3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Ni som fått kort, skriv gärna när ni lagt era orders i tråden. Har man chans som vanlig svensson att få ett kort i år om man beställer idag?

Permalänk
Medlem

Hoppas på att en del avbokar så man kan få sitt 3080 Tuf Oc innan cyberpunk. Men ser mörkt ut, fick in min bokning 15.24 på webhallen efter att inets leveransadress strul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Lite skillnad på att tjata om köplatser som ändå inte spelar någon roll mot att fråga om en vara som är reserverad och behandlas. Vilket betyder att det faktiskt händer något med den.

Det borde ju till och med du kunna lista ut

Sant och viktigast av allt, du får ju varan fortare om du kontaktar dom...eller hur är det nu?

Schackmatt, punkt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Skrivet av Harddrive:

Ni som fått kort, skriv gärna när ni lagt era orders i tråden. Har man chans som vanlig svensson att få ett kort i år om man beställer idag?

köp ett 3090... jag tröttnade på vänta o gjorde slag i saken igår

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Webhallen
Skrivet av thure81:

@Webhallen hur kommer det sig att ni levererar kort till folk som har ordertid efter mig? Jag har 3080 tuf oc 17e 15.04 användare ptz81

Hej!

Vet inte riktigt vad som har hänt här, bäst är om du kontaktar kundtjänst. Men vår kölista är benhård och går 100% på när produkten lades in på ordern. Skulle man ha en order med bra köplats "tidsmässigt" men ändra något på ordern (typ byta produkt) så uppdaterar den köplats efter ordern till när produkten hamnade i ordern och inte när ordern var lagd ursprungligen. Ser att det enda du har gjort är att byta butik och det bör mig veterligen ej påverka köplats.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Är nog svårt att svara på. Men försök ha konto på några stora sidor, Webhallen, komplett etc, så att allting är redo för att gå så snabbt som möjligt.

Sen "hänger du på låset" när det är release dags, minst 10 minuter innan. Spamma F5.

Undra vilket 3070 man borde försöka satsa på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kirchen:

https://www.komplett.se/search?q=3080&stockStatus=InStock

"Gigabyte GeForce RTX 3080 Vision OC" visas "I lager" men är ej köpbar, ja ni vet

Japp det brukar betyda att några få kort kommer släppas någon gång under dagen då. Häng på låset om nån vill ha ett sånt kort (Meddela Mig funktionen fungerar faktiskt där). Tycker själv 9800 kr är lite maffigt för ett 3080 kort.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Vet inte riktigt vad som har hänt här, bäst är om du kontaktar kundtjänst. Men vår kölista är benhård och går 100% på när produkten lades in på ordern. Skulle man ha en order med bra köplats "tidsmässigt" men ändra något på ordern (typ byta produkt) så uppdaterar den köplats efter ordern till när produkten hamnade i ordern och inte när ordern var lagd ursprungligen. Ser att det enda du har gjort är att byta butik och det bör mig veterligen ej påverka köplats.

/Patrik

Tack för ett bra svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mastrovious:

Sant och viktigast av allt, du får ju varan fortare om du kontaktar dom...eller hur är det nu?

Schackmatt, punkt.

Men snälla gå och lägg dig, det är ju i alla fall en möjlighet att en vara som ska skickas glöms bort. Knappast första gången det har hänt.

Sen är det väl betydligt mer intressant att veta om en produkt är beräknad att levereras idag, då jag säljer mitt gamla kort och vill veta om jag kan räkna med att skicka det till köparen till exempel imorgon då mitt nya kort är framme.

Medan ett tjat om "Vilken exakt köplats har jag?" inte påverkar något då du ändå inte vet om du får kortet om 1 vecka eller 1 månad.

Så sluta sura nu att du formulerade dig kasst och fick ta skit av andra, bättre på dina inlägg istället så behöver man inte tolka det som att du är otrevlig mot kundtjänst i onödan.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Apocalysm:

Undra vilket 3070 man borde försöka satsa på

TUF OC och Strix OC lär väl vara de två mest populära

Har du inge glassida kan du ju se ifall det finns nå sånt där GameRock bling bling kort tillgängligt, lär inte vara superpopulära

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

TUF OC och Strix OC lär väl vara de två mest populära

Har du inge glassida kan du ju se ifall det finns nå sånt där GameRock bling bling kort tillgängligt, lär inte vara superpopulära

Bryr mig inte hur det ser ut. Så länge den inte låter som ett jetplan och nästan brinner upp så fungera det mesta för mig

Permalänk
Medlem

Ibland händer det, när man inte tror man kommer få ett kort iår så får man 2st kort istället! Efter man sålde sitt 2080 alldeles för tidigt och har suttit på ett lånat 1060 3gb kort

Visa signatur

Zotac RTX 3080 Trinity 10GB OC | AMD Ryzen 7 3700X + Deepcool Castle V2 240mm | Corsair 16GB 3200MHz CL16 | Gigabyte X570 GAMING X | Corsair RM750x | Kolink Observatory
2x M.2 SSD 1TB/250GB | 2x SSD 500gb/250GB
Acer Predator XB271HU 27", Asus ROG Swift PG248Q 24", BENQ GC2870H 28"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Harddrive:

Ni som fått kort, skriv gärna när ni lagt era orders i tråden. Har man chans som vanlig svensson att få ett kort i år om man beställer idag?

