Permalänk
Medlem

@ronnylov: Jag tror inte vi behöver fundera på just påtvingad vaccinering. Vi har normalt såpass hög frivillig vaccinationsgrad att jag tror vi skulle uppnå det som krävs enbart genom de som frivilligt vaccinerar sig. Jag är tämligen övertygad om att en majoritet av befolkningen skulle vaccinera sig frivilligt, speciellt ibland riskgrupperna. Hade det funnits ett vaccin idag så hade jag hängt på låset för att få det.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Men hur kommer det sig att Sverige inte följer andra länders kvar med utegångsförbud etc något fler andra länder gjort för nära en månad sedan.

Något som gör vårt taktik med att rulla tummarna och hoppas på att problemet ska försvinna mer effektiv är nog att vi inte bort lika tätt inpå varandra förutom i Stockholm till liten del då och kanske någon mer stad.

Jag tror att det beror på att våra myndigheter inte anser det nödvändigt, men också att vi inte kan. Jag tror att det är så att regeringsformen (vår grundlag) inte tillåter en sådan extrem åtgärd i fredstid (kanske vi har någon som är mer insatt i detta här på SweC som kan berätta mer?).

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hurtigbullen:

Jag tror att det beror på att våra myndigheter inte anser det nödvändigt, men också att vi inte kan. Jag tror att det är så att regeringsformen (vår grundlag) inte tillåter en sådan extrem åtgärd i fredstid (kanske vi har någon som är mer insatt i detta här på SweC som kan berätta mer?).

Här har du fakta om utegångsförbud

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/darfor-kan-sverige-inte-...

Lokala områden kan då en smittskyddsläkare besluta om.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Jo nu har då 80% förtroende för myndigheterna inkl mig själv.

Kurvorna verkar peka åt rätt håll och sjukdomen kommer att skörda sina offer, det viktiga är ju att det inte går för fort så att sjukvården inte hänger med så att det inte blir fler avlidna än nödvändigt.

Jag tittade på dagens presskonferens och Anders Tegnell är verkligen kylig och duktig på att tolka de siffrorna han presenterar till något bra. Jag vet inte riktigt vad man kan göra här men när jag själv analyserar statistiken och Sveriges siffror så ser jag inte något annat än ett stort misslyckande.

Enligt min bedömning så är vi tio dagar efter Spanien med en kurva som ligger mellan Spanien och UK. Klart över våra grannländer.

Hoppas verkligen att JAG har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Jag tror att det beror på att våra myndigheter inte anser det nödvändigt, men också att vi inte kan. Jag tror att det är så att regeringsformen (vår grundlag) inte tillåter en sådan extrem åtgärd i fredstid (kanske vi har någon som är mer insatt i detta här på SweC som kan berätta mer?).

Jag kanske får pudla lite här. Regeringsformen 2:a kap 20-24§§ verkar ha en öppning för detta, men jag är ingen jurist och det verkar krävas en lagändring för detta.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Har du länk till den informationen angående överlevnad och astma i USA?

ska givetvis ragga tag på den, men som jag skrev "tänker inte ifrågasätta informationen" vilket jag hintar om att jag häller inte litar blint på den häller, men jag väljer hantera den som "sann" för att inte försätta mig i en sitts jag senare kanske ångrar.

EDIT / UPDATE:

https://www.npr.org/sections/health-shots/2020/04/02/82610527...

The largest study so far to look at mortality among coronavirus patients on ventilators
was done by the Intensive Care National Audit & Research Centre in London.
It found that among 98 ventilated patients in the U.K., just 33 were discharged alive.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Så vi ska då låta många dö för att låta dom rika bli rikare? Klarar de inte lite uppehåll är det dåligt skötta företag...

Nej jag pratar om stater, bankrutta stater. Jag frågar dig hur många generationer kan man låna av innan konceptet fallerar?

De rika kommer knappast bli fattigare, de har givetvis råd med uppehåll och kan köpa andelar av svagare händer senare.

Mina tankar går till mindre företag och deras anställda som inte jobbar i hög marginal branscher, knappast några rika. Om tror du dessa har möjlighet att bygga gigantiska reserver för lite olika karantäner är du naiv.
De dem producerar idag sätter mat på bordet idag.

Dessutom har din egna riksbankschef sagt de senaste 5åren att om någon sparar för dåliga tider så bör dessa straffas med minusränta. Den medicinen börjar äntligen visa sitt rätta ansikte. Nu spelar redan pianot och han har torskat big time.

Visa signatur

=)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maarus:

Nej jag pratar om stater, bankrutta stater. Jag frågar dig hur många generationer kan man låna av innan konceptet fallerar?

De rika kommer knappast bli fattigare, de har givetvis råd med uppehåll och kan köpa andelar av svagare händer senare.

Mina tankar går till mindre företag och deras anställda som inte jobbar i hög marginal branscher, knappast några rika. Om tror du dessa har möjlighet att bygga gigantiska reserver för lite olika karantäner är du naiv.
De dem producerar idag sätter mat på bordet idag.

Dessutom har din egna riksbankschef sagt de senaste 5åren att om någon sparar för dåliga tider så bör dessa straffas med minusränta. Den medicinen börjar äntligen visa sitt rätta ansikte. Nu spelar redan pianot och han har torskat big time.

Sveriges statsskuld motsvarar ett års skatteinkomst (1050 Miljarder) eller 38% av BNP, dvs Sverige kan låna runt 2000 Miljarder innan bankerna blir sura och höjer räntan.

Det storbolagen borde ha är säkrade underleveranser och planer på hur man ska agera vid recession för att säkra att arbetstagarnas inkomster tryggas. Går de omkull kan de inte ta ansvar och i mina ögon borde de inte specifikt räddas, dela ut pengar till dem jämt enligt omsättning och låt de som kan ta ansvar och initiativ överleva.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Norge ser ut att vara bland de första med en rimlig uppskattning av det totala antalet covid-19-infekterade personer. Antar att de gjort sentinel-prover som FHM utlovat under några veckor nu..

Norge har corona under kontroll

"Cirka 14 000 norrmän, 0,26 procent av befolkningen, uppskattas vara smittade av coronaviruset. Smittan är bekräftad i 5 760 fall.

– Det är betydligt lägre än tidigare beräknat, sa Stoltenberg"

Betyder inte detta att dödligheten är högre än vad många experter förväntat sig och strategin med att låta alla bli infekterade kan bli ganska förödande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

ska givetvis ragga tag på den, men som jag skrev "tänker inte ifrågasätta informationen" vilket jag hintar om att jag häller inte litar blint på den häller, men jag väljer hantera den som "sann" för att inte försätta mig i en sitts jag senare kanske ångrar.

EDIT / UPDATE:

https://www.npr.org/sections/health-shots/2020/04/02/82610527...

The largest study so far to look at mortality among coronavirus patients on ventilators
was done by the Intensive Care National Audit & Research Centre in London.
It found that among 98 ventilated patients in the U.K., just 33 were discharged alive.

Nu hänger jag inte med. Men den där artikeln tar väl inte upp något om astma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Sveriges statsskuld motsvarar ett års skatteinkomst (1050 Miljarder) eller 38% av BNP, dvs Sverige kan låna runt 2000 Miljarder innan bankerna blir sura och höjer räntan.

Det storbolagen borde ha är säkrade underleveranser och planer på hur man ska agera vid recession för att säkra att arbetstagarnas inkomster tryggas. Går de omkull kan de inte ta ansvar och i mina ögon borde de inte specifikt räddas, dela ut pengar till dem jämt enligt omsättning och låt de som kan ta ansvar och initiativ överleva.

Statsbudgetens inkomster ska revideras ner rejält ändå, och kostnaderna upp.
Senaste siffran var 1400 miljarder kronor i stödåtgärder från Riksbanken
Vår riksbankschef stödköper redan papper i alla möjliga former för att inte räntor ska skena. Senast var 300miljarder som gick in i bostadsobligationer, kommunskulder. Medans kronan går kräftgång mot graven, en skvalpvaluta som endast förtjänar att hållas som tillfälliga fickpengar.

De lyckas säkert, men han kommer behöva köpa företagsskulder också. De fick låsa räntefonder som satt med skulder till bostadsbolag, alla ville ut samtidigt. Och när kreditmarknaden torkar upp då ska snart hela skeppet ner.

Det är knappast storbolagens bekymmer att anställda behöver gå ut i arbetslöshet, deras uppgift är att kapa utgifter och rädda det som räddas kan. Staten står för arbetslöshet kostnader.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Norge ser ut att vara bland de första med en rimlig uppskattning av det totala antalet covid-19-infekterade personer. Antar att de gjort sentinel-prover som FHM utlovat under några veckor nu..

Norge har corona under kontroll

"Cirka 14 000 norrmän, 0,26 procent av befolkningen, uppskattas vara smittade av coronaviruset. Smittan är bekräftad i 5 760 fall.

– Det är betydligt lägre än tidigare beräknat, sa Stoltenberg"

Betyder inte detta att dödligheten är högre än vad många experter förväntat sig och strategin med att låta alla bli infekterade kan bli ganska förödande?

Fast "smittade" läser jag som personer som är aktivt smittade. Rimligtvis bör även folk ha tillfrisknat, men även om man räknar med 14000 så hamnar dom ju bara på 0.5% dödlighet, det är väl inte så mycket högre än vad experter färväntant sig? Utan det som faktiskt många spekulerat i.

"The UK government's scientific advisers believe that the chances of dying from a coronavirus infection are between 0.5% and 1%."

https://www.bbc.com/news/health-51674743

Det såg även ut att vara runt 0,5% som CDC räknade med i deras rapport i USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Fast "smittade" läser jag som personer som är aktivt smittade. Rimligtvis bör även folk ha tillfrisknat, men även om man räknar med 14000 så hamnar dom ju bara på 0.5% dödlighet, det är väl inte så mycket högre än vad experter färväntant sig? Utan det som faktiskt många speculerat i.

"The UK government's scientific advisers believe that the chances of dying from a coronavirus infection are between 0.5% and 1%."

https://www.bbc.com/news/health-51674743

Det såg även ut att vara runt 0,5% som CDC räknade med i deras rapport i USA.

För att spekulera fritt som lekman då:

Den siffran är väl ett utslag på antalet döda jämte antalet smittade? Och antalet döda väger tyngre för riskgrupper, samtidigt som det väger lättare för människor med normal hälsa och yngre ålder. Så statistiska sanningen är väl lite tudelad där procentsatsen blir högre för riskgrupper, men samtidigt möjligtvis lägre för folk i normalspannet. Statistiskt som en influensa, men realistiskt bra mycket värre.

Icke att förglömma hur testerna på Island påvisade att en enorm del av positiva utslag var asymptomatiska, vilket jag inte tror har möjlighet att föras in i någon statistik.

Återigen så är detta spekulering. Diskutera utefter sannolikheten i det, men ta det inte som sanning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

För att spekulera fritt som lekman då:

Den siffran är väl ett utslag på antalet döda jämte antalet smittade? Och antalet döda väger tyngre för riskgrupper, samtidigt som det väger lättare för människor med normal hälsa och yngre ålder. Så statistiska sanningen är väl lite tudelad där procentsatsen blir högre för riskgrupper, men samtidigt möjligtvis lägre för folk i normalspannet. Statistiskt som en influensa, men realistiskt bra mycket värre.

illustreras ju även i länken

Citat:

Icke att förglömma hur testerna på Island påvisade att en enorm del av positiva utslag var asymptomatiska, vilket jag inte tror har möjlighet att föras in i någon statistik.

Enligt FHM så är ju inte heller testerna pålitliga alls innan man uppvisar symptom. Vi får nog helt enkelt vänta tills dessa antikropp-tester är färdiga och visats vara pålitliga innan vi kan få siffror på hur stor andel som vart smittade innan vi kan få några mer säkra siffror angående dödlighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Kallar du mig nazist av någon outgrundlig anledning? Det finns olika sanktioner mot länder som utför olika sorters massmord och liknande. Detta är bara en resesanktion. Man kan fortfarande utbyta varor!

Vi sätter ju mördare i fängelse för att skydda människor och för att de ska få konsekvenser.

https://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_law

Nej, hade faktiskt ingen tanke på just nazism. Upplevde bara en skev förklaringsmodell att "vissa" skulle "utsätta sig" i onödan för virus etc och att det är någon typ av människors fel snarare än industrier som pumpar djur fulla av antibiotika etc.

Men även i den här posten jämför du alltså människor från Asien och Afrika med mördare för att göra en poäng?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Nu hänger jag inte med. Men den där artikeln tar väl inte upp något om astma?

personer med astma och blir i läget "medel till kritiskt läge" behöver "ventilators" för att lungorna behöver hjälp med andningen samt syre då personer med astma tar upp syre ännu sämre än personer utan astma inte bara att luftstrupen krymper, så har jag fått det förklarat.

i Sverige kallar vi dem för respirator.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dblade:

Norge ser ut att vara bland de första med en rimlig uppskattning av det totala antalet covid-19-infekterade personer. Antar att de gjort sentinel-prover som FHM utlovat under några veckor nu..

Norge har corona under kontroll

"Cirka 14 000 norrmän, 0,26 procent av befolkningen, uppskattas vara smittade av coronaviruset. Smittan är bekräftad i 5 760 fall.

– Det är betydligt lägre än tidigare beräknat, sa Stoltenberg"

Betyder inte detta att dödligheten är högre än vad många experter förväntat sig

Med 71 dödsfall och 14.000 smittade i Norge blir väl dödligheten ca en halv procent. Rimligen kommer fler av de som nu beräknas vara smittade duka under kommande tid. Men det är inte orimligt att det fortfarande handlar om 0,5-1%.
Är verkligen de siffrorna högre än vad många experter förväntade sig?

Skrivet av dblade:

och strategin med att låta alla bli infekterade kan bli ganska förödande?

Nä det här bygger på ett missförstånd. Det finns ingen strategi kring att medvetet låta folk bli smittade.
Nej.
Däremot kommer folk i landet bli smittade. Så är det helt enkelt. Virus breder ut sig oavsett om man vill det eller inte. Det vi kan göra är att försöka dämpa smittspridningen men en utbredning av fallen har varit oundvikligt snarare än planerat.
Utan vaccin och utan botemedel så är det snarare så att det oundvikligen blir så att gruppen som fått viruset och blivit immuna växer.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Boris Johnson intensivvårdas.

Citat:

It is understood Johnson was moved to the intensive care unit just short of an hour and a half ago.

The decision was made by his medical team after his condition worsened over the course of Monday. The prime minister is understood to be conscious and to have been moved as a precaution in case he needs ventilation.

Citat:

Since Sunday evening, the prime minister has been under the care of doctors at St Thomas’ Hospital, in London, after being admitted with persistent symptoms of coronavirus.

Over the course of this afternoon, the condition of the prime minister has worsened and, on the advice of his medical team, he has been moved to the intensive care unit at the hospital.

The PM has asked Foreign Secretary Dominic Raab, who is the first secretary of state, to deputise for him where necessary.

The PM is receiving excellent care, and thanks all NHS staff for their hard work and dedication.

Permalänk
Medlem

Boris Johnson intensivvårdas nu.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Så länge man inte sitter i knät på varandra är det bara bra att vara ute, mycket lägre virustäthet. Virusen tål dessutom inte UV, så lite sol är nog utmärkt!

Toppen, jag visste inte att det var ofarligt med stora folksamlingar på gågator, torg, uteserveringar etc i vårsolens Stockholm. Det är vad jag tror kommer hända den närmaste månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Toppen, jag visste inte att det var ofarligt med stora folksamlingar på gågator, torg, uteserveringar etc i vårsolens Stockholm. Det är vad jag tror kommer hända den närmaste månaden.

Stora folksamlingar är inte farliga i sig, så länge man håller avstånd, och det brukar vara svårare i folksamlingar. Men om du håller avståndet så är det bara bra att vara ute och röra på sig.

Det här med att hålla avstånd är inte ett unikt råd för covid-19, det gäller även för vanlig säsongsinfluensa och vinterkräksjuka. Och eftersom vi inte brukar drabbas negativt av de sjukdomarna när folk börjar hitta ut på våren så behöver vi nog inte heller vara oroliga för att codic-19 ska börja sprida sig mer av den anledningen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av makatech:

Toppen, jag visste inte att det var ofarligt med stora folksamlingar på gågator, torg, uteserveringar etc i vårsolens Stockholm. Det är vad jag tror kommer hända den närmaste månaden.

Från idag:

Permalänk
Inaktiv

Folk har redan börjat leta sig ut och det är väl meningen ochså, de öppnade ju inte uteserveringarna tidigare i år för att ingen skulle nyttja dom, nä, ut i solen med er och njut medans ni kan.

Permalänk
Medlem

Jag saknar mediarapportering och uppgifter om antalet friskförklarade, framför allt hur många/stor del av riskgrupperna som blir friskförklarade.

För just nu kan man lätt få intrycket att det är 100% dödlighet om man tillhör en eller flera av riskgrupperna.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Fast "smittade" läser jag som personer som är aktivt smittade. Rimligtvis bör även folk ha tillfrisknat, men även om man räknar med 14000 så hamnar dom ju bara på 0.5% dödlighet, det är väl inte så mycket högre än vad experter färväntant sig? Utan det som faktiskt många spekulerat i.

Skrivet av Söderbäck:

Med 71 dödsfall och 14.000 smittade i Norge blir väl dödligheten ca en halv procent. Rimligen kommer fler av de som nu beräknas vara smittade duka under kommande tid. Men det är inte orimligt att det fortfarande handlar om 0,5-1%.
Är verkligen de siffrorna högre än vad många experter förväntade sig?

Jag tycker man hört väldigt många experter på senaste tiden prata om det stora gigantiska mörkertalet. Sydkorea är väl antagligen det landet som varit närmast sanningen. Om man för enkelhetens skull bara räknar konstaterat smittade med dödsfall så fick jag dödligheten just nu på 1.8%. Att det i norge ligger på så lågt som 0.5% beror antagligen på två anledningar. Unga friska skidåkare och den långa sjukdomstiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Exakt vad jag menar och syftar på men förståsigpåarna här i tråden hävdar att vårkänslor i Stockholm är ofarligt så vi kan alla vara lugna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Jag tycker man hört väldigt många experter på senaste tiden prata om det stora gigantiska mörkertalet. Sydkorea är väl antagligen det landet som varit närmast sanningen. Om man för enkelhetens skull bara räknar konstaterat smittade med dödsfall så fick jag dödligheten just nu på 1.8%. Att det i norge ligger på så lågt som 0.5% beror antagligen på två anledningar. Unga friska skidåkare och den långa sjukdomstiden.

Fast det var inte om mörkertalet du skrev:

"Betyder inte detta att dödligheten är högre än vad många experter förväntat sig och strategin med att låta alla bli infekterade kan bli ganska förödande?"

Sen enligt din länk så låg norges eventualla mörkertal på 3x det bekräftade antalet, varför skulle man då räkna med sydkoreas officiella för "enkelhetens skull"? Norge har dessutom bland dom högsta antal tester per invånare i världen. Högre än syd korea, säger väl sig själv att det är mindre risk för höga mörkertal då.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Dock så kan det ligga något i det du säger på slutet (tja går väl att diskutera skidåkarbiten), men enligt presskonferansen idag så dom haft få fall på t ex äldreboenden i Norge. Nu hittar jag inga bra siffror kring åldersfördelningen hos smittofallen i Norge, men det kan mycket väl vara så att dom har lyckats bra med att skydda dom äldre och på så vis så sjunker ju dödligheten statistiskt i det landet. Sen stämmer det även att man måste ju ta sjukdomstiden i beräkning, dödsfallen släpar efter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av makatech:

Exakt vad jag menar och syftar på men förståsigpåarna här i tråden hävdar att vårkänslor i Stockholm är ofarligt så vi kan alla vara lugna.

Jag skäms fan över att bo i ett land som Sverige när man ser detta, folk som inte ens kan följa enkla instruktioner från FHM. Riktigt pinsamt! Egoismen går före allt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Jag skäms fan över att bo i ett land som Sverige när man ser detta, folk som inte ens kan följa enkla instruktioner från FHM. Riktigt pinsamt! Egoismen går före allt annat.

Skulle inte förvåna mig om det blir TV reportage just från Medis snart, stackars de solande öldrickare som blir intervjuade, de lär bli bespottade ute i stugorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Exakt vad jag menar och syftar på men förståsigpåarna här i tråden hävdar att vårkänslor i Stockholm är ofarligt så vi kan alla vara lugna.

Nu lägger du orden i munnen på andra tycker jag. Med det sagt, bekymmersamt att se innerstadsreportaget i kvällens aktuellt. Besvikelsen extra stor efter SöS-läkarens starka berättelser och vädjan till allmänheten. Skärpning nu på många.

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 9 3900X | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 2070 Super 8GB DUAL OC EVO | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define C TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg