Problem med ASUS GTX 1070 DUAL OC 8GB

Permalänk
Medlem

Problem med ASUS GTX 1070 DUAL OC 8GB

Hejsan.

Jag har bytt grafikkort med grabben som har haft lite strul med sin burk, han fick ta mitt KFA2 GTX1080 och jag tog då istället hans ASUS GTX 1070 DUAL OC. Jag får samma problem som han att det blir svart skärm när man startar datorn och man får då stänga av skärmen osv och krångla en hel del för att få igång det och det känns lite surt (Inte lika stor problem när jag använder det, men fortfarande surt) Någon som har en ide om vad som kan ställa till detta? Jag har provat med HDMI, DVI samt DP och problemen är mindre med HDMI och DVI än med DP men dom finns fortfarande. Jag använder då nu istället ett GTX 1060 för att slippa problemen.

Tänkte om någon kanske har något tips som jag kan testa eller om det är så att man får lämna in kortet. Kortat är köpt 181120 så garanti finns kvar så det är inga problem, men lite jobbigt så problemen kommer i vågor när man får igång det och har man då otur så märken då inte Inet av problemet och jag få då tillbaka kortet med samma fel. Så tänker om någon här kanske varit med om samma fel?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.