3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrB123:

fick just en avi från felgiganten ...
paket på 2kg hos bring
ja undrar vad det kan vara

Vad har du beställt för kort om jag får fråga och när? Kul att veta på ett ungefär hur man ligger till

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrB123:

fick just en avi från felgiganten ...
paket på 2kg hos bring
ja undrar vad det kan vara

2kg tegelsten?

Skämt åsido, grattis! Vilken modell? Beställningstid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

93 beställda, 100 mottagna, men inga i lager (RTX 3080 VENTUS 3X 10G OC)

Dom är 7 personer i personalen

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Dom är 7 personer i personalen

Hehe, det hade varit nåt, men jag läste för fort ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrB123:

fick just en avi från felgiganten ...
paket på 2kg hos bring
ja undrar vad det kan vara

Sedan när börja Bring skicka ut avier? Dom kör med sms och hemkörning till dörren.
Det du kan få är ett kort att dom varit hos dig för att leverera ett paket men ingen hemma.
Dessutom borde du fått ett samtal ca 30min innan dom var hos dig eller ett sms.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FeeSpray:

Hur går man tillväga för att lägga beslag på ett 3090FE i det här skeded? F5-spam på nvidias egen hemsida? Någon som vet?

Mvh Fee

https://nvidia3090.xposedbones.com/
Här verkar vara lättaste lösningen. I teorin ska den checka var 15 sekund åt dig om nvidia har återaktiverat store-API och sen när köpknappen dyker upp på allvar

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte hämta i butik hos Inet? Lite drygt att beställa flera då för att säkra upp, men det kanske är det dom vill slippa att folk gör?

Permalänk
Medlem

Undrar lite kring Webhallens sätt att uttrycka sig kring TUF non-OC:

Antal bokningar............Nästa bekräftade leverans..........Ej skeppade men allokerade
297...............................Ingen ETA..................................Ingen ETA

"Vi får löpande in leveranser av detta kort ..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av droop:

Undrar lite kring Webhallens sätt att uttrycka sig kring TUF non-OC:

Antal bokningar............Nästa bekräftade leverans..........Ej skeppade men allokerade
297...............................Ingen ETA..................................Ingen ETA

"Vi får löpande in leveranser av detta kort ..."

Undrar detsamma, Netonnet har tagit bort möjligheten att boka detta kort nu..

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av droop:

Undrar lite kring Webhallens sätt att uttrycka sig kring TUF non-OC:

Antal bokningar............Nästa bekräftade leverans..........Ej skeppade men allokerade
297...............................Ingen ETA..................................Ingen ETA

"Vi får löpande in leveranser av detta kort ..."

Tittar man på https://www.proshop.dk/RTX-30series-overview så verkar det rätt dött överlag. Det borde inte ha med "golden week" att göra heller kan tyckas, eftersom det borde vara tidigare veckors produktion som är på väg (vi skickar våra avgassystem månader i förväg till t.ex. Japan).

Effekterna av lediga veckan borde komma framöver snarare.

Förstår vad du menar med formuleringen dock ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

@Asus.David hur ligger det till för 3080 non OC strix, kan det hända att komplett får in några nästa vecka?

Permalänk
Medlem

Är det så att Golden Week pågår nu och vi kommer få känna på bivärkningarna om någon vecka? Eller infaller GW under kommande veckor?

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrB123:

fick just en avi från felgiganten ...
paket på 2kg hos bring
ja undrar vad det kan vara

Vill gärna veta jag med! Har ett strix OC jag väntar på. Intressant att Elgiganten börjar skeppa kort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockson:

Coolt! Exakt vilken ordertid hade du? Enligt produktsidan för Gaming X Trio så började ordrarna gå igenom kl 15:10 vilket stämmer överens med min erfarenhet, den gick inte att beställa fram tills dess och jag fick in en order 15:11 men ingen leverans än så länge.

15:10 står det i mailet så var nog en av de första då Gick att hämta 28:e.

Permalänk
Medlem

Har fått uppdatering på mitt Zotac Trinity att förväntad leveranstid är på måndag 12 oktober, hype!

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför Asus Non-OC underprioriteras så jävla mycket? Kunde ju gått ut med det innan så hade man ju beställt OC varianten när man ändå var inne med beställning på komplett strax innan 15 releasedagen.. Helt i onödan

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Förstår inte varför Asus Non-OC underprioriteras så jävla mycket? Kunde ju gått ut med det innan så hade man ju beställt OC varianten när man ändå var inne med beställning på komplett strax innan 15 releasedagen.. Helt i onödan

Håller med helt. Valde Tuf Non OC - inte för att det var billigt utan för att jag trodde det skulle finnas i lager snabbast. Hade lätt valt ett 10 000kr kort om jag visste att de skulle prioritera de!

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Förstår inte varför Asus Non-OC underprioriteras så jävla mycket? Kunde ju gått ut med det innan så hade man ju beställt OC varianten när man ändå var inne med beställning på komplett strax innan 15 releasedagen.. Helt i onödan

Sitter i samma båt nu, beställde mitt 14:56 från komplett, håller tummarna att dem börjar trilla in nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thinasy:

Har fått uppdatering på mitt Zotac Trinity att förväntad leveranstid är på måndag 12 oktober, hype!

Vilken butik och tid?

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av FZL:

Vilken butik och tid?

Webhallen, 10-06 23:59

Permalänk

Jag beställde en Gigabyte RTX 3080 Gaming OC på Webhallen 2020-09-17 kl 17:02 och fick ett mail idag att den är på väg

Glad men ändå inte... Vill ha en Aorus Master eller Extreme alt. Strix OC.... men väntetiderna är ganska långa :/ om jag lyckas få tag i ett Aorus så lämnar jag tillbaka denna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golany:

Vad har du beställt för kort om jag får fråga och när? Kul att veta på ett ungefär hur man ligger till

Skrivet av anon5930:

2kg tegelsten?

Skämt åsido, grattis! Vilken modell? Beställningstid?

beställde dagen efter 3080 lansering och på 3090 lanseringen
men vet faktiskt inte vad som kommer dom har inte uppdaterat på deras web eller skrivit med order nummer
återkommer imorgon när jag vet mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Sedan när börja Bring skicka ut avier? Dom kör med sms och hemkörning till dörren.
Det du kan få är ett kort att dom varit hos dig för att leverera ett paket men ingen hemma.
Dessutom borde du fått ett samtal ca 30min innan dom var hos dig eller ett sms.

lugn !
jag fick ett sms
hoppas du kan förlåta mig att jag skrev avi

Permalänk
Medlem

Beställde ett Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix 10GB från komplett runt 15.30 (efter att ha gett upp på inet) på releasedagen. Har egentligen ända sen dess stått 17 oktober som leveransdatum. Igår ändrades det dock, åt rätt håll, till 9 oktober. Så får se om det skickas nu på fredag väntar spänt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrB123:

lugn !
jag fick ett sms
hoppas du kan förlåta mig att jag skrev avi

En avi är en kort notis som en postoperatör sänder till mottagaren för att upplysa om att en större försändelse eller värdepost finns att avhämta. En avi skickas vanligen med posten eller som sms.

Permalänk
Skrivet av Thinasy:

Webhallen, 10-06 23:59

Jag beställde samma kort kl. 23:44, säger också leverans måndag, förhoppningsvis är det sant

Permalänk
Skrivet av raschen:

Beställde ett Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix 10GB från komplett runt 15.30 (efter att ha gett upp på inet) på releasedagen. Har egentligen ända sen dess stått 17 oktober som leveransdatum. Igår ändrades det dock, åt rätt håll, till 9 oktober. Så får se om det skickas nu på fredag väntar spänt!

beställde samma kl. 15:45 på releasedagen på komplett min har ändrats från 17 till 22 oktober igår

Permalänk
Medlem
Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem

Någon som har åsikter om Zotac när det kommer till grafikkort? Sitter nämligen och väntar på att deras AMP-kort ska släppas nu i oktober.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Någon som har åsikter om Zotac när det kommer till grafikkort? Sitter nämligen och väntar på att deras AMP-kort ska släppas nu i oktober.

Herregud, jag undrar hur amp-extreme 3080 kortet kommer se ut... Lika stort som ett ITX-chassi? X-D