Permalänk

Neon

Hej,

Jag säljer fyra stycken väldigt coola neonrör, i olika former (se bilder) och färger (röd, mörkblå (2x) och ljusblå). Det medföljer också två stycken kraftiga trafos (se bild).

Anledning till att jag säljer dem är att det går inte att ha dem i närheten av ett klåfingrigt och glatt barn.

Jag har två villkor inför försäljning:

1. Endast avhämtning, neonrör är trots allt gjort i glas!
2. Du ska vara >18 år

Självklart får du komma och inspektera och testa neonet innan köp. Har ni frågor är det bara att skicka ett PM eller skriv i diskussionstråden.

MVH
ChuckStar

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Blev nyfiken, varför måste man vara äldre än 18? Är neon farligt?

Permalänk

@svampae: Neonet i sig är inte farligt men handhavandet kan bli farligt om man inte är tillräckligt ”el-nödig”.

Kablarna och skyddshöljena till elektroderna är i silikon men rören skarvas på trafon. Känner då att jag inte kan sälja till någon som inte är vuxen/mogen nog att förstå konsekvenserna av starkström. Jag hoppas folk har förståelse för det, därav åldersgränsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChuckStar:

@svampae: Neonet i sig är inte farligt men handhavandet kan bli farligt om man inte är tillräckligt ”el-nödig”.

Kablarna och skyddshöljena till elektroderna är i silikon men rören skarvas på trafon. Känner då att jag inte kan sälja till någon som inte är vuxen/mogen nog att förstå konsekvenserna av starkström. Jag hoppas folk har förståelse för det, därav åldersgränsen.

Bra förklaring.