Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Skrivet av tBiorrith:

I min mening innebär det en större säkerhetsrisk om man bländar förare stup i kvarten.
Men what the hey, om det är så viktigt så kanske alla skulle köra runt med helljus på alltid?!

Men man bländar inte om man slår på helljuset två billängder innan mötet, det är det som är grejen. Men jag gissar att man ändrat det i utbildningen för att många inte kan bedöma avstånd i trafiken.

De som bländar slår alltså på helljuset för tidigt och det är ju inte bra. Två billängder innan är dock helt ok.

Skrivet av videopac:

Men man bländar inte om man slår på helljuset två billängder innan mötet, det är det som är grejen. Men jag gissar att man ändrat det i utbildningen för att många inte kan bedöma avstånd i trafiken.

De som bländar slår alltså på helljuset för tidigt och det är ju inte bra. Två billängder innan är dock helt ok.

Jag vet inte vad du kör för gammal bil, men de bilar jag har kört lyser iaf rejält ut åt sidorna med sitt helljus. Har man så dåligt syn att man inte kan vänta 10m med att slå på sitt helljus kanske man skulle fundera på att sluta köra bil.

Skrivet av tBiorrith:

Jag vet inte vad du kör för gammal bil, men de bilar jag har kört lyser iaf rejält ut åt sidorna med sitt helljus. Har man så dåligt syn att man inte kan vänta 10m med att slå på sitt helljus kanske man skulle fundera på att sluta köra bil.

Ah, du har 180 graders spridning från dina lyktor. Det kan jag lugnt säga att det har inte jag.

Dålig syn säger du; tror nog att allas syn försämras i mörker när man får mötande trafik och det innebär att ju tidigare helljuset slås på desto större chans att upptäcka eventuella faror längre fram.

Om jag slår på helljuset tio meter innan jag möter din bil (fronterna passerar varandra) så bländar det inte dig. Vad är då problemet? Kanske skall man fundera på att sluta köra bil om man lider av inbillad bländning.

Varför har alla (ja, nästan alla här sedan något år tillbaka) butiker här enbart dedär förbannade jädra "eko bananerna" dyra som fasen är de ju och jag har aldrig vågat äta av dem, då är jag avgjort hellre utan, trots att det annars är den frukt jag tycker bäst om, men det är en principfråga.
Slår vad om att det enbart är för att de kan kränga dem mycket dyrare, hade jag ägt butiken hade de åkt ut ur hela sortimentet åt fanders med omedelbar verkan!

Sådär, det var min icke politiskt korrekta vardags I lands problem irritation...

(Kanske överflödigt att påpeka att det blev ett nät med, förmodligen tungt besprutade, spanska apelsiner i stället...)

Skrivet av Mizzarrogh:

Varför har alla (ja, nästan alla här sedan något år tillbaka) butiker här enbart dedär förbannade jädra "eko bananerna" dyra som fasen är de ju och jag har aldrig vågat äta av dem, då är jag avgjort hellre utan, trots att det annars är den frukt jag tycker bäst om, men det är en principfråga.
Slår vad om att det enbart är för att de kan kränga dem mycket dyrare, hade jag ägt butiken hade de åkt ut ur hela sortimentet åt fanders med omedelbar verkan!

Sådär, det var min icke politiskt korrekta vardags I lands problem irritation...

(Kanske överflödigt att påpeka att det blev ett nät med, förmodligen tungt besprutade, apelsiner i stället...)

För att folk är snåla och tar eko bananer istället för vanliga och tar sedan bort klistermärket så att dem i kassan inte vet att det är eko

Skrivet av Mizzarrogh:

(Kanske överflödigt att påpeka att det blev ett nät med, förmodligen tungt besprutade, spanska apelsiner i stället...)

De brukar bli lite högre svin på ekologiska varor eftersom de ofta håller lite kortare tid. Jag tänker som så att det som är enkelare att bryta ner för naturen förmodligen också är enklare att bryta ner av ens kropp och förmodligen då lite snällare mot kroppen. Sen brukar det väl ofta vara lite godare smak på ekologisk frukt?

När jag jobbade i butik för något år sedan så sålde vi iaf både ekologisk och "vanliga". Men det kan ju också vara av etniska frågor som de har slutat köpa in en produkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ibland är eco bananer faktiskt billigare eller samma pris som vanliga...

Frånta mig nu inte det enda nöje jag har kvar, att kunna klaga på bananer, när jag inte ens kan p---a på elstängslet längre...