Permalänk
Medlem
Skrivet av simon15:

Finns mig veterligen ingen bekräftad droprate men spekuleras i ca 0.02% då behöver du statistiskt köra 5000 gånger för att se den droppa och sedan need-rollar alla så det ger dig 20% chans vilket gör att du statistiskt behöver köra 25000 gånger för att få mountet.
Enligt denna reddit-tråd så skall mountet at droppat på Zandalar Tribe.

Det är ju det jag menar. När jag soloade instansen så fanns iaf nån form av Chans att få den då jag hade 0.02% som du säger. Men givetvis lär nån annan få den i gruppen om det är 4 till som slåss om samma dropp 😋

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om morph program som finns ute nu, bara googla Ifall man vill köra en race men inte gillar utseendet eller bara tröttnat hehe.
Vad tror ni om low realm servers? Lirar på Judgement horde och verkar vara den minst populerade servern för horde. Känns inte så kul haha. Vet inte ifall man ska rerolla eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urven:

Kan tipsa om morph program som finns ute nu, bara googla Ifall man vill köra en race men inte gillar utseendet eller bara tröttnat hehe.
Vad tror ni om low realm servers? Lirar på Judgement horde och verkar vara den minst populerade servern för horde. Känns inte så kul haha. Vet inte ifall man ska rerolla eller inte.

Beror ju på vad du har för ambitioner i classic. Är de extremt höga kan det ju vara bud på att byta server helt klart. Om inte så kan du säkert stanna. Lär ju fortfarande finnas gott om guilds som du kan trivas i om du inte siktar mot stjärnorna så att säga utan föredrar något mer lagom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Det är ju det jag menar. När jag soloade instansen så fanns iaf nån form av Chans att få den då jag hade 0.02% som du säger. Men givetvis lär nån annan få den i gruppen om det är 4 till som slåss om samma dropp 😋

Skickades från m.sweclockers.com

De boostade dock droppchansen i wrath, blev rätt mycket högre (om det nu var då du farmade den). Vad jag vill minnas så var den så pass låg i vanilla att den låg i myt-kategorin ett bra tag. Oklart om det var något dropp med lägre dropchans. ZG mounten känns som common i jämförelse.

Permalänk
Medlem

Alltså, nu när man lärt sig farma dm tribute runs, så känns alla andra farmer helt tråkiga och värdelösa.
Iofs ska man inte klaga. Är kul att ha något speciellt bara din klass kan farma 😁

Permalänk
Medlem

Har lite planer på att köra både herbalism och mining. Får då droppa skinning vilket inte gör nåt egentligen då det är ett jävla liv nere i kratern efter ödlorna, orkar inte med det... iaf har googlat men inte hittat nåt smidigt sätt för att tracka båda på ett bra sätt. Nån som känner till nåt bra alternativ ? eller är det bara binda tracking på två olika knappar och växla dessa tro ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Har lite planer på att köra både herbalism och mining. Får då droppa skinning vilket inte gör nåt egentligen då det är ett jävla liv nere i kratern efter ödlorna, orkar inte med det... iaf har googlat men inte hittat nåt smidigt sätt för att tracka båda på ett bra sätt. Nån som känner till nåt bra alternativ ? eller är det bara binda tracking på två olika knappar och växla dessa tro ?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja tyvärr, du kanske kan göra något macro som konstant switchar mellan de två. Du kan ju komplettera med ett addon (t.ex. GatherLite) som visar var nodes har hittats tidigare från dig och andra spelare, men det hjälper dig mest med att enkelt veta vilken rutt du skall springa i varje zon och inte att se noden i realtid.

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon15:

Ja tyvärr, du kanske kan göra något macro som konstant switchar mellan de två. Du kan ju komplettera med ett addon (t.ex. GatherLite) som visar var nodes har hittats tidigare från dig och andra spelare, men det hjälper dig mest med att enkelt veta vilken rutt du skall springa i varje zon och inte att se noden i realtid.

Kör ju herbing idag och har gather2mate som visar vad jag plockat förut, tycker den funkar bra Har dock inte kollat ifall man kan importera in andra spelares gathering spots där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Fungerar recruiet a friend i Classic?
körde faktiskt wow i gamla Classic till nivå 55 men hoppade till daoc.
körde sedan wow med en recruit invite på 5 gubbar till nivå 80-85? som var max då. rätt kul men jobb osv tog illa upp så jag hoppade av wow drogen.

Andra regler nu för mig. massa tid o inge o göra. wow kunde funka i en aktiv Guild med en aktiv vän
kan meddela att jag visste det inte då men min förra "vän" var en extrem hardcore och hade ett förflutet som pvp spelare i toptrakterna. han puasade ett tag tyckte han, och då spelade runt 10-15h/dygn. lärde mig mycket lite och levlade helt galet snabbt. det är inget jag söker idag. Dock gärna någon med insikt i wow och hinner berätta istället för att gasa järnet efter den där jäkla pilen.

Permalänk
Medlem

@danne900: "Gamla Classic" menar du det som alla kallar Vanilla som gick tillbaks i 2005?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

@danne900: "Gamla Classic" menar du det som alla kallar Vanilla som gick tillbaks i 2005?

Det känns fel på åren där. Jag spelade from beta start. Tror tom det var så att man startade innan officiell release, typ några dagar. Men 15 år sedan så svårt att säga nu, jag köpte ingen separat addon innan jag hoppade av.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av danne900:

Fungerar recruiet a friend i Classic?
körde faktiskt wow i gamla Classic till nivå 55 men hoppade till daoc.
körde sedan wow med en recruit invite på 5 gubbar till nivå 80-85? som var max då. rätt kul men jobb osv tog illa upp så jag hoppade av wow drogen.

Andra regler nu för mig. massa tid o inge o göra. wow kunde funka i en aktiv Guild med en aktiv vän
kan meddela att jag visste det inte då men min förra "vän" var en extrem hardcore och hade ett förflutet som pvp spelare i toptrakterna. han puasade ett tag tyckte han, och då spelade runt 10-15h/dygn. lärde mig mycket lite och levlade helt galet snabbt. det är inget jag söker idag. Dock gärna någon med insikt i wow och hinner berätta istället för att gasa järnet efter den där jäkla pilen.

Finns ingen "RAF" i Classic och hoppas innerligt att det aldrig kommer att göra det.
Och pilen ?
Det finns ju addons som gör liknande, men inte under Vanillas tidigare dagar vad jag kan minnas.

Men passa på att njuta av spelet medan du levlar.
Classic till skillnad från live har en hel del att bjuda på innan man når maxlevel.
Och låt dina powerlevlande polare hålla på, du hittar nya bekanta som håller ditt tempo medan du spelar.

Permalänk
Medlem

Du ja rätt såklart på många sätt. Vet man hur länge det kommer ta mellan varje update/addon? Alltså hur länge dom kör vanilla innan det patchas vidare till nästa etapp.
Pilen var bara questhjälp men gjorde saker lite väl linjärt och enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vilken känsla när man fick ancient petrified Leaf igår, nu jävlar ska här questas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av danne900:

Du ja rätt såklart på många sätt. Vet man hur länge det kommer ta mellan varje update/addon? Alltså hur länge dom kör vanilla innan det patchas vidare till nästa etapp.
Pilen var bara questhjälp men gjorde saker lite väl linjärt och enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

De har inte bestämt sig för om de ska göra något "Burning Crusade Classic" osv. Om de gör detta kommer Vanilla Classic mest sannolikt ligga kvar på separata servrar för de som inte vill uppgradera till BC antar jag.

Men som det ser ut nu kommer det inte några expansioner till classic som sagt. Återstår att se vad de gör. Men med tanke på hur populärt det är så håller det i sig kommer de garanterat göra BC och iaf WOTLK också tror jag.

Däremot finns inte allt som ska vara i spelet än. Det saknas en del raids och PvP osv. Sånt kommer släppas successivt på sikt allt eftersom de blir klara med det i vanliga uppdateringar däremot.

Varför hade du questhjälp add-on installerat då om du inte gillade det pga det blev linjärt och enkelt? Bara ta väck det om det störde?

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Vilken känsla när man fick ancient petrified Leaf igår, nu jävlar ska här questas!

Känslan när man står där med bågen är oslagbar, efter all frustration med skit-demonen i silithus.
Questet i sig är glasklart, finns även sätt att "fuska" i fighten med hjälp av en warlock, men demonen evadear -hela tiden-, usch blir frustrerad bara jag tänker på't. Alla gånger man stod där med demonen på 5% i meleerange, man lät den till och med slå på en bara för att den inte skulle få för sig att springa tillbaka, vilket den gjorde ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Varför hade du questhjälp add-on installerat då om du inte gillade det pga det blev linjärt och enkelt? Bara ta väck det om det störde?

Jo alltså som sagt killen jag hade friendkonto med var helt galen när det gällde att spela och levla, så questhjälpen var nödvändig just då annars tappade vi tid. Han var skicklig och kunnig i precis allt, men tänkte kanske inte på att alla inte kunde hela wow lore. Jag kunde nog ansträngt mig mer med men brände liksom ut mig och tappade sugen. Det är väll därför classic lockar. Visserligen hade jag många gubbar på maxnivå men visste ingenting om världen eller quester. Vi körde massa instancer där han körde solo och våra gubbar bara följde med på släp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Mögel: Har bara siithus kvar nu, alla andra har varit inga problem. Förutom att horde kommer och attackerar mig så fort dom ser man gör questen. Verkar vara generellt bland horde att man ska förstöra sånt. Attackerar endast när dom är 100% säkra att vinna hahs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

@Mögel: Har bara siithus kvar nu, alla andra har varit inga problem. Förutom att horde kommer och attackerar mig så fort dom ser man gör questen. Verkar vara generellt bland horde att man ska förstöra sånt. Attackerar endast när dom är 100% säkra att vinna hahs

Härligt! Hoppas du slipper slita ditt hår som jag gjorde.

Nej precis, de andra går hur bra som helst.

Det var betydligt enklare back in the days, då betedde sig inte mobben som den gör idag (evadeandet)
Jag hoppas innerligt att det bara var en tillfällighet och att jag startade fighten på ett olyckligt ställe.

Om du kör fast så kan du ta med en warlock som duellerar dig och kastar rank1 curse of recklessness så att du blir immune mot fears när du wingclippat fast mobben. Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Känslan när man står där med bågen är oslagbar, efter all frustration med skit-demonen i silithus.
Questet i sig är glasklart, finns även sätt att "fuska" i fighten med hjälp av en warlock, men demonen evadear -hela tiden-, usch blir frustrerad bara jag tänker på't. Alla gånger man stod där med demonen på 5% i meleerange, man lät den till och med slå på en bara för att den inte skulle få för sig att springa tillbaka, vilket den gjorde ändå.

Skrivet av Alrik:

@Mögel: Har bara siithus kvar nu, alla andra har varit inga problem. Förutom att horde kommer och attackerar mig så fort dom ser man gör questen. Verkar vara generellt bland horde att man ska förstöra sånt. Attackerar endast när dom är 100% säkra att vinna hahs

Skrivet av Mögel:

Härligt! Hoppas du slipper slita ditt hår som jag gjorde.

Nej precis, de andra går hur bra som helst.

Det var betydligt enklare back in the days, då betedde sig inte mobben som den gör idag (evadeandet)
Jag hoppas innerligt att det bara var en tillfällighet och att jag startade fighten på ett olyckligt ställe.

Om du kör fast så kan du ta med en warlock som duellerar dig och kastar rank1 curse of recklessness så att du blir immune mot fears när du wingclippat fast mobben. Lycka till!

Tydligen var det en bug:
https://classic.wowhead.com/news=295782/hotfix-for-solenor-th...

Permalänk
Medlem

Fas 2 redan...fan vad det ska pushas då...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Fas 2 redan...fan vad det ska pushas då...

Skickades från m.sweclockers.com

Vadå redan, just nu är där nada o göra i classic.
Och Phase2 är inte så mega big deal heller.

Ingen ny raid, world bossar som extremt få kommer få chansen att döda och framförallt PvP vilket är en bra timesink om man är bored, vilket mååååånga är nu.

Permalänk
Medlem

@Bläjd: "redan"? 2,5 månader efter launch är inte vad jag skulle klassa som "redan" för fas 2.

PvP är en stor del av (vanilla) WoW, och en stor anledning till varför många spelar spelet.

Blizzard skjuter sig själva i foten om de drar ut på det mycket längre.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Underbart! Önskar inte min värsta fiende den frustration jag gick igenom.

Permalänk

Bara jag som inte kan logga in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Bara jag som inte kan logga in?

Verkar som att loginservrarna har det lite jobbigt.
Gissar på DDOS som vanligt.

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Verkar som att loginservrarna har det lite jobbigt.
Gissar på DDOS som vanligt.

Kom in till slut, tog ett tag bara .

Permalänk
Medlem

Fy fan vad det har blivit tråkigt sen P2.

Som 56 alliance priest är det helt omöjligt att levela, felwood, winterspring, WPL, burning stepps campas vid FP. Går inte att gå mer än 20 meter innan man dör.

Mograine btw. Funderar på bara sluta tills bgs kommer. Några tips?

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Byt till en PvE server?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Fy fan vad det har blivit tråkigt sen P2.

Som 56 alliance priest är det helt omöjligt att levela, felwood, winterspring, WPL, burning stepps campas vid FP. Går inte att gå mer än 20 meter innan man dör.

Mograine btw. Funderar på bara sluta tills bgs kommer. Några tips?

Precis som jag förutspådde att det skulle bli...

Men lustigt nog så var detta det jag har väntat på, men lyckades bränna ut mig. Köpte 2 månaders speltid, spelade 1 vecka utav den. Känns ju lagomt värt.

Så det är därför jag har varit offline i snart 2 mån ifall någon ur Hordevara läser här.

Är ju sugen att komma tillbaka nu när honor äntligen är här. Men jag känner mig nog lite bränd ännu, då jag inte spelat något spel alls de senaste 2 månaderna.
Jag tog min tid och rushade inte osv osv, tror jag landade på 12d played vid 60. Men burnen kom iaf.

Nä jag kommer nog tillbaka om en två månader kanske. Dock så är man ju lite sugen att pvpa för att få ett "försprång" in i rankingen när BGs väl kommer. Då det verkligen sugen musten ur en.
Lär nog bara dra r10 dock och sedan bara puffa på för att det är kul. Allt över det tar för mycket tid, och har gjort det 3 gånger tidigare och brände ut mig på samma vis som jag redan nu har gjort. (Privs dårå)