Permalänk
Medlem

Dator surrar men ingen bild?

Hej, byggde ihop en dator nu, men när jag startar den så går fläktarna i full rulle men får ingen bild. Har även testat ett annat grafikkort men får ingen bild heller. Vad kan problemet vara?

Permalänk
Medlem

Har du provat ett annat PCIE slot? Intern grafik? Rätt "input mode" på skärmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxxooo:

Hej, byggde ihop en dator nu, men när jag startar den så går fläktarna i full rulle men får ingen bild. Har även testat ett annat grafikkort men får ingen bild heller. Vad kan problemet vara?

Alla strömkablar sitter i som de ska, dvs PCI-e och cpu?
Vad har du för hårdvara?

Permalänk
Medlem

@iknight:ja har testat byta kablar, men någon intern grafik kan jag inte testa, har inget sånt utag i moderkortet.

Permalänk
Medlem

@thomson: japp, kan det vara för att jag har kvar allt på dom gamla hårddiskarna?

Permalänk
Medlem

@xxxