Fel e-post i epic games. Hjälp!

Permalänk
Medlem

Fel e-post i epic games. Hjälp!

Hej. Min pojke använder epic games och har tydligen skaffat kontot med en adress som inte är vår. Han är inloggad och spelar fortnite med det. Nu ville han ha nåt skon som var gratis men då behöver han aktivera två faktorsregistering. När jag försöker göra det står det att han inte verifierat sitt epic game konto och när jag klickar på det står det att man skickat email som vi ska bekräfta. Dock är ju inte emailen vår så jag kan inte verifiera emailet. Finns det nåt sätt att komma runt det? Jag har mailat support men de kan inte hjälpa mig om jag inte har tillgång till emailadressen.

Permalänk

skapa ett nytt konto med egen mail kanske?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Skapa ett nytt konto med rätt adress.

@Christoffer1989 Haha vi svara samtidigt

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Skapa ett nytt konto med rätt adress.

@Christoffer1989 Haha vi svara samtidigt

Men då försvinner allt? Går det att koppla ihop?

Permalänk
Medlem

det kanske är så att mailadressen inte finns och du kan registrera den?

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Haft samma problem. Dock var det att jag när jag skapade kontot åt sonen missade en bokstav i mailadressen. Inget verifikationsmail eller något utan man kunde lägga till saker på kontot direkt. När jag märkte detta så loggade jag in och försökte uppdatera mailadressen. Vad händer då? Jo, då skickas ett mail till den ursprungliga adressen, som var fel och vi inte hade tillgång till, om att godkänna. Förmodligen fick personen som hade den mailadressen upp ögonen då och loggade in och bytte lösenord och sedan kom vi inte in mer.

Jag försökte få kontakt med Epic genom alla kanaler jag kunde tänka mig och fick NOLL svar. Slutade med att jag fick ge upp, låta kontot vara med de spel som låg på det och skapa ett nytt.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk

Gjort så för att man inte ska/får köpa och sälja Epickonton, mycket smart av epic games.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Norea:

Men då försvinner allt? Går det att koppla ihop?

Gissar på att det inte går ett av deras skerhetstänk.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Norea:

Jag har mailat support men de kan inte hjälpa mig om jag inte har tillgång till emailadressen.

Enligt Epic är detta konto inte erat och därför kan Epic inte hjälpa er.
Ägaren av emailen kan när som helst ta detta konto från er då den som har sin email kopplad till ett konto anses vara ägaren enligt Epic. Så för din sons skull så bör ni omgående överge kontot, skapa ett nytt med eran egen email.

Skrivet av adfactory:

Gjort så för att man inte ska/får köpa och sälja Epickonton, mycket smart av epic games.

Var vänligt och förklara hur du tänker här? Epic är kända för att ha helt värdelös support och säkerhet.
Man kunde ansluta vilken email man ville till någon annans konto och ägaren kunde inte göra ett skvatt.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Machiavellian:

Enligt Epic är detta konto inte erat och därför kan Epic inte hjälpa er.
Ägaren av emailen kan när som helst ta detta konto från er då den som har sin email kopplad till ett konto anses vara ägaren enligt Epic. Så för din sons skull så bör ni omgående överge kontot, skapa ett nytt med eran egen email.

Var vänligt och förklara hur du tänker här? Epic är kända för att ha helt värdelös support och säkerhet.
Man kunde ansluta vilken email man ville till någon annans konto och ägaren kunde inte göra ett skvatt.

Vill du sälja ditt epic-konto till någon, fyllt med spel måste du ge dom tillgång till mailkontot också, det är det inte så många som vill och ger fan i det så länge dom får betalt, kontot är personligt och får inte säljas, samma gäller steamkonton, får steam reda på att ett konto är sålt kan dom stänga av det. säkerligen samma hos andra Rockstar, Origin etc.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av adfactory:

Vill du sälja ditt epic-konto till någon, fyllt med spel måste du ge dom tillgång till mailkontot också, det är det inte så många som vill och ger fan i det så länge dom får betalt, kontot är personligt och får inte säljas, samma gäller steamkonton, får steam reda på att ett konto är sålt kan dom stänga av det. säkerligen samma hos andra Rockstar, Origin etc.

Ok, har dock inget med trådskaparens problem att göra.

Säljer man ett konto så byter man först email givetvis.

Trådskaparens problem är att någon har länkat deras email till deras konto för det krävdes ingen verifiering för att göra det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har själv haft liknande problem med detta, tyvärr har jag inte lyckats lösa det även efter kontakt med EPIC Games, helt totalt uselt system för att byta adress, och riktigt kass support.

Permalänk
Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|