/Bytes - Custom Loop (i7-7700k & 980Ti)

Permalänk
Medlem

/Bytes - Custom Loop (i7-7700k & 980Ti)

Hej,

Känner att min dator för lite stor plats på skrivbordet och tänkte bygga nytt ITX-bygge för att prioritera skärmuppsättning istället. Custom Loop:en är köpt av @YOKYO här på forumet där vi sedan hjälptes åt att montera in mina komponenter i detta bygge. Har sedan dess styla:t till den med RGB-fläktar och RGB-list.

Datorns specifikationer:
CPU: Intel Core i7-7700k (delidded som jag köpte här på forumet i somras)
MoBo: Asus Strix Z270E Gaming
RAM: Corsair Vengeance RGB 2x8GB 3000Mhz
GPU: Gigabyte 980 Ti XTREME Waterforce OC
Nätagg: Corsair RM750x
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Vit
Fläktar: 7 st Corsair HD120RGB (Finns 1 till i oöppnad kartong) som fläktar inuti chassit. Bakom radiatorerna finns även 3 st Noctua 120mm och 3 st Fractal Silent 120mm
RGB-LED: Corsair RGB LED Lighting PRO
Övrigt: 2 st Corsair Fan Hub, Lightning Node Pro & Corsair Commander Pro

När det kommer till vattenkylningsdelarna är jag tyvärr inte så pass insatt att jag kan lista allt som ingår, var som sagt YOKYO som byggt datorn tidigare. Det finns som synes på bilderna 1st 240mm radiator samt 2 stycken 360mm radiatorer. CPU-kylarblocket är från Thermaltake och pumpen är en Alphacool VPP655. 980Ti:t har byggts in som en del av loopen.

Jag förstår att det antagligen finns en del frågor, fråga på så ska jag göra mitt bästa för att besvara frågorna. Har jag tur kanske @YOKYO kan hjälpa till och besvara vissa frågor. Datorn är vid vanligt användande mer eller mindre knäpptyst och då sitter jag 1 meter ifrån datorn, vid total tystnad i lägenheten hör man lite.

Då jag tyvärr inte har skickligheten själv när det kommer till vattenkylning så säljs inte några delar var för sig. Ingen hårddisk medföljer då jag behåller den själv.

Datorn finns i Täby i Stockholm och skickas inte av förklarliga skäl.

Har som sagt tänkt mig bygga ett ITX-bygge istället och ett sådant bygge kan vara intressant byte eller ITX-komponenter.

Har även en 43" Acer ET430K 4K-skärm samt en Asus PB278Q som jag eventuellt kan tänka mig att sälja, har inte bestämt vilken jag ska behålla än.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Självklart kan du få hjälp med itx bygge

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad vill du ha för burken?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4.7GHz | Har inget GFX :( | 24GB RAM @ 2133MHz CL10 | Corsair 650TW | Samsung Evo 840 256GB
Bärbar: HP Spectre x360 i5-5200U | 8GB RAM | Samsung Evo 850 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lazat:

Vad vill du ha för burken?

Skickades från m.sweclockers.com

I första hand hade jag hoppats på något byte men kan absolut tänka mig att sälja. Tänker ungefär såhär kring pris-sättning:

CPU: 2000:-
MoBo: 600:-
GPU: 1600:-
RAM: 800:-
Nätagg: 700:-
Chassi: 700:-
Fläktar + tillbehör: 1750:- (800:- Corsair HD120RGB x8 + Corsair Fan Hub x2, 100:- Corsair Lightning Node Pro, 300:- Corsair Commander Pro, 250:- Corsair RGB Strip, 300:- Noctua 120mm x3 och 0:- Fractal Silent x3)

Utöver det så har ju vattenkylningen i sig ett värde också som ska tas i åtanke men som jag inte riktigt kan prissätta. Men ta ovan i beaktning och kom med ett bud där du räknar in ett värde för vattenkylningen, tycker du jag är ute och cyklar med något så är det bara att hojta till.

Permalänk
Medlem

Jag bjuder 2100 och frakt för CPU om du vill sälja den separat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns datorn kvar? Jag är intresserad av köp i så fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan du ge en indikation på pris för rubbet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Totopez:

Finns datorn kvar? Jag är intresserad av köp i så fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Den finns kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av archen:

Kan du ge en indikation på pris för rubbet?

Skickades från m.sweclockers.com

Du har det högre upp i tråden. Jag har även en M2.SSD 512GB Seagate Barracuda som jag köpte på kampanj för 799:- som man kan köpa till om man vill.

Permalänk
Medlem

Hur mkt för 7700k?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Hur mkt för 7700k?

Säljer tyvärr inte komponenterna för sig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrippe7:

Säljer tyvärr inte komponenterna för sig

Skickades från m.sweclockers.com

Om du ändrar dig är jag intresserad av hela vattenkylningslösningen, inklusive GPU block. Har även en https://tinyurl.com/t5pdrwb som skulle kunna bytas in för del av värdet, om du fortfarande vill sälja en komplett dator. Jag finns i stockholm.

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av aToria:

Om du ändrar dig är jag intresserad av hela vattenkylningslösningen, inklusive GPU block. Har även en https://tinyurl.com/t5pdrwb som skulle kunna bytas in för del av värdet, om du fortfarande vill sälja en komplett dator. Jag finns i stockholm.

Det är inget löst GPU-block per say så utan 980Ti:t har ju haft en AIO-kylare som kopplats bort och så har man satt på slangar till GPU:n så det är själva originalkylaren på kortet.
Att sälja hela vattenkylarlösningen kan vara intressant, att sälja komponenter för sig kommer inte vara något problem. Vad erbjuder du för vattenkylningslösningen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@chrippe7 Hmm ok då tror jag att jag förstår.

Vad är det för storlek på radiatorerna?

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av aToria:

@chrippe7 Hmm ok då tror jag att jag förstår.

Vad är det för storlek på radiatorerna?

240mm (30mm tror jag) och 2st 360 (fractal design Celsius)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av aToria:

@chrippe7 Hmm ok då tror jag att jag förstår.

Vad är det för storlek på radiatorerna?

@YOKYO är den som byggt loop:en så han bör ha koll enligt ovan. Men kan dubbelkolla när jag kommer hem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrippe7:

den som byggt loop:en så han bör ha koll enligt ovan. Men kan dubbelkolla när jag kommer hem.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah ok, jag får ett nytt case på måndag (överraskning från frugan), vet inte vilket så väntar och ser vad det har för rad spaces. Men dina bör ju täcka det tänker jag. Jag återkommer.

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem

@chrippe7: Du det blev ett svårt case alltså, så jag drar tillbaka det.

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