Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk

Hej!
Låter som en bra deal för barnen.
Kan jag gå tillväga såhär:
Köpa 3st Xbox Live gold här https://www.inet.se/produkt/9170369/microsoft-xbox-live-gold-...
Regga dem på datorn och sedan gå hit https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq...
och följa anvisningarna sen har jag Ultimate i tre år?
Mvh: Jim

Permalänk
Medlem
Skrivet av AusgangVerboten:

Hej!
Låter som en bra deal för barnen.
Kan jag gå tillväga såhär:
Köpa 3st Xbox Live gold här https://www.inet.se/produkt/9170369/microsoft-xbox-live-gold-...
Regga dem på datorn och sedan gå hit https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq...
och följa anvisningarna sen har jag Ultimate i tre år?
Mvh: Jim

Har du någon pågående prenumeration just nu?

Som jag förstått det ska man akta sig för att redan ha nått 36 månader innan man aktiverar Gamepass Ultimate.

Kör istället 12 + 12 + 6 och du claimar 1 månad extra för varje registrering för att du väljer o teckna upp på automatiskt förnyelse. Avbryt bara den automatiska förnyelsen efter varje nyckel registrering.

Du borde då få ut ca 34 månader

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Skrivet av Nucky:

Har du någon pågående prenumeration just nu?

Som jag förstått det ska man akta sig för att redan ha nått 36 månader innan man aktiverar Gamepass Ultimate.

Kör istället 12 + 12 + 6 och du claimar 1 månad extra för varje registrering för att du väljer o teckna upp på automatiskt förnyelse. Avbryt bara den automatiska förnyelsen efter varje nyckel registrering.

Du borde då få ut ca 34 månader

Nä, startar ett nytt konto på mig.

Så jag registrerar alla nycklar först och efter det så uppgraderar jag till Ultimate?

Tack som bara den för svar:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AusgangVerboten:

Nä, startar ett nytt konto på mig.

Så jag registrerar alla nycklar först och efter det så uppgraderar jag till Ultimate?

Tack som bara den för svar:)

Japp!

1. Registrera 12 månaders nyckeln
- Microsoft kommer vilja erbjuda dig 1 månad extra om du aktiverar automatiskt debitering/förlängning av prenumerationen. Välj att aktivera detta.

Nu har du 13 månader att tillgå. Gå därefter in i ditt konto och inaktivera automatiska betalningar.

2. Registrera din nästa 12 månaders nyckel
- Microsoft kommer erbjuda dig 1 månad extra igen om du gör samma sak igen...

Nu har du totalt 26 månader att tillgå.

Inaktivera automatiska betalningar igen och registrera sista 6 månaders nyckeln....

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Japp!

1. Registrera 12 månaders nyckeln
- Microsoft kommer vilja erbjuda dig 1 månad extra om du aktiverar automatiskt debitering/förlängning av prenumerationen. Välj att aktivera detta.

Nu har du 13 månader att tillgå. Gå därefter in i ditt konto och inaktivera automatiska betalningar.

2. Registrera din nästa 12 månaders nyckel
- Microsoft kommer erbjuda dig 1 månad extra igen om du gör samma sak igen...

Nu har du totalt 26 månader att tillgå.

Inaktivera automatiska betalningar igen och registrera sista 6 månaders nyckeln....

Därefter inaktivera automatiska betalningar och köp 1 månad game pass för PC för 10kr.
Därefter inaktivera automatiska betalningar och köp 1 månad game pass Ultimate för för 10kr.

Borde bli precis 36 månader isåfall?

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Har också använt detta nu. 3 års Gamepass för 1500kr.

Räknar man om så blir det ca 6600kr för konsol plus Game pass under första 2 åren jämfört med All Access 8880kr, som egentligen inte heller är en dum deal, men skönt att slippa ha betalningen hängandes över sig närmsta 3 åren :).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Funderar på om jag ska nappa på det här jag med men hur fungerar det egentligen med DLC? Om man tar Flight Simulator som exempel så kostar ju grundspelet 599:- och Deluxe Premium 1189:- så om jag köper gamepass och sedan bestämmer mig för att jag vill ha deluxe flygplanen så måste jag alltså köpa hela paketet med både spel + DLC för 1189:- (fast med någon liten rabatt) för att få deluxe flygplanen? Det känns ju som att de flesta spelen släpper DLC och det lär ju bara bli vanligare och vanligare med DLC om de kan ta betalt för subscription först och sedan få betalt igen för hela spelet + DLC.

Nästan halva kostnaden (Av 1500:- för 3 år pass) skulle man ju kanske kunna spara in eftersom EA Play inkluderas och där borde väl nästa Battlefield ingå(?) och det kommer säkert inte ha DLC iallafall, fast det kanske inte kommer dit vid release och då blir det väl att man köper det separat ändå..

Har spelat igenom Wasteland 3 på gamepass och det var ju värt det men det ska ju komma DLC och eftersom jag tyckte att grundspelet var helt ok så vill jag ju antagligen spela DLCn, men då ska jag altså betala säkert 750kr för spel+dlc? Då känns det ju genast mindre intressant..

Hade ju hellre sett att gamepass fick allt vilket kanske skulle leda till färre DLCs men nuförtiden så känns det ju ofta som DLC ändå bara är en bortklippt del av originalspelet (Ja, de tjänar antagligen mer pengar på det här, jag vet)

Kan inte bara vara jag som känner såhär?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Lägger upp en enkel instruktion om tillvägagångssättet. Har ingen aning om hur länge detta tillvägagångssätt fungerar!

Köp;
- Två (2) styck á Xbox Live Gold - 12 mån
- En (1) styck á Xbox Live Gold - 6 mån

Totalt får du då 30 månader Xbox Live Gold.

- Registrera ett Microsoft Konto
* Gå in på redeem.microsoft.com
* Registrera en av dina 12 månaders digitala nycklar du köpt och välj till att aktivera automatiska betalningar så får du en (1) extra månad på köpet - Dvs 13 månader

- Innan du aktiverar nästa nyckel så ska du in inaktivera automatiska betalningar;
* account.microsoft.com/services

- Gå till redeem.microsoft.com igen och registera din andra 12 månaders nyckel
* Välj att aktivera automatiskt förlängning så får du en (1) extra månad på köpet. Nu har du totalt *26 månader Xbox Live Gold*

- Inaktivera automatiska betalningar igen

* Gå till redeem.microsoft.com och aktivera din 6 månaders nyckel och välj automatiskt förlängning för en gratis månad till. Nu har du totalt *33 månader Xbox Live Gold*

- Inaktivera automatiska betalningar

* Gå till https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq...
- Köp *Xbox Game Pass Ultimate* för *10kr*

Vad som händer nu är att du kommer få hela ditt Xbox Live Gold konverterat till "*Xbox Game Pass Ultimate*" - Detta får du i totalt 34 månader till en kostnad av 41kr/mån om du t.ex köper nycklarna på Inet.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Hej funkar detta fortfarande?

Tänkte köpa 2st 12mån härifrån:
https://www.eneba.com/sv/xbox-xbox-xbox-live-gold-12-month-xb...

sedan 1st 6mån:
https://www.eneba.com/sv/xbox-xbox-xbox-live-gold-6-month-xbo...

Står EU på båda så jag antar att det funkar.

Dubbelkollar stegen:

1. Registrera 12 månaders nyckeln
- Microsoft kommer vilja erbjuda dig 1 månad extra om du aktiverar automatiskt debitering/förlängning av prenumerationen. Välj att aktivera detta.

Nu har du 13 månader att tillgå. Gå därefter in i ditt konto och inaktivera automatiska betalningar.

2. Registrera din nästa 12 månaders nyckel
- Microsoft kommer erbjuda dig 1 månad extra igen om du gör samma sak igen...

Nu har du totalt 26 månader att tillgå.

Inaktivera automatiska betalningar igen och registrera sista 6 månaders nyckeln....

Därefter inaktivera automatiska betalningar och köp 1 månad game pass för PC för 10kr.
Därefter inaktivera automatiska betalningar och köp 1 månad game pass Ultimate för för 10kr.

Är detta rätt?

EDIT
@Nucky Vi postade nästan samtidigt. Tack för en bra howto

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Medlem

Lite info till de som planerar att prova detta. Jag köpte först en 6 månaders Xbox live gold från Eneba för att testa men fick problem när jag skulle göra redeem. Det stog att koden redan var tagen så jag blev lite paff. Tänkte att jag hade blivit lurad. Jag kontaktade Xbox supporten och chattade med en kille som var supertrevlig. Han sa att det är problem att göra redeem på xbox live gold koder just nu. Som tur är kunde han se att jag skrivit in koden men av någon anledning så aktiveras inte koderna automatiskt utan xbox kundservice måste göra det. Fick gå igenom det 3 gånger då jag köpte 12månder + 12månader + 6månader. Eftersom att jag inte kunde aktivera koderna så kunde jag heller inte få de tre extra månaderna man får om man aktiverar auto renewal. De har skapat ett ärende gällande de 3 månaderna och ska återkomma. De trodde att det skulle gå att lösa. Jag ska dessutom vänta med att uppgradera till Game pass ultimate ifall jag får mina tre extra månader. Med andra ord har jag typ garanterat 30 mån Game pass ultimate. Går allt vägen och jag får mina extra 3 mån så hamnar jag på ca 37kr/mån.

BTW jag frågade om problemen jag hade berodde på att jag köpt mina koder på eneba men de sa att problemet inte beror på det.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk

Tack @Nucky för den utförliga instruktionen och @delidana för förklaringen och lösningen till precis samma fel som jag fick. Efter MÅNGA minuter med Microsofts support så fick jag äntligen alla koder att fungera med någon extramånad inslängd.

Permalänk

Tack för guiden, det funkar fint fortfarande. Microsoft verkar även ha löst problemen med att redeema koder (köpte från eneba).

Nu jäklar! Medans jag skriver detta fick jag även mail från webhallen att jag blivit tilldelad en XSX på release

Permalänk
Medlem

Kan bekräfta att guiden funkar. Köpte via Eneba 12+12+6 mån, tog dock ett köp i taget och la till rabattkod "PJAKT" hos Eneba för 3% rabatt. Har totalt betalat 1188 kr idag och har Xbox Game Pass Ultimate till 2023-09-04.

Stort tack @Nucky för den guiden.
På tisdag hämtas Xboxen hos Webhallen...:)

Permalänk
Medlem

Hur får ni gratismånaden att funka? Jag körde 3+3+12+12 (väntar fortf på de sistnämnda), men fick ingen "extramånad" vid förnyelse. Står bara "tack för ditt köp av xbox live guld, välkommen" när man löser in det på redeem. Det kanske bara gäller 6 månader och upp?

Edit: Ja, så var det.. Missade en månad på att göra så och det blev lite dyrare, så nästa person kan kanske lära sig av det

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Stort tack för informationen i denna tråd. Just köpt enligt guiden och det funkade utmärkt!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Nucky:

Lägger upp en enkel instruktion om tillvägagångssättet. Har ingen aning om hur länge detta tillvägagångssätt fungerar!

Köp;
- Två (2) styck á Xbox Live Gold - 12 mån
- En (1) styck á Xbox Live Gold - 6 mån

Totalt får du då 30 månader Xbox Live Gold.

- Registrera ett Microsoft Konto
* Gå in på redeem.microsoft.com
* Registrera en av dina 12 månaders digitala nycklar du köpt och välj till att aktivera automatiska betalningar så får du en (1) extra månad på köpet - Dvs 13 månader

- Innan du aktiverar nästa nyckel så ska du in inaktivera automatiska betalningar;
* account.microsoft.com/services

- Gå till redeem.microsoft.com igen och registera din andra 12 månaders nyckel
* Välj att aktivera automatiskt förlängning så får du en (1) extra månad på köpet. Nu har du totalt *26 månader Xbox Live Gold*

- Inaktivera automatiska betalningar igen

* Gå till redeem.microsoft.com och aktivera din 6 månaders nyckel och välj automatiskt förlängning för en gratis månad till. Nu har du totalt *33 månader Xbox Live Gold*

- Inaktivera automatiska betalningar

* Gå till https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq...
- Köp *Xbox Game Pass Ultimate* för *10kr*

Vad som händer nu är att du kommer få hela ditt Xbox Live Gold konverterat till "*Xbox Game Pass Ultimate*" - Detta får du i totalt 34 månader till en kostnad av 41kr/mån om du t.ex köper nycklarna på Inet.

Någon som vet om detta fortfarande fungerar?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Någon som vet om detta fortfarande fungerar?

Personen ovanför sig lyckades igår. Värt ett försök - I ”värsta” fall sitter du med Xbox Live Gold i 30+ månader

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Någon som vet om detta fortfarande fungerar?

Jag läste lite trådar på reddit där de nämner att det fortfarande funkar. Senaste inlägget om detta jag hittade var för 2 månader sedan så antar att det fortfarande funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Någon som vet om detta fortfarande fungerar?

Det fungerade smärtfritt igår kväll.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av svintooo:

Det fungerade smärtfritt igår kväll.

Stort tack, ska testat ikväll, håller tummarna!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Jag läste bara i början så missade att man bör köpa 12+12+6. Köpte istället 12+12+12. Nu får jag "You have reached the limit how far you can extend a subscription".
Det beror väl på att 36 månader är max att förlänga och pga extra månaderna så kan jag inte redeema den sista? Finns det nån lösning?

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Jag läste bara i början så missade att man bör köpa 12+12+6. Köpte istället 12+12+12. Nu får jag "You have reached the limit how far you can extend a subscription".
Det beror väl på att 36 månader är max att förlänga och pga extra månaderna så kan jag inte redeema den sista? Finns det nån lösning?

I vilket steg är du exakt? - Det bästa vore om du kontaktar Microsoft Support.

Moderatorna kanske borde klistra in min instruktion i första inlägget som en notis...

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

I vilket steg är du exakt? - Det bästa vore om du kontaktar Microsoft Support.

Moderatorna kanske borde klistra in min instruktion i första inlägget som en notis...

Jag är i steget där jag ska redeema de sista 12 månaderna. Den vill inte ta emot dom eftersom jag då skulle ha en subscription som är längre än 36 månader.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Jag är i steget där jag ska redeema de sista 12 månaderna. Den vill inte ta emot dom eftersom jag då skulle ha en subscription som är längre än 36 månader.

Finns ingen väg runt det. Du skulle kunna sälja din 12 mån kod förmodar jag och gå på att köpa en 6 mån nyckel därefter.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Finns ingen väg runt det. Du skulle kunna sälja din 12 mån kod förmodar jag och gå på att köpa en 6 mån nyckel därefter.

Tack, tänkte väl att det kunde vara kört

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Konsolgrävare

Allt fungerade. Stort tack för all hjälp!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

@nucky @tyvar1 hmm nåt stämmer inte riktigt. Nu har jag 12+12+6. När jag ska slå till nu och konvertera till Ultimate står det att det kostar 10 kr första månaden, sedan 135 kr / månad??

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Fråga @tyvar1 vad det stod för honom men tror det är rätt och att den menar att 135 kostar det efter dina konverterade månader. Dock har jag glömt...

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Fråga @tyvar1 vad det stod för honom men tror det är rätt och att den menar att 135 kostar det efter dina konverterade månader. Dock har jag glömt...

Jeez, du har helt rätt. Gällde bara ha is i magen o bara nöta på. Nu kanske man kan börja titta på den där XSX:en som inhandlades imorse..

Stort tack

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Konsolgrävare

Bra att allt löste sig! @huxflux

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |