3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Jepp, 19e oktober här också... kommer flyttas fram hela tiden är min gissning.

Stämmer, skickades inget idag är det 2021 som gäller fick jag info om igår

Permalänk
Medlem

Haha, Elgiganten alltså vilket jävla skämt! Aldrig igen😭

Visa signatur

Zotac RTX 3080 Trinity 10GB OC | AMD Ryzen 7 3700X + Deepcool Castle V2 240mm | Corsair 16GB 3200MHz CL16 | Gigabyte X570 GAMING X | Corsair RM750x | Kolink Observatory
2x M.2 SSD 1TB/250GB | 2x SSD 500gb/250GB
Acer Predator XB271HU 27", Asus ROG Swift PG248Q 24", BENQ GC2870H 28"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

”Vi kan dessvärre inte leverera din order i tid. Beräknat leveransdatum blir därför ändrat till 20. Oktober.”

-Elgiganten

Samma sms för PNY. (Och förmodat alla andra modeller.)

Permalänk

Också försening till 19 här.

Permalänk
Medlem

19:e oktober här nu med fast elgigantens "customer care" sa att det de hade skickat kortet igår. De har fan ingen koll alls, sicket debakel hah

Permalänk
Medlem
Skrivet av arabfis:

Härligt att du tjänar pengar grabben. Och du hänger fortfarande runt här för att du ser en chans att tjäna ännu mer?

Hänger runt här för att jag själv sitter och väntar på kort åt mig ska komma och kollar hur läget ser ut. Något fel? Vill ni fortsätta diskutera affärer ta det i dm med mig, detta blir off topic och mod kommer ta bort kommentarer som hänt tidigare.

Permalänk
Medlem

Suck Elgiganten.. känns som vi alla får samma automatiska framflyttning. Aja, tur man fick låna polarens 1060-kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nostradamu:

19:e oktober här nu med fast elgigantens "customer care" sa att det de hade skickat kortet igår. De har fan ingen koll alls, sicket debakel hah

Samma här, skulle avboka mitt kort igår men det gick inte eftersom kortet skulle packas och skickas då.
Nu är det "ändrat" till 19e oktober (ofta), när det väl blir 19e så kommer nästa mail/sms med nytt datum igen.....

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Yay!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperDa:

Samma här, skulle avboka mitt kort igår men det gick inte eftersom kortet skulle packas och skickas då.
Nu är det "ändrat" till 19e oktober (ofta), när det väl blir 19e så kommer nästa mail/sms med nytt datum igen.....

Var glad att blufföretaget inte gav dig 20:e okt som andra. Du är prioriterad

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

Jag känner att jag fått nog av Elgigantens usla hanterande av allt och kommer avboka mitt kort där

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Var glad att blufföretaget inte gav dig 20:e okt som andra. Du är prioriterad

Haha, nu är det dock avbokat och kommer aldrig handla något av elgiganten igen...

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JesperDa:

Samma här, skulle avboka mitt kort igår men det gick inte eftersom kortet skulle packas och skickas då.
Nu är det "ändrat" till 19e oktober (ofta), när det väl blir 19e så kommer nästa mail/sms med nytt datum igen.....

Jag avbokade mitt på Elgiganten igår men fick ändå sms idag + det ligger kvar i deras system. Så får väl dubbelkolla idag.
om inte annat har detta visat att Elgigantens system är en komplett katastrof när det gäller att hantera så efterfrågade produkter. Att visa 100+ i webblager hela tiden är ju så dåligt. visst, man ser bannern nu som säger januari 2021 men om man samtidigt ser att det nu finns 100+ i webblagret så kan jag tänka mig många tror att det betyder det ska gå fortare. Att sedan deras automatiska sms bara flyttar fram 2 veckor i taget är ju inte det bättre.

En sak jag noterade är att Elgiganten inte finns med i prisjakt på några av de 3080 jag kollat på. Undrar om de själva tog bort dessa produkter då det skulle vara ännu fulare att visa en vara i lager som inte finns eller om prisjakt tog bort dom ...

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Har ännu inte fått leverans uppskjuten av Elgiganten. Står som leverans idag. Antar dock det lär komma eftersom ni andra har fått det. ASUS TUF OC.

Permalänk

Där var kortet avbokat. Kan inte med att stödja ett såpass misskött företag som Elgiganten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Håller kvar min beställning hos Elgiganten än så länge då jag var så blåögd att endast beställa där ifrån då de lovade "guld och gröna skogar" så nu är det ändå försent hos alla andra aktörer. Får la hoppas på att Nvidia släpper en batch och att man är redo nästa gång alt får de bli AMD beroende på hur bra de presterar.

