3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

När brukar man få mer info om sin order ifrån Komplett? typ att den packas / kolli id osv. Fick bekräftelse på ordern och att kortet fanns i lager 12:57 men sen dess har jag inte hört något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boko234:

När brukar man få mer info om sin order ifrån Komplett? typ att den packas / kolli id osv. Fick bekräftelse på ordern och att kortet fanns i lager 12:57 men sen dess har jag inte hört något.

Av egen erfarenhet är de inte blixtsnabba. Nu har de säkert mycket att göra med

Visa signatur

GPU: Gigabyte GeForce RTX 3080 Eagle OC
CPU: Intel i9 10900k
RAM: G.Skill Trident Z Neo C 32GB 3600MHz CL16
| MOBO: Strix Z490-F | PSU: Corsair CX750M | Chassi: Fractal Design Meshify S2 |
| AIO: NZXT X63 | Skärm: Asus Rog Swift PG279Q | Kringutrustning: G502, K65 TKL |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Beställde "vanliga" Trinity för 7825:- från Komplett. Ser inte hur en liten fabriksöverklockning skulle vara värd 1500:-
Synd att de höjde ord modellen till 8990:- för alla andra :/

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Sjukt psykande att Aorus Master-kortet fortfarande ligger kvar som att den finns i lager och har gjort det hela dagen. Vågar ju fan inte lämna datorn för att slå en sjua ens!

Eller hur, min står som behandlas och att jag kan trycka "spåra" bredvid . Undra vart korten skickas från 😅

Permalänk
Medlem

Är de inte en hel del som sitter med sina scripts på alla sidor och plockar kort så snart de får SMS eller hur dom har satt upp sitt script? Inte lönt alls att F5:a sidor känner jag.. men de finns kanske någon här i tråden som delar med sig så snart de själv fått sin beställning bekräftat

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boko234:

När brukar man få mer info om sin order ifrån Komplett? typ att den packas / kolli id osv. Fick bekräftelse på ordern och att kortet fanns i lager 12:57 men sen dess har jag inte hört något.

Min är under behandling, uppdaterades senast 18:57.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk

Någon som har fått ett sms eller mail om försening från Elgiganten?

Permalänk
Medlem

Bad om ett ärligt svar från Elgiganten och killen sa att de inte har en susning. SMS:en om beräknad leverans är tagna rätt från r*ven utan någon som helst efterforskning. Likaså verkar påståendet "januari 2021" vara uppbackat av samma exemplariska evidensbaserade efterforskning.

Med detta sagt tror jag inte det är "antingen 5 oktober eller januari 2021" som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaius Julius Caesar:

Någon som har fått ett sms eller mail om försening från Elgiganten?

Nej, inte ett knyst.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Viking
Skrivet av Lodisen:

Beställde "vanliga" Trinity för 7825:- från Komplett. Ser inte hur en liten fabriksöverklockning skulle vara värd 1500:-
Synd att de höjde ord modellen till 8990:- för alla andra :/

Det är dock inte Zotacs fel, det är/var Nvidia som gav de billigare priserna...

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Nej, inte ett knyst.

Inte jag heller. Bad dock kundtjänsten idag att starta ett ärende angående min beställning. Dom har dedikerade medarbetare som kan göra djupare efterforskning (gjorde det på samma kort för någon vecka sedan). Vi får se vad jag får för svar denna gång. Sist fick jag ett sms med nedan. Wtf?

2020-09-25:
Hej bäste kund! Vi har blivit tuvugna att beställa om ditt grafikkort. Det hade blivit fel i systemet. Har nu gjort detta och bör skickas så snart som möjligt. MVH Elgigaten

Så sjukt dåligt!

Permalänk
Medlem

Jag tror att Elgiganten kommer skicka de kort de fått in imorgon och efter korten är skickade så skickar de ut ett SMS till alla som inte fick ett kort med nytt datum.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Beställde "vanliga" Trinity för 7825:- från Komplett. Ser inte hur en liten fabriksöverklockning skulle vara värd 1500:-
Synd att de höjde ord modellen till 8990:- för alla andra :/

Ja med,står fortfarande 26 september på min....borde dom inte ha fått in den modellen nu med??

Permalänk
Medlem

@Lodisen

Skrivet av Lodisen:

Beställde "vanliga" Trinity för 7825:- från Komplett. Ser inte hur en liten fabriksöverklockning skulle vara värd 1500:-
Synd att de höjde ord modellen till 8990:- för alla andra :/

Har du fått ditt kort? Och när beställde du?

Har också en order på samma som är registrerad hos dom 16:32.

Har nu leveransdatum 2a dec..

Visa signatur

Intel I9 10850K - Corsair H100 RGB PRO XT
MSI Z490 MPG GAMING PLUS - HyperX Fury RGB 8bg x 4 @3200 mhz
Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity 10GB OC - Corsair rm850 W
Bequiet purebase 500DX - 3x Noctua 120MM + 3x Corsair QL120 Icue RGB
SSD Samsung 970 @ 250GB - SSD Kingston A2000 @1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nettzor:

Har du fått ditt kort? Och när beställde du?

Har också en order på samma som är registrerad hos dom 16:32.

Beställde rätt sent :/ 17/09/2020 15:40
Har inte fått kortet.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nettzor:

Har du fått ditt kort? Och när beställde du?

Har också en order på samma som är registrerad hos dom 16:32.

Har nu leveransdatum 2a dec..

LoL min är 16,31 hehe, och till mig sa han på chatten att dom skickar mitt kort så fort dom får in det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

LoL min är 16,31 hehe, och till mig sa han på chatten att dom skickar mitt kort så fort dom får in det.

Haha nice, ok ja då borde ju nästan mitt göra det med. Det står 2a december för dig med eller?

Visa signatur

Intel I9 10850K - Corsair H100 RGB PRO XT
MSI Z490 MPG GAMING PLUS - HyperX Fury RGB 8bg x 4 @3200 mhz
Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity 10GB OC - Corsair rm850 W
Bequiet purebase 500DX - 3x Noctua 120MM + 3x Corsair QL120 Icue RGB
SSD Samsung 970 @ 250GB - SSD Kingston A2000 @1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nettzor:

Haha nice, ok ja då borde ju nästan mitt göra det med. Det står 2a december för dig med eller?

Nä 26 september,så jag antar att jag får det när dom får in kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:

Min är under behandling, uppdaterades senast 18:57.

Min har inte uppdaterats sen order bekräftelsen

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag läst större delen av tråden och kommit till 3 slutsatser.

1. Nvidia borde se till att det finns större tillgång på grafikkort vid lanseringar.
2. Det är synd om Elgigantens kundtjänst.
3. Sveriges elektronikföretag behöver nog flytta över lite resurser till kundtjänster överlag, och ge dem mer verktyg/möjlighet att se mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Beställde mitt Asus TUF 21/9.. ska bli kul o se när man får de kortet.. haha

Beställde mitt den 28:e.

Om jag spånar lite fritt tänker jag så här (ingen koll på hur rimligt det är). Den stora produktionen skeppas nog via båt och det vi ser levereras nu har ju varit en liten del de skickat ut via flyg. Enligt en snabb googling så tar båtfrakt ca 35 dagar från Kina till EU. Beroende på hur tillgången på kretsar från Nvidia såg ut när de började tillverka korten så kommer vi nog börja se större leveranser dyka upp från och med början på November. Personligen hoppas jag att de lyckas komma ikapp med beställningarna innan Jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:

Min är under behandling, uppdaterades senast 18:57.

samma här, kan trycka spåra bredvid ordern men paketet verkar ej va upphämtad än

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Beställde rätt sent :/ 17/09/2020 15:40
Har inte fått kortet.

Skrivet av Hondaxl:

LoL min är 16,31 hehe, och till mig sa han på chatten att dom skickar mitt kort så fort dom får in det.

Beställde också ett vanligt Trinity, ca 15:20, men det står 15:51 på hemsidan. Har inte heller fått än och står fortfarande 26 september på min (???)

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem

Trots att många är irriterade (jag själv inkluderad) över Webhallens taktik att inte delge någon info alls, verkar det vara att föredra över Elgigantens. Att göra folk fly förbannade över motsägelsefulla besked. Känns som det bättre av två ondskor både från Webhallens och kundernas perspektiv.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Nu har jag läst större delen av tråden och kommit till 3 slutsatser.

3. Sveriges elektronikföretag behöver nog flytta över lite resurser till kundtjänster överlag, och ge dem mer verktyg/möjlighet att se mer.

Jag vet inte om det är samma för alla företag, bara jobbat på 2 av de större butikerna. Min erfarenhet är att vanlig personal/kundtjänst kan se det som är mellan lagret och kund + ifall det finns ett bekräftat leveransdatum in till lagret.

De som ser infon folk här vill veta, dvs, när kommer produkten att komma in till lagret är inköpsavdelningen. Problemet rent logistiskt med att ge Kundtjänst insyn in denna delen är att saker sällan är bekräftade. Systemet kanske säger att produkten kommer in till lagret X datum, men inköp vet att det kan vara +-5 dagar beroende på X faktor. Detta är ju något som kan bli väldigt fel ifall kundtjänst sitter och säger detta till kund och det inte visar sig stämma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Trots att många är irriterade (jag själv inkluderad) över Webhallens taktik att inte delge någon info alls, verkar det vara att föredra över Elgigantens. Att göra folk fly förbannade över motsägelsefulla besked. Känns som det bättre av två ondskor både från Webhallens och kundernas perspektiv.

Förstår inte alls vad du menar, kundcentersnubben på Elgiganten lovade dyrt och heligt att min kort blev skickat idag och det skulle ta 3-5 dagar /s (dock ingen som helst ändring på sidan, står fortfarande att det skall skickas idag och inte ett kollinr som syns någonstans )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sainth:

samma här, kan trycka spåra bredvid ordern men paketet verkar ej va upphämtad än

Japp. Kolli-ID är ogiltigt och Postnord appen har inte fått något paket ännu, vilket alltid händer (att paketet kommer in i appen) när ÅF har skickat elektronisk info till posten att paketet ska skickas iväg. Så länge det inte hänt så är det bara att vänta tills dom lyckas paketera och skicka iväg det. Får hoppas det sker i morgon...

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Jag vet inte om det är samma för alla företag, bara jobbat på 2 av de större butikerna. Min erfarenhet är att vanlig personal/kundtjänst kan se det som är mellan lagret och kund + ifall det finns ett bekräftat leveransdatum in till lagret.

De som ser infon folk här vill veta, dvs, när kommer produkten att komma in till lagret är inköpsavdelningen. Problemet rent logistiskt med att ge Kundtjänst insyn in denna delen är att saker sällan är bekräftade. Systemet kanske säger att produkten kommer in till lagret X datum, men inköp vet att det kan vara +-5 dagar beroende på X faktor. Detta är ju något som kan bli väldigt fel ifall kundtjänst sitter och säger detta till kund och det inte visar sig stämma.

Vad man som företag bör göra i det fallet, i min mening, är att isåfall informera kunden om att man själv inte kan se denna informationen, men att man ska kolla med avdelningen som kan det och återkomma när dem gjort det. Inte lova att man får den infon kunden vill ha, men att man ändå ger någonting mer än inget alls.

Personligen uppskattar jag den approachen mycket mer än "jag vet inte, sitt ner i båten och vänta"-taktiken som de flesta verkar köra med. Om jag vet att jag behöver vänta 2 månader på min vara är jag mer nöjd över det än att inte veta om den kommer imorgon eller nästa år. Om det är helt omöjligt för företaget att ge mig en tidsram, men dem ändå gjort allt dem kan så känns det också bättre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:

Japp. Kolli-ID är ogiltigt och Postnord appen har inte fått något paket ännu, vilket alltid händer (att paketet kommer in i appen) när ÅF har skickat elektronisk info till posten att paketet ska skickas iväg. Så länge det inte hänt så är det bara att vänta tills dom lyckas paketera och skicka iväg det. Får hoppas det sker i morgon...

Då är dom ju förhoppningsvis påväg iaf, vi får se under morgondagen helt enkelt!

Permalänk
Avstängd

Ni som beställt GeForce RTX 3090 EAGLE OC 24G från webhallen.
När la ni er order, samt när fick ni erat kort?

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz