Steam drar igång 2020 års sommarrea

Steam drar igång 2020 års sommarrea

Få somriga händelser är lika traditionsenliga som Steams sommarrea, som nu startar. Hittar du några lockande titlar i reakassen?

Läs hela artikeln här

Jag brukar aldrig spela något av dem, men i år blir det heller inget köp.

Jäklar vad Steam är segt just nu!

Tyvärr hittade jag inget som var rea på som jag vill ha och inte redan har.

Det var ju rätt meh, i alla fall just nu. Inget av de spel jag har funderat på finns för några vidare bra priser...

Enda lite bättre erbjudandet jag hittar är HL: Alyx på -25%, vilket antagligen är första gången sen preorders som spelet är nedsatt.

Blev Doom Eternal (50%) och Titanfall 2 (67%).

Och som väntat så är det belastning är man ska köpa.

Det börjar bli mindre och mindre värt att köpa spel då de ändå inom ett tag hamnar på något prenumerations alternativ som Origin Access, PS Now med mera. Då är det bara att köpa en månads abonnemang, spela det man vill och säga upp prenumerationen.

Skrivet av mistahh:

Det börjar bli mindre och mindre värt att köpa spel då de ändå inom ett tag hamnar på något prenumerations alternativ som Origin Access, PS Now med mera. Då är det bara att köpa en månads abonnemang, spela det man vill och säga upp prenumerationen.

Eller så får man dom gratis av Epic eller billigt i en Humble Bundle.

Funderar lite på att införskaffa Outer Wild dock, hört mycket gott om det.

Ni som gillar JRPG:s och har spelat, eller suktat efter, Astral Chain på Switch finns det ett liknande spel på Steam vid namn Crystar. Man spelar en executioner som ska kämpa sig igenom skärselden för att rädda sin syster. Snyggt, intressant berättelse och roligt action-baserat stridssystem. Tror @Gurt skulle gilla det!

Kostar 23,99 EUR, vilket inte är det billigaste i rean, så det är väl kanske inte ett spel ni bör köpa om ni känner er osäkra på om ni skulle gilla det eller ej.

Blev bara en uppgradering av profilen. Den fick sig lite guldpynt!

Hade sniper Ghost warrior Contracts på wishlist så det blev första köpet. Blir troligen fler.

Köpte Doom eternal samt terraria till och börja med.

Skrivet av Baxtex:

Eller så får man dom gratis av Epic eller billigt i en Humble Bundle.

Ja exakt, det också.

Äntligen! Vill köra igenom alla Lucasarts spel och har väntat på sommarrea

Slog till på tre spel i alla fall!

Då var det officiellt sommar.

Doom Eternal halva pris! Har väntat på den.

Köpte "Noita", verkade som ett väldigt spännande spel. 12EUR

Installerade bilbälte till plånboken sedan förra rean, ingen risk att den töms.

Har redan typ 50 gratisspel på Epic som jag inte orkat spela än, så blir nog inga köp på Steam i år.

Blev Doom Eternal för 30€ och Raft för 14€. Varit taggad på dessa spel länge

Köpte Space Engine för €16+change. Stödjer gärna ett såhär fett projekt, en ryss som utvecklat det själv i tio år! Kan va nått för er som är intresserade av rymden

Edit: Jag är inte någon rymdnörd men gillar samtidigt rymden, testade detta spelet sent igår innan jag gick o la mig. Helt sinnessjukt häftigt, satt med öppen mun och navigerade genom vår galax. Så jävla coolt! Rekommenderas starkt till er som sitter o e lite sugna(på att utforska rymden, inga quests etc). Do it!

Senast redigerat 2020-06-26 09:28

Mass Effect 3 för 50% off blev det

Kanske ngt DLC för Warhammer 2, men jag har inte hunnit med de jag redan äger så det blir nog inget. Finns ändå ingen tid över.

Köpte:

Oblivion €6 (var €19,99)
Morrowind €5 (var €14,99)
Worms €1,20 (var €5,99)

För mycket i min backlog. Men kanske slår till om jag ser några oemotståndliga erbjudanden

Bra tillfälle att plocka upp Age of Empires II: Definitive Edition
https://store.steampowered.com/app/813780/Age_of_Empires_II_D...

Fanns en del titlar jag är sugen på, Total War: THREE KINGDOMS, DOOM Eternal och en hel del annat. Men som vanligt kommer bankkortet att gråta lite

Blev ett skinpack till mitt favoritspel. Det vill rätt så mycket till för att jag ska köpa nya spel. De flesta tilltalar mig inte så mycket så risken är stor att spelet bara blir liggandes om jag köper det. Nästa spelköp får bli när diablo 4 kommer eller något spel som är liknande.

Hittade inget kul, släpps det inget kul längre?
Sugen på satisfactory, är det värt pengarna?