3070 beställningar, vem hann?

Permalänk
Medlem

Borde stämma lagersaldo på inet. De har ju nämnt tidigare att det uåådateras ungefär varannan minut. Gaming X trio är så fin men för dyrt med över 7k för 3070. Undrar om AMD korten pressar priserna. 3070 verkar inte så populära som 3080.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Skrivet av dalledalle:

Beställde oxå ett, tog faktura , fick något meddelande om att det behövde hanteras manuellt 🤔
Känns som något är skumt med deras lagersaldo, fortfarande 50+...

Japp känner sjukt många som beställt msi korten på inet nu och står fortfarande 50+ hoppas det inte är någon bug med deras lagersaldo, aja får se imorn.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av dagas:

Borde stämma lagersaldo på inet. De har ju nämnt tidigare att det uåådateras ungefär varannan minut. Gaming X trio är så fin men för dyrt med över 7k för 3070. Undrar om AMD korten pressar priserna. 3070 verkar inte så populära som 3080.

Den här gången känns ventus fan lika värt å köpa som gaming x om man inte ska ha rbg.
3070 korten är dom populäraste, men också dom som ÅF fått in flest av. Mycket sämre yield på 3080 korten.

6500 är lite saftigt för ett 70 kort, men det är väl dom priserna man får räkna med, korten som gick för 5600 var gigabyte crap, som är genomgånde dåliga, med allt från lösa pin connections till allt möjligt skit dom sparat in på. Om man inte fick tag på ett Fe kort då, men dom såldes inte i Sverige. Räknar med att sälja mitt 1070 gtx gaming x för 1700 kr, så kanske inte blir så farligt då.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatAng:

Jag har plats 21 😄

Fick idag reda på att jag har plats 12, men det hjälper föga om de inte får en enda leverans med vanliga eagle korten innan december

Permalänk
Medlem

Jag avbokade mitt Eagle (14:15) från Inet igår

Permalänk
Medlem
Skrivet av senz:

Fick idag reda på att jag har plats 12, men det hjälper föga om de inte får en enda leverans med vanliga eagle korten innan december

Jamen det gör mig inget, kanske dom fått till kontakterna som vissa tydligen har problem med 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelof:

Jag avbokade mitt Eagle (14:15) från Inet igår

Avbokade mitt Eagle idag från Inet jag med.

Permalänk

Bwställde ett ventus från inet igår som ska ha skickats idag. Tog instabox så ska kunna hämta imorgon lördag!
De har fortfarande kvar i lager så verkar legit 😀

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk

Jag beställde ett ventus på release som skickades idag, och jag som hade bestämt mig för att jag inte hade tid att spela så mycket...
Btw, tror ni en 2700k oklockad flaskar mycket??

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Efter att ha väntat 2månader på ett 3080 strix från komplett,
beställde jag några 3070 från lite olika butiker förra veckan på fredagen.
Komplett var snabbast så avbokat de andra, de skickade igår.

Idag har jag hämtat ut mitt Asus RTX 3070 Dual OC

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Finns 72 st ASUS GeForce RTX 3070 TUF OC inne hos Komplett just nu.

https://www.komplett.se/product/1171385/datorutrustning/dator...

Permalänk
Skrivet av Dempa23:

Finns 72 st ASUS GeForce RTX 3070 TUF OC inne hos Komplett just nu.

https://www.komplett.se/product/1171385/datorutrustning/dator...

Jag beställde ett TUF 3070 kl. 13:15 idag men nu står det reserverad (I lager). Samtidigt på deras sida står det inte i lager. 100+ st. förväntas att skickas 2.jan.2021 (osäkert datum).

Betyder det att man kan få vänta tills januari?

Förtydligande
Permalänk
Skrivet av Housecarl:

Jag beställde ett TUF 3070 kl. 13:15 idag men nu står det reserverad (I lager). Samtidigt på deras sida står det inte i lager. 100+ st. förväntas att skickas 2.jan.2021 (osäkert datum).

Betyder det att man kan få vänta tills januari?

Fanns det i lager när du beställde?

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Skrivet av dalledalle:

Fanns det i lager när du beställde?

Ja, närmare 100 st i lager när jag beställde.

Permalänk
Skrivet av Housecarl:

Ja, närmare 100 st i lager när jag beställde.

Då borde du fan få ett! Annars borde komplett hamna i elektriska stolen!

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Någon annan med ASUS-kort som ej kan komma åt RGB med AURA? Finns det något annat vis? Vill stänga av discoshowen på mitt 3070 tuf oc.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

https://www.inet.se/kategori/164/grafikkort-gpu?filters=%7B%2...

inet har bara 14 st ventus kvar nu, måste ha sålt som smör, dom hade ju typ 200 igårkväll

Najs står i postnord appen att jag får mitt imorgon, fett najs, annars brukar jag alltid få vänta till måndag.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av dalledalle:

Då borde du fan få ett! Annars borde komplett hamna i elektriska stolen!

