Permalänk

Tips på top notch ultrawide skärmar

Jag hade tänkt att uppgradera min skärm till en ultrawide och vill gärna ha en hög kvalitet sådan. Min budget är max 20k men gärna billigare såklart.

Dem jag har haft ögat på är MSI Optix MPG341CQR och LG 38'' UltraGear 38GL950G. Då LG alternativet tänjer lite på budgeten och inte säker på hur värt det är. Finns det några andra bra skärmar i min budget som ger en riktigt häftig upplevelse?

Permalänk
Medlem

LG:n är inte fel, förutom att någon recension pratar om en fläkt på Nvidias gsync-modul som kan gå igång (det är dock på de flesta värstingskärmarna idag). Hade önskat full HDR på den, men om du inte bryr dig så mycket om det så kommer du garanterat slukas in i spel och film.

Hade gärna sett att den kostat runt 18-20k dock, men detta är ju det bästa som finns och då får man oftast betala en premie för det.

Om du pallar vänta något år till kommer ju lite nanoled/oled/fald skärmar och då är det helt fullbordat.
Jag har själv funtat på LG:n men vet att jag efter något år kommer sukta efter HDR

Permalänk
Skrivet av Harddrive:

Om du pallar vänta något år till kommer ju lite nanoled/oled/fald skärmar och då är det helt fullbordat.
Jag har själv funtat på LG:n men vet att jag efter något år kommer sukta efter HDR

Huvudanledningen jag vill uppgradera är pga CP 2077 så tror inte jag kommer kunna vänta i nått år till hahah. Vet att det finns en utan g-sync modulen och den är typ 2 - 3 tusen kr billigare så det är ju ett alternativ. Men tänker att G-sync är nått man vill ha om man vill ha en bra upplevelse

Permalänk
Medlem
Permalänk

@Harddrive: Vad är det som kommer va speciellt med denna? Priset ser ju ganska bra ut dock. Beroende på hur den presterar såklart

Permalänk
Medlem

Om du vill ha gamerversionen av den där skärmen så finns den hos inet för 19990.

https://www.inet.se/produkt/2216496/lg-38-ultragear-38gn950-q...

Känns som att denna skärmen mer eller mindre är en 38GL950G fast med hdr600 stöd och ingen gsync modul.

Permalänk

@Mangler: Tror du G-sync är värt den extra pengen eller är denna det bättre valet?

Permalänk
Medlem

@Mr_Mattson: Imo bortkastade pengar, en gsync compatible skärm som den jag länkade till har variable refresh rate typ 40hz-144hz. Det är ju därför man vill ha gsync, inget mer.