8x8TB White Label WD RED finns över

Permalänk

8x8TB White Label WD RED finns över

Som titeln säger.

Jag har uppgraderat ett gäng med disk och har 8st 8TB WD 'White Label' diskar över som initialt härstammar från externa diskar som blivit 'chuckade'. De som vet vet att det är WD RED som fått en vit etikett och sedan stoppats i ett extern chassi för att sedan säljas på den marknaden.

Alla mina diskar genomgår en fullständig och utan fel badblocks check på några dygn innan de landar i min server. Sedan så ligger de mest i vila väl kylda (filmsamling) och slits inte mycket kan jag lova. Garantin har precis gått ut men jag misstänker långt liv kvar i dem ändå. Alla ligger på mellan 25k och 30k timmar, fortfarande helt felfria.

Bud på alla vore smasken och renderar ett bra pris. Enstaka kan såklart också säljas. Om ni budar på enstaka så nämn serienummer, det finns läsbart i bilderna. Ser helst upphämtning/möte lokalt (GBG City) men i värsta fall kan det skickas.

Säljer till vem jag vill, när jag vill o.s.v.. Bud i tråden. Bud exkl. frakt enbart. Stänger ner säljeriet som senast kl. 18.00 på söndag men kan ske tidigare.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Vad ligger budstart på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

några spinups probs på någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Som titeln säger.

Jag har uppgraderat ett gäng med disk och har 8st 8TB WD 'White Label' diskar över som initialt härstammar från externa diskar som blivit 'chuckade'. De som vet vet att det är WD RED som fått en vit etikett och sedan stoppats i ett extern chassi för att sedan säljas på den marknaden.

Alla mina diskar genomgår en fullständig och utan fel badblocks check på några dygn innan de landar i min server. Sedan så ligger de mest i vila väl kylda (filmsamling) och slits inte mycket kan jag lova. Garantin har precis gått ut men jag misstänker långt liv kvar i dem ändå. Alla ligger på mellan 25k och 30k timmar, fortfarande helt felfria.

Bud på alla vore smasken och renderar ett bra pris. Enstaka kan såklart också säljas. Om ni budar på enstaka så nämn serienummer, det finns läsbart i bilderna. Ser helst upphämtning/möte lokalt (GBG City) men i värsta fall kan det skickas.

Säljer till vem jag vill, när jag vill o.s.v.. Bud i tråden. Bud exkl. frakt enbart.

Läs hela annonsen här

Bjuder 1500kr för rubbet eller 1000kr för fyra stycken.

Edit: Bor i Göteborg

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Jag lägger också bud på 1000:- för 4 st.

Permalänk
Medlem

2500:- för alla

Visa signatur

I9-9900K | ASUS Prime z390-P | Corsair Vengeance RGB pro 32gb 3200mhz | MSI 1080ti Lightning | Corsair TX850m | Lian li Galahad AIO 360 | Lian li PC-O11

Permalänk
Medlem

1000:- för 2 st (VLHHUK5Y + VKGEN7TX).

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

1000 för 2 plus frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@Clint Eastwood:

Hur har du löst det med 3,3 volt pin?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Expertgissare

Köper gärna VKGERDDX, 500kr plus frakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

VLHHUK5Y
550kr + frakt

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem

1100 + frakt för VKG8N2TX samt VKGEN7TX. (eller några andra diskar inte så noga för min del)

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

VKGEN7TX 600kr + frakt. Mvh/

Permalänk
Medlem

3000 för alla + frakt

Permalänk
Medlem

3200 för alla

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I9-9900K | ASUS Prime z390-P | Corsair Vengeance RGB pro 32gb 3200mhz | MSI 1080ti Lightning | Corsair TX850m | Lian li Galahad AIO 360 | Lian li PC-O11

Permalänk

Svar på lite frågor:
Inga spinup problem på någon av diskarna. 3,3v 'problemet' har jag inte behövt bry mig om då jag har en PSU och chassi/backplane som inte heller bryr sig (är mest en PSU fråga, de flesta moderna after market bryr sig inte). Värmepeaken ni ser i smartkartan är en unik topp som hände då min kylning av servern gick på semester en dag. Under hela dess livstid har de legat på 33-40 grader.

Permalänk

Jag har noterat alla bud. Jag tycker mig också se en prisbild som är acceptabel. Med bakgrund av PM och bud här så deklarerar jag härmed att 4k är skäligt startpris för alla diskarna. Om det inte blir alla så blir det enstaka såklart.

Permalänk
Permalänk
Medlem

WD red och WD "white label" är inte helt samma sak, en googling är att rekommendera för köpande.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Skrivet av hakd:

WD red och WD "white label" är inte helt samma sak, en googling är att rekommendera för köpande.

Seså. Skräm nu inte upp folk i onödan. Vi ska ju självklart inte låta tråden spåra ur men kan du kort förklara skillnaden mellan dem? TLER är inte aktiv default, det vet vi. Annat?

Permalänk
Skrivet av galenmyra:

Gott så. Du har lagt det första budet på 4k för alla i tråden.

Permalänk

@Clint Eastwood: jaha nä, jag menade att jag tar dom för 4k om du vill sälja dom direkt för det, annars höjer jag givetvis aktuellt bud till 3300

Permalänk
Skrivet av galenmyra:

@Clint Eastwood: jaha nä, jag menade att jag tar dom för 4k om du vill sälja dom direkt för det, annars höjer jag givetvis aktuellt bud till 3300

Well played. 3300 är noterat.

Permalänk
Medlem

3400

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I9-9900K | ASUS Prime z390-P | Corsair Vengeance RGB pro 32gb 3200mhz | MSI 1080ti Lightning | Corsair TX850m | Lian li Galahad AIO 360 | Lian li PC-O11

Permalänk

3500 + hämtar

Permalänk
Medlem

1500:- för de två diskarna jag nämnde tidigare.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

1500:- för de två diskarna jag nämnde tidigare.

Tackar. Upphämtning?

Permalänk
Medlem

@Clint Eastwood: Frakt, dessvärre. Den detaljen glömde jag kanske att nämna, hehe

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

@Clint Eastwood: Frakt, dessvärre. Den detaljen glömde jag kanske att nämna, hehe

Inga problem. Det är ett bra bud. Vi låter tråden rulla lite till. Ditt bud till de diskarna är noterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Seså. Skräm nu inte upp folk i onödan. Vi ska ju självklart inte låta tråden spåra ur men kan du kort förklara skillnaden mellan dem? TLER är inte aktiv default, det vet vi. Annat?

Håller med dig. 3.3v bör dock också nämnas, så att någon intet ont anandes oinformerad person slipper få panik över att diskarna verkar döda 😂

Skickades från m.sweclockers.com