Bilder på ditt senaste inköp (2020) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta verkligen kan kallas för inköp men chansar. Hjälpte en kompis o hämta några hyllor han hittat på facebook market. Som tack fick jag lite smakprover då han jobbar med livsmedel. Inte helt fel istället för soppapengar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inte ett 2020-inköp men likväl mitt senaste inköp, gjordes i december 2019.

En ny bil blev det:

Renault Megane ST GT Line 2019. Kände att det var dags att byta upp sig från småbil till något lite rymligare.

Permalänk
Skrivet av ultranooben:

Fick äntligen hem mitt nya tangentbord. Som jag väntat länge på att den skall släppas i Sverige!
Ducky Year Of The Pig. Känns riktigt märkligt att gå från ett fullstort tangentbord till 60%

https://imgur.com/TjfC4HN.jpg
https://imgur.com/3DNjIoX.jpg

Vart hittade ni tangentbordet i iso layout?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av AstroFinken:

Vart hittade ni tangentbordet i iso layout?

Inet samt Maxgaming har dom.
Valde Silent Red switchar och jag måste säga att dom är riktigt treviga att skriva på.
Även om 2790:- är mycket för ett tangentbord så är jag nöjd med köpet.
Det ser mycket bättre ut i verkligheten än på bilderna, speciellt baksidan.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Inet samt Maxgaming har dom.
Valde Silent Red switchar och jag måste säga att dom är riktigt treviga att skriva på.
Även om 2790:- är mycket för ett tangentbord så är jag nöjd med köpet.
Det ser mycket bättre ut i verkligheten än på bilderna, speciellt baksidan.

Vad är det för material på själva plåten (plate)?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Rekordmedlem

Har funderat ett tag på om jag skulle byta telefon och inte hittat nått riktigt vettigt bland nya modeller, kanske blir en Xiaomi Redmi 8 för den verkar ju vara det enda som har orenligt batteri av nya telefoner som inte är extremt överprissatta men hursomhelst så fick det åtminstone just nu bli ett nytt batteri till S5an så borde den klarar 5 år till så man kan hoppas att det kommer en bra telefon, dvs baksida gjord i plast eller kolfiber, absolut inte glas, vettig batteritid när skärmen är av och väderskyddat, dvs inga synliga kontakter på den, dvs qi laddning och inget hörlursuttag, (möjligen kan den få ha usb innanför en bra tät lucks) och självklart ska den ha minneskortplats.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Vad är det för material på själva plåten (plate)?

Vet ej, men det ser ut/känns som plast, dock väldigt tjock plast.
Noll flex på brädan om jag försöker "vrida den".
Tangentbordet väger en del fast det är så litet, så det ligger rätt tungt på skrivbordet.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Bytte 16 kärnor mot 16 kärnor när mitt 1950X system fick ge vika för ett 3950X system

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Vet ej, men det ser ut/känns som plast, dock väldigt tjock plast.
Noll flex på brädan om jag försöker "vrida den".
Tangentbordet väger en del fast det är så litet, så det ligger rätt tungt på skrivbordet.

Ja det ser ut som Polypropylen (PP), vilket verkar vara ett väldigt populärt material i tangentbordsvärlden just nu. Bl.a. Koen Romers på YouTube använder denna typ av material för sina byggen:

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av cjal:
Skrivet av Lodisen:

Inet samt Maxgaming har dom.
Valde Silent Red switchar och jag måste säga att dom är riktigt treviga att skriva på.
Även om 2790:- är mycket för ett tangentbord så är jag nöjd med köpet.
Det ser mycket bättre ut i verkligheten än på bilderna, speciellt baksidan.

Okej var bara ansi layout på alla bilder så blev lite fundersam.
2790 är väldigt mycket för ett tangentbord speciellt om man bara är ute efter tangenterna
Har två bräder med mx silent, tycker dom är sköna att spela med men inte lite bra att skriva på som bruna så lite sugen att prova blåa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuken:

Äntligen köpt ny telefon 😁
Haft min s7 Edge i över 3 är så var hög tid för en uppgradering. Vet att s11/20 kommer presenteras i februari men kommer nog vara för dyr för mig när den är helt ny så en s10 blev perfekt 😀

https://i.imgur.com/8bEaA8E_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Skickades från m.sweclockers.com

Se upp så telefonen inte exploderar bara.

EXPLOSION!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har funderat ett tag på om jag skulle byta telefon och inte hittat nått riktigt vettigt bland nya modeller, kanske blir en Xiaomi Redmi 8 för den verkar ju vara det enda som har orenligt batteri av nya telefoner som inte är extremt överprissatta men hursomhelst så fick det åtminstone just nu bli ett nytt batteri till S5an så borde den klarar 5 år till så man kan hoppas att det kommer en bra telefon, dvs baksida gjord i plast eller kolfiber, absolut inte glas, vettig batteritid när skärmen är av och väderskyddat, dvs inga synliga kontakter på den, dvs qi laddning och inget hörlursuttag, (möjligen kan den få ha usb innanför en bra tät lucks) och självklart ska den ha minneskortplats.
https://i.imgur.com/V0NfXQe.jpg

S5 som inte uppdaterats sedan Android 6.0.1. Använda den i 5år till?

Permalänk
Medlem

Aliexpress kul ibland.. när man tror att man beställt 4st 8gb kinastickor så dyker det här upp

Bootar i htpc:n som är fm2-baserad och visar 32gb ram

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Inköp var iofs 2019-12 men fick de igår.

Ett par Master Dynamics MW60 efter tips från fyndtråden. Efter några timmar på huvdet så trycker de en gnutta hårt runt öronen men hoppas att det går till sig.
För pengarna är premiumkänslan 10/10.

Permalänk
Medlem

Köpt BF men kom i bruk nu efter ledigheten.
-ASUS ROG STRIX B450-E
- Ryzen 2700x
- G.Skill 16GB DDR4
- Corsair Hydro H150i PRO
Ursäkta för kass kvalitet på bilden, får nog bli en ny mobil framöver.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600
Moderkort: Gigabyte B550
Minnen: G.Skill Trident Z 2x8gb 3600mhz
GPU: MSI RX6800XT GAMING X TRIO
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ZyntaX:

S5 som inte uppdaterats sedan Android 6.0.1. Använda den i 5år till?

Ja minst, om den inte går sönder eller det kommer nån verkligt bra telefon, den går i vart fall att köra Android 10 på den (Lineage 17)
Det är mer skrämmande att det inte finns en skyldighet att stödja äldre modeller så länge det är tekniskt möjligt. Det enda som blivit bättre på nya telefoner är kameran men de är ju fortfarande inte så pass bra att de rakt av kan ersätta en separat kamera även om de nu börjar närma sig den nivån och i många lägen åtminstone kan ersätta en kompaktkamera. Många telefoner blir ju bara med o mer oanvändbara tex genom att man frångått plast och tagit bort minnesplatser och gjort det svårt att byta batteri på dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Investerat i lite vattenkylnings prylar. Svin dyrt så jag får köpa lite varje gång jag sparat ihop lite klöver. Nu blev det dock pump o vattenblock. Corsairs hydro X prylar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja minst, om den inte går sönder eller det kommer nån verkligt bra telefon, den går i vart fall att köra Android 10 på den (Lineage 17)
Det är mer skrämmande att det inte finns en skyldighet att stödja äldre modeller så länge det är tekniskt möjligt. Det enda som blivit bättre på nya telefoner är kameran men de är ju fortfarande inte så pass bra att de rakt av kan ersätta en separat kamera även om de nu börjar närma sig den nivån och i många lägen åtminstone kan ersätta en kompaktkamera. Många telefoner blir ju bara med o mer oanvändbara tex genom att man frångått plast och tagit bort minnesplatser och gjort det svårt att byta batteri på dem.

Haha. Driver du? Menar du att den enda skillnaden mellan din medeltids-telefon och ett modernt flaggskepp är kameran? Allt annat är sämre? Skulle bli imponerad om du kan installera t.ex. Bank-ID på den där år 2025.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja minst, om den inte går sönder eller det kommer nån verkligt bra telefon, den går i vart fall att köra Android 10 på den (Lineage 17)
Det är mer skrämmande att det inte finns en skyldighet att stödja äldre modeller så länge det är tekniskt möjligt. Det enda som blivit bättre på nya telefoner är kameran men de är ju fortfarande inte så pass bra att de rakt av kan ersätta en separat kamera även om de nu börjar närma sig den nivån och i många lägen åtminstone kan ersätta en kompaktkamera. Många telefoner blir ju bara med o mer oanvändbara tex genom att man frångått plast och tagit bort minnesplatser och gjort det svårt att byta batteri på dem.

Ja det är katastrof. En av de största anledningarna att aldrig någonsin köpa en Samsung telefon.

Permalänk
Medlem

Köpte efter jul en Acer XB273Kp, men störde mig på den inbyggda fläkten som kyler G-sync-modulen så jag skickade tillbaka den. Tanken var att jag skulle köpa XV273Kp men så blev det inte. Gick tillbaka till 1440p igen. En BenQ EX2780Q IPS 144Hz Freesync (fungerar med Nvidia)

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Dreijer:

Haha. Driver du? Menar du att den enda skillnaden mellan din medeltids-telefon och ett modernt flaggskepp är kameran? Allt annat är sämre? Skulle bli imponerad om du kan installera t.ex. Bank-ID på den där år 2025.

Nej det är många skillnader men inte mycket som blivit bättre eller bidragit till att göra telefonerna mer användbara och hållbara.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det var dax för uppgradering (AMD Ryzen 9 3900X längst ner) . Frågan är om man ska satsa på en RTX 2080 Super eller vänta tills dom nya släpps (Kör 1070 idag)

Permalänk
Inaktiv

Funderade på att köpa samma. Snyggt! Dock så är väl texten på tangenterna overlay tryck och inte cast så led ljus lyser igenom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nej det är många skillnader men inte mycket som blivit bättre eller bidragit till att göra telefonerna mer användbara och hållbara.

Tyvärr blir de allt mindre hållbara. Allt annat vore olönsamt för företagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Funderade på att köpa samma. Snyggt! Dock så är väl texten på tangenterna overlay tryck och inte cast så led ljus lyser igenom?

Det lyser genom hela keycapen, rätt schysst faktiskt.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Blev en Talisker distillers edition 2019

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lodisen:

Det lyser genom hela keycapen, rätt schysst faktiskt.

Lust att ta bild och dela med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Ja det är katastrof. En av de största anledningarna att aldrig någonsin köpa en Samsung telefon.

Även om Samsung oftast bara släpper 2-3 major updates så är det lika hos många andra utvecklare.
Det är EXTREMT få tillverkare som släpper nya Android releaser till en 6 år gammal mobil.

Däremot finns det ju dom som släpper längre än Samsung såklart, ex google, oneplus.

Så ja, lol inte massor att välja mellan om man är ute efter sådant stöd på en mobil ifrån 2014

Finns det ens någon så gammal mobil som släppt Android 10, tvivlar starkt på det.
Jämför med Oneplus 1, släpptes samma tid som S5. Båda har bara Marshmallow som senast uppdatering.