt att den första versionen i produktion kallas för MK2...

Trodde att jag hade MK1 också

Jag har också intresserad av att veta skillnaderna för grafikkortetet. Är det någon skillnad i vad man kan få plats med?

Edit: hittade denna https://www.louqe.com/wp-content/uploads/2020/06/MK3-updates-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ddroid:

Behövde inte plocka bort någonting.
Lite osäker, men jag tror faktiskt inte att ta bort backplaten gör någon skillnad, de är liksom på andra sidan som det är tight.

Hur verkar tempsen på GPUn? Har du testat några spel osv?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Ingen som har hört något mer om när Arctic White blir tillgänglig?

EDIT: Om någon hittar hit och är ute efter samma information som mig så svarade Louqe support på mitt mail idag. Nära årskiftet (December 2020) hoppas de på ett släpp på nordiska marknaden.

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan köpa liknande skruvar till ghosten? Kontaktade supporten men dom ville inte ge ut något.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Skrivet av Paontuus:

Någon som vet var man kan köpa liknande skruvar till ghosten? Kontaktade supporten men dom ville inte ge ut något.

Vilka skruvar specifikt?

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact / Samsung 990 EVO 4TB / WD Black SN850 1TB / Ryzen 9 5900X / Noctua NH-D15 Chromax / Gainward 4090 / Corsair SF750 / Asus Dark Hero / HyperX Fury 4x32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaospojken:

Vilka skruvar specifikt?

Tänker på dom platta skruvarna som fäster sidopanelen och grillen.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Skrivet av Paontuus:

Tänker på dom platta skruvarna som fäster sidopanelen och grillen.

Ska vara en 6mm oal lång CS M3 med torx T8

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact / Samsung 990 EVO 4TB / WD Black SN850 1TB / Ryzen 9 5900X / Noctua NH-D15 Chromax / Gainward 4090 / Corsair SF750 / Asus Dark Hero / HyperX Fury 4x32GB

Permalänk
Medlem

Någon som dragit några slutsatser om Sapphire RX 6800 i Ghosten? Utifrån videon på JayzTwoCents ser kortet tillräckligt slimmat ut för att få plats tycker jag... 🤔
Beställde ett av dom sista 3070 Eagle som fanns i Sverige igår innan det var för sent, men funderar på att försöka köpa ett RX 6800 också och behålla det istället om det lever upp till hypen, och får plats!

EDIT: Och inte minst Sweclockers video!

Visa signatur

| Louqe Ghost S1 | Ryzen 3600 | NH-L12 Ghost S1 Edition | EVGA RTX 3080 XC3 Ultra |
| G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3600MHz CL16 32GB | WD Blue SN550 M.2 1TB |
| B550I AORUS PRO AX | Corsair SF600 | Samsung Odyssey G7 27" |
| Logi G Pro Wireless | Ducky One 2 Mini | Beyerdynamic DT-1770 PRO |
| Objective 2 Headphone Amp | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peccz:

Någon som dragit några slutsatser om Sapphire RX 6800 i Ghosten? Utifrån videon på JayzTwoCents ser kortet tillräckligt slimmat ut för att få plats tycker jag... 🤔
Beställde ett av dom sista 3070 Eagle som fanns i Sverige igår innan det var för sent, men funderar på att försöka köpa ett RX 6800 också och behålla det istället om det lever upp till hypen, och får plats!

Jag kommer köpa 6800XT. Det innebär att jag kanske blir av med min älskade Ghost Louqe MKIII / suck

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peccz:

Någon som dragit några slutsatser om Sapphire RX 6800 i Ghosten? Utifrån videon på JayzTwoCents ser kortet tillräckligt slimmat ut för att få plats tycker jag... 🤔
Beställde ett av dom sista 3070 Eagle som fanns i Sverige igår innan det var för sent, men funderar på att försöka köpa ett RX 6800 också och behålla det istället om det lever upp till hypen, och får plats!

EDIT: Och inte minst Sweclockers video!

Ali på Optimum Tech testar i bland annat Ghost S1! Se nedan

https://www.youtube.com/watch?v=MFA01wF48HM

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Om 6800 inte får plats blir jag sjukt förvånad, bara att masha webshoppar och börja köa!

Visa signatur

| Louqe Ghost S1 | Ryzen 3600 | NH-L12 Ghost S1 Edition | EVGA RTX 3080 XC3 Ultra |
| G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3600MHz CL16 32GB | WD Blue SN550 M.2 1TB |
| B550I AORUS PRO AX | Corsair SF600 | Samsung Odyssey G7 27" |
| Logi G Pro Wireless | Ducky One 2 Mini | Beyerdynamic DT-1770 PRO |
| Objective 2 Headphone Amp | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem

Game changer NOOOOOOOOO!
https://youtu.be/MFA01wF48HM.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Förvånad? Vi visste ju direkt efter lunch att 6800XT inte kommer passa i våra spöken. Om det nu inte kommer en eftermarknadskylare i två slot. Men det tror jag nog inte.
Med de läckra priserna som snurrar runt nu så blir det inget kort för mig. Svårt att motivera inköp av ett grafikkort för ~8000kr när jag inte har spelat något spel på fyra veckor. Känns som att man vara går och väntar på cyberpunk 2077 nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Förvånad? Vi visste ju direkt efter lunch att 6800XT inte kommer passa i våra spöken. Om det nu inte kommer en eftermarknadskylare i två slot. Men det tror jag nog inte.
Med de läckra priserna som snurrar runt nu så blir det inget kort för mig. Svårt att motivera inköp av ett grafikkort för ~8000kr när jag inte har spelat något spel på fyra veckor. Känns som att man vara går och väntar på cyberpunk 2077 nu.

