Din mobil, du och batteritid!

Permalänk
Medlem

Din mobil, du och batteritid!

Hej.

Vad skulle du så som du använder din mobil säga är en bra batteritid?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SCORPIUS:

Hej.

Vad skulle du så som du använder din mobil säga är en bra batteritid?

Eftersom jag gillar att cykla och skulle vilja slippa att ta med nån typ av laddutrustning så skulle jag säga att över 4 dygn vore bra men säg 30 timmar med skärm, gps och datakommunikationen i gång så är det acceptabelt för då räcker batteriet till merparten av mina cykelturer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Bra i förhållande till den bedrövliga nivå moderna mobiler är på (några timmar aktivt användande, ett drygt dygn med inaktiv tid), eller bra i förhållande till vad det borde vara (ett dygn aktivt användande och en vecka inaktiv tid)?

Eftersom mobiler har nästan obefintliga batterier i dag, så har jag laddare både hemma och på jobbet, och i båten, och i bil (när jag haft bil), och med mig på tåg...

Men ja, bra för en modern mobil är väl 2-3 timmar aktivt användande (skärmen igång, mobilens processor är delvis belastad) och ett dygn totaltid (inklusive måttlig användning) på full laddning.

Jag hoppas tillverkarna snart får lite sans igen och ökar på 2-3 mm på mobilerna, och därmed får plats med dubbelt så stora batterier.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

Man vill ju med säkerhet att mobilen skall räcka tills man kommer hem för dagen. Så den får gärna räcka ett par timmar med surf, busstidtabeller, Spotify Offline, lite Messenger Chat och ett samtal då och då för att klara av hela dagen.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

2 dagar av lite surfande,musik,sms,youtube och ringande så är det helt ok.
Jämförde min iphone 4s och 7 plus och min iphone 4 höll 3 dagar medans min 7 plus måste laddas minst 1 gång per dag och inga av batterierna är bytta så jag vet inte varför.
Men 2 dagar enligt mig borde batterierna , vet flera som har android telefoner som klarar mer än vad jag kräver hehe

Permalänk
Medlem

Har en P30 pro, håller runt 48h med 10 timmar screen on time.
Tycker jag är otroligt bra

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Med inaktivt användande - några korta samtal och några sms per dag - så skall man kunna klara sig en vecka mellan laddningar.
Även vid mer aktivt användande så skall man åtminstone kunna klara sig en hel dag på en laddning.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Med tanke på att det är datorer vi snarare går runt med än ”telefoner” så får man sänka sina krav lite gentemot Nokia 3310 -tiden osv.

Jag skulle säga 2 dygn / 48h utan någon form utav batterisparläge är ok all things considered

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd

4200 mAh + med en vanlig modern lur skulle jag säga är godkänt.
Min Samsung Z flip klarar knappt en dag på sina 3300. Gör man något efter jobbet så är det laddning under dagen som gäller.

Permalänk
Medlem

Min Huawei p30 pro är riktigt bra med att hålla sig. Tittar mycket på Youtube 480p och spelar Hearthstone och jag laddar varannan dag

Permalänk
Avstängd

För mig är det bra nog om det räcker en dag egentligen. Problemet är ju att batterierna blir sämre med tiden så om telefonen ska fungera några år så behövs ganska mycket mer än så från början.

Bytte precis min LG G6 till en Galaxy S10 (från jobbet, hade sannolikt köpt något annat om jag hade fått välja fritt). LG'n var inte tre år gammal men batteriet räckte inte riktigt en dag längre med min nuvarande användning. S10:an har nu under första veckans användning inte legat under 25% någon gång vid läggdags/inkoppling utan mestadels på 35-45% trots en massa installationer och så. Men om ett år lär det inte vara så längre.

Men en smartphone är ju väldigt krävande. Batteritekniken har gjort rätt rejäla framsteg det senaste decenniet men det räcker ändå inte för telefonerna går ju åt andra hållet med allt högre förbrukning till sina stora skärmar med höga uppdateringsfrekvenser och så. Men använder man inte sin telefon så mycket så räcker den ju nästan i i nivå med en 3210:a eller så. Min förra jobbtelefon var en Iphone 6S och den räckte gott och väl en vecka i början, med en skärmtid på max fem minuter om dagen då. Nu håller den kanske tre dagar med samma användning. Problemet är mer att man inte kan lite på batterimätaren längre, telefonen kan ha 45% kvar och så svarar jag på ett mail i typ fem minuter varpå batteriet tar slut och telefonen dör.

Permalänk
Medlem

Klarar utan problem 2 dygns användning med min iPhone 11, med blandat användarmönster. Alltifrån Spotify, Youtube, GPS etc etc.
Riktigt nöjd.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Men ja, bra för en modern mobil är väl 2-3 timmar aktivt användande (skärmen igång, mobilens processor är delvis belastad) och ett dygn totaltid (inklusive måttlig användning) på full laddning.

Skulle inte kalla det där bra.

Jag har ca 6h skärmtid och 2 dygn total tid på en laddning med S8+. Men då spelar jag inte på den, det hade nog förändrat en del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Skulle inte kalla det där bra.

Jag har ca 6h skärmtid och 2 dygn total tid på en laddning med S8+. Men då spelar jag inte på den, det hade nog förändrat en del.

Jag har en S8. Beror förstås på hur man använder den. Jag använder mobilen främst utomhus, dagtid, och behöver då nästan full ljusstyrka på skärmen för att se bekvämt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Lurigt!
Jag är nöjd med min S10. Efter en heldag (06.45-23:45) och 2h Storytel, 2h Spotify, 1h spelande 1,5h surfande och några samtal samt meddelanden så har jag oftast 10-30% batteri kvar. Ibland behövs det dock en laddning under kvällen. Beror på exakt vilka appar jag använt - Pokemon Go brukar ex sluka enorma mängder. Den har några år på nacken nu och det märks - blir allt oftare att en stödladdning behövs på kvällen.
Om jag inte använder den sjunker batterinivån väldigt sakta. Har inte testat men flera dygn borde den fixa.

...Men 25dgr utan laddning hade vart önskvärt

Visa signatur

Fractal Design R4, Win 10, Asus Z97-A, Core i7 4770k + Noctua NH-U14S, Samsung 840 EVO 250GB SSD, Hitachi deskstar 7k 4TB, 2x8GB Kingston hyperX 1866MHz, Be Quiet Pure Power L8 630W

Permalänk
Medlem

Sitter med en Xperia 5 som klarar 2 dygn normal användning utan problem.
Det är rätt skönt, men en dag till hade varigt något.

Saknar tiden när man glömde bort var man hade laddaren för att det var 1 vecka+ sedan man laddade sist.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

På tok för lite batteri i dagens populära mobiler för mig. Jag måste ladda stup i ett. Jag funderar på nästa mobil skaffa trådlös laddning och då ha en trådlös powerbank.

Saker som drar ström. Spel, ja vissa tömmer batteriet direkt. Sedan finns det även andra applikationer som drar mycket ström.
Runt 10 000mah batteri skulle jag minst behöva i mobilen för att klara mig en halv dag. Sedan visst mer energisnål skärm och cpu är bra, problemet är att de båda inte uppfyller de krav jag ställer på något sätt.
Skärmen förutom att den är på tok för liten så är de ofta extremt dåliga i solljus. Jag har en DJI drönare med smartcontroll, där kan ha skärmen direkt i solljus och jag ser hur bra som helst på skärmen när jag flyger. Min mobil däremot, herre j-vlar vad många år efter den är när det gäller detta.

Permalänk
Medlem

Samsung S10+. Rimligt men ändå för lite.
Ca 1-2 dagar beroende på vad jag gör med den. Spelar inte alls utan vanligt användande.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jar en s10+ som har ca 20-30% kvar när jag går och lägger mig. Mitt krav är att batteriet skall räcka hela fagen..med mitt användande klarar s10+ det galant.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Något som folk verkar ha glömt från när man hade en veckas batteritid på telefonen var att man glömde ladda den så batteriet tog slut när man behövde den

Jag är nöjd sålänge den räcker över dagen, brukar ha 20-50% kvar på min Xs Max även om det såklart vore trevligt med mer.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Lego Master

Galaxy S9, håller mindre än en dag om jag nyttjar den måttligt (en del samtal i jobbet, messenger, Youtube, surf osv).
Har laddare hemma, på jobbet, med i väskan plus powerbank när jag rör mig mer än 5km hemifrån. Laddare i fast hållare i bilen med, så kan toppa upp om jag kör nånstans.

Hade velat ha ungefär dubbelt så stort batteri i den för att känna att den skulle räcka OK en hel dag för mig.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är OTROLIGT förvånad över många svar. Detta är trots allt ett forum för riktiga NÖRDAR och ändå snackar folk om att de tycker batteritiderna i dagens telefoner är jättedåliga?!

Det är ju för fan en extremt liten dator som är mycket snabbare än datorerna för 20 år sedan, trots att de datorerna var 100 gånger större, och batteriet i telefonerna är ju jättesmå så att ni inte ska tycka telefonen blir "för" tjock?! Era krav på tekniken är ju pinsamma.

Jag är MER än nöjd ifall min telefon klarar en hel vardag. Nu när jag sitter hemma isolerad med misstänkt corona så används den ju betydligt flitigare dock, så nu laddas den väl iallafall 2 gånger per dygn, varav laddning nr2 inte ens brukar vara en full laddning.

Och detta gäller en iPhone 8.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Full:

Måste säga att jag är OTROLIGT förvånad över många svar. Detta är trots allt ett forum för riktiga NÖRDAR och ändå snackar folk om att de tycker batteritiderna i dagens telefoner är jättedåliga?!

Det är ju för fan en extremt liten dator som är mycket snabbare än datorerna för 20 år sedan, trots att de datorerna var 100 gånger större, och batteriet i telefonerna är ju jättesmå så att ni inte ska tycka telefonen blir "för" tjock?! Era krav på tekniken är ju pinsamma.

Jag är MER än nöjd ifall min telefon klarar en hel vardag. Nu när jag sitter hemma isolerad med misstänkt corona så används den ju betydligt flitigare dock, så nu laddas den väl iallafall 2 gånger per dygn, varav laddning nr2 inte ens brukar vara en full laddning.

Och detta gäller en iPhone 8.

Jag säger inte att tekniken inte är imponerande, jag säger att med mitt användningsmönster skulle jag önska mer. Jag skulle gärna ha en tjockare telefon. Det finns skal med inbyggd powerbank som jag har övervägt, men då passar inte telefonen längre i min Brodit-hållare i bilen, så det går tyvärr bort.
Och jag vet inte vilken undersökning man baserat insikterna kring hur tjock en telefon får vara på, men jag var iallafall inte med i den.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Full:

Måste säga att jag är OTROLIGT förvånad över många svar. Detta är trots allt ett forum för riktiga NÖRDAR och ändå snackar folk om att de tycker batteritiderna i dagens telefoner är jättedåliga?!

Det är ju för fan en extremt liten dator som är mycket snabbare än datorerna för 20 år sedan, trots att de datorerna var 100 gånger större, och batteriet i telefonerna är ju jättesmå så att ni inte ska tycka telefonen blir "för" tjock?! Era krav på tekniken är ju pinsamma.

Jag är MER än nöjd ifall min telefon klarar en hel vardag. Nu när jag sitter hemma isolerad med misstänkt corona så används den ju betydligt flitigare dock, så nu laddas den väl iallafall 2 gånger per dygn, varav laddning nr2 inte ens brukar vara en full laddning.

Och detta gäller en iPhone 8.

Riktig nörd och klarar sig en hel dag på en laddning... Ja vi ha alla olika definitioner av ord.

På frågan om batteriet i telefoner räcker eller är för lite så är det irrelevant var i den teknologiska utvecklingen vi står. Får man ladda batteriet ett par gånger på dag så kan det vara ett problem.
Vad man har för krav på teknik är en irrelevant frågeställning, det är en filosofisk knepig fråga som först måste tydas vad man menar.

Angående historik så köpte jag min första egna mobil runt 1995. Min första smartphone som man kunde surfa med, jobba i kalkyler etc köpte jag runt 1997. Jag känner då väl till hur utvecklingen har gått. Men det spelar ingen som helst roll på frågan om batteriet i min nuvarande mobil är tillräckligt bra eller inte.
*edit*
På min NMT telefon som jag hade runt 1995. Så fick jag ha med mängder av batterier för att ens kunna föra samtal. Detta med att ha igång mobilen hela dagen var att glömma. Jag hade endast på den vissa timmar. Det jag främst gjorde var att ringa utåt med den.

Permalänk
Medlem

2 dagar normal användning så man slipper ladda på natten. Vid mycket användning, musik, film, spel osv, kanske en hel dag.

(min iPhone 11 Pro uppfyller de kraven)

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Man vill väl ha så lång batteritid som möjligt, en full dag är väl i de flesta fallen helt godkänt, dock vad en full dag innebär är ju högst individuellt. En batteritid på en vecka skulle var väldigt uppskattat.

Permalänk
Master of Overkill

Min 11 pro max har så bra batteritid att jag inte alls känner mig tvungen behöva tänka om jag ska ladda telefonen för åka iväg etc eller över natten.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Skulle vara önskvärt om varje smartphone hade en Nokia 3310 inbyggd som tog vid när batteriet är nere på 20% så man kunde ringa och skicka SMS i en vecka till och strunta i allt avancerat.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Jag har nu en S8+ och är jag inte uttråkad och fibblar med den just därför så klarar den ca två dygn med min användning.
Väldigt mycket längre om det bara är text och tal.

En helt vanlig laddning och sen användning för mig ser ut så här:

Laddar till 93% innan jag lägger mig på söndagen. (Laddar ej på natten)
Laddar telefonen igen på Tisdagen.

Det tog ett tag att vänja mig vid min S8+.
Jag gick från en S7 flat som jag verkligen gillade som telefon men var helt värdelös batterimässigt.
Fick ladda den minst två gånger per dag.
Med min S8+ kan jag tryggt gå hemifrån någon timme med 30% kvar.

Min S8+ är faktiskt min första telefon som jag inte har root på. Än.
Med en annan kernel och Rom lär den få nytt liv sen en dag.

Är jag nöjd? Nej, det vill jag inte påstå. Men det är ok.
Jag skulle faktiskt hellre ha en telefon som inte var så avlång och något tjockare för ett större batteri.

Huawei P30 Pro är den telefon jag ser folk är mest nöjda med när vi pratar batteri.
Är intresserad av vad dom har gjort för att få till det så bra. Det är inte bara det stora batteriet.

Just det ja. Wifi är alltid på. En klocka är parad med bluetooth och bluetooth-hörlurar används ofta.
Tips på annan spelare än Blackplayer? Den är bra med drar en del på batteriet.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Eftersom jag gillar att cykla och skulle vilja slippa att ta med nån typ av laddutrustning så skulle jag säga att över 4 dygn vore bra men säg 30 timmar med skärm, gps och datakommunikationen i gång så är det acceptabelt för då räcker batteriet till merparten av mina cykelturer.

Helt fantastiskt. Aldrig hört talas om nån som cyklar merparten av sina cykelturer som är mer än 30 timmar långa. Teoretiskt två Vättern runt. När jag var ung så tränade jag 5 timmar MTB mer eller mindre dagligen. Inser nu att det var nada.

Edit: 5 mil om dagen och inte 5 timmar