🤣

Permalänk

bara 2 st ventus kort kvar nu på inet

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

https://www.inet.se/kategori/164/grafikkort-gpu?filters=%7B%2...

inet har bara 14 st ventus kvar nu, måste ha sålt som smör, dom hade ju typ 200 igårkväll

Najs står i postnord appen att jag får mitt imorgon, fett najs, annars brukar jag alltid få vänta till måndag.

Nere på 5 sen 4 sen 2 då slog jag till. Står 0 nu. Men är grönt på mina sidor mot gult som eagle var.

Ville ha gaming X trio men tveksamt att det skulle få plats och dyrare. Hoppas ventus 3x OC är tyst ändå även om trio har fetare kylare.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Skrivet av dagas:

Nere på 5 sen 4 sen 2 då slog jag till. Står 0 nu. Men är grönt på mina sidor mot gult som eagle var.

Ville ha gaming X trio men tveksamt att det skulle få plats och dyrare. Hoppas ventus 3x OC är tyst ändå även om trio har fetare kylare.

Ja galet vad dessa ventus kort sålde, men det beror nog på priset. Ett gaming x kostar runt 7200 och då är man nära vad ett 3080 Fe kort kostade. Jag satte min smärtgräns 1000 kr över 5600 kr när jag märkte att inga 3070 fe kort kommer säljas i Sverige.

Tror ventus 3070 3x oc har typ samma kylare och fläktar som ett 2080 ti gaming x, så det är nog bra saker.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Ja galet vad dessa ventus kort sålde, men det beror nog på priset. Ett gaming x kostar runt 7200 och då är man nära vad ett 3080 Fe kort kostade. Jag satte min smärtgräns 1000 kr över 5600 kr när jag märkte att inga 3070 fe kort kommer säljas i Sverige.

Tror ventus 3070 3x oc har typ samma kylare och fläktar som ett 2080 ti gaming x, så det är nog bra saker.

Låter bra. Såg att ventus väger 990g mot 1440g för trio x enligt msi hemsida så mindre kylare men fortfarande 3 fläktar så lär vara helt ok. Ville inte riskera att köpa kort som inte fick plats. Slipper iaf de konstiga PCI förlängningen från gigabyte korten. 1k mer än eagle jag hade bokat men detta är OC och jag tycker det ser bättre ut och framförallt fanns inne.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Skrivet av dagas:

Låter bra. Såg att ventus väger 990g mot 1440g för trio x enligt msi hemsida så mindre kylare men fortfarande 3 fläktar så lär vara helt ok. Ville inte riskera att köpa kort som inte fick plats. Slipper iaf de konstiga PCI förlängningen från gigabyte korten. 1k mer än eagle jag hade bokat men detta är OC och jag tycker det ser bättre ut och framförallt fanns inne.

Ja inte bra med för tunga kort heller, har sett kort som böjer sig....

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Tror ni det är troligt att Gigabyte kommer att släppa några icke OC Eagle 3070 i år? Jag har inte sett några sen releasedagen. Däremot några Eagle OC, känns som Gigabyte kör en Asus också.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TM:

Tror ni det är troligt att Gigabyte kommer att släppa några icke OC Eagle 3070 i år? Jag har inte sett några sen releasedagen. Däremot några Eagle OC, känns som Gigabyte kör en Asus också.

Ända sedan släpp har ju 15/12 stått som leveransdatum hos Inet. Innan dess lär det nog inte dyka upp. Kan tänka mig att det blir bra tillgång tidigast i januari.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Ni som fått era MSI Ventus 3X OC hur är korten? Är de tysta? Är temp ok? Finns många test av Gaming X trio att det är bra men Ventus 3X är svårt att hitta info om.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Skrivet av dagas:

Ni som fått era MSI Ventus 3X OC hur är korten? Är de tysta? Är temp ok? Finns många test av Gaming X trio att det är bra men Ventus 3X är svårt att hitta info om.

Borde få mitt när som helst då kan jag skriva, mitt utlämningsställe verkar sjukt sega på att registrera mitt paket...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Ni som fått era MSI Ventus 3X OC hur är korten? Är de tysta? Är temp ok? Finns många test av Gaming X trio att det är bra men Ventus 3X är svårt att hitta info om.

ÅF fick in det igår så jag tryckte in kortet, men inte hunnit labba så mycket.
Verkar nosa på 68-70 grader under riktigt tung last, ljudnivån är mittemellean tror jag, hyfsat isolerat chassi så märker inte av det direkt, ska va semipassivt så ohörbart i desktop.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Inet måste tycka jag är galen nu men bokade eagle sedan avbokade, bokade zboz series x sedan avbokade. Bokade ventus 3x oc sedan avbokade jag och nu bokade jag gaming x trio. Jag fick sån ångest att jag kanskw inte blir nöjd. Är så tjinkig med ljudnivån och mätte att gaming x ska passa så tog den ändå.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.