Permalänk
Medlem

Det blir att avboka på Elgiganten så fort som Komplett skickar mitt Zotac. Har hört både ris och ros om Zotac men ärligt talat så spelar det inte så stor roll med några procent hit eller dit. Zotac:n har åtminstone upplåst strömbudget till skillnad från MSI 3090 Ventus 3X så det finns potential

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

"The 3080 and 3090 have a demand issue, not a supply issue," said Huang. "The demand issue is that it is much much greater than we expected — and we expected really a lot."

"Retailers will tell you they haven't seen a phenomenon like this in over a decade of computing."

BS eller inte... sista meningen kan vi nog hålla med om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

"The 3080 and 3090 have a demand issue, not a supply issue," said Huang. "The demand issue is that it is much much greater than we expected — and we expected really a lot."

"Retailers will tell you they haven't seen a phenomenon like this in over a decade of computing."

BS eller inte... sista meningen kan vi nog hålla med om.

Med tanke på hur många som beställt flera stycken kort så är det inte så konstigt..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sanazin:

Det blir att avboka på Elgiganten så fort som Komplett skickar mitt Zotac. Har hört både ris och ros om Zotac men ärligt talat så spelar det inte så stor roll med några procent hit eller dit. Zotac:n har åtminstone upplåst strömbudget till skillnad från MSI 3090 Ventus 3X så det finns potential

Ett 3080, oavsett tillverkare och modell är bättre än ingen alls på många vis.

Personligen tycker jag inte den är värd mer lanseringspriset för modellen. Speciellt när vi ser modeller med typ 35-50% påslag på ett kort som ändå inte går att överklocka nämnvärt. Många som utnyttjar situationen.

Mitt första, sedan snart två veckor avbokade Zotac Trinity, kostade 7825kr vilket var överkomligt. Nya bokningen för två veckor sedan på ett TUF OC för 7999kr är på gränsen. Spelar ingen roll vad Nvidia kallar kortet. Flaggskepp eller liknande, men samma sak sa man om 1080 innan 1080Ti släpptes. Jag skulle inte vilja betala 11 000-12 000kr för ett 3080 när vi inte riktigt vet vad mer Nvidia har på gång.

Likväl är det svårt att släppa sista boknngen.

Permalänk
Medlem

När det väl börjar trilla in fler kort kommer köerna att minska fort. Då många har bokat på flera butiker.

Permalänk
Medlem

Tror det flesta som bokar flera kort är väll mer entusiaster och sitter då också antagligen på sweclockers eller liknande. Tror majoriteten inte bokar flera kort utav den totala summan som köper kort utan det är nog en liten andel.

Permalänk
Medlem

"Då har jag nu skickat din förfråga till våran kassaavdelning, de kommer kreditera ordern inom kort och meddela dig via sms."
Får vi se vad Elgigantens "kassa"avdelning har att säga då

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Kompisen skickade denna till mig.

EDIT: Från Komplett

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk

Vet inte vem jag ska tycka synd om. De som beställer billigast möjliga kort från Elgiganten och sen mer eller mindre terroriserar stackarna på kundtjänst som inte vet mer än nån annan, eller de som jobbar på denna kundtjänst.
Skärp er.
Korten kommer när de kommer och handlar man på Elgiganten får man faktiskt skylla sig själv om man inte får bättre svar än de jag sett i denna tråd.

Permalänk
Medlem

Avboka mitt kort som jag förhandsbokade den 17de nyss,
Tänker inte supporta ett så dåligt företag som Elgiganten,
Det är redan bekräftat att de kommer inga kort innan 21 januari

Felstavning
Permalänk
Medlem

Det verkar inte som någon kundtjänst hos någon återförsäljare har riktig koll på leveranserna, så det är inte bara Elgiganten. Så att hålla på och jaga dem verkar meningslöst tycker jag, man får inga vettiga svar någonstans.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Avbokade också på Scamgiganten

Permalänk
Medlem

Avbokad på Elgiganten utan problem. Man måste dock ringa in.

Permalänk
Avstängd

Den stora frågan är ju, är det någon som fått eller hört att någon fått ett kort levererat från Elgiganten? De måste ju haft nånting i lager nån gång..

Visa signatur

Mr. Scriptman