Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag hade svårt att andas, tryck över bröstet och lite seg i en dag. Sambon hade samma symtom vid samma tidpunkt. Detta var för ett par månader sen.
Frågan är ju om det var corona och om jag då utvecklat antikroppar, ingen som vet då detta land testar mellan 20-30 000/vecka mot utlovat 100 000.
Min kollega låg i två veckor med hosta, feber och allt i Februari, nu har han blivit testad efter att det gått fyra månader. Han är lite av en riskgrupp men har ingen aning om han haft skiten eller om det var något annat.
Är det att lyckas?

Jag vet att ett vaccin kommer ta lång tid att få ut på marknaden men som jag skrev så är det vårt enda hopp för att kunna med säkerhet gå tillbaka till ett normalt liv.

Du kan nog glömma att du har antikroppar tyvärr. Jag hade något liknande dig. Lite mer utdraget på så sätt att jag hade lite korta "episoder" under en månad med symptom men väldigt milda. Inga antikroppar för min del. Och ja, jag har valt werlabs test för antikroppar för det är ett labb-test och det enda hittills som är något att ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rizpusher:

https://www.youtube.com/watch?v=UIDsKdeFOmQ

Tycker alla behöver se detta plus andra avsnitt i "Perspectives on the Pandemic"

Jag tycker att alla som ger länkar ska skriva vad länken handlar om och varför det är något man ska lägga ner tid på. Så nej, jag kommer inte kolla vad det är för länk du har gett.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ToddTheOdd:

Du kan nog glömma att du har antikroppar tyvärr. Jag hade något liknande dig. Lite mer utdraget på så sätt att jag hade lite korta "episoder" under en månad med symptom men väldigt milda. Inga antikroppar för min del. Och ja, jag har valt werlabs test för antikroppar för det är ett labb-test och det enda hittills som är något att ha.

Räknar inte heller med att ha antikroppar men hade ändå varit skönt att få det bekräftat. Kollade på Werlabs igår men tyckte att 750 kr var lite för mycke för att få ett svar. Var dessutom kö fram till v28 just nu i min stad. Fortfarande nu efter mer än 6 månader med detta virus så tycks forskare inte heller veta hur länge man är immun om man nu haft sjukdomen, känns som att Kina borde ha fått fram en del svar från de som var de första att bli smittade men kanske undanhålles det mycke.
Finns väl länder som man litar mer och mindre på och Kina är väl ett land som många gånger saknar trovärdighet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Angående hur man har handlat angående spridningen av SARS-CoV-2 så måste man ju ha något som man jämför med.
Det man har var SARS-CoV 2003, svininfluensan H1N1 2009 och MERS-CoV 2012.

SARS-CoV 2003 spreds i 29 länder (8st om man bara räknar de med fler än 10st fall) med 8096st konstaterat smittade och 774st döda, det höll i sig i ca 8 månader.

H1N1 2009 hittar jag inte till hur många länder, men det bekräftade antalet smittade är ca 491,400st och ca 18,450st döda å höll i sig i typ 5 månader. Här blev det även masshysteri med ett vaccin som mest troligt inte ens hjälpte, men orsakade narkolepsi.

MERS-CoV 2012 har till november 2019 spritts i 27 länder med ca 2500st konstaterat smittade och ca 860st döda

Sars-CoV-2 har spritts till ca 191 länder och folk tror detta ska gå över till i höst...

Angående nedstängning av Sverige, varför? Kolla på Storbritannien hur det har gått där, de är just nu topp fyra i världen i antal smittade och tvåa i antal döda.

Franska Polynesien, en liten ö mitt i stilla havet, har 60 bekräftade fall.

Det är lätt för alla förstå-sig-påare, oavsett om man är en krigare bakom en skärm eller om man är läkare och kanske professor att komma med pekpinnar EFTER en sak har hänt. Det gäller även om det var EN minut sedan det hände.

Sveriges strategi har varit och är, att se till att sjukvården inte ska gå på knä har ju fungerat relativt bra.
Att sedan vissa Kommuner och Regioner har tyckt att jobba med symtom är okej så länge som du själv tror det bara är vanlig förkylning är ju inte statsledning eller Folkhälsomyndighetens fel, utan det är Kommunledning och Regionledning som bär ansvaret för det.

Visa signatur

Spel: Corsair 280X - X570i - R9-3900x - 16GB@3200Mhz - 240GB + 1TB NVME - R5700XT
FilServer: FD Node 804 - X570M - R3-3200G - 16GB@3200Mhz # Nvidia Shield 16GB v2 # Sony XZ2 Compact # Toshiba Encore WT8

Permalänk
Skrivet av Henrik21:

Nu är det väl ändå allt för tidigt för att komma med de påståendena. Främst då de länder som har varit nedstängda ska öppna upp igen, vilka följder kommer det att få.

Kan en myndighet förutsätta att andra inte gjort det jobb man är ålagda? Ett vaccin är inget som kommer nu/snabbt, inte minst om vi ska titta på kliniska tester osv. Det kommer ju landa i att en majoritet kommer att ha haft viruset på ett eller annat sätt, där majoriteten inte får några svåra symtom alls.

Om vi bortser från biten med att människor förlorat nära och kära, på vilket sätt hade en fullständig nedstängning av landet i 2-4 veckor hjälpt övriga som drabbas av psykisk ohälsa, permitteringar och förlorar arbeten. Den delen hade ju fullständigt kollapsat om vi stängt ned.

Svarar bara på det sista. Ingen aning, inte någon expert, något som vi saknar kunskap om. Men hade sjukvården kollapsat helt på grund av dödligare och smittsammare virus så hade nog majoriteten drabbats av enorm rädsla och panik.

Permalänk
Skrivet av Kantal:

Angående hur man har handlat angående spridningen av SARS-CoV-2 så måste man ju ha något som man jämför med.
Det man har var SARS-CoV 2003, svininfluensan H1N1 2009 och MERS-CoV 2012.

SARS-CoV 2003 spreds i 29 länder (8st om man bara räknar de med fler än 10st fall) med 8096st konstaterat smittade och 774st döda, det höll i sig i ca 8 månader.

H1N1 2009 hittar jag inte till hur många länder, men det bekräftade antalet smittade är ca 491,400st och ca 18,450st döda å höll i sig i typ 5 månader. Här blev det även masshysteri med ett vaccin som mest troligt inte ens hjälpte, men orsakade narkolepsi.

MERS-CoV 2012 har till november 2019 spritts i 27 länder med ca 2500st konstaterat smittade och ca 860st döda

Sars-CoV-2 har spritts till ca 191 länder och folk tror detta ska gå över till i höst...

Angående nedstängning av Sverige, varför? Kolla på Storbritannien hur det har gått där, de är just nu topp fyra i världen i antal smittade och tvåa i antal döda.

Franska Polynesien, en liten ö mitt i stilla havet, har 60 bekräftade fall.

Det är lätt för alla förstå-sig-påare, oavsett om man är en krigare bakom en skärm eller om man är läkare och kanske professor att komma med pekpinnar EFTER en sak har hänt. Det gäller även om det var EN minut sedan det hände.

Sveriges strategi har varit och är, att se till att sjukvården inte ska gå på knä har ju fungerat relativt bra.
Att sedan vissa Kommuner och Regioner har tyckt att jobba med symtom är okej så länge som du själv tror det bara är vanlig förkylning är ju inte statsledning eller Folkhälsomyndighetens fel, utan det är Kommunledning och Regionledning som bär ansvaret för det.

Jag är team liten lockdown tidigt och det är för att verkligen analysera läget(sjukvården), tänka igenom vilka beslut man ska ta. Sedan också för att få folk att förstå restriktionerna och rekommendationerna från början. Det kanske låter efterklokt men med handen på hjärtat så tror jag inte en lockdown hade hunnits sätts igång i rätt tid om det skulle visa sig vara en större spridning och dödligare virus.

Permalänk
Medlem

Hur sjutton tänkte regeringen när de lyfter reserestriktionerna?
Folk kan ju uppenbarligen inte sköta distansering trots dem, lär ju inte bli bättre...

Fick förklara för min dotters mamma att det inte var aktuellt att ta med henne till Gotland i sommar.
Hon gick med på det efter lite resonerande men vill hyra stuga på västkusten istället. Hon bor i villa 10-15 minuters promenad från sandstrand på västkusten...

Hört flera andra i full fart att planera resor kors och tvärs i landet, förstår inte att det kan vara så jäkla svårt att stanna hemma en sommar.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Jag är team liten lockdown tidigt och det är för att verkligen analysera läget(sjukvården), tänka igenom vilka beslut man ska ta. Sedan också för att få folk att förstå restriktionerna och rekommendationerna från början. Det kanske låter efterklokt men med handen på hjärtat så tror jag inte en lockdown hade hunnits sätts igång i rätt tid om det skulle visa sig vara en större spridning och dödligare virus.

Fast nu talar du ju om ett scenario som inte infriade sig. Absolut kan man tala om att vi borde haft en lockdown om läget är osäkert och vi hade riskerat en total överbelastning av sjukvården. Men nu när det visar sig att det inte blev så, så är det ju lite underligt att av den anledningen hävda att vi ändå borde haft en lockdown (om än en liten sådan). För just det scenariot du beskriver så kan vi ju redan nu konstatera att en lockdown hade varit en överdriven åtgärd.

Permalänk
Skrivet av Blomman90:

Fast nu talar du ju om ett scenario som inte infriade sig. Absolut kan man tala om att vi borde haft en lockdown om läget är osäkert och vi hade riskerat en total överbelastning av sjukvården. Men nu när det visar sig att det inte blev så, så är det ju lite underligt att av den anledningen hävda att vi ändå borde haft en lockdown (om än en liten sådan). För just det scenariot du beskriver så kan vi ju redan nu konstatera att en lockdown hade varit en överdriven åtgärd.

Nej, jag pratar allmänt. Scenariot var bara tänkt som en billig poäng för att visa vilka fördelar det kan finnas med en tidig liten lockdown jämfört med reagera för sent, som också är relativt sannolikt enligt mig.

Fortfarande är diskussionen mer än överbelastning av sjukvården TYCKER jag. Det är den anledningen som används, me som inte speglar hela situationen tycker jag. Överdriven åtgärd sett till vadå? Att sjukvården klarar sig? Vad är klarar sig? Vad är måttstocken? Finns slutkörd personal i ditt mått? Osv osv.

Så om du vill hålla dig inom, lockdown ej nödvändig pga sjukvården OK, så får du rätt av mig. Men tar man in ett större perspektiv så är det mer komplext och där tror jag en större vinst med en liten lockdown.

Permalänk

Gör ett nytt försök då ja tycker att detta klipp är otroligt viktigt hur VISSA sjukhus i USA sköter hanteringen av COVID19.

Detta klipp är ifrån Journeyman Pictures serie "Perspectives on the Pandemic"
The (Undercover) Epicenter Nurse: Det är en lång intervju med en sjuksköterska som har jobbat på ett sjukhus i New York nu under pandemin som har haft det värst. Ja blev chockad av de hon visar upp och beskriver. Ge det din tid och bestäm sedan va du tycker.

https://www.youtube.com/watch?v=UIDsKdeFOmQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Fast nu talar du ju om ett scenario som inte infriade sig. Absolut kan man tala om att vi borde haft en lockdown om läget är osäkert och vi hade riskerat en total överbelastning av sjukvården. Men nu när det visar sig att det inte blev så, så är det ju lite underligt att av den anledningen hävda att vi ändå borde haft en lockdown (om än en liten sådan). För just det scenariot du beskriver så kan vi ju redan nu konstatera att en lockdown hade varit en överdriven åtgärd.

Hur kan man överbelasta en sjukvård vid en total lockdown?.
Hur hade du tänkt dig att viruset skulle spridas om ingen fick träffa någon annan? Hänger inte med riktigt.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Hur kan man överbelasta en sjukvård vid en total lockdown?.
Hur hade du tänkt dig att viruset skulle spridas om ingen fick träffa någon annan? Hänger inte med riktigt.

Ja hur kan de hända i alla länder som låste ner?

Kanske för att vissa ändå måste ut och röra sig, handla etc. Samt att de som har samhällsviktiga jobb också måste jobba oavsett. Vilka ska ta hand om de på äldreboenden om inte alla vanliga timanställda låglönefolk? De skulle smitta oavsett.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av rizpusher:

Gör ett nytt försök då ja tycker att detta klipp är otroligt viktigt hur VISSA sjukhus i USA sköter hanteringen av COVID19.

Detta klipp är ifrån Journeyman Pictures serie "Perspectives on the Pandemic"
The (Undercover) Epicenter Nurse: Det är en lång intervju med en sjuksköterska som har jobbat på ett sjukhus i New York nu under pandemin som har haft det värst. Ja blev chockad av de hon visar upp och beskriver. Ge det din tid och bestäm sedan va du tycker.

https://www.youtube.com/watch?v=UIDsKdeFOmQ

Nu har jag iofs bara sett 47 minuter av den 1 timme och 10 minuter långa videon, men jag pallar inte mer av den ikväll.

Videon börjar väl rätt bra men vad det lider så presenteras det några konspirationsteorier, bl.a. att det på de allmänna sjukhusen (speciellt kanske det hon sköterskan jobbade på) ska finnas någon högre upp som tjänar på att ta livet av folk, att guvernör Cuomo vill ha rätt i hur många respiratorer som behövdes och att man därför låter folk dö på sjukhusen och undanhåller malariamedicinen, som man för övrigt också påstår är verksam, trots att flera studier visat att den inte är det. Bl.a. får en läkare oemotsagt påstå att malariamedicinen tillsammans med zinc är 100%-ig lyckad och att han har återskapat det lyckade resultaten i den franska studien, ni vet den där studien där alla tillfrisknade för att man plockade bort dom som dog från studien...

Sammantaget såhär långt; det är möjligt att hon sjuksköterskan har någon legitim poäng, men det poängen försvinner såhär långt helt i foliehattsvinklingen som Journeyman Pictures ger detta.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Det visar sig alltför ofta att regeringen är usel på att fatta förnuftiga beslut därför de saknar en förmåga till strategiskt tänkande. Deras "strategi" med att inte göra något och låta smittan sprida sig långsamt genom hela befolkningen för att plana ut "kurvan" gör förmodligen att vi som land kommer få genomlida stor smittspridning under en längre tid samtidigt som Sveriges rykte försämrats utomlands.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Hört flera andra i full fart att planera resor kors och tvärs i landet, förstår inte att det kan vara så jäkla svårt att stanna hemma en sommar.

Detta kommer förmodligen belasta sjukvården och kostar många miljarder. Pengar jag tycker skulle gå till de som minskar sitt sociala kontaktnät, inte gör onödiga resor, inte sitter på krogen och dricker bärs m.m.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dblade:

Det visar sig alltför ofta att regeringen är usel på att fatta förnuftiga beslut därför de saknar en förmåga till strategiskt tänkande. Deras "strategi" med att inte göra något och låta smittan sprida sig långsamt genom hela befolkningen för att plana ut "kurvan" gör förmodligen att vi som land kommer få genomlida stor smittspridning under en längre tid samtidigt som Sveriges rykte försämrats utomlands.

Eh...vadå inte göra något?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Eh...vadå inte göra något?!

OK, det började hända lite när det redan fanns en stor allmän spridning där dom rekommenderade svenska folket att själva ta ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Hur sjutton tänkte regeringen när de lyfter reserestriktionerna?
Folk kan ju uppenbarligen inte sköta distansering trots dem, lär ju inte bli bättre...

