Permalänk
Medlem

Jag är och klassificerar mig själv som "ensamvarg", tycker om umgänge, men trivs med att vara ensam också. Men nu när man dels jobbar hemifrån och ens planerade semestrar, samt minisemestrar under påsk osv har inte blivit av, eller kommer inte bli av så är det väldigt tråkigt.

Måste säga att värst mår man när man tänker på alla småföretagare nu som har ett helvete...

Men ur allt ont kommer något gott, jag kommer anstränga mig ännu hårdare i framtiden att konsumera så få produkter från Kina som möjligt. Vill inte bidra med ett öre mer än nödvändigt till den staten.

Permalänk
Medlem

Var sjuk 14 dar för några veckor sen. Jobbade två veckor och fick sen ont i halsen så jag fick jobba hemifrån ett par dagar men sjukskrev mig när hostan kom någon dag senare. Troligen bara förkylning men har nu inte lämnat tomten på 11 dagar eftersom hostan kommer och går. Får varor avlämnade utanför dörren och när det inte sovs så går streamingtjänsterna varma. Sjukt less är väl en bra sammanfattning.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

ja det är väl bland det värre.. man är inte välkommen på så många ställen i världen.. vart skulle du ?

Till USA! Kikade på det hela igår kväll och det ser ut som inreseförbudet fortfarande är aktivt.

Permalänk
Medlem

Korttidspermitterad så jag har gått ner till 40%. Är ändå på kontoret en hel del då visa saker med fysisk hårdvara behöver fixas på plats. Promenerar dock till jobbet så det känns relativt säkert.
Sambon är också hemma mer, då det är mindre att göra inom lokalvård också nu. Så inkomsten är klart lägre men man spenderar mindre också eftersom man mest sitter hemma.

Man kunde tro det är skönt med "ledighet", men det är mest långtråkigt och man oroar sig ju ständigt för att krisen ska fortsätta så båda blir arbetslösa (kul att försöka söka jobb i den djupaste recessionen sedan den stora depressionen...).

Även trist att inte kunna hälsa på föräldrarna i sommar. Dels är de över 60 och dels bor de i en annan del av landet, så det lär väl dröja till nästa år innan man kan göra det.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD