Steam drar igång 2020 års sommarrea

Permalänk

Wolcen lords of mayhem 25%

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem

För min del blev det
Doom Eternal
Darksiders genesis
Disco elysium

Visa signatur

|Intel i7 8700k|ASUS Prime Z370-A| 16 GB RAM @ 3000Mhz | GTX 1080 | SteelSeries Rival 310 | Razer BlackWidow Chroma |
DieMudda™

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Sugen på satisfactory, är det värt pengarna?

Kanske. Jag skaffade det för ett tag sen. Störde mig oerhört på de aggressiva djuren som finns i spelet, men jag hittade en sparfilseditor som kunde ta bort djuren. Efter det blev det mycket bättre.

Kul att tänka hur man ska bygga ihop kedjor av produktionsmaskiner för att få ett smidigt förlopp. Jag tror dock att man behöver spela flera omgångar för att få ett grepp om hur man ska strukturera det hela i början, för att man ska ha utrymme för extra saker senare. Det visste inte jag när jag startade så jag kommer att starta om från början nästa gång jag spelar.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Plockade upp Doom: Eternal, Journey, Surviving Mars och Halo: The Master Chief Collection

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

@ramlösa: Enligt mig, ja. Vet inte hur många timmar jag lagt i Satisfactory men det är tresiffrigt och första siffran är inte en etta.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

@cyklonen: Alla djuren bortsett från spindlarna är triviala när man låst upp spikpistolen. Ännu mer när man får geväret. Spindlarna undviker jag som pesten, speciellt den hoppande jäkeln, men de är mest aktiva på natten. Materialen man får från djuren används ju för att låsa upp en del saker så undrar lite hur din edit löser det.

Och du behöver inte bygga rätt från början. Det är nästan omöjligt om man inte vet var alla materialen kommer komma in. Jag bygger lite random först och sen river jag och bygger om allt mer optimerat när jag låst upp och hittat materialen.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Hittade inget kul, släpps det inget kul längre?
Sugen på satisfactory, är det värt pengarna?

Disco Elysium på -25%. Riktigt häftigt koncept. Det är ett rollspel där du är en detektiv som ska lösa ett mordfall, men du har en hel del egna issues att tampas med.

https://www.metacritic.com/game/pc/disco-elysium

Ett av senaste årens bästa spel, enligt mig.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

@cyklonen: Alla djuren bortsett från spindlarna är triviala när man låst upp spikpistolen. Ännu mer när man får geväret. Spindlarna undviker jag som pesten, speciellt den hoppande jäkeln, men de är mest aktiva på natten. Materialen man får från djuren används ju för att låsa upp en del saker så undrar lite hur din edit löser det.

Men jag vill inte hålla på med några djur. Passar inte in i spelet. När jag hade mördats av de där turbobaggarna för femtielfte gången tröttnade jag och var beredd att avinstallera spelet för gott. Men så hittade jag editorn.

Nu var det några månader sen jag spelade senast, så jag minns inte om editorn lägger till material från djur eller hur det löstes.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

DCS hade precis sänkt F16 till halva priset, sen fick jag även 5 euro extra rabatt av Steam Hösten räddad!

Permalänk
Medlem

@cyklonen: Håller inte med dig men du är inte ensam att tycka så. De har redan lagt in ett arachnophobia alternativ i settings för att plocka bort spindlarna så är inte helt otroligt att det kommer ett alternativ att helt ta bort alla aggressiva djur.

Personligen tycker jag det är lite kul att man måste hålla lite koll på djuren när man är ute och prospekterar efter resurser. Men annars tillför de egentligen inte så mycket.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returtony:

Wolcen lords of mayhem 25%

Trodde det spelet var nerlagt

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Hittills köpt Titanfall 2, Descenders, Black Mesa, RAGE: The Scorchers (DLC), Sleeping Dogs: Definitive Edition och Valve Complete Pack.

Sedan har man ju också fått massor av points och insåg då att jag spenderat 2k sen Lunar year rean... ):

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk

@ramlösa: Har spelat typ 60 timmar, tycker om det hittills!

Permalänk

Blir Half Life : Alex för dryga 32 Euro bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Trodde det spelet var nerlagt

Det är värt ett genomspelning tycker jag även om spelet lämnar mycket att önska i slutet.

Permalänk
Medlem

Rebels Inc samt Farcry New Dawn, än så länge

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Samma gamla erbjudanden gång på gång. Varför ska man bry sig Steams reor när det är billigare att köpa nycklar någon annanstans?

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Köpte Pacman 256 för 22 spänn. Lite tråkigt att man bara hade ett liv i det spelet. Verkar inte gå att göra någon bra modernt varient av det första Pacman som kom ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergla:

Köpte Space Engine för €16+change. Stödjer gärna ett såhär fett projekt, en ryss som utvecklat det själv i tio år! Kan va nått för er som är intresserade av rymden

Edit: Jag är inte någon rymdnörd men gillar samtidigt rymden, testade detta spelet sent igår innan jag gick o la mig. Helt sinnessjukt häftigt, satt med öppen mun och navigerade genom vår galax. Så jävla coolt! Rekommenderas starkt till er som sitter o e lite sugna(på att utforska rymden, inga quests etc). Do it!

Tack! Det där såg riktigt intressant ut! Ska lägga på min wishlist och ev köpa nu på rean.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returtony:

Wolcen lords of mayhem 25%

Jag hade tänkt köpa det nu på rean men märkte då att jag redan äger det... Lite typiskt med dubbletter för mig faktiskt. Sedan jag skaffade GoG Galaxy 2.0 har jag insett att jag oavsiktligt köpt samma spel på olika plattformar ett gäng med gånger

Är det ett bra läge att spela spelet nu i sommar, eller är det bättre att fortsätta vänta? Med tanke på att det fick en del kritik I början när det släpptes.

Permalänk
Medlem

steam

Första köpet, Halo: The Master Chief Collection 26.99 € med en liten extra rabatt, helt ok
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

Blev Black Mesa, Ion Fury, vvvvvv och en komplettering av bord till Pinball FX3 så här långt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@SexMachine: vilka?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001: glad i hågen skrev jag innan jag kollat rean. Tror bara dot va på rea...

Permalänk
Medlem

Köpte Witcher 3 på rean för typ 90 spänn. Efter att ha spelat en timme insåg jag att spelet ändå inte kanske var något för mig. Begärde refund från steam och fick tillbaka pengarna direkt.
Jag lyckas ändå starta spelet genom att gå via denna väg:

Så antar att jag fick spelet gratis? xD Hänt för någon annan?

Visa signatur

Fractal Design Define C - ASUS TUF GAMING Z490-PLUS WI-FI - Intel i7-11700k - Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 4x8GB - MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X PLUS 10G OC - Corsair CX750M 750W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Baxtex:

Eller så får man dom gratis av Epic eller billigt i en Humble Bundle.

Funderar lite på att införskaffa Outer Wild dock, hört mycket gott om det.

Jag köpte Outer Wilds på Epic för ett tag sedan. Riktigt häftigt spel faktiskt. En gång nickade jag till av trötthet och flög med full fart in i solen. Eller om det var någon form av brinnande planet.

Sedan gav en av planeterna mig extrema panikkänslor, mer exakt vad sätter jag i censurtaggar nedan då jag tycker att upplevelsen var som bäst första gången.

En av planeterna har något som påminner om orkaner. Man tar sig igenom ett lager, når dessa orkaner och små "öar" man kan landa på. Landar, hoppar ut, börjar titta på allt märkligt som händer... och en av dessa orkaner drar in, "vattenytan" stiger snabbt och kraftigt.

Mäktigt spel, jag har inte spelat mycket, den där upplevelsen var tillräckligt för att "nope'a" ut.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av klikken:

Köpte Witcher 3 på rean för typ 90 spänn. Efter att ha spelat en timme insåg jag att spelet ändå inte kanske var något för mig. Begärde refund från steam och fick tillbaka pengarna direkt.
Jag lyckas ändå starta spelet genom att gå via denna väg:

https://i.imgur.com/cWMr6Ph.jpg

Så antar att jag fick spelet gratis? xD Hänt för någon annan?

vaa hur kan man inte gilla witcher? för 90 spänn hade du kunnat få hundratals timmar i spelet... tråkigt

Permalänk
Inaktiv

Handlar typ aldrig på Steam längre, finns tjänster och plattformar jag tycker bättre om och hellre handlar på idag. GOG med DRM-fritt, Epic och främst alla deras gratisspel samt förstås den bästa speltjänsten Game Pass for PC. Men blev ett par spel ändå.

Innan rean startade:
Persona 4 Golden
Hardspace: Shipbreaker
Command & Conquer™ Remastered Collection

När rean väl startade:
BONEWORKS
Katamari Damacy REROLL
Cloudpunk
ACE COMBAT 7: SKIES UNKNOWN
Half-Life: Alyx
The Walking Dead: Saints & Sinners Standard Edition
Age of Empires II: Definitive Edition
Age of Empires: Definitive Edition

Har ett par spel jag funderar på att skaffa, men kommer troligen avvakta:
Mount & Blade II: Bannerlord Mycket billigare på Epic, så blir troligen ett köp där istället.
Hunt: Showdown Jag gillar vad jag sett av spelet skarpt men mitt crew är ointresserade.
DOOM Eternal Blir troligen ett köp, men hade inte skadat med 10 euro billigare....
Resident Evil 3 Vill gärna se spelet nå typ 20 euro...
Terminator: Resistance Riktigt sugen, men inväntar bättre pris på GOG,
Heavy Rain, Beyond: Two Souls och Detroit: Become Human Räknar kallt med att Heavy Rain och/eller Beyond blir gratis på Epic inom kort. Redan varit nära att köpa där innan så kan vänta lite till.

Permalänk
Medlem

Behöver mer tid och ro att spela men det blir lite ibland. Bloodstained/Dead Cells, Barotrauma, och...Into The Breach! (Älskade FTL, kom till sista bossen två gånger..). Nåt av dom blir det nog.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pauls711:

Första köpet, Halo: The Master Chief Collection 26.99 € med en liten extra rabatt, helt ok
Mvh Paul

Knappt värt det, oerhört trasig samlig med spel.