Led den svenska armén i Age of Empires III: Definitive Edition

Permalänk
Melding Plague

Led den svenska armén i Age of Empires III: Definitive Edition

Under Gamescom visar Microsoft upp Age of Empires III: Definitive Edition, där Sverige tillkommer som en ny civilisation.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Det här var det första som slog mig när jag såg den här trailern:

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Det får man testa.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN! Förhoppningsvis gör de inte som Civilization 5 och blandar ihop Erik XIV och Gustav II Adolf.

Permalänk
Inaktiv

Förändrar helt min syn på AoE3, istället för att skippa blir det att skaffa! Lär väl ingå i Game Pass som brukligt med.

En remaster av Empires: Total War vore fint med. Ta över europa som Svensk, utrota fienden i öst.

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av anon5930:

Förändrar helt min syn på AoE3, istället för att skippa blir det att skaffa! Lär väl ingå i Game Pass som brukligt med.

En remaster av Empires: Total War vore fint med. Ta över europa som Svensk, utrota fienden i öst.

Ahem

Age of Empires III: Definitive Edition kan förbokas nu och spelet släpps den 15 oktober år 2020. Det släpps på PC/Windows i Steam och Microsoft Store, där det blir en del av prenumerationstjänsten Xbox Game Pass för PC.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av loevet:

Det här var det första som slog mig när jag såg den här trailern:

https://youtu.be/5KoOQalOs_E

Simpsons och inte fatta Svenskar...

Men denna var rätt kul för en gångs skull.

Och nä, Simpsons vet inte vad Death Metal är heller.

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av anon5930:

Simpsons och inte fatta Svenskar...

Men denna var rätt kul för en gångs skull.

https://www.youtube.com/watch?v=YHV0qxKbj6U

Och nä, Simpsons vet inte vad Death Metal är heller.

Jag skrattade gott åt hela det avsnittet, gör inte så mycket att de blandar ihop metalkategorierna 😄

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Lär köpa det men inte spela det
AoE 2 (DE) är ett bättre spel. AoE 3 har knappt någon macro. Väldigt obalanserat dessutom om jag minns rätt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av loevet:

Ahem

Age of Empires III: Definitive Edition kan förbokas nu och spelet släpps den 15 oktober år 2020. Det släpps på PC/Windows i Steam och Microsoft Store, där det blir en del av prenumerationstjänsten Xbox Game Pass för PC.

The gift that keeps on giving!

Skrivet av loevet:

Jag skrattade gott åt hela det avsnittet, gör inte så mycket att de blandar ihop metalkategorierna 😄

Sant, borde se om den snart nog då det var väldigt längesedan sist. Och är nog ganska förlåtligt med.

Permalänk
Medlem
Citat:

gamla hederliga Sverige där röda stugor med vita knutar självfallet finns representerade.

Var är de vita knutarna det talas om? 🤨

Visa signatur

---

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Gorian: när jag tittade på trailern live tyckte jag att det såg ut som klassiska röda stugor med vita knutar, men vid närmare inspektion är det bara röda stugor. Yxade till den delen

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Oh my lord, detta ska bli spännande!!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scara:

Lär köpa det men inte spela det
AoE 2 (DE) är ett bättre spel. AoE 3 har knappt någon macro. Väldigt obalanserat dessutom om jag minns rätt.

Varför då köpa det?

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg hur jag följde utvecklingen slaviskt, förbokade collectors edition och var allmänt full av hype! Tyvärr bestämde dom sig ganska sent i utvecklingen att ta bort några nationer (bland annat Sverige som dom faktiskt redan hade visat upp), förenkla stridssystemet på land, båtars rörelse etc.

Anledningen till att de strök/förenklade funktioner sades vara att dom inte riktigt fick till ett bra gameplay, men jag tror snarare att de blev pushade till snabb release (och kanske att "n00bifiera" det för att nå en bredare publik?).

Förvisso tyckte jag att spelet var rätt bra, men den episka känslan infann sig inte riktigt på samma sätt som i II:an tyvärr :/

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem

Alltid kul när Sverige representeras i spel tycker jag.
Sverige var ju dessutom en stormakt på den tiden.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F Gaming | AMD Ryzen 7 3700X
ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix AD
32GB DDR4 Corsair Vengeance 3200mhz
LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz
AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

jag trodde inte svenskar hade någon historia/kultur.... *sarkasm*

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Varför då köpa det?

Svårt inte köpa (bra) nya Strategispel, jag tycker om de. Sen gillar jag ha något falla tillbaka om jag blir uttråkad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av scara:

Svårt inte köpa (bra) nya Strategispel, jag tycker om de. Sen gillar jag ha något falla tillbaka om jag blir uttråkad.

Lite detta som gör att jag troligen köper spelet trots att jag redan har Game Pass, röstar med plånbok för att visa att intresse för strategi fortfarande finns. Känns som MOBA nästan dödade (realtids) strategigenren. :/

Permalänk
Medlem

Härligt! Det här blir ett givet köp när det väl kommer.

Lirade 3:an betydligt mer än vad jag vill erkänna. Jag vet att den fått ta mycket skit, en hel del berättigat också. Trots det tycker jag det är charmigt som få, och alldeles ypperligt för en random skirmish eller tre. Multiplayer lämnar jag åt sidan, dock, och det är väl det stora problemet med trean.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk

Köpte det nu, när jag fick veta att sverige var med xD

Visa signatur

CASE Caselabs STH10 CPU 9900k @5.1GHz GPUs 2x RTX 2080Ti RAM 4x8GB G.Skill Trident Z 3600MHz PSU Phanteks Revolt Pro 1000W SSD 860 EVO 1TB, 1x Samsung 970 Pro 1TB M.2 Screen Samsung Odyssey G9 240Hz Motherboard Gigabyte Aorus Xtreme Waterforce Z390 Watercooling 480+480+480+480+240 Headphones Meze Empyrean, Audeze LCD-2CB, Hifiman Sundara DAC/AMP Topping D90&A90

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Lite detta som gör att jag troligen köper spelet trots att jag redan har Game Pass, röstar med plånbok för att visa att intresse för strategi fortfarande finns. Känns som MOBA nästan dödade (realtids) strategigenren. :/

Jo, man blir inte lika trött av MOBA (förutom tjafset förstås ). Krävs mindre av en mekaniskt, enklare spelregler också.

Permalänk
Medlem

Ooh, jag hittade ett trick på Steam också.. Om man redan äger Age of Empires 3: Complete Collection på Steam, så kan man köpa en bundle med gamla och nya AoE 3 för 5 euro mindre än bara den nya, dvs €14,99, istället för €19,99. Inte illa, passa på.

Då väntar vi bara på den 15:e oktober, då..

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

Vilken flirt!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk

Funkar attack move tros?

Permalänk
Medlem

Minns inte om originalet hade stöd för höga upplösningar? Det lär väl ha implementerats eller? Det här känns som nåt jag kan få farsan att börja lira med mig. Han är 70+ men nötte aoe 3 som fan för bara några år sen på sin gamla mac.
Visste inte att sverige fanns? Låter kul hur som helst. Det blir nog ett game pass för min del. Galet bra deal egentligen efter att jag läste på om det.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chris_Kadaver:

Minns inte om originalet hade stöd för höga upplösningar?

Tveksamt om det hade stöd för 4K. Men 1440p fungerade nog.

Permalänk
Inaktiv

hoppas de gjort några mindre förbättringar i gameplay. Jag gillar AoE men gameplay är inte helt där, främst unit movements som känns som det behöver lite förbättring.

Permalänk
Medlem

Får bli att spela som Sverige med Sabatons album Carolus Rex på fullt ös.
Lite taggad ändå!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR