Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd
Skrivet av HaMaxSoFTish:

Är det värt att ge sig in direkt i WoW Classic om man aldrig spelat spelet innan? Vilken realm i så fall för att köra med svenskar?

Eller ska jag köra lite på den vanliga tills jag satt mig in i spelet och världen.

Gehennas är nästan bara svenskar

Permalänk
Skrivet av HaMaxSoFTish:

Är det värt att ge sig in direkt i WoW Classic om man aldrig spelat spelet innan? Vilken realm i så fall för att köra med svenskar?

Eller ska jag köra lite på den vanliga tills jag satt mig in i spelet och världen.

Då det är pretty much två helt olika spel så får du ställe dig frågan om du vill ha ett mycket svårare spel, med sjukt mycket grinding och långa tråkiga quests, men mer känsla av att du "tjänar" nått på queststen, detta är väldigt mycket av "The Classic experience"

Eller så kanske du vill ha ett mycket enklare spel där du stressar igenom nästan allt content som finns fram till endgame där du börjar göra raids, mythic+ dungeons och liknande, där sakerna du gör inte har så mycket impact på din karaktär eller liknande.

Jag själv diggar gameplayet i BFA mycket mer än i Classic, men spelar bara classic nu för nostalgin

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av HaMaxSoFTish:

Är det värt att ge sig in direkt i WoW Classic om man aldrig spelat spelet innan? Vilken realm i så fall för att köra med svenskar?

Eller ska jag köra lite på den vanliga tills jag satt mig in i spelet och världen.

Gå med på Gehennas och kom till Hordevara

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Xcm:

Gehennas är nästan bara svenskar

Skrivet av Willzmcdillz:

Då det är pretty much två helt olika spel så får du ställe dig frågan om du vill ha ett mycket svårare spel, med sjukt mycket grinding och långa tråkiga quests, men mer känsla av att du "tjänar" nått på queststen, detta är väldigt mycket av "The Classic experience"

Eller så kanske du vill ha ett mycket enklare spel där du stressar igenom nästan allt content som finns fram till endgame där du börjar göra raids, mythic+ dungeons och liknande, där sakerna du gör inte har så mycket impact på din karaktär eller liknande.

Jag själv diggar gameplayet i BFA mycket mer än i Classic, men spelar bara classic nu för nostalgin

Skrivet av Zoyadog:

Gå med på Gehennas och kom till Hordevara

Får så se hur jag gör, verkar ju fortfarande vara kö för inloggning? Är inte Gehennas PvP server? Kommer ju bli slaktad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HaMaxSoFTish:

Får så se hur jag gör, verkar ju fortfarande vara kö för inloggning? Är inte Gehennas PvP server? Kommer ju bli slaktad

Vardagar cirka 16:15 börjar köer.
Slutar strax runt 23:15.

Helger börjar köerna runt kl 11:45 - 12:30.

PVP är inte så påtaglig nu som i Phase 2 i slutet av 2019.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Nej, varken MC eller Onyxia är särskilt svårt. Men DM är mer "catch up"-gear som borde släppas senare. Men men.. så länge de håller på resten så är jag nöjd

Sanning med modifikation. Beror väldigt mycket på din klass.
Som Hunter ändras typ 3 pre-raid BiS-saker när DM släpps (räknar inte 2H-svärdet som ger hela ...4 AP mer än Peacemaker).
Det är knappast gamebreaking, då MC inte är särskillt svårt i 1.13 till att börja med. Har man problem med MC så behövs nog mer än lite mer än marginellt bättre DM-gear för att man ska klara MC.

Ser själv inget problem med att DM släpps nu, då det stämmer med releasevågen i vanilla för EU-servrar (faktum är att det t.om, är lite senare än vad det va 2005) och det behövs verkligen fler 5-manna dungeons att kötta vid lvl 60. 5 stycken är lite väl lite och det blir tjatigt väldigt fort.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Fick Brooken Tooth igår som lvl 38 :D, en lvl 60 hunter erbjød mig 100g medans jag tämjde den hehe

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

@Vash: Jag har letar som fan efter han haha. Gett upp nu.

Permalänk
Medlem

Vår guild gjorde våra första försök på Ragnaros igår.

På tredje försöket fick vi ner honom till 1% ...

En repairbot och ett försök senare var fanskapet dött.

Good times.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

@Alrik: Var en 60 hunter som vaktade alla 3 platser med Eagle Eye så jag campade platsen närmast Uldaman för å ha en chans. Sen grindade jag mobs där tills han spwanade. Var 3 dagen jag försökte men är en bra grind plats för den lvln så missade inte något direkt.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

Kan någon hjälpa mig? Jag har inte kunnat börjat spela classic seriöst för att jag inte kan bestämma mig varken vilken class, faction eller race jag ska spela.

Jag har skit svårt att bestämma saker, allvarligt. Tog mig drygt 1.5 vecka om jag skulle köpa Riot Points till LoL. Jag överdriver inte ens.

Det är så att jag är intresserad av att tanka, men vill ändå spela rogue. Min favorit faction är Horde, men vill spela Night Elf. Jag har levlat 2 orc warriors till level 15 och 20 men raderade dom för att jag blev osäker på vad jag ville spela. Jag har levlat 3 undead rogues till 10, raderade dom också för samma anledning. Har levlat en human warrior till 5, slutade spela för jag blev osäker. Och just nu sitter jag med min level 12 rogue i darkshore, och jag är osäker igen. Så fort jag ser någon horde, eller twitch streamer spela på horde så får jag en kännsla av att spela horde, samma händer när jag spelar horde och ser en ally.

Jag vette fan om det här är rätt ställe att fråga men whatever, också vilken server borde jag spela på? Just nu är jag på Ashbringer, är den någon bra? Vill spela med andra svenskar också men har hört att Gehennas är toxic. Vilket jag inte vet om det är sant.

Permalänk
Medlem

@dwadw:

Kan inte hjälpa dig med vilken server men har du övervägt druid? Då kan du både tanka och köra stealth i cat-form. Sedan om du ångrar dig igen och vill köra healer går det också!

Visa signatur

There can be only one...

Permalänk
Medlem

@dwadw: Så vitt jag vet är fortfarande kö för att spela på Gehennas. Så om du inte vill leva med wow-klienten öppen (och i kö) hela tiden skulle jag rekommendera en annan server. Jag migrerade från Gehennas till Bloodfang och tycker det är trevligare att inte behöva ställa mig i kö 5 timmar innan jag vill spela på tex söndagar
Det finns nog svenskar på alla servrar, men det har varit gratis migration från Gehennas till bland annat Bloodfang och jag har sett flera guilds med svensk klingande namn här.
På gott och ont är befolkningen avsevärt mindre än ex Gehennas, så det innebär färre saker på AH och märktbart färre som spammar LFG och Trade kanaler.

Citat:

"Det är så att jag är intresserad av att tanka, men vill ändå spela rogue. Min favorit faction är Horde, men vill spela Night Elf. "

Druid checkar av 3 av 4 på denna i alla fall.
Med feral speccen kan du både tanka som björn och dpsa som kisse, i pricnip är samma gear bra också..

Heala kan du även göra hyggligt som feralspec bara du skaffar gear med int och spirit, i alla fall hela vägen fram till 60.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwadw:

Kan någon hjälpa mig? Jag har inte kunnat börjat spela classic seriöst för att jag inte kan bestämma mig varken vilken class, faction eller race jag ska spela.

Jag har skit svårt att bestämma saker, allvarligt. Tog mig drygt 1.5 vecka om jag skulle köpa Riot Points till LoL. Jag överdriver inte ens.

Det är så att jag är intresserad av att tanka, men vill ändå spela rogue. Min favorit faction är Horde, men vill spela Night Elf. Jag har levlat 2 orc warriors till level 15 och 20 men raderade dom för att jag blev osäker på vad jag ville spela. Jag har levlat 3 undead rogues till 10, raderade dom också för samma anledning. Har levlat en human warrior till 5, slutade spela för jag blev osäker. Och just nu sitter jag med min level 12 rogue i darkshore, och jag är osäker igen. Så fort jag ser någon horde, eller twitch streamer spela på horde så får jag en kännsla av att spela horde, samma händer när jag spelar horde och ser en ally.

Jag vette fan om det här är rätt ställe att fråga men whatever, också vilken server borde jag spela på? Just nu är jag på Ashbringer, är den någon bra? Vill spela med andra svenskar också men har hört att Gehennas är toxic. Vilket jag inte vet om det är sant.

Att du gillar Horde mkt men favoritrasen är night elf är förstås en jävligt knepig kombination måste jag säga. Avundas dig inte. Hehe, du får lira retail och köra rasen Nightborne. Så nära du kommer horde och night elf-mixen du önskar.

Men det åsido, nu är det classic vi snackar. Jag resonerar så här...vad sitter du och stirrar på och hör 100% av speltiden? Jo den egna karaktären. Alltså ska man ju välja det man tycker är snyggast/coolast när det gäller ras och sen blir faktionen vad den blir sen.

Men du kanske inte tänker så vad vet jag, prioriterar grejer annorlunda. Du kan ju ha båda delarna också även om det är lite knepigt. Dvs en Horde på ngn server och en alliance på en annan. Sen med tiden kanske du i slutändan fastnar mer för en av dem och får en main så att säga och den andra karaktären blir ju en perfekt alt sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Att du gillar Horde mkt men favoritrasen är night elf är förstås en jävligt knepig kombination måste jag säga. Avundas dig inte. Hehe, du får lira retail och köra rasen Nightborne. Så nära du kommer horde och night elf-mixen du önskar.

Men det åsido, nu är det classic vi snackar. Jag resonerar så här...vad sitter du och stirrar på och hör 100% av speltiden? Jo den egna karaktären. Alltså ska man ju välja det man tycker är snyggast/coolast när det gäller ras och sen blir faktionen vad den blir sen.

Men du kanske inte tänker så vad vet jag, prioriterar grejer annorlunda. Du kan ju ha båda delarna också även om det är lite knepigt. Dvs en Horde på ngn server och en alliance på en annan. Sen med tiden kanske du i slutändan fastnar mer för en av dem och får en main så att säga och den andra karaktären blir ju en perfekt alt sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gillar alla raser, förutom Tauren, Gnomes och Dwarves. Mina favorit raser är Orc, för deras lore, Troll, för att dom ser coola ut och deras dialekt, och Night Elf för lore och deras utseende.

Att levla två toons går inte, har inte tid med det för att jag går i skolan.

å att grinda rep för att låsa upp nightborne har jag gett upp på, blir så tråkigt och tar bara sådan lång tid.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av HaMaxSoFTish:

Är det värt att ge sig in direkt i WoW Classic om man aldrig spelat spelet innan? Vilken realm i så fall för att köra med svenskar?

Eller ska jag köra lite på den vanliga tills jag satt mig in i spelet och världen.

Shazzrah Regementet hel svensk guild 500 members allt från casuals till top tier rank 14 players.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwadw:

Jag gillar alla raser, förutom Tauren, Gnomes och Dwarves. Mina favorit raser är Orc, för deras lore, Troll, för att dom ser coola ut och deras dialekt, och Night Elf för lore och deras utseende.

Att levla två toons går inte, har inte tid med det för att jag går i skolan.

å att grinda rep för att låsa upp nightborne har jag gett upp på, blir så tråkigt och tar bara sådan lång tid.

Hmm, ok. Knepigt som sagt. Bara du som kan avgöra hur du vill göra då med den biten gällande raser och faktioner. Låter ju som orc borde vara ditt val om de ändå är lite av en favorit för de är ju horde också

Levla två går utmärkt skulle jag vilja påstå. Beror ju på vad du har för ambition bara . Som sagt var det väl mest så att tanken är att en av dem ska bli en main på sikt. Dvs du har två för att slippa vela fram och tillbaka. Utan känner du för den andra helt plötsligt ja då är det bara att byta karaktär ett tag osv. Sen med tiden lär det säkert mynna ut i att en blir någon slags main du föredrar. Då är det bara att fokusera på den mer sen. Du har ju inte direkt brottom. Är ingen tidspress i classic om vi säger så.

Du har ju haft tid med att levla en till 15-20. Ta bort den, skapa ny och levla till 15 sen bort och nu igen osv. Då kan du ju lika gärna ha två du alternera lite mellan beroende på vad du är sugen på för stunden.

Grinda rep för nightborne måste väl ändå vara simpelt? Kan man ens kalla det för en grind? Finns ju massvis med questkedjor i Suramar, dessa måste dessutom slutföras för att låsa upp dem ändå, sen lite daily quests i zonen några dagar så är man exalted på nolltid. Visst, är ju inte något man gör på en eftermiddag men en vecka eller max två så lär man ju vara exalted. Men ja, kul är det inte. De borde ju göra så man bara slutför kedjan i zonen så ger det rep nog att bli exalted egentligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Hmm, ok. Knepigt som sagt. Bara du som kan avgöra hur du vill göra då med den biten gällande raser och faktioner. Låter ju som orc borde vara ditt val om de ändå är lite av en favorit för de är ju horde också

Levla två går utmärkt skulle jag vilja påstå. Beror ju på vad du har för ambition bara . Som sagt var det väl mest så att tanken är att en av dem ska bli en main på sikt. Dvs du har två för att slippa vela fram och tillbaka. Utan känner du för den andra helt plötsligt ja då är det bara att byta karaktär ett tag osv. Sen med tiden lär det säkert mynna ut i att en blir någon slags main du föredrar. Då är det bara att fokusera på den mer sen. Du har ju inte direkt brottom. Är ingen tidspress i classic om vi säger så.

Du har ju haft tid med att levla en till 15-20. Ta bort den, skapa ny och levla till 15 sen bort och nu igen osv. Då kan du ju lika gärna ha två du alternera lite mellan beroende på vad du är sugen på för stunden.

Grinda rep för nightborne måste väl ändå vara simpelt? Kan man ens kalla det för en grind? Finns ju massvis med questkedjor i Suramar, dessa måste dessutom slutföras för att låsa upp dem ändå, sen lite daily quests i zonen några dagar så är man exalted på nolltid. Visst, är ju inte något man gör på en eftermiddag men en vecka eller max två så lär man ju vara exalted. Men ja, kul är det inte. De borde ju göra så man bara slutför kedjan i zonen så ger det rep nog att bli exalted egentligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller mig nog till nelf i classic. men kommer hålla mig till horde i retail iallafall, och någon gång låsa upp nightborne..

Permalänk
Medlem

Någon som har något bra leveling tips?

Är level 56 warrior och vet inte vart jag ska ta vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tartar:

Någon som har något bra leveling tips?

Är level 56 warrior och vet inte vart jag ska ta vägen.

Eastern Plaguelands och Winterspring samt instanser.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwadw:

Jag håller mig nog till nelf i classic. men kommer hålla mig till horde i retail iallafall, och någon gång låsa upp nightborne..

Låter som en bra kompromiss om du ändå lirar båda

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tartar:

Någon som har något bra leveling tips?

Är level 56 warrior och vet inte vart jag ska ta vägen.

https://www.joanasworld.com/azeroth.php

Nästan längst ner på denna sida kan du kolla rekommenderade quest zoner baserat på faction. Lycka till

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av tartar:

Någon som har något bra leveling tips?

Är level 56 warrior och vet inte vart jag ska ta vägen.

Spamma instance till 60 tbh så du får massa pre-bis.
Kör LBRS + BRD till oänligheten.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Spamma instance till 60 tbh så du får massa pre-bis.
Kör LBRS + BRD till oänligheten.

Även ett bra alternativ. Man skaffar sig även gråa hår på att HOJ vägrar droppa. Fan att den ska vara så bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Bläjd:

Även ett bra alternativ. Man skaffar sig även gråa hår på att HOJ vägrar droppa. Fan att den ska vara så bra

Skickades från m.sweclockers.com

Ja asså du kan köra 5 runs per timme så tar inte så lång tid.
Jag kört 220 runs så

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

@tvelander: En polare har kört BRD Arena 400+ för epic chest

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av nick-li:

@tvelander: En polare har kört BRD Arena 400+ för epic chest

Den har ju lite mer RNG baserat då spawns allt handlar om

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ja asså du kan köra 5 runs per timme så tar inte så lång tid.
Jag kört 220 runs så

Har fått igång ett bra 2 manna farm på Angerforge och varit nån gång då vi varit snabba har vi fått vänta innan vi kunnat gå in sjätte rundan.Halvvägs nu då polaren fick sin Hoj häromdan. Shit... det var många...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

På tal om dålig droprate. Vete tusan hur många ggr jag soloade igenom strattholm i leachking-expansionen i jakt på den där epic-hästen som kan tappas där. Jag la nog 2 veckors aktivt spelande innan jag gav upp. Vad är då sannolikheten att man får den i vanilla då när det finns 4 andra i gruppen som också vill ha droppen XD

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

På tal om dålig droprate. Vete tusan hur många ggr jag soloade igenom strattholm i leachking-expansionen i jakt på den där epic-hästen som kan tappas där. Jag la nog 2 veckors aktivt spelande innan jag gav upp. Vad är då sannolikheten att man får den i vanilla då när det finns 4 andra i gruppen som också vill ha droppen XD

Finns mig veterligen ingen bekräftad droprate men spekuleras i ca 0.02% då behöver du statistiskt köra 5000 gånger för att se den droppa och sedan need-rollar alla så det ger dig 20% chans vilket gör att du statistiskt behöver köra 25000 gånger för att få mountet.
Enligt denna reddit-tråd så skall mountet at droppat på Zandalar Tribe.

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz