3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Permalänk
Webhallen
Skrivet av thure81:

Från kundtjänst
------------------
Tyvärr har det påverkats iom bytet av butik. Rekommenderar att maila in på @webhallen.com för att se om det är möjligt att få återjusterat.
------------------

Låt detta spridas till övriga att absolut inte byta butik på befintlig order då detta skickar en längst bak i kön!!!

Så jävla sämst att jag vet inte vad..... det framgår ingenstans att man kastas längst bak i kön av en sån grej.

Usch detta gör ont att läsa, känner mig dig! jag ska även se vad jag kan rota fram. Återkommer!

Skrivet av Lagerlöf:

Vi kan väl gissa att de kanske inte ens visste om det själva?

Jag har då aldrig varit med om en liknande situation som denna vid en release av en produkt.

Finessen med "tamper-proof" orders är relativt ny så visste inte om detta själv förens nu. ska kika med IT om det är något som går att justera, detta är väl det mest oskyldiga man kan göra på en order..

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Usch detta gör ont att läsa, känner mig dig! jag ska även se vad jag kan rota fram. Återkommer!

Finessen med "tamper-proof" orders är relativt ny så visste inte om detta själv förens nu. ska kika med IT om det är något som går att justera, detta är väl det mest oskyldiga man kan göra på en order..

/Patrik

Jag returnerade ett trasigt 3090 häromdagen. Fick nu ett meddelande om att det täcks av garantin och att jag ska få ett nytt kort, men att det kortet har beställts "på hederligt vis", dvs. att jag är sist i kön. Finns det någon möjlighet för att mig att flyttas fram med tanke på att jag redan betalat för en trasig produkt? :/

Permalänk
Skrivet av anonymlemur:

Jag returnerade ett trasigt 3090 häromdagen. Fick nu ett meddelande om att det täcks av garantin och att jag ska få ett nytt kort, men att det kortet har beställts "på hederligt vis", dvs. att jag är sist i kön. Finns det någon möjlighet för att mig att flyttas fram med tanke på att jag redan betalat för en trasig produkt? :/

usch den låter inte rolig, måtte de inte drabba mig imorgon

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Webhallen
Skrivet av thure81:

Från kundtjänst
------------------
Tyvärr har det påverkats iom bytet av butik. Rekommenderar att maila in på @webhallen.com för att se om det är möjligt att få återjusterat.
------------------

Låt detta spridas till övriga att absolut inte byta butik på befintlig order då detta skickar en längst bak i kön!!!

Så jävla sämst att jag vet inte vad..... det framgår ingenstans att man kastas längst bak i kön av en sån grej.

Har nu snackat med kundtjänst och fick rätt omgående svar på tal där.

När man väljer att byta så kommer man till denna ruta (mobil och web)

Men nu ska vi inte peka fingrar och alla gör misstag, ska se om vi kan göra en one-time grej då du har en legit kötid.
Återkommer där som sagt.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB EAGLE OC
Orderdatum: 18/09
Skickad: 27/10
Butik: Inet

Trodde det var helt kört för mig som beställde dagen efter, chansade på detta kort i hopp om att det inte var extremt antal beställningar. Jag är bara glad att det över.

Permalänk
Medlem

Känns lite som det är med Netonnet som det är med El-giganten. Tror alla dator-butiker har prioriterats FÖR alla dom andra butikerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Känns lite som det är med Netonnet som det är med El-giganten. Tror alla dator-butiker har prioriterats FÖR alla dom andra butikerna.

Netonnet är inte ens Nvidia partner, så rip oss som beställt där.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av anonymlemur:

Jag returnerade ett trasigt 3090 häromdagen. Fick nu ett meddelande om att det täcks av garantin och att jag ska få ett nytt kort, men att det kortet har beställts "på hederligt vis", dvs. att jag är sist i kön. Finns det någon möjlighet för att mig att flyttas fram med tanke på att jag redan betalat för en trasig produkt? :/

Hej!
Tar detta på PM då jag behöver lite mer uppgifter

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Netonnet är inte ens Nvidia partner, så rip oss som beställt där.

Har nog sett flera skriva att de fått ifrån NetOnNet än Elgiganten i alla fall. Däremot hade jag nog använt dessa butiker som backup-bokningar och inte den man satsar på.

Permalänk
Medlem

japp asus tuf non oc på netonet var ju inte ett strategiskt begåvat val. Men det hade vart värre haft ett 3080 kort nu när AMD verkar prestera bättre. La ingen bokning när det lanserades då jag då trodde det skulle va lätt att gå att få framåt november i vilket fall

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Mitt Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix 10GB ska vara utskickat från Webhallen, tror jag hade plats ett eller två i kö:n när jag beställde

Permalänk

Vad har hänt med asus korten. Känns som dom knappt skickas ut?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Alla innan den 22a (och på den 22a, inte den 23+) bör ha tilldelning i leveransen nästa vecka. (2st leveranser inkommande)

Bara icke-OC korten som ni får två leveranser av?

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Vad har hänt med asus korten. Känns som dom knappt skickas ut?

Om du syftar på NON-OC så skrev jag om det inatt, ser inge vidare ut. Riktigt dåligt av Asus, ångrar mig nästan jag tog dem

Skrivet av FortuN:

Sega nyheter för er Asus 3080 NON-OC köpare, skit asus alltså..

"Asus none OC cards.
I finally got an official answer from Asus, none OC cards are not discontinued and still very much part of the range, however as cards are hitting OC levels they are prioritising their manufacturing on OC parts at the moment and as they get more GPUs from NVIDIA they will then also product none OC cards, not the best news as it means their focus is OC models but the none OC models will come.

All partners saying same, nowhere near enough GPU's are coming from NVIDIA, however NVIDIA have informed me the numbers are ramping up so November should see things improve but this worldwide shortage will no doubt continue into early 2021."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anonymlemur:

Jag returnerade ett trasigt 3090 häromdagen. Fick nu ett meddelande om att det täcks av garantin och att jag ska få ett nytt kort, men att det kortet har beställts "på hederligt vis", dvs. att jag är sist i kön. Finns det någon möjlighet för att mig att flyttas fram med tanke på att jag redan betalat för en trasig produkt? :/

Hade samma och tyvär var svaret nej till mig hade ett gigabyte gaming oc 3090 med glapp kontakter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Har nu snackat med kundtjänst och fick rätt omgående svar på tal där.

När man väljer att byta så kommer man till denna ruta (mobil och web)
https://i.imgur.com/P50cSQB.png

Men nu ska vi inte peka fingrar och alla gör misstag, ska se om vi kan göra en one-time grej då du har en legit kötid.
Återkommer där som sagt.

/Patrik

Fin bild får väl helt enkelt erkänna mitt misstag i detta även om det svider. Autopiloten måste varit igång helt enkelt

Permalänk
Medlem

Gigabyte 3080 eagle oc packad nu! Ordern gjordes på inet 10/02

Visa signatur

GPU: Gigabyte GeForce RTX 3080 Eagle OC
CPU: Intel i9 10900k
RAM: G.Skill Trident Z Neo C 32GB 3600MHz CL16
| MOBO: Strix Z490-F | PSU: Corsair CX750M | Chassi: Fractal Design Meshify S2 |
| AIO: NZXT X63 | Skärm: Asus Rog Swift PG279Q | Kringutrustning: G502, K65 TKL |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av thure81:

Fin bild får väl helt enkelt erkänna mitt misstag i detta även om det svider. Autopiloten måste varit igång helt enkelt

Finns en ljusglimt om du kollar PM dock

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Mitt Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB EAGLE OC skickades från Inet idag. Lagom att man får det till AMDs presentation =P

EDIT:

Skrivet av Webhallen:

Finns en ljusglimt om du kollar PM dock

/Patrik

Stiligt Patrik! <3

Permalänk

Fick en notis från Distil (ett plugin som ger mig möjlighet att övervaka lagersaldon hos ÅF) som skickade mail om att RTX 3090 Strix OC hos Webhallen var:
"Ej i lager (Webblager)
1 st (Butikslager)
Nästa bekräftade leverans: Ingen ETA
Ej skeppade men allokerade: flera lev v44-45-46"

Som en miniut senare blev:
"Ej i lager (Webblager)
Ej i lager (Butikslager)
Nästa bekräftade leverans: Ingen ETA
Ej skeppade men allokerade: flera lev v44-45-46"

Vad hände där? Var det en retur som dök upp till ytan, något som blev fel eller hade man rent utav kunnat knipa den om man var blixtsnabb?

@webhallen

Permalänk
Medlem

Mitt Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB EAGLE OC skickades idag från Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/rtx-30-series-faqs:

As per last Friday's update we did receive a small amount of additional new models that were not originally available for pre-order. These are currently being offered out to customers who purchased the same brand, in queue order from first to last, to the closest possible model by type, and then by price.

Kanske vore nåt för ÅF, om ni fokuserar för mycket på OC @Asus.David ;p

Å andra sidan är ju OC-kön bra lång istället, men kanske betas av fortare ändå...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Usch detta gör ont att läsa, känner mig dig! jag ska även se vad jag kan rota fram. Återkommer!

Finessen med "tamper-proof" orders är relativt ny så visste inte om detta själv förens nu. ska kika med IT om det är något som går att justera, detta är väl det mest oskyldiga man kan göra på en order..

/Patrik

Skrivet av Webhallen:

Har nu snackat med kundtjänst och fick rätt omgående svar på tal där.

När man väljer att byta så kommer man till denna ruta (mobil och web)
https://i.imgur.com/P50cSQB.png

Men nu ska vi inte peka fingrar och alla gör misstag, ska se om vi kan göra en one-time grej då du har en legit kötid.
Återkommer där som sagt.

/Patrik

Skrivet av Webhallen:

Hej!
Tar detta på PM då jag behöver lite mer uppgifter

Skrivet av Webhallen:

Finns en ljusglimt om du kollar PM dock

/Patrik

Det är sådana här saker som gör att man behåller och skaffar sig fler kunder , så i detta läget hoppas jag att Webhallen blir dom som får ta över försäljningen av FE kort i Sverige.
Tyvärr måste jag ha tag i ett FE kort eftersom det är det enda som passar i chassit, annars hade min order helt klart hamnat hos WH.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Det är sådana här saker som gör att man behåller och skaffar sig fler kunder , så i detta läget hoppas jag att Webhallen blir dom som får ta över försäljningen av FE kort i Sverige.
Tyvärr måste jag ha tag i ett FE kort eftersom det är det enda som passar i chassit, annars hade min order helt klart hamnat hos WH.

Ja, jag tänkte samma sak. Om det inte hade varit för att jag är helt utan grafikkort och redan väntat så länge hade jag bytt min beställning till Webhallen utan tvekan, men nu vet jag ju skillnaden i kundservice inför framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

Ja, jag tänkte samma sak. Om det inte hade varit för att jag är helt utan grafikkort och redan väntat så länge hade jag bytt min beställning till Webhallen utan tvekan, men nu vet jag ju skillnaden i kundservice inför framtiden.

Håller med helt och hållet. OM det blir ett AMD-kort istället hamnar beställningen hos Webbis! Nu skickades ju mitt 3080 idag, så det är inte alls säkert att jag skickar tillbaka det iofs. Men sådant beteende bör uppmuntras!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Steffe:

Kanske vore nåt för ÅF, om ni fokuserar för mycket på OC @Asus.David ;p

Å andra sidan är ju OC-kön bra lång istället, men kanske betas av fortare ändå...

japp, vi föreslagit det som alternativ för ÅF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

Hej, detta är säkert en väldigt svår fråga att svara på. Men jag undrar ni som har varit aktiva i denna tråd kanske vet vilken sida och vilket kort man borde satsa på om man vill få ett 3070 så snabbt som möjligt?

Ett dyrare kort från en mindre populär tillverkare (dvs inte Asus).

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Skrivet av Asus.David:

japp, vi föreslagit det som alternativ för ÅF.

Så det kanske ska vara möjligt att kunna byta sin NON-OC beställning till en OC syftar ni på? För det är väl bara där det ser ut att fokuseras hos Asus.

Permalänk
Medlem

@Webhallen Hej Patrik, undrar om den gröna bocken under artikelnr betyder att man blivit tilldelad ett kort och att det är på väg? Min andra beställning på samma kort lyser nämligen gult.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B