3070 beställningar, vem hann?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallarballar:

Fan konstigt.

Jag har beställt ett sånt kort från Webhallen men jag fick inget, så dom bara sålde av dom utan att ge personer i kö?

Jag var inne på webhallen och detta kort och helt plötsligt fanns det 14 i lager, så jag la en beställning. Såg också att det var 13 som hade beställt varan innan.
Fick mail om att varan fanns i lager så vi får väl se vad som händer.

Jag håller med om att det är rätt surt om de skiter i kön och bara lägger upp det för försäljning.
Har de någon policy för det?

Permalänk
Skrivet av cameron:

Jag var inne på webhallen och detta kort och helt plötsligt fanns det 14 i lager, så jag la en beställning. Såg också att det var 13 som hade beställt varan innan.
Fick mail om att varan fanns i lager så vi får väl se vad som händer.

Jag håller med om att det är rätt surt om de skiter i kön och bara lägger upp det för försäljning.
Har de någon policy för det?

Ställde mig i två timmar kö för att prata med supporten, verkar som mitt kort finns men dom har mycket att göra och inte hunnit paketera än.

Han sa även att alla i kön inte fick kort så det är fortfarande suspekt att det kom ut 20 till hemsidan.

Man kanske kommer få spela Cyberpunk på release dagen i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallarballar:

Ställde mig i två timmar kö för att prata med supporten, verkar som mitt kort finns men dom har mycket att göra och inte hunnit paketera än.

Han sa även att alla i kön inte fick kort så det är fortfarande suspekt att det kom ut 20 till hemsidan.

Man kanske kommer få spela Cyberpunk på release dagen i alla fall.

Grattis ändå!

Hojta till när du fått en bekräftelse, har jag inte fått någon då så får jag nog vänta på nästa leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Satt också å höll på klicka hem ett inatt från Elgiganten men kunde fan inte med.
Satan så fult kort 😂

Tja vad tusan, jag ska ju varken gifta mig eller hoppa i säng med det så det kan kvitta.

Snackade precis med Elgigantens kundtjänst och det ska dyka upp den 4/12 så fan vet om det inte lyckades denna gången. Cyberpunk är räddat!

Permalänk
Skrivet av cameron:

Grattis ändå!

Hojta till när du fått en bekräftelse, har jag inte fått någon då så får jag nog vänta på nästa leverans.

Fick just just kollinummer, gött då får jag kortet nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallarballar:

Fick just just kollinummer, gött då får jag kortet nästa vecka.

Grattis ännu en gång!

Min ligger fortfarande och skvalpar i systemet
Håller tummarna att den går iväg

Permalänk
Medlem

Inet har ju dessa 3070 på lager. Men i dyraste laget.

https://www.inet.se/produkt/5411836/evga-geforce-rtx-3070-8gb...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Rallarballar:

Fan konstigt.

Jag har beställt ett sånt kort från Webhallen men jag fick inget, så dom bara sålde av dom utan att ge personer i kö?

Har du beställt till butik så kommer flytten göras strax. På OC modellen så täckte senaste leveransen ALLA orders som låg sedan tidigare.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Har du beställt till butik så kommer flytten göras strax. På OC modellen så täckte senaste leveransen ALLA orders som låg sedan tidigare.

/Patrik

Det är väldigt bra att du kommer in git reder ut saken!

Jag la min order igår på samma kort, oc-modellen, och enligt mailet jag fick fanns det i lager.
Kommer jag att få detta nu eller kommer jag få vänta tills nästa leverans?
Ordernummer: 14246408

Tack!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av cameron:

Det är väldigt bra att du kommer in git reder ut saken!

Jag la min order igår på samma kort, oc-modellen, och enligt mailet jag fick fanns det i lager.
Kommer jag att få detta nu eller kommer jag få vänta tills nästa leverans?
Ordernummer: 14246408

Tack!

Av det jag kan vrida och vända på det så ska du ha tilldelning kan ta ett tag innan det skeppas ut pga lagret som går på knä. (De ska jobba helg dock så det kommer snurra en del leveranser då också )
/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Av det jag kan vrida och vända på det så ska du ha tilldelning kan ta ett tag innan det skeppas ut pga lagret som går på knä. (De ska jobba helg dock så det kommer snurra en del leveranser då också )
/Patrik

Även jag väntar på ett kort från denna tråd som är bekräftat, packat och kanske utlämnat till speditören... men det märks på uppskjutna leveransbesked att både ni och åkerierna har att göra nu.

Hälsa grabbarna och tjejerna på lagret att vi uppskattar deras slit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Av det jag kan vrida och vända på det så ska du ha tilldelning kan ta ett tag innan det skeppas ut pga lagret som går på knä. (De ska jobba helg dock så det kommer snurra en del leveranser då också )
/Patrik

Tack Patrik!
Jag förstår att det är mycket att göra just nu

Trevlig helg!
//Johan

Permalänk

Jag är också på jakt efter ett 3070. Tips på webshopar som har i lager emottages tacksamt!

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Segt detta, men behåller nog min plats i kön på 3070. Hoppas man hinner få innan den 10 december, vore ju gött!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HolyFather:

Jag är också på jakt efter ett 3070. Tips på webshopar som har i lager emottages tacksamt!

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Permalänk
Medlem

Fasen vad sugen man blir. Men tar emot när man är på plats 20 för ett 3070 eagle som kostade 5625:-

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av babboska:

Fasen vad sugen man blir. Men tar emot när man är på plats 20 för ett 3070 eagle som kostade 5625:-

Det där 1000 kronorna glömmer man snabbt när kortet sitter i datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av babboska:

Fasen vad sugen man blir. Men tar emot när man är på plats 20 för ett 3070 eagle som kostade 5625:-

I feel your pain, också på kö på det priset.

Har bestämt mig för att vara envis och inte släppa trots att jag stod som nr. 117 när jag kollade dagarna efter beställning, någon gång kommer det...hoppas jag.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Det där 1000 kronorna glömmer man snabbt när kortet sitter i datorn.

Haha, dessvärre inte som en fattig student 😢

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

I feel your pain, också på kö på det priset.

Har bestämt mig för att vara envis och inte släppa trots att jag stod som nr. 117 när jag kollade dagarna efter beställning, någon gång kommer det...hoppas jag.

Köplatsen verkar dessvärre stå helt stilla. Tar emot så att vänta. Men den som väntar på något gott...😅

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av babboska:

Haha, dessvärre inte som en fattig student 😢

Fair and square, det är många nudlar.

Permalänk

Fucking SUPERHJÄLTE. Du har räddat julen. <3 <3 <3

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk

Vilken modell av 3070 är mest "bang for the buck"?
Tänker OK kyllösning samt billigaste möjliga?
ASUS GeForce RTX 3070 Dual OC?
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X OC 8GB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Vilken modell av 3070 är mest "bang for the buck"?
Tänker OK kyllösning samt billigaste möjliga?
ASUS GeForce RTX 3070 Dual OC?
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X OC 8GB?

https://old.reddit.com/r/nvidia/comments/jw0ezh/rtx_3070_comp...

Du får nog fantastiska 1% prestandaökning generellt från billigaste till dyraste modellen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterX:

https://old.reddit.com/r/nvidia/comments/jw0ezh/rtx_3070_comp...

Du får nog fantastiska 1% prestandaökning generellt från billigaste till dyraste modellen.

Man köper inte dyrare modell för prestandaökning i första hand då den är så liten skillnad utan för saker som bättre och tystare kylning, utseende, RGB etc framförallt bra och tyst kylning för min del.

Generellt går de modellerna med bara 2 fläktar rätt varma vad jag sett men vill man bara ha prestanda per krona är billigaste modellen bäst.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Man köper inte dyrare modell för prestandaökning i första hand då den är så liten skillnad utan för saker som bättre och tystare kylning, utseende, RGB etc framförallt bra och tyst kylning för min del.

Generellt går de modellerna med bara 2 fläktar rätt varma vad jag sett men vill man bara ha prestanda per krona är billigaste modellen bäst.

Ja fast nu var det just det han frågade efter. Själv köper jag helst EVGA av de skäl du nämnde.

Permalänk
Medlem

Var precis och knep denhär😁: https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Om den funkar fint kan det ju inte varit ett alltför dumt köp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av babboska:

Var precis och knep denhär😁: https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Om den funkar fint kan det ju inte varit ett alltför dumt köp?

Skulle påstå att det är ett fynd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av babboska:

Var precis och knep denhär😁: https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Om den funkar fint kan det ju inte varit ett alltför dumt köp?

Wow! Det köpet skall du vara riktigt nöjd med!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/328885-Gainward-GeForce-...

Denna här kanske kan vara något för de som har lite slantar över. Varsågoda, tacka mig sen.

10 st på väg och eventuellt få som bokat.