Netflix prishöjer Premium för prenumeranter

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gappa:

Om man ser till bild/ljudkvalité är Netflix svårslaget. Även om man ser till tillgänglighet, UI och smidighet håller jag dem högt. HBO däremot...

Stranger Things i UHD med HDR på en OLED-TV är sanslöst snyggt.

Om du tycker HBO funkar illa så testa Dplay... Såg att de verkar ta över allsvenskan också. Om det stämmer skänker jag en tanke åt alla de som gillar svensk fotboll (vilket iofs går över mitt förstånd).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridebird:

Det blir nog att jag skrotar HBO istället. Extremt dålig bitrate, 1080p och att alla svarta/mörka ytor ser ut att vibrera med artefakter är jag inte längre sugen att betala för. Inte alls samma mängd kvalitetserier heller, och när det är så svårt att se på kan man lika gärna vänta på Bluray.

Skulle gärna se ett Netflix för två skärmar med UHD/HDR, kvalitén är ändå så pass bra. Prime med 4K HDR och högre bitrate för typ 60 spänn i månaden är dock svårslaget, men inte supermycket serier tyvärr.

Höll på att byta TVn eftersom att jag trodde den var trasig men det var bara HBO's kassa bitrate. Alla mörka detaljer vart rött. Inga problem med Netflix eller CMORE

Visa signatur

Asus ROG Strix Z390-F Gaming, i9 9900K, Corsair 32GB 3200mhz, Aorus RTX 3080 Master, Asus ROG Strix LC 360, Be Quiet Dark Power Pro 12 1200W, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 500 GB, Samsung QVO 2TB, Lian Li PC-011 Dynamic
MacBook Pro Retina 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Synd, men tycker fortfarande det är klart prisvärt.
Netflix är den enda jag har igång konstant, HBO etc startas och sägs upp lite då och då.

samma här, NetFlix är fast, resten är dynamiska

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Första reaktionen är ju "en tjuga hit eller dit spelar ingen roll..."
Sedan började jag fundera på vad vi hemma betalar för. Ett hushåll jag delar med min fru plus tre tonårsbarn. Slutsatsen är ju att jag är en idiot! Man tänker att ett abonnemang för en hundring gör ju inte så mycket i helheten men kom på att vi har;
Netflix
HBO nordic
Viaplay (film&serier)
Tivo guld (comhem)
Sedan för spel;
Origin premiere
Xbox gamepass
PS4 plus nånting
Vidare såg jag en betalning på kortet för;
Amazon prime (??)

Undrar hur många fler personer som mig det finns därute... än är inte sista idioten född antar jag Nu är det dags att se över detta under helgen!

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

En annan lite intressant grej i sammanhanget tycker jag ändå är om man jämför vad olika saker kostar och hur man ställer sig till detta.
Många tycker att betala för mobiltefon 2-500kr i månaden för abonnemang och sedan 2-500kr för en mobil är helt okey. Eller de gör det iafall år efter år.

Jag använder mitt Netflix konto ca 0-5 timmar per dag, snitt 1-2 timme per dag för mig. Räknar jag in familjen i abonnemanget så skulle jag säga att det går 5-15 timmar per dag då de ofta ser på olika saker samtidigt.
Min mobil använder jag enligt skärmtidsappen i 2-4 timmar per dag.

Min familjs mobiltelefoni kostar i runda slängar 1000kr (3 personer) i månaden plus vissa mobiltelefoner som inte är med.
Jag har företagsmobil så det "kostar" mig inte men skulle garanterat kostat över 700kr i månaden bara för mig.

Så slår jag ut det blir det lite som följande.
Mobil kostar oss 1700kr.
Netflix kostar oss 159kr.
Vad är det egentligen vi skall diskutera kan man ju fundera lite över när man ser till tidsanvändingen.

Själv har jag aldrig betalat av en mobiltelefon, har alltid köpt kontant, senast min iphone för 15k. Men problemet är väl egentligen att vill man kunna se på alla serier och filmer så måste man ha 10+ olika abonnemang och det har de flesta inte råd med (från att vara helt gratis förr, innan de ändrade upphovsrättslagarna). Netflix, HBO, cmore, viasat osv osv..

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Har själv 1080p versionen av netflix men har funderat på att uppgradera eftersom jag har en 4k TV med HDR. Men hur mycket av detta material finns i dagens läge? Har det blivit bättre eller är det fortfarande bara en bråkdel av materialet som har detta på netflix?

Finns en hel del 4K material. Bråkdel vet jag inte men det kommer mer o mer. En hel del märks med "HDR" också som dyker upp i 4K kategorin, men är inte äkta 4K tror jag. Fortfarande väldigt bra kvalité dock.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kern:

Första reaktionen är ju "en tjuga hit eller dit spelar ingen roll..."
Sedan började jag fundera på vad vi hemma betalar för. Ett hushåll jag delar med min fru plus tre tonårsbarn. Slutsatsen är ju att jag är en idiot! Man tänker att ett abonnemang för en hundring gör ju inte så mycket i helheten men kom på att vi har;
Netflix
HBO nordic
Viaplay (film&serier)
Tivo guld (comhem)
Sedan för spel;
Origin premiere
Xbox gamepass
PS4 plus nånting
Vidare såg jag en betalning på kortet för;
Amazon prime (??)

Undrar hur många fler personer som mig det finns därute... än är inte sista idioten född antar jag Nu är det dags att se över detta under helgen!

Det är väl där vi människor är lättlurade, små summor varje månad som blir fler och fler. Fasen, hundra spänn i månaden är väl inget men börjar man räkna ihop alla dessa hundralappar så blir det rätt mycke. Många företag och butiker som kör med detta system och som ett gammalt talesätt säger, många bäckar små blir snart en stor å.
Själv försöker jag hålla nere på allt sånt så just nu har jag endast Tidal, Visat Bas och Storytel. Funderar på att ta bort Viasat och bara köra marksänt och i så fall lägga till någon streamingtjänst men behöver ändå någon form av box då vi endast har fiber in och ingen antenn på huset.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Lite surt... att köra på fyra enheter har jag noll behov av, det räcker med en för min del, men 4K och HDR vill jag inte vara utan.

Vore fint om Netflix lade till ett ytterligare abonnemang med 4K + HDR men för max två enheter, och behöll samma (redan höga) pris, men det lär ju inte hända.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrMacho:

Vilken fantastisk kompis du är.

Det är inte min vän utan min f.d. kontaktperson. Han har jobb så klarar sig nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Själv har jag aldrig betalat av en mobiltelefon, har alltid köpt kontant, senast min iphone för 15k. Men problemet är väl egentligen att vill man kunna se på alla serier och filmer så måste man ha 10+ olika abonnemang och det har de flesta inte råd med (från att vara helt gratis förr, innan de ändrade upphovsrättslagarna). Netflix, HBO, cmore, viasat osv osv..

Men om du köpt den för 15 000 då måste du ju ändå ha betalat för den?
Delar du upp det på tiden du har den - eventuellt försäljningspris får du ju ut vad den kostat dig per månad + abonnemang.

Sedan kan man ju inte ha som resonemanget att det är för dyrt för att serier / filmer tidigare varit gratis för att man kunnat kopiera dem utan att man i princip kunde åka fast för det då det är olagligt pris som att stjäla sin 15 000kr dyra Iphone.

Sedan håller jag med dig om och något jag redan skrivit att Netflix prishöjning och prissättning inte är problemet i sig men att det krävs massor med tjänster för att få ett utbud.

Faktum är att det idag börjar bli dyrare än vad TV avgifterna förut låg på trots att det krävs mindre och billigare hårdvara för leverantören att förmedla sina tjänster till kunderna,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

"Stora utbud". Snygg försök! Allt jag länkade är ju Netflix-producerat. Detta är innehåll som Netflix beställt och betalat för att du och dina barn ska titta på. Och säg inte att det är tittare som efterfrågar detta. Amy Shumer som exempel har ju totalsågats och avslöjadts som en bluffmakerska som stjäl skämt till sin så kallade stå-upp-komik får ständigt nya chanser trots att inten tittar. Hennes dynga beställs och primeras för att förändra människors världsbild.
Jag har inte sagt att man skulle tysta oliktänkande. Du lägger ord i min mun. Jag förklarar varför jag aldrig kommer att bli Netflix kund.

Okej, småkonstigt sätt att se på saken
Personligen tittar jag inte på ens en bråkdel av det Netflix har, kanske 0.0001%

Som småjobbigt att tänka på allt Netflix lägger upp och vilka skådespelare/stand up komiker de har med... själv tittar jag bara på det som tilltalar mig

Permalänk
Avstängd

Jag kommer behålla det i alla fall. Netflix har inte världens bästa utbud kanske men definitivt tillräckligt som jag är intresserad av för att köra på. Barndelen är också bra med mycket innehåll på svenska och sådär. Det är också ett av få ställen där man får hyfsat mycket innehåll i 4K/HDR. Priset är inte så mycket att gnälla på i mina ögon men jag hör till de som alltid lagt mycket på videoinnehåll. Hyrde väldigt mycket film på den tiden när man gjorde sånt och har haft diverse TV-abonnemang för dyra pengar, på den tiden man hade sånt.

Annars kör jag Prime, eller försöker i alla fall. Mitt Prime-medlemskap verkar inte slå igenom så jag måste "Gå med i Prime" varje gång jag vill se på något varefter jag får något mail från franska Amazon om att bekräfta min adress. Det funkar ju i alla fall och jag slipper betala så det är väl ok. Försökte fråga supporten men de fattade ingenting och bad mig lägga till betalmetod och så som jag redan har. Men Prime är inte direkt jättebra i mina ögon, 60 i månaden kan väl vara ok men hade det kostat typ 90 så hade det varit för dyrt för det lilla jag använder det. Kvaliteten på appen i min smart-TV är inte bra heller, bildkvaliteten är helt ok om det är 4K-innehåll men kör man text så pajar det ljusnivåerna i hela undre halvan av bilden även om jag väljer att ha gul och pytteliten text. Sen defaultar den till typ holländsk textning hela tiden, ofta även om man har stängt av texten, och appen har en tendens att krascha rätt ofta.

Kör också Hulu via VPN och deras utbud är grymt, men kvaliteten är inte super, sannolikt för att min VPN-lösning begränsar bandbredden. Jag tror jag betalar $12.99 för Hulu premium ad free och några tior för VPN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

En annan lite intressant grej i sammanhanget tycker jag ändå är om man jämför vad olika saker kostar och hur man ställer sig till detta.
Många tycker att betala för mobiltefon 2-500kr i månaden för abonnemang och sedan 2-500kr för en mobil är helt okey. Eller de gör det iafall år efter år.

Jag använder mitt Netflix konto ca 0-5 timmar per dag, snitt 1-2 timme per dag för mig. Räknar jag in familjen i abonnemanget så skulle jag säga att det går 5-15 timmar per dag då de ofta ser på olika saker samtidigt.
Min mobil använder jag enligt skärmtidsappen i 2-4 timmar per dag.

Min familjs mobiltelefoni kostar i runda slängar 1000kr (3 personer) i månaden plus vissa mobiltelefoner som inte är med.
Jag har företagsmobil så det "kostar" mig inte men skulle garanterat kostat över 700kr i månaden bara för mig.

Så slår jag ut det blir det lite som följande.
Mobil kostar oss 1700kr.
Netflix kostar oss 159kr.
Vad är det egentligen vi skall diskutera kan man ju fundera lite över när man ser till tidsanvändingen.

Ser ju olika ut det där. Min mobil kostar mig ca 550 kr/mån (varav ca 300 är abonnemang), men den är ju ett kommunikationsredskap, nöjesredskap, informationskälla (indirekt), bank, busstidtabell, kamera, m m. Även passivt i fickan är den ju i bruk eftersom jag kan behöva den, men annars är det ju under resor till och från jobbet, på promenader, ibland hemma, under minipauser på jobbet och andra situationer den används.

Netflix, eller motsvarande andra tjänster, skulle jag personligen inte nyttja mer än nån eller ett par timmar i veckan. Så för mig skulle det handla om ca 5 kr/tim för mobilen (aktivt bruk - under kronan om man räknar passivt bruk), men 20-30 kr/tim för Netflix.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

159 kronor är nog ungefär vad jag la ut på att hyra film på 90 talet per månad, då fick man 3 filmer för det priset och kunde kolla på dom i 24 timmar.

Hade dom höjt det till 200 så hade det ändå varit helt ok för mig, Netflix är en bra tjänst som har det mesta.

Permalänk
Medlem

Alltså, för oss som växte upp med kabel-tv så känns de ju fortfarande billigt sett till vad man får. Filmnet (kabeltv) kostade 125:- + 60:- (basutbud) 1989.....
För att inte jämföra med hyrfilmer.....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Som enskild person hade jag aldrig accepterat det nya priset. Men nu är vi 6 st personer som delar på samma konto inom familjen (dock utspridda över landet) och vi klarar oss på alternativet med två skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Sedan kan man ju inte ha som resonemanget att det är för dyrt för att serier / filmer tidigare varit gratis för att man kunnat kopiera dem utan att man i princip kunde åka fast för det då det är olagligt pris som att stjäla sin 15 000kr dyra Iphone.

Saken är ju att piratkopiering är ju inte samma sak som att stjäla. Men anledningen till att piratkopiering existerade var för att det inte fanns något vettigt alternativ. Musikdelning har ju nästan helt dött ut på grund av spotify, där kan man hitta det mesta. Men det finns fortfarande ingen vettig videotjänst likt spotify. Netflix kanske är det närmsta man kan komma, men utbudet är sjukt begränsat på grund av upphovsrätt. Samtidigt gör upphovsrättsinnehavarna inte ett smack för att skapa en smidigt tjänst, de jobbar hellre med förbud. Jag som så många andra betalar gärna för sig, men det finns ingen sådan tjänst.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

159 kronor är nog ungefär vad jag la ut på att hyra film på 90 talet per månad, då fick man 3 filmer för det priset och kunde kolla på dom i 24 timmar.

Hade dom höjt det till 200 så hade det ändå varit helt ok för mig, Netflix är en bra tjänst som har det mesta.

24 timmar? Har för mig att man fick hyra 72 timmar om man hyrde tre samtidigt. 24 om man hyrde en film. Iallafall där jag bor.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

"Nej, annan orsak"
Man behöver inte prenumerera på Netflix för ha tillgång till Netflix.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

En höjning som motsvarar två luncher på ett år det är väl helt ok.

2 luncher? det kostade 99 kr från början så det är 50 kr i månaden dom höjt med. Det blir dyra luncher på resturang isåfall. Som arbetslös svider det rejält i kassan.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Jag delar med tre andra, och har ändå intresse att ha 4K stöd. Kommer högst troligen fortsätta med netflix, men känner mig lite inskränkt i att jag inte har något annat än netflix. I vissa fall hade jag nog velat ha amazon prime och hbo nordic, men det blir lite väl saftigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Samma här. Sen jag köpte min 4K så dreglar jag av alla miljontals kristallklara pixlar på skärmen, medan min flickvän inte bryr sig ett smack. Fortfarande värt de 40 kronor extra 40 kronor...kom igen. Det är två korv med bröd på biltema liksom.

#pixelfest #lycka #neeerd

10kr. Så mycket kostar 2 korv med bröd på Biltema.

Vi kommer att säga upp det och prenumerera lite mer sällan istället. Vi har haft Netflix i flera år men ibland är det ingen som tittar flera veckor så nu ska vi passa på och säga upp.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Ja men lär nog säga upp det eller byta till deras billigare då jag har 3 streamingtjänster och anser att det blir mycket när jag redan har prenumerationer på origin och uplay med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Det finns oändligt fler Koreanska filmer/serier på Avistaz

KissAsian är bra. Tittar själv där.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Vi kommer att säga upp det och prenumerera lite mer sällan istället. Vi har haft Netflix i flera år men ibland är det ingen som tittar flera veckor så nu ska vi passa på och säga upp.

Det har jag också funderat på att göra. Inte ha det löpande hela tiden utan säga upp det ibland helt enkelt. Bra tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Haha, nä, så gjorde inte många! För tio år sen!?

Några filmer i månaden för 20-30 år sen, det kan jag gå med på.

Det har du nog rätt i att det var lite längre bak i tiden

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Netflix är den enda streaming tjänst som jag har och jag är personligen väldigt nöjd med den.
Enda gången som jag kommer skaffa annat är när Prime börjar sända The Wheel of Time.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xcluzive:

Samtidigt gör upphovsrättsinnehavarna inte ett smack för att skapa en smidigt tjänst, de jobbar hellre med förbud.

Nänänä.
Nu verkar vi ha någon här som inte minns ur det var kring millenieskiftet ;).

Vad hade vi för alternativ då? Jo man behövde betala en hög månadsavgift för ett kanalpaket. Som bara fick skickas till en TVapparat. Med långa bindningstider. Man fick inte välja vad man ville se. Ofta behövde man skruva upp paraboler och skit. Tiden från att film gick på bio tills att de väl dök upp på dessa tjänster var flera år. Regionslås. Kommer ni ihåg den bajsmackan?
Jag fattar att folk var missnöjda när innehållet bara fortsatte levereras från dessa gamla stela tjänster när internet öppnade upp sig med nya sätt att dela information.

Då, kring millenieskiftet ville vi ha nå bättre. Vi önskade oss framtida plattformar där vi fick välja vad vi ville se istället för linjesändningar. Utan bindningstider som löpte hela år. Och med billigare prismodeller. Gärna också att man inte var tvungen att se på innehållet framför just TVn.

Och det där har vi minsann fått idag. Streamingtjänsterna är så SVINIGT mycket bättre än hur det var kring millenieskiftet. Bara en sån sak att man kan ta med sitt abonnemang när man är ute och reser. Inte bara i Sverige utan även utanför sverige alltså. Vilken jädra grej!

Nä. Det är inte utopiskt perfekt idag. Och det finns rimlig kritik kring en del saker även i dagsläget. Yas.
Men att påstå att ingen gör ett smack för att skapa en smidig tjänst - det tycker jag nog är ganska orättvist ändå. Innehåll, leveranssätt, utbud och smidighet har våra leverantörer faktiskt förbättrat jättemycket under de senaste åren.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Vi är 4st som kör på netflix de är supernöjda för de kollar på serier.
Jag däremot är mer för film och tyvärr så är utbudet på film för jävla dåligt.
Så jag streamar för att se de filmer jag vill se för netflix tar in dessa filmer efter 2-3 år och då är de för gamla. De kör mycket på deras egna filmer som inte alls är bra eller påkostade, men visst vissa är det men typ bara 3-4 filmer på ett helt år.

Visa signatur

Intel 9900K, Aorus master, g.skill 3200mhz 16gb,Lian li dynamic,Corsair Masterliquid ML360R RGB,ssd 970 1TB, ssd2 970 500Gb, 1080 TI gigabyte. Corsair 850W Vit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kern:

Första reaktionen är ju "en tjuga hit eller dit spelar ingen roll..."
Sedan började jag fundera på vad vi hemma betalar för. Ett hushåll jag delar med min fru plus tre tonårsbarn. Slutsatsen är ju att jag är en idiot! Man tänker att ett abonnemang för en hundring gör ju inte så mycket i helheten men kom på att vi har;
Netflix
HBO nordic
Viaplay (film&serier)
Tivo guld (comhem)
Sedan för spel;
Origin premiere
Xbox gamepass
PS4 plus nånting
Vidare såg jag en betalning på kortet för;
Amazon prime (??)

Undrar hur många fler personer som mig det finns därute... än är inte sista idioten född antar jag Nu är det dags att se över detta under helgen!

nu ska du inte klanka ned på dig själv, inte så jävla lätt å hålla reda på en hel familj, speciellt med tonåringar inblandat

jag å min sambo har inga barn, å de blir säkert inga häller, så här är de lite lättare å ha koll

Mina två fasta är NetFlix för "TV" å sen Origin för spel.
allt de andra stänger jag av när jag är "nöjd".

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.