Lösningen kan vara att vänta till anpassade vattenblock till detta. Jag kör redan hel vatten. Eller som du skriva ett slimmad design från andra tillverkare.
Tredje alternativen är att lämna Ghost klubben helt..(ruggigt!)

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Lösningen kan vara att vänta till anpassade vattenblock till detta. Jag kör redan hel vatten. Eller som du skriva ett slimmad design från andra tillverkare.
Tredje alternativen är att lämna Ghost klubben helt..(ruggigt!)

Jag själv vill allra helst köpa ett XT. Det är ju såå mycket mer grafikkort för pengarna. Rent tekniskt i alla fall. Sen får vi ju se faktiskt prestanda imorgon.
Men med dom priserna som nu förväntas så får jag nog helt enkelt vänta med köp tills det dyker upp någon kampanj.
Skulle man helt otroligt nog få tag på ett XT så blir det att sälja sina spöken och skaffa ett NR200P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peccz:

Någon som dragit några slutsatser om Sapphire RX 6800 i Ghosten? Utifrån videon på JayzTwoCents ser kortet tillräckligt slimmat ut för att få plats tycker jag... 🤔
Beställde ett av dom sista 3070 Eagle som fanns i Sverige igår innan det var för sent, men funderar på att försöka köpa ett RX 6800 också och behålla det istället om det lever upp till hypen, och får plats!

EDIT: Och inte minst Sweclockers video!

Skrivet av bluppblupp:

Ali på Optimum Tech testar i bland annat Ghost S1! Se nedan

https://www.youtube.com/watch?v=MFA01wF48HM

Referensdesignen av RX 6800 kommer passa i Ghost S1 då det är en äkta 2.0 slots design. I videon ovan testar han RX 6800 XT i Ghost S1 och där ser man att den passar på alla dimensioner förutom tjockleken, då XT är 2.5 slots tjocklek. Synd att han inte fick tag i ett 6800 att göra samma sak med. hade varit trevlig att se.

Personligen så tycker jag att Rx 6800 designen passar som handen i handsken i mitt Ghost S1 i färgen Limestone

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem

Går det att montera ett EVGA Hybrid med slangar och radiator i ett Ghost S1 med största tophatten?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Jag själv vill allra helst köpa ett XT. Det är ju såå mycket mer grafikkort för pengarna. Rent tekniskt i alla fall. Sen får vi ju se faktiskt prestanda imorgon.
Men med dom priserna som nu förväntas så får jag nog helt enkelt vänta med köp tills det dyker upp någon kampanj.
Skulle man helt otroligt nog få tag på ett XT så blir det att sälja sina spöken och skaffa ett NR200P.

Tänkte på en ghetto mod av min Ghost när 6800XT kommer. Kanske låta riserkabel sitta lös utanför chassin och koppla upp så?
Jag sikta på Lian Li 011 mini. Mindre än Lian Li 011 ATX men störra än en Ghost

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Går det att montera ett EVGA Hybrid med slangar och radiator i ett Ghost S1 med största tophatten?

Japp så länge raden är max 240

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem

Frågan är om man kan kyla ett rx 6800 xt med kraken 12 och en AIO cooler typ corsair. Jag har en H75a liggandes man kanske skulle prova...om nu kraken 12 passar.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Frågan är om man kan kyla ett rx 6800 xt med kraken 12 och en AIO cooler typ corsair. Jag har en H75a liggandes man kanske skulle prova...om nu kraken 12 passar.

Jag har provat och det funkar, kan bli lite skav när du sätter dit chassisidan.
Insug under PSU rekommenderas inte, blev en mastig värmefälla.

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Jag har provat och det funkar, kan bli lite skav när du sätter dit chassisidan.
Insug under PSU rekommenderas inte, blev en mastig värmekälla.

Då är det ju väldigt intressant faktiskt kanske skall kolla lite på tuben efter release för att se om någon testar kraken 12 på de nya korten.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Jag har provat och det funkar, kan bli lite skav när du sätter dit chassisidan.
Insug under PSU rekommenderas inte, blev en mastig värmefälla.

Sååå du har ett Radeon 6800XT och har tagit bort default kylaren?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Sååå du har ett Radeon 6800XT och har tagit bort default kylaren?

Mja, jag frågade om kraken 12 och aio passade. Kraken är ju ganska "fet" så att säga. Höjden på gpun är väl några millimeter.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Sååå du har ett Radeon 6800XT och har tagit bort default kylaren?

Spela inte dum nu Klart att ingen vet om en G12 passar på ett 6800XT. Däremot går det att stoppa i andra kort med en G12 på..

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem

Jag är fortfarande förbannad på nvidia och att de slutat sälja fe i Sverige, alla kort med eftermarknadskylsre är dessutom rejält dyrare än fe. Nu lutar det åt att skaffa ett 6800 idag om det inte blir omotiverat dyrt!

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT