Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Kan rekommendera alla som tecknar Telia att ta kopior på erbjudandet, spara alla bekräftelser ni får, ta skärmdump med aktuellt erbjudande osv.
Har bara problem med dem, de debiterar felaktigt pris trots att det är erbjudande om ett annat, har utnyttjat ångerrätten på en tjänst som de fortfarande fakturerar för och är aktivt trots att de har bekräftat min uppsägning etc.
Ger dem 0 av 5 stjärnor.

Skickades från m.sweclockers.com

Det här.
Hade en del oklarheter med dem sist jag lade om mitt TV o bredband.
Hade tänkt lämna egentligen men med deras erbjudande nu är det svårt att avstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rospigg:

Det här.
Hade en del oklarheter med dem sist jag lade om mitt TV o bredband.
Hade tänkt lämna egentligen men med deras erbjudande nu är det svårt att avstå.

Är inget fel i tjänsten i sig, utan de fungerar bra.
Däremot allt annat är riktigt kasst hos Telia, när jag ringde för att utnyttja ångerrätten så tog jag ett annat kanalpaket istället. Då försöker de på kundtjänst ändra priset och hur länge det priset gäller.
Exempel då jag inte kommer ihåg exakt siffror, kostade det normalt 449 i 12 månader och nu erbjudande om 50% i 12 månader sedan ord. pris.
Han i luren säger att priset är 349:- i 6 månader...
Men fick rätt pris när jag nämnde det och tog skärmdump på det erbjudandet för säkerhets skull.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Skrivet av Elektron:

Xbox one X var på rea tidigare när jag läste inlägget (i dagens fynd) men de verkar ha ändrat priset under dagen. Kanske sålde de tillräckligt många eller så var prissänkningen felaktig, vad vet jag.

Jag tycker personligen att Huawei tillverkar lika bra produkter som alla andra större tillverkare. Har kört min Honor 8 i tre år utan bekymmer. Dock den surfplattan du kikar på är en budgetmodell, tex upplösning: 1280 x 800 är kanske inte det roligaste. Så det beror ju lite på vad du är ute efter.

T3 passar nog bättre som slit och släng padda till barnen. För eget behov hade jag hellre gått upp lite.

Mediapad M3 och M5 är Huaweis bättre plattor. Om du vill komma ifrån deras budgetplattor.

Annars verkar Samsung plattan rätt schysst men den ser ut att sålt slut tyvärr.

Det blev en Huawei M5 lite på media markt för 1790 kr, 900 kr rabatt! Men det var inte inkluderat med penna såklart. Så jag undrar om detta var ett bra köp eller var samsung plattan bättre? Sjukt konstigt att den såldes ut snabbt, det fanns 50+ st i lagret sist jag kollade. Vet inte om jag ska öppna förpackningen men säljaren nämnde att det är en mycket bra platta och snabb på att hantera allt. Personligen tänker jag bara använda den till att kolla på Youtube/twitch samt läsa PDF-filer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajnuss:

CCleaner Professional Plus, Recuva Pro, Speccy Pro, Defraggler Pro
1 år - 3 PC
19kr antagligen felskrivning från US-dollar men Paypal säger även 19kr, så skynda fynda!

https://www.ccleaner.com/black-friday

Enda vettiga där är väl Recuvva, men bra pris för den.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Brainsplitter:

Kan rekommendera alla som tecknar Telia att ta kopior på erbjudandet, spara alla bekräftelser ni får, ta skärmdump med aktuellt erbjudande osv.
Har bara problem med dem, de debiterar felaktigt pris trots att det är erbjudande om ett annat, har utnyttjat ångerrätten på en tjänst som de fortfarande fakturerar för och är aktivt trots att de har bekräftat min uppsägning etc.
Ger dem 0 av 5 stjärnor.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Rospigg:

Det här.
Hade en del oklarheter med dem sist jag lade om mitt TV o bredband.
Hade tänkt lämna egentligen men med deras erbjudande nu är det svårt att avstå.

Skrivet av Brainsplitter:

Är inget fel i tjänsten i sig, utan de fungerar bra.
Däremot allt annat är riktigt kasst hos Telia, när jag ringde för att utnyttja ångerrätten så tog jag ett annat kanalpaket istället. Då försöker de på kundtjänst ändra priset och hur länge det priset gäller.
Exempel då jag inte kommer ihåg exakt siffror, kostade det normalt 449 i 12 månader och nu erbjudande om 50% i 12 månader sedan ord. pris.
Han i luren säger att priset är 349:- i 6 månader...
Men fick rätt pris när jag nämnde det och tog skärmdump på det erbjudandet för säkerhets skull.

Skickades från m.sweclockers.com

Det enklaste är att alltid gardera sig. Hängslen och livrem och lite till.
Även om företaget självt spelar in samtalen vet man aldrig vad som händer med dessa inspelningar om företaget inte vill hålla sina löften.
Det är lika bra att göra allt man själv kan så behöver man inte oroa sig om det blir problem:
* Spela alltid själv in de samtal där du binder dig för ett avtal.
* Begär alltid att få en skriftlig bekräftelse via e-post.
* Ta alltid skärmdumpar på alla sidor som visar information om vad du binder dig för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Enda vettiga där är väl Recuvva, men bra pris för den.

Tänk bara på att stänga av auto betalning för nästa gång

"Du har tecknat ett abonnemang på en produkt med återkommande betalning.
Nästa betalning på 399,00 SEK kommer att ske den 2020-11-25."

Permalänk
Medlem
Skrivet av filidutten:

Det blev en Huawei M5 lite på media markt för 1790 kr, 900 kr rabatt! Men det var inte inkluderat med penna såklart. Så jag undrar om detta var ett bra köp eller var samsung plattan bättre? Sjukt konstigt att den såldes ut snabbt, det fanns 50+ st i lagret sist jag kollade. Vet inte om jag ska öppna förpackningen men säljaren nämnde att det är en mycket bra platta och snabb på att hantera allt. Personligen tänker jag bara använda den till att kolla på Youtube/twitch samt läsa PDF-filer.

Jag köpte M5 lite i somras (2190 kr) och är helnöjd med den som pdf- och YouTube-platta. Enda seriösa nackdelen är att den kör EMUI 8 med Android Oreo från 2017 och att vi verkar få nöja oss med säkerhetsuppdateringar. Inget problem idag men oavsett hur hårdvaran står sig så innebär det är en begränsning på dess livslängd. Ett irritationsmoment är att rör man fingeravtrycksläsaren så minimerar den din app och går till hemskärmen. I övrigt är jag nöjd. Med detta sagt så gillar jag pennan och hade saknat den. Använder den konstant vid läsning för att markera text.

Vet dock inte hur den står sig mot konkurrenterna. Min enda erfarenhet kommer från andra generationens iPad och den hade så många år på nacken att det vore en skandal om M5 lite inte var mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Kan tillägga och man kan ringa och förhandla som redan kund. Det glömmer många. så nu har jag 349:-/månaden istället för 429:-/ 12 månaders bindning och får prova 500/500 i ett år. (testade och hade 629/620 nu efter 30 minuter

960 kr mindre och 5 gånger hastighet!

Följde ditt tips och ringde kundtjänst, men fanns inget dom kunde göra med mitt nuvarande abonnemang på 100/100 bredband för 429kr sade dom

Visa signatur

PC: i7-12700K • Z690M-PLUS D4 • 32GB, 3200mhz • ASUS RTX3090 TUF
Monitor: LG 38'' UltraGear 38GN950

Permalänk
Medlem
Skrivet av filidutten:

Det blev en Huawei M5 lite på media markt för 1790 kr, 900 kr rabatt! Men det var inte inkluderat med penna såklart. Så jag undrar om detta var ett bra köp eller var samsung plattan bättre? Sjukt konstigt att den såldes ut snabbt, det fanns 50+ st i lagret sist jag kollade. Vet inte om jag ska öppna förpackningen men säljaren nämnde att det är en mycket bra platta och snabb på att hantera allt. Personligen tänker jag bara använda den till att kolla på Youtube/twitch samt läsa PDF-filer.

Den är helt okej, köpte den i somras för 2200kr tror jag det var. Skärmen, ljudet och batteritiden är svinbra för det priset, men jag upplever att den är lite slö tyvärr.

Så den är grym för filmtittande när man är iväg osv, mindre bra för spel och andra cpu-tunga grejer.

Pennan använder jag personligen aldrig, men finns säkert bra användingsområden för den

(edit) som en tidigare påpekade så är ju android 8 en nackdel också...

Visa signatur

PC: i7-12700K • Z690M-PLUS D4 • 32GB, 3200mhz • ASUS RTX3090 TUF
Monitor: LG 38'' UltraGear 38GN950

Permalänk
Medlem

@floiyd:
Kan du inte gå in på minasidor.telia.se och ändra där ifrån?

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av floiyd:

Följde ditt tips och ringde kundtjänst, men fanns inget dom kunde göra med mitt nuvarande abonnemang på 100/100 bredband för 429kr sade dom

Jag chattade med kundtjänst.
Har 100/10 idag med TV-paket som ingår i hyran.
Kan uppgradera till 250/250 för 99kr/mån men 500/500 ligger på 399kr/mån. Frågade varför det är dyrare för. Mig som kund. Förmodligen mitt hyresavtal men känns dumt att betala mer än 299kr/mån🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zuru1:

@floiyd:
Kan du inte gå in på minasidor.telia.se och ändra där ifrån?

Jag får upp en ruta där det står "Det är inte möjligt att göra ändringar på abonnemanget."

Visa signatur

PC: i7-12700K • Z690M-PLUS D4 • 32GB, 3200mhz • ASUS RTX3090 TUF
Monitor: LG 38'' UltraGear 38GN950

Permalänk
Medlem
Skrivet av floiyd:

Följde ditt tips och ringde kundtjänst, men fanns inget dom kunde göra med mitt nuvarande abonnemang på 100/100 bredband för 429kr sade dom

Säg upp abonnemanget då och teckna ett nytt.
Kan lova dig att Savedesk som du kommer till kommer fixa det nya priset till dig om du ringer in och vill säga upp det.

De som jobbar på Savedesk har oftast väldigt stora svängrum och får provision på varje kund de behåller.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av floiyd:

Följde ditt tips och ringde kundtjänst, men fanns inget dom kunde göra med mitt nuvarande abonnemang på 100/100 bredband för 429kr sade dom

Jag har gjort som så år efter år, så fort min bindningstid löpt ut så ringer jag och frågar vad de kan erbjuda om jag binder upp mig på nytt. Ger dom inget bra avtal som jag är nöjd med så säger jag att ja "då vill jag säga upp tjänsten, finns många andra jag kan välja på som ger bra erbjudanden för nya kunder" och vips så ordnar de ett grymt avtal för 12 mån. Nu har jag 600/300 från comhem för 279kr /mån.

Har gjort så i alla år. Med mobilabb, bredband, el mm. 🙂
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av floiyd:

Följde ditt tips och ringde kundtjänst, men fanns inget dom kunde göra med mitt nuvarande abonnemang på 100/100 bredband för 429kr sade dom

Sitter oxå som kund hos Felia - fast utan bindningstid.
Krävdes lite "bråkande" men även jag fick ta del av 349:-/mån för valfritt abonnemang (upp till 500/500).
Ring dit igen o stå på dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av floiyd:

Följde ditt tips och ringde kundtjänst, men fanns inget dom kunde göra med mitt nuvarande abonnemang på 100/100 bredband för 429kr sade dom

Oj fan de lät dyrt. Bahnhof säljer ju 1 Gbit/ upp och ner för 599 i månaden. Gäller endast nya kunder dock.

Hur länge hade du kvar på ditt abonnemang då? Låter ju märkligt att Telia har en black friday deal som nuvarande kunde inte kan ha nytta av..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Skrivet av ducedo:

Jag köpte M5 lite i somras (2190 kr) och är helnöjd med den som pdf- och YouTube-platta. Enda seriösa nackdelen är att den kör EMUI 8 med Android Oreo från 2017 och att vi verkar få nöja oss med säkerhetsuppdateringar. Inget problem idag men oavsett hur hårdvaran står sig så innebär det är en begränsning på dess livslängd. Ett irritationsmoment är att rör man fingeravtrycksläsaren så minimerar den din app och går till hemskärmen. I övrigt är jag nöjd. Med detta sagt så gillar jag pennan och hade saknat den. Använder den konstant vid läsning för att markera text.

Vet dock inte hur den står sig mot konkurrenterna. Min enda erfarenhet kommer från andra generationens iPad och den hade så många år på nacken att det vore en skandal om M5 lite inte var mycket bättre.

Jag har nu testat att använda plattan och känner ändå att det var ett bra köp! Tänker bara använda den för att kolla på Youtube/twitch samt läsa PDF-filer men kanske köper jag en penna även om den är svindyr. Vad är det för program som du använder när du redigerar i pdf? Jag upplever också att ljudvolymen är låg när man parar ihop plattan med Bluetooth hörlurar sony wh-1000xm2. Vet du hur man fixar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Säg upp abonnemanget då och teckna ett nytt.
Kan lova dig att Savedesk som du kommer till kommer fixa det nya priset till dig om du ringer in och vill säga upp det.

De som jobbar på Savedesk har oftast väldigt stora svängrum och får provision på varje kund de behåller.

Jag föreslog det för honom jag pratade med, men han sade att eftersom det är en månads uppsägningstid skulle jag gjort det för en månad sedan isåfall...

Skrivet av AndyX:

Jag har gjort som så år efter år, så fort min bindningstid löpt ut så ringer jag och frågar vad de kan erbjuda om jag binder upp mig på nytt. Ger dom inget bra avtal som jag är nöjd med så säger jag att ja "då vill jag säga upp tjänsten, finns många andra jag kan välja på som ger bra erbjudanden för nya kunder" och vips så ordnar de ett grymt avtal för 12 mån. Nu har jag 600/300 från comhem för 279kr /mån.

Har gjort så i alla år. Med mobilabb, bredband, el mm. 🙂
Skickades från m.sweclockers.com

Har tyvärr inget annat att välja på, förutom 24MB/s hos telenor. Så jag kan tyvärr inte hota med det...

Skrivet av elp:

Sitter oxå som kund hos Felia - fast utan bindningstid.
Krävdes lite "bråkande" men även jag fick ta del av 349:-/mån för valfritt abonnemang (upp till 500/500).
Ring dit igen o stå på dig!

Haha ja jag får väl försöka igen, hatar att vara den där jobbiga kunden dock

Skrivet av Ynnoj:

Oj fan de lät dyrt. Bahnhof säljer ju 1 Gbit/ upp och ner för 599 i månaden. Gäller endast nya kunder dock.

Hur länge hade du kvar på ditt abonnemang då? Låter ju märkligt att Telia har en black friday deal som nuvarande kunde inte kan ha nytta av..

Skickades från m.sweclockers.com

Bindningstiden har gått ut, men det är en månads uppsägningstid. Ja jag tycker också det är märkligt, men det syns väl att jag inte har något annat att välja på så dom är inte rädda för att tappa mig som kund ändå haha..

Visa signatur

PC: i7-12700K • Z690M-PLUS D4 • 32GB, 3200mhz • ASUS RTX3090 TUF
Monitor: LG 38'' UltraGear 38GN950

Permalänk
Medlem
Skrivet av filidutten:

Jag har nu testat att använda plattan och känner ändå att det var ett bra köp! Tänker bara använda den för att kolla på Youtube/twitch samt läsa PDF-filer men kanske köper jag en penna även om den är svindyr. Vad är det för program som du använder när du redigerar i pdf? Jag upplever också att ljudvolymen är låg när man parar ihop plattan med Bluetooth hörlurar sony wh-1000xm2. Vet du hur man fixar det?

Testa "disable absolute volume" inne i utvecklaralternativen

Visa signatur

PC: i7-12700K • Z690M-PLUS D4 • 32GB, 3200mhz • ASUS RTX3090 TUF
Monitor: LG 38'' UltraGear 38GN950

Permalänk
Medlem
Skrivet av floiyd:

Haha ja jag får väl försöka igen, hatar att vara den där jobbiga kunden dock

Bindningstiden har gått ut, men det är en månads uppsägningstid. Ja jag tycker också det är märkligt, men det syns väl att jag inte har något annat att välja på så dom är inte rädda för att tappa mig som kund ändå haha..

Så på dig, missade något liknande erbjudande förra året. Iaf 500 till priset av 100 så det kanske går att både pruta och uppgradera nu.
Dock så vet jag att grannarna haft problem med att de inte lyckas få bättre fiber en 100Mbit, telia har ju gamla prylar byggdes ju 2012

Permalänk
Medlem
Skrivet av floiyd:

Jag föreslog det för honom jag pratade med, men han sade att eftersom det är en månads uppsägningstid skulle jag gjort det för en månad sedan isåfall...

Har tyvärr inget annat att välja på, förutom 24MB/s hos telenor. Så jag kan tyvärr inte hota med det...

Haha ja jag får väl försöka igen, hatar att vara den där jobbiga kunden dock

Bindningstiden har gått ut, men det är en månads uppsägningstid. Ja jag tycker också det är märkligt, men det syns väl att jag inte har något annat att välja på så dom är inte rädda för att tappa mig som kund ändå haha..

Ja, men om du ringer in för att säga upp abonnemanget så blir du kopplad till Savedesk en annan avdelning.
Det är annorlunda än om du pratar uppsägning med en på kundtjänst.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Denna platta stödjer inte flera användare verkar det som. En varning

Huawei T5 3gb Ram och 32gb minne för 1390kr

Detta är den tredje Huawei-plattan som reats ut. Kanske ingen slump. Förmodligen oroligheter kring framtiden för dem. Företagen vill nog bli av med dem.

Jag slogs till på samsung-plattan som komplett reade ut tidigare. Den kommer få Android 10 tex.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om man skulle nappa på telias erbjudande, hur gör man med sin gamla ISP?

Behöver man själv säga upp och hålla reda på datum när det nya kan aktiveras för att slippa betala dubbelt eller har de blivit kundvänliga?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Så på dig, missade något liknande erbjudande förra året. Iaf 500 till priset av 100 så det kanske går att både pruta och uppgradera nu.
Dock så vet jag att grannarna haft problem med att de inte lyckas få bättre fiber en 100Mbit, telia har ju gamla prylar byggdes ju 2012

Skrivet av Lodisen:

Ja, men om du ringer in för att säga upp abonnemanget så blir du kopplad till Savedesk en annan avdelning.
Det är annorlunda än om du pratar uppsägning med en på kundtjänst.

Ringde en gång till och sade exakt samma sak och med samma ton som med den jag pratade med tidigare, och nu helt plötsligt gick det! Gick från 429kr/månaden till 349kr/månaden för 100/100 lina.

Han måste haft magiska fingrar den andra killen jag fick prata med

Visa signatur

PC: i7-12700K • Z690M-PLUS D4 • 32GB, 3200mhz • ASUS RTX3090 TUF
Monitor: LG 38'' UltraGear 38GN950

Permalänk
Medlem

kommer denna droppa mer i pris tror ni, lär väl bli marginellt i sånt fall ?
https://www.webhallen.com/se/product/281265-Samsung-SSD-860-E...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av floiyd:

Testa "disable absolute volume" inne i utvecklaralternativen

Jag har testat det nu men inte märkt en så stor skillnad jämfört med innan :/ kanske löser sig senare efter att jag startat om plattan några gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Det enklaste är att alltid gardera sig. Hängslen och livrem och lite till.
Även om företaget självt spelar in samtalen vet man aldrig vad som händer med dessa inspelningar om företaget inte vill hålla sina löften.
Det är lika bra att göra allt man själv kan så behöver man inte oroa sig om det blir problem:
* Spela alltid själv in de samtal där du binder dig för ett avtal.
* Begär alltid att få en skriftlig bekräftelse via e-post.
* Ta alltid skärmdumpar på alla sidor som visar information om vad du binder dig för.

Spelar själv in samtalen så det är lugnt, dock är det svårare nu med senaste ändringen i Android tydligen.
Men bästa måste ju vara att min bekräftelse visar en kostnad på 199:-/månad med rabatt 130:- och fakturan anger 399:- och rabatt 130:-...
Men bra tips för övrigt!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av filidutten:

Det blev en Huawei M5 lite på media markt för 1790 kr, 900 kr rabatt! Men det var inte inkluderat med penna såklart. Så jag undrar om detta var ett bra köp eller var samsung plattan bättre? Sjukt konstigt att den såldes ut snabbt, det fanns 50+ st i lagret sist jag kollade. Vet inte om jag ska öppna förpackningen men säljaren nämnde att det är en mycket bra platta och snabb på att hantera allt. Personligen tänker jag bara använda den till att kolla på Youtube/twitch samt läsa PDF-filer.

Jag hittar inte ens M5 lite för det priset. På Mediamarkt står det över 3000kr för mig. Jag kände lite på den på elgiganten idag och den verkade rätt vettig för priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag hittar inte ens M5 lite för det priset. På Mediamarkt står det över 3000kr för mig. Jag kände lite på den på elgiganten idag och den verkade rätt vettig för priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Både den och Samsung-plattan finns inte kvar för reaprisen tyvärr

Lenovo m10 och Huawei t5 3gb finns nu tror jag utreade

Permalänk
Medlem

Funderar på att byta från banhof till Telia 500 med tv för 499.. ger ju 329 nu för 100/100