Led den svenska armén i Age of Empires III: Definitive Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

https://www.youtube.com/watch?v=YHV0qxKbj6U

Och nä, Simpsons vet inte vad Death Metal är heller.

Verkar som att Simpsons även blandar ihop Sverige och Norge i samma veva...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugashaka:

Verkar som att Simpsons även blandar ihop Sverige och Norge i samma veva...

På vilket sätt blandar de ihop Sverige och Norge?

Kan bara relatera till musikien: Death Metal är stort både i Sverige och Norge, Norge är däremot mer kända för sina Black Metal-band, som under den andra vågen av den musiken fick se nedbrända kyrkor, mord och självmord.

Att de sedan blandat ihop Death Metal med Heavy Metal är väll skamligt i sig.

Så om jag uppenbart missat något i den videon, upplys mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

På vilket sätt blandar de ihop Sverige och Norge?

”Damn those peace price-giving fishsmokers”

Såvitt jag vet så delas Nobels fredspris ut i Norge.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugashaka:

”Damn those peace price-giving fishsmokers”

Såvitt jag vet så delas Nobels fredspris ut i Norge.

Ah satan det missade jag, tack för upplysningen

Antingen så missade de helt, eller så var det avsiktligt för att "visa på" att Amerikanarna även i Simpsons har svårt att veta vad som är vad utan för U.S.A

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Ah satan det missade jag, tack för upplysningen

Antingen så missade de helt, eller så var det avsiktligt för att "visa på" att Amerikanarna även i Simpsons har svårt att veta vad som är vad utan för U.S.A

Jag funderade också på det. Eftersom jag bara har sett klippet och inte avsnittet, så är det svårt att göra en tolkning av situationen.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Coolt! Jag skaffade aldrig trean men nu blir det garanterat av. Är en riktig RTS-nörd sedan Warcraft II i lågstadiet och har spelat i princip de flesta bra och dåliga RTS.

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Avstängd

Måste vara svårt att spela som Sverige när Sverige inte bygger några murar.

Länge sen jag spelade Age of Empires.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Var är de vita knutarna det talas om? 🤨

Skrivet av loevet:

@Gorian: när jag tittade på trailern live tyckte jag att det såg ut som klassiska röda stugor med vita knutar, men vid närmare inspektion är det bara röda stugor. Yxade till den delen

Första klippet är bara röda timmerstugor, men andra har man avancerat och kör med vita knutar.

Permalänk
Medlem

Kul!
Age of Empires II Definitive Edition följer jag på Twitch (TheViper, Hera, Daut, MrYo, Vivi, Lieery.. is Jordan back???).

Fastnade aldrig för AoE 3, utan fortsatte spela 2:an.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN!

Så fort jag såg 2 nya civilisationer och såg inca först så bara kände jag på mig att det skulle vara The Swedes efteråt, vet ej varför, bara kände det

Alla ni som inte gillade eller fastnade för AOE3, ge det en chans till. Jag tyckte också att det var sådär från början men efter några matcher så insåg jag "grejen". Det är ett riktigt bra spel och enligt mig mycket bättre än AOEII.

Permalänk
Medlem

Äntligen!

All embrace me
It's my time to rule at last
FIFTEEN years have I been waiting
To sit upon my throne

-Sabaton Carolus Rex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Minns inte om originalet hade stöd för höga upplösningar? Det lär väl ha implementerats eller? Det här känns som nåt jag kan få farsan att börja lira med mig. Han är 70+ men nötte aoe 3 som fan för bara några år sen på sin gamla mac.
Visste inte att sverige fanns? Låter kul hur som helst. Det blir nog ett game pass för min del. Galet bra deal egentligen efter att jag läste på om det.

Skrivet av anon42512:

Tveksamt om det hade stöd för 4K. Men 1440p fungerade nog.

Stämmer bra att det går att spela i 1440p, men skulle tro att dom slipar till hela spelet lite mer. Online är fortfarande aktivt än idag, vilket är förvånansvärt bra för att så pass gammalt spel med max 2000 spelare online åt gången.

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem

Det här måste stödköpas! Oavsett hur mycket eller lite jag kommer spela...

Permalänk
Medlem

LED den svenska armén....

med eller utan RGB?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

LED den svenska armén....

med eller utan RGB?

RG+B så klart 😉

Permalänk
Medlem

Till alla som vill ha fler lag till age of empire 3. Kan jag varmt rekommendera wars of liberty som några eldsjälar gjort. Sverige och Danmark finns blandannat 🙂 ( och det pratas svenska om man väljer Sverige såklart 😁)
http://aoe3wol.com/

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Selmalagerlöf:

jag trodde inte svenskar hade någon historia/kultur.... *sarkasm*

Några år till har vi det men snart är allt i svensk kultur och historia rasistiskt
Se bara på Pippi Långstrump.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

jag trodde inte svenskar hade någon historia/kultur.... *sarkasm*

Mona Sahlin 2002:

Jag har ofta fått den frågan men jag kan inte komma på vad svensk kultur är. Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana ”töntiga” saker.

Permalänk
Medlem

Sabaton: Carolus Rex, var min första tanke

Måste man ju skaffa

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Jag spelar mycket Starcraft (mycket 1 förr men mest 2 numera) och det är ju helt fantastiskt hur välbalanserat det är mellan de tre helt olika raserna. Hur funkar AoE i multiplayer? Är det balanserat? Funkar micro- och macrokontroll? (Alltså att styra små resp. stora grupper av enheter på ett effektivt sätt.)

Visa signatur

Jag hade mer RAM än du. Sen insåg jag att det var fullständigt onödigt, så jag sålde hälften.

Permalänk
Keeper of Traditions

Spelade det aldrig särskilt mycket iom att det var så mycket sämre än tvåan, men när det kommer på Game Pass blir det till att testa igen. Multiplayer kanske kan vara kul i alla fall.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Åååååh vilka fina hus. Man blir ju tårögd. Hoppas bara att världen förstår sig på den här högre arkitekturen.

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

Kom aldrig in i AOE back in the day.
Men blir nog o testa detta igen när denna släpps

Permalänk
Medlem

Fastnade aldrig för AoE III. Kanske för att tvåan var så grymt j*vla bra. AoE III levde aldrig upp till förväntningarna tyvärr. Kul att se lite Swedes i spelet dock!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Drickz:

Stämmer bra att det går att spela i 1440p, men skulle tro att dom slipar till hela spelet lite mer. Online är fortfarande aktivt än idag, vilket är förvånansvärt bra för att så pass gammalt spel med max 2000 spelare online åt gången.

Ja, pratar självfallet om gamla versionen, nya kommer fungera i 4K och man borde kunna förvänta sig ultrawide
Och av trailers att döma rejält förbättrad grafik

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Ja, pratar självfallet om gamla versionen, nya kommer fungera i 4K och man borde kunna förvänta sig ultrawide
Och av trailers att döma rejält förbättrad grafik

Orginalet körde jag i 4k senast igår 😉

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

0/10 inga vita knutar

edit: skoja bara ∞/10 det var visst lite vite knutar

Permalänk
Medlem

Mycket spännande Just knuttimring känns så fruktansvärt Svenskt/Nordiskt så var nästan obligatoriskt att se byggnader konstruerade så

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Det här blir garanterat ett köp! Spelar AoE3 som avkoppling, med Spotify i bakgrunden. Jag är inte ute efter någon direkt utmaning, jag spelar för att skingra tankarna, nästan som meditation.

Jag har spelat det så mycket att jag funderar på om det är någon i hela världen som har spelat det mer än vad jag har gjort Jag har förmodligen runt 10 000 matcher. Är det någon annan här som är i närheten?

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zibbit:

Orginalet körde jag i 4k senast igår 😉

Funkar det så funkar det...men trodde inte det var nån särskilt angenäm upplevelse...