Beställt: 23/10/2020 15:58
Skickades idag från Komplett.

ZOTAC GeForce RTX 3080 Trinity OC

--------

Finns ju 3090 i lager, så det kan du ha hemma innan helgen. Men skulle väl inte rekommendera någon att köpa ett 3090, mer än dubbelt så dyrt för 7-10 % prestandaökning.

3080 är svårare att svara på, förhoppningsvis borde det ju lätta en hel del nu när folk faktiskt börjar på sina kort, var ju i alla fall några hundra dubbelbokade bara här på SweC.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Men snälla gå och lägg dig, det är ju i alla fall en möjlighet att en vara som ska skickas glöms bort. Knappast första gången det har hänt.

Sen är det väl betydligt mer intressant att veta om en produkt är beräknad att levereras idag, då jag säljer mitt gamla kort och vill veta om jag kan räkna med att skicka det till köparen till exempel imorgon då mitt nya kort är framme.

Medan ett tjat om "Vilken exakt köplats har jag?" inte påverkar något då du ändå inte vet om du får kortet om 1 vecka eller 1 månad.

Så sluta sura nu att du formulerade dig kasst och fick ta skit av andra, bättre på dina inlägg istället så behöver man inte tolka det som att du är otrevlig mot kundtjänst i onödan.

haha det är klart att DU har en legitim anledning men ingen annan... vi hörs forum/moralpolisen som slänger skit på alla andra men inte kan ta kritik själv.

PS. Mitt samtal till kundtjänst ledde till att 2 personer klev upp en köplats pga att jag avbokade, det är mer än du tillfört detta forum så länge jag varit aktiv här.

Nu slutar jag eftersom detta kommer moderatorn inte gilla.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Skrivet av mastrovious:

Sant och viktigast av allt, du får ju varan fortare om du kontaktar dom...eller hur är det nu?

Schackmatt, punkt.

Skrivet av Lagerlöf:

Men snälla gå och lägg dig, det är ju i alla fall en möjlighet att en vara som ska skickas glöms bort. Knappast första gången det har hänt.

Sen är det väl betydligt mer intressant att veta om en produkt är beräknad att levereras idag, då jag säljer mitt gamla kort och vill veta om jag kan räkna med att skicka det till köparen till exempel imorgon då mitt nya kort är framme.

Medan ett tjat om "Vilken exakt köplats har jag?" inte påverkar något då du ändå inte vet om du får kortet om 1 vecka eller 1 månad.

Så sluta sura nu att du formulerade dig kasst och fick ta skit av andra, bättre på dina inlägg istället så behöver man inte tolka det som att du är otrevlig mot kundtjänst i onödan.

Snälla ta ert personliga gräl via PM.

Permalänk
Medlem

Helt otroligt att Elgiganten lyser med sin frånvaro, även om deras senaste uppdatering anser att jag ska ha fått kortet. Man orkar ju heller inte kontakta kundservice för de vet väl inget. -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

Ni som fått kort, skriv gärna när ni lagt era orders i tråden. Har man chans som vanlig svensson att få ett kort i år om man beställer idag?

Jag beställde ett i Fredags och fick det idag.
Beställt 23/10/2020 15:58
Order skickad 26/10/2020 11:26

Då hade de dock bara 8 st i Lager så det gällde att vara snabb. Men håll gluggarna öppna och följ tråden så är det nog inga problem.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trackmaster:

Helt otroligt att Elgiganten lyser med sin frånvaro, även om deras senaste uppdatering anser att jag ska ha fått kortet. Man orkar ju heller inte kontakta kundservice för de vet väl inget. -.-

Jag ringde dem faktiskt och pratade lite med nån snubbe där. Går inte av avboka sin order på annat sätt tydligen, chatten var omöjlig att få tag i.

Han sa bara att det var fullständig katastrof på logistiksidan, så de hade nog inte räknat med att det skulle vara snudd på 0 leveranser från samtliga tillverkare.

Så nej, kundservice är bara värt att kontakta om du ska avbeställa din order.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Beställde från elgiganten/elkjøp den 17e september. Så fort det var möjligt.
En halvtimme efter fick jag ett mail där det stod att leveransen var försenad till den 1a oktober. Jag är skeptisk.

Permalänk
Medlem

Inköpt 3090 tuf oc på komplett (dom fick en leverans som ej var backorder)

Orderdetaljer
Beställt 23/10/2020 15:24
Order skickad 24/10/2020 11:16
Ordern senast uppdaterad: 26/10/2020 19:12

Så håll ögonen öppna i veckan finns inte mkt backorder kvar troligen 15x var slut på ca 3 min

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

Inköpt 3090 tuf oc på komplett (dom fick en leverans som ej var backorder)

Orderdetaljer
Beställt 23/10/2020 15:24
Order skickad 24/10/2020 11:16
Ordern senast uppdaterad: 26/10/2020 19:12

Så håll ögonen öppna i veckan finns inte mkt backorder kvar troligen 15x var slut på ca 3 min

Och jag som fick iväg min order 15:02 på webhallen vid release väntar fortfarande.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

Inköpt 3090 tuf oc på komplett (dom fick en leverans som ej var backorder)

För mig låter det ju konstigt att dom inte betar av kön istället?
Har väntat på mitt kort (TUF OC 3080) sen den 18/9 och det har bara flyttat fram datumet. Nu senast 7nov...
edit: sorry läste inte de var ett 3090, jag är inte ensam om att blanda ihop det î all röra har jag märkt ^^

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Jag ringde dem faktiskt och pratade lite med nån snubbe där. Går inte av avboka sin order på annat sätt tydligen, chatten var omöjlig att få tag i.

Han sa bara att det var fullständig katastrof på logistiksidan, så de hade nog inte räknat med att det skulle vara snudd på 0 leveranser från samtliga tillverkare.

Så nej, kundservice är bara värt att kontakta om du ska avbeställa din order.

jag lyckades avbeställa genom "elbot" skrev bara avbestäl order xxxxxxx sen samma dag fick jag bekräftelse på mail att den var avbeställd

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

jag lyckades avbeställa genom "elbot" skrev bara avbestäl order xxxxxxx sen samma dag fick jag bekräftelse på mail att den var avbeställd

Hehe så man kan alltså skriva ett script för att avbeställa alla andras 3080-kort som ligger före en i kön (förutsatt att ordernumren skapades i kronologisk ordning)

Inte för att det lär förändra något. Elgiganten hade säkert inte fått in sitt första kort förrän i februari ändå

Permalänk
Medlem

22 st 3090 ventus i lager nu https://www.komplett.se/product/1168381/datorutrustning/dator...

15:39 12x kvar edit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Vet inte riktigt vad som har hänt här, bäst är om du kontaktar kundtjänst. Men vår kölista är benhård och går 100% på när produkten lades in på ordern. Skulle man ha en order med bra köplats "tidsmässigt" men ändra något på ordern (typ byta produkt) så uppdaterar den köplats efter ordern till när produkten hamnade i ordern och inte när ordern var lagd ursprungligen. Ser att det enda du har gjort är att byta butik och det bör mig veterligen ej påverka köplats.

/Patrik

Från kundtjänst
------------------
Tyvärr har det påverkats iom bytet av butik. Rekommenderar att maila in på @webhallen.com för att se om det är möjligt att få återjusterat.
------------------

Låt detta spridas till övriga att absolut inte byta butik på befintlig order då detta skickar en längst bak i kön!!!

Så jävla sämst att jag vet inte vad..... det framgår ingenstans att man kastas längst bak i kön av en sån grej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thure81:

Från kundtjänst
------------------
Tyvärr har det påverkats iom bytet av butik. Rekommenderar att maila in på @webhallen.com för att se om det är möjligt att få återjusterat.
------------------

Låt detta spridas till övriga att absolut inte byta butik på befintlig order då detta skickar en längst bak i kön!!!

Så jävla sämst att jag vet inte vad..... det framgår ingenstans att man kastas längst bak i kön av en sån grej.

Har du gjort som de säger och mailat webhallen?
Eventuellt kan de lösa det. De har ett system som säkerligen sett till att du hamnat sist. Med lite korrigering kanske det går att lösa. Även om det är frustrerande för dig, försök vara snäll och ödmjuk. Om de får höra kommentarer som "så jävla sämst" kan det självklart bli svårare att få hjälp. Av egen erfarenhet går det mesta att lösa om man är lugn och ödmjuk
Hoppas det löser sig.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av thure81:

Från kundtjänst
------------------
Tyvärr har det påverkats iom bytet av butik. Rekommenderar att maila in på @webhallen.com för att se om det är möjligt att få återjusterat.
------------------

Låt detta spridas till övriga att absolut inte byta butik på befintlig order då detta skickar en längst bak i kön!!!

Så jävla sämst att jag vet inte vad..... det framgår ingenstans att man kastas längst bak i kön av en sån grej.

Detta är ju inte direkt normal situation så inte särskilt konstigt att det sker i mina ögon.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thure81:

Så jävla sämst att jag vet inte vad..... det framgår ingenstans att man kastas längst bak i kön av en sån grej.

Vi kan väl gissa att de kanske inte ens visste om det själva?

Jag har då aldrig varit med om en liknande situation som denna vid en release av en produkt.

Visa signatur

Mr. Scriptman