Fick förklara för min dotters mamma att det inte var aktuellt att ta med henne till Gotland i sommar.
Hon gick med på det efter lite resonerande men vill hyra stuga på västkusten istället. Hon bor i villa 10-15 minuters promenad från sandstrand på västkusten...

Hört flera andra i full fart att planera resor kors och tvärs i landet, förstår inte att det kan vara så jäkla svårt att stanna hemma en sommar.

Det är nog ok.

Regeringen går väl på Folkhälsomyndighetens rådgivning. De har experter, kompetens och relevant data.

Jag är inte expert, men några tankar är att det är sommar, folk är ute mer och viruset sprids sämre utomhus. Vi har passerat toppen på vågen och trycket på sjukvården/IVA har minskat. Fältsjukhuset i Älvsjö avvecklas. Testkapaciteten har blivit bättre. Många samhällen runt om i Europa öppnar upp nu. Faran är nog inte sommaren, men kanske till hösten.

Tror din dotters mor är klok som vill passa på att resa nu när det är möjligt och helt ok. Jag gissar också att det har hänt förut att hon haft rätt och du haft fel, men det vet du bättre än jag.

Lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Detta kommer förmodligen belasta sjukvården och kostar många miljarder. Pengar jag tycker skulle gå till de som minskar sitt sociala kontaktnät, inte gör onödiga resor, inte sitter på krogen och dricker bärs m.m.

Ja, garanterat.

Skrivet av torbjorn_75:

Det är nog ok.

Regeringen går väl på Folkhälsomyndighetens rådgivning. De har experter, kompetens och relevant data.

Jag är inte expert, men några tankar är att det är sommar, folk är ute mer och viruset sprids sämre utomhus. Vi har passerat toppen på vågen och trycket på sjukvården/IVA har minskat. Fältsjukhuset i Älvsjö avvecklas. Testkapaciteten har blivit bättre. Många samhällen runt om i Europa öppnar upp nu. Faran är nog inte sommaren, men kanske till hösten.

Tror din dotters mor är klok som vill passa på att resa nu när det är möjligt och helt ok. Jag gissar också att det har hänt förut att hon haft rätt och du haft fel, men det vet du bättre än jag.

Lycka till.

Du tror alltså på allvar att smittan inte kommer ta fart när folk sitter och trängs på bussar, båtar, restauranter osv?
Det blev ju uppgång så fort vi fick lite fint väder och nån klämdag.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Du tror alltså på allvar att smittan inte kommer ta fart när folk sitter och trängs på bussar, båtar, restauranter osv?
Det blev ju uppgång så fort vi fick lite fint väder och nån klämdag.

Blev det? Det har väl varit en nedåtgående trend i flera veckor/månader nu (IVA sjudagars rullande medelvärde). Sedan tror jag inte att man ska trängas, Folkhälsomyndigheten har väl i princip bara sagt ok till resor. Det mesta andra ligger kvar ett tag till.

Permalänk
Inaktiv

Det är inget fel att sitta på uteserveringen och dricka öl såvida man håller den sociala distanseringen.
(Dessutom bättre att sitta ute än inne.)
Jag vill att pubarna och krogarna ska finnas kvar efter detta också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Om du inte hostar och inte pillar dig i ansikte å sen grisar på din omgivning. Hur enkelt tror du då det är för dropparna att lämna ditt ansikte och träffa någon annans ansikte? Även fast viruset i sig smittar så behöver dropparna fortfarande ta sig från punkt A till B.

Det räcker med att man pratar för att det skall spridas droppar. Tala sen inte om körsång - det är verkligen något som kan sprida.

En ansiktsmask är framförallt för att skydda omgivningen mot dig, inte för att skydda dig mot omgivningen. Många N95-masker har dessutom en utandningsventil som inte filtrerar utandningsluften alls, samma sak med de skyddsmasker som finns - det du andas ut går ut ofiltrerat och är inte bättre än en andningsmask.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Det är inget fel att sitta på uteserveringen och dricka öl såvida man håller den sociala distanseringen.
(Dessutom bättre att sitta ute än inne.)
Jag vill att pubarna och krogarna ska finnas kvar efter detta också.

Minst 2 meter till nästa person, gärna med skiljeväggar mellan också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ehsnils:

Minst 2 meter till nästa person, gärna med skiljeväggar mellan också.

Nej, man behöver inte överdriva. Min moster får göra så när hon träffar min mormor på äldreboendet, annars är det ganska lugnt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Hur kan man överbelasta en sjukvård vid en total lockdown?.
Hur hade du tänkt dig att viruset skulle spridas om ingen fick träffa någon annan? Hänger inte med riktigt.

Hur ska man få mat? Hur ska de som har hemtjänst klara sig om ingen kommer och hjälper dem? De som ändå är sjuka ska inte få hjälp? Sjukhuspersonalen är ju inlåsta hemma för att inte sprida smitta. Visst de gjorde väl så i Kina på sina ställen, svetsade igen dörrarna hos folk med resultatet att folk låg döda där när de öppnade upp.

Jag vill inte leva i ett sådant samhälle där man inte respekterar folkets frihet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Hur ska man få mat? Hur ska de som har hemtjänst klara sig om ingen kommer och hjälper dem? De som ändå är sjuka ska inte få hjälp? Sjukhuspersonalen är ju inlåsta hemma för att inte sprida smitta. Visst de gjorde väl så i Kina på sina ställen, svetsade igen dörrarna hos folk med resultatet att folk låg döda där när de öppnade upp.

Jag vill inte leva i ett sådant samhälle där man inte respekterar folkets frihet.

Man utser en grupp viktiga samhällsfunktioner som avskiljs övriga befolkningen.
Dessa provtas för att se att de är friska och dessa människor ser till att lämna mat utanför hushåll etc.

Det där med kina och igensvetsade dörrar där folk har dött låter väldigt fake news.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbjorn_75:

Blev det? Det har väl varit en nedåtgående trend i flera veckor/månader nu (IVA sjudagars rullande medelvärde). Sedan tror jag inte att man ska trängas, Folkhälsomyndigheten har väl i princip bara sagt ok till resor. Det mesta andra ligger kvar ett tag till.

Titta på antalet smittade istället för IVA.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av EMM386:

Är ni rädda för coronaviruset?

Hur kommer ni att göra för att skydda er?

Nej

Om det nu är på riktigt så ska man inte vara nojjig, det är bara att fortsätta leva som vanligt och följa sina vardagliga vanor och allt därimellan. Ät sunt och skippa allt som orsakar inflammation i kroppen (socker, gluten) som resulterar i försämrat immunförsvar.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Man utser en grupp viktiga samhällsfunktioner som avskiljs övriga befolkningen.
Dessa provtas för att se att de är friska och dessa människor ser till att lämna mat utanför hushåll etc.

Det där med kina och igensvetsade dörrar där folk har dött låter väldigt fake news.

Har något land lyckats med en sådan strategi? Vad händer sedan när man öppnar upp igen och de träffar människor från andra länder? Vi har internationella transporter, folk reser o.s.v. Ska detta fungera behöver det ske samtidigt i hela världen. Det lär inte fungera i praktiken.

Oavsett så ser jag det som ett frihetsberövande av en hel befolkning. Att sätta människor i fängelse som inte begått något brott bryter mot de mänskliga rättigheterna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Json_81:

Titta på antalet smittade istället för IVA.

Antalet smittade vet vi ju inget om egentligen. Antalet konstaterat smittade är ju helt beroende av hur många man testar och så länge man inte testar de flesta så har man ingen aning om hur många som är smittade. Det bästa sättet att göra en uppskattning av det är ju de här analyserna av avloppsvatten, men de är rätt trubbiga.