Netflix prishöjer Premium för prenumeranter

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiWest:

Jag låter bilden tala för sig själv!

https://i.imgur.com/9YoQNFb.png

tycker ändå netflix har rätt bra kvalité, men okej ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Kan du utveckla ditt resonemang för oss som inte har så stor koll på Netflix's värderingar?

RuPaul’s Drag Race: All Stars
Dear White People
The Degenerates
Amy Schumer Growing
Sarah Silverman A Speck of Dust
och så vidare

Permalänk
Medlem

Det blir ju bara 5kr / användare för mig. Det är dock min mamma och mina två systrar använder kontot mest.

Är förövrigt helt oförstående till att behöva betala så mycket för flertalet tjänster år 2020. Utbudet är ganska skralt på alla tjänster, kvalitén på HBO är något av det sämsta jag sett. Jag tror att man i längden tappar betalande konsumenter när man krånglar till det såhär. Särskilt med alla jäkla regionslås.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tror att nånstans runt 200-300 kr/mån hade varit rimligt för en strömningstjänst med ett fullständigt utbud, dvs en "agnostisk" tjänst där alla medieproducenter stoppade in sitt material. Lite som Spotify nästan är, och borde vara, för musik.

Jag räknade ihop de nuvarande strömningstjänsterna (även de som kommer inom kort, med uppskattade svenska priser) och fick fram ca 700 kr/mån. Då med de enklaste paketen. Vill man t ex ha den här mer avancerade versionen av Netflix som tråden handlar om, sportpaket på Cmore och Viaplay, och så, ja, då är det en bra bit över tusenlappen totalt. Och då har jag säkert ändå glömt nån av dem (Netflix, HBO Nordic, Viaplay, C More, Disney Plus, Apple TV+, Amazon Prime).

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Jag prenumererar i omgångar, man plöjer serier och när man är klar med dessa så har jag av slentrian kvar abonnemanget en eller ett par månader innan jag säger upp det, förnyar när det finns något intressant. Är det bara en serie så blir det ofta pirat, det är alldeles för dyrt och serierna man vill följa finns utspridda på HBO, Netflix, Disney+ och Amazon Prime.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Byter ner till standard, lite surt då det händer att vi är tre som vill titta samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerGertzy:

Röstade "Nej, ange annat alternativ i forumet" men kunde lika gärna ha röstat ja. Har nämligen Netflix. Men prenumererar inte själv. Får nämligen det i födelsedagspresent. Ett år i taget. Eller ja, fick det ett år och sedan har det rullat på så vill inte säga något utifall han bara glömt bort att avregga det :v

Vilken fantastisk kompis du är.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem

Vi har ett abonemang inom familjen som vi alla delar på. Nu bor jag, syrran och brorsan på olika adresser och i fallet brorsan en helt annan stad, så tekniskt sett inte ok tror jag. Men sålänge Netflix inte klagar får det gå...

Tvingas jag i framtiden fixa helt eget Netflix blir det inte löpande betalning iaf. Vill jag se ngt blir det tjänsten som erbjuder det jag vill se just den månaden. Vill inte binda upp mig. Är många fina hundralappar jag kan lägga på bilen(svart hål) eller andra intressen som bara slösas bort annars

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Inga problem med även den nya summan.
Det blir några hundra i månaden när jag har Netflix, HBO, Viaplay och Cmore.
Så vad gör en 20kr till. Med nya summan så kollar jag fortfarande så pass mycket på Netflix att det kostar mig typ 3kr per timmes underhållning i månaden, vilket jag tycker är rätt billigt

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Nu blev det lite för dyrt. Där var gränsen tydligen.

Eller ja, jag trappar ner från premium iaf.
Kanske behöver man inte ha hbo, netflix och amazon prime... Samtidigt iaf hehe. Får fundera på upplägget där.

Skickades från m.sweclockers.com

Personligheten tycker jag inte priset på Netflix är problemet. Jag skulle gladeligen betala 100kr mer i månaden om det inte var för att man "behöver" alla andra steramingtjänster för att se på vissa serier/filmer.
Detta för att priset blir löjligt högt och ökar mer för varje år än vad tex Netflix höjer sina priser med.

Själv har jag Netflix Ultra, HBO samt ett Viaplay som jag delar. Haft Amzon Prime i 2 månader för att se några serier.
Men Netflix är överlägset mest använt hemma hos oss.
Kommer inte köpa något Disney+ eller något annat bara för att jag inte vill stödja all denna nisch streamingsplatformer som börjar komma ut som bara kostar oss användare pengar.

Bäst utbud.
Bäst kvalitet.
Bästa appen.
Står iafall Netflix för alla dagar i veckan.

Permalänk
Inaktiv

Blev sugen på att prenumerera eftersom de visst har många koreanska filmer.

Men det visade sig omöjligt att registera. Krävde både koreanskt bankkort och telefonnummer. Emailade och frågade hur jag skulle gå tillväga men blev inget svar.

Blir smått förbannad på sånt trams. De kunde väl åtminstone låta en registrera via en svensk sida eller så om man ville.

Är medveten om att VPN antagligen funkar fint men vafan ska de hålla på sådär så får de skylla sig själva! Kör vi piratebay istället.

Permalänk
Medlem

Du får nog utveckla dig själv mycket mer än såhär. Vad har Netflix värderingar med deras stora utbud att göra? Oerhört konstigt argument.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Nu är det nära min smärtgräns.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Du får nog utveckla dig själv mycket mer än såhär. Vad har Netflix värderingar med deras stora utbud att göra? Oerhört konstigt argument.

Det är väl självklart, man skall försöka tysta alla röster som inte håller med än själv. Tänk om man råkar höra något från utanför sin egna bubbla, det vore ju hemskt.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av cyklonen:

Jag tror att nånstans runt 200-300 kr/mån hade varit rimligt för en strömningstjänst med ett fullständigt utbud, dvs en "agnostisk" tjänst där alla medieproducenter stoppade in sitt material. Lite som Spotify nästan är, och borde vara, för musik.

Jag räknade ihop de nuvarande strömningstjänsterna (även de som kommer inom kort, med uppskattade svenska priser) och fick fram ca 700 kr/mån. Då med de enklaste paketen. Vill man t ex ha den här mer avancerade versionen av Netflix som tråden handlar om, sportpaket på Cmore och Viaplay, och så, ja, då är det en bra bit över tusenlappen totalt. Och då har jag säkert ändå glömt nån av dem (Netflix, HBO Nordic, Viaplay, C More, Disney Plus, Apple TV+, Amazon Prime).

Men varför skulle man prenumerera på alla samtidigt? Du hinner ju omöjligt kolla på alla varje dag. Det är ju då betydligt smartare att prenumera på 1-3 tjänster i taget och pausa/säga upp dem allt eftersom man tittar på olika serier.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Kommer ha kvar det ändå, finns inget som kan konkurera...
Dessutom så kan släkt/vänner använda de andra inloggningarna man har.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Du får nog utveckla dig själv mycket mer än såhär. Vad har Netflix värderingar med deras stora utbud att göra? Oerhört konstigt argument.

"Stora utbud". Snygg försök! Allt jag länkade är ju Netflix-producerat. Detta är innehåll som Netflix beställt och betalat för att du och dina barn ska titta på. Och säg inte att det är tittare som efterfrågar detta. Amy Shumer som exempel har ju totalsågats och avslöjadts som en bluffmakerska som stjäl skämt till sin så kallade stå-upp-komik får ständigt nya chanser trots att inten tittar. Hennes dynga beställs och primeras för att förändra människors världsbild.

Skrivet av Aktsu:

Det är väl självklart, man skall försöka tysta alla röster som inte håller med än själv. Tänk om man råkar höra något från utanför sin egna bubbla, det vore ju hemskt.

Jag har inte sagt att man skulle tysta oliktänkande. Du lägger ord i min mun. Jag förklarar varför jag aldrig kommer att bli Netflix kund.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det är bra, då kanske fler kan ägna sig åt IRL-snack istället för skärmtittande 24/7/365!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Men varför skulle man prenumerera på alla samtidigt? Du hinner ju omöjligt kolla på alla varje dag. Det är ju då betydligt smartare att prenumera på 1-3 tjänster i taget och pausa/säga upp dem allt eftersom man tittar på olika serier.

Jag vet inte. Jag har ingen alls. Kanske folk kollar så planerat och strukturerat som du beskriver, men det känns märkligt. Vanligare är väl att folk sätter sig i soffan och kör igång nåt som passar för stunden?

För min del kollar jag i stort sett inget i film- eller serieväg längre. Det finns så oerhört mycket på Youtube som lockar mig mer, och det finns mer där än jag hinner kolla på ändå.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Alldeles för dyrt och för dåligt utbud, väntar på när det kommer en tjänst som slår samman alla.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Bytte från Premium till Standard igår. Visst är 4K och HDR snyggt men inte värt de extra 50 kronorna för oss, eftersom vi slötittar serier med tända lampor 95% av tiden och märker ingen skillnad i praktiken. För att 4K HDR ska komma till sin rätt bör man släcka ner och vara koncentrerad. Helst sitta närmare TV:n (65") än våra 3,5 meter också.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Skulle precis uppgradera till Premium -abbonemanget när det bara kostade 30kr mer än vad "Standard" gör. Men när de ändrar priset till 159kr och skillnaden därmed är 50kr så struntar jag nog faktiskt i det... Så mycket tillför det inte.

Smärtgränsen för många verkar ligga runt 100-lappen för en streamingtjänst och Netflix tänjer redan på gränserna med sina 109kr/mån. Ett "Basic" vill man ju inte direkt ha 2020 för vem orkar med 480p/SD kvalitet då? 🙄

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Förutom Crunchyroll är Netflix det enda vettiga stället (lagligt och i Sverige) man kan streama Anime.
Att de även väljer att köpa in ALLA Studio Ghibli filmer gör inte saken sämre.

Visa signatur

🖥️ - R7 3800X ◾ 5700XT ◾ B450M ◾ 32GB 3800MHz 16-19-12-36 @1,4V
🖥️ - Synology DiskStation DS1817+ 28TB
⌨️ - Corsair Gaming K95 Cherry MX Red / 🖱️ - Logitech G903 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Blev sugen på att prenumerera eftersom de visst har många koreanska filmer.

Men det visade sig omöjligt att registera. Krävde både koreanskt bankkort och telefonnummer. Emailade och frågade hur jag skulle gå tillväga men blev inget svar.

Blir smått förbannad på sånt trams. De kunde väl åtminstone låta en registrera via en svensk sida eller så om man ville.

Är medveten om att VPN antagligen funkar fint men vafan ska de hålla på sådär så får de skylla sig själva! Kör vi piratebay istället.

Det finns oändligt fler Koreanska filmer/serier på Avistaz

Permalänk
Medlem

Behåller Premium tillsvidare, använder ändå bara Netflix.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Prenumerar inte för att jag inte kollar på serier och film.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Stör mig på att vi knappt har halva utbudet som andra länder har via Netflix. Annars är det lätt den bästa streamtjänsten, deras egna serier håller hög klass. Kommer nog inte säga upp något, ser inga vettiga alternativ just nu.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Samma här. Sen jag köpte min 4K så dreglar jag av alla miljontals kristallklara pixlar på skärmen, medan min flickvän inte bryr sig ett smack. Fortfarande värt de 40 kronor extra 40 kronor...kom igen. Det är två korv med bröd på biltema liksom.

#pixelfest #lycka #neeerd

Har själv 1080p versionen av netflix men har funderat på att uppgradera eftersom jag har en 4k TV med HDR. Men hur mycket av detta material finns i dagens läge? Har det blivit bättre eller är det fortfarande bara en bråkdel av materialet som har detta på netflix?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Jag läser att folk betalar 30 och 60kr för Amazon? Jag betalar ju för bövelen 12 nånting euro. Vad har jag för konto egentligen? Prime heter mitt är det nåt annat det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem

En annan lite intressant grej i sammanhanget tycker jag ändå är om man jämför vad olika saker kostar och hur man ställer sig till detta.
Många tycker att betala för mobiltefon 2-500kr i månaden för abonnemang och sedan 2-500kr för en mobil är helt okey. Eller de gör det iafall år efter år.

Jag använder mitt Netflix konto ca 0-5 timmar per dag, snitt 1-2 timme per dag för mig. Räknar jag in familjen i abonnemanget så skulle jag säga att det går 5-15 timmar per dag då de ofta ser på olika saker samtidigt.
Min mobil använder jag enligt skärmtidsappen i 2-4 timmar per dag.

Min familjs mobiltelefoni kostar i runda slängar 1000kr (3 personer) i månaden plus vissa mobiltelefoner som inte är med.
Jag har företagsmobil så det "kostar" mig inte men skulle garanterat kostat över 700kr i månaden bara för mig.

Så slår jag ut det blir det lite som följande.
Mobil kostar oss 1700kr.
Netflix kostar oss 159kr.
Vad är det egentligen vi skall diskutera kan man ju fundera lite över när man ser till tidsanvändingen.