Helt ny och oöppnad Corsair HX750 750W 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Helt ny och oöppnad Corsair HX750 750W 80+ Platinum

Helt nytt och oöppnat, fick efter RMA hos Corsair.

Bud från 1200kr.

Hämtas hos mig i Stockholm alternativt skickas.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Finns att köpa HX750i på Elfynd atm för 1299kr https://www.elfynd.se/corsair-hx750i-psu-nataggregat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SSUPD Meshroom D -- MPG B650 EDGE WIFI -- AMD Ryzen 7800X3D
NH-D12L -- Corsair Vengeance PRO 32GB 6000 MHz
Palit RTX 3080 ti deshroud 2xNF-A14 IPPC3000 -- Corsair SF750
Corsair Force MP510 1920 GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Kan ge 1000:- + frakt med tanke på det ovannämnda.

Permalänk
Skrivet av LeJoke:

Finns att köpa HX750i på Elfynd atm för 1299kr https://www.elfynd.se/corsair-hx750i-psu-nataggregat

Skickades från m.sweclockers.com

Är detta tillåtet enl. sweclockers regler? Att göra reklam för någon annans försäljning genom någons annans annons?

Permalänk
Medlem

Bjuder 1100 och möte i dag på centralen eller annan plats innanför tullarna vi kommer överens om.
Antar att ett kvitto av nångon form följer med.

Permalänk
Medlem

@galenmyra: Det är ju tillåtet att föra en prisdiskussion, jag är inte ute efter att göra "reklam" för någon annan person utan snarare diskutera att jag anser utgångspriset på 1200kr vara något högt. Sedan är folk helt fria att göra de val dom vill utefter de saker dom vet

Visa signatur

SSUPD Meshroom D -- MPG B650 EDGE WIFI -- AMD Ryzen 7800X3D
NH-D12L -- Corsair Vengeance PRO 32GB 6000 MHz
Palit RTX 3080 ti deshroud 2xNF-A14 IPPC3000 -- Corsair SF750
Corsair Force MP510 1920 GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeJoke:

@galenmyra: Det är ju tillåtet att föra en prisdiskussion, jag är inte ute efter att göra "reklam" för någon annan person utan snarare diskutera att jag anser utgångspriset på 1200kr vara något högt. Sedan är folk helt fria att göra de val dom vill utefter de saker dom vet

Håller med. Vill man inte ha någon diskussion så kan man ju låta bli att skapa en diskussionstråd i så fall.

Tycker dock att 1200kr är helt rimligt i och med att det är oöppnat. Elfynd är dyrare och har antagligen någon fraktskada.

Permalänk
Skrivet av LeJoke:

@galenmyra: Det är ju tillåtet att föra en prisdiskussion, jag är inte ute efter att göra "reklam" för någon annan person utan snarare diskutera att jag anser utgångspriset på 1200kr vara något högt. Sedan är folk helt fria att göra de val dom vill utefter de saker dom vet

Fast det var ju inte direkt någon diskussion, du la ju inte fram ett bud på ett pris du tyckte var mer rimligt eller ens frågade om han kunde gå ner i pris. Din kommentar innehöll bara en enda information och det var att en varan fanns att köpa billigare på ett annat ställe. Finns inget i din kommentar som antyder att du faktiskt är intresserad av att köpa varan.

Skrivet av Kungjaevel:

Håller med. Vill man inte ha någon diskussion så kan man ju låta bli att skapa en diskussionstråd i så fall.

Tycker dock att 1200kr är helt rimligt i och med att det är oöppnat. Elfynd är dyrare och har antagligen någon fraktskada.

Vem har sagt att han inte vill ha någon diskussion? Det finns andra typer av diskussioner än att göra reklam för andras försäljningar. Varan hos elfynd är dessutom en fyndvara och finns alltså bara ett tillfälligt exemplar av, som dessutom kan ha varit ett demoexemplar eller en retur, dvs att den på något sätt kan vara lätt begagnad. Inte speciellt relevant att värdera efter det. En ensam kommentar om att det finns en annan liknande vara till försäljning utan något uttryckt intresse för att faktiskt köpa varan i annonsen är bara reklam för en annan produkt. I grund och botten handlar det om respekt för annonsören som har betalat för annonsen, det är hans annons och man bör därför vara restrektiv med att göra reklam för andras försäljningar. Det handlar också om respekt för sweclockers betalande kunder. Det är min åsikt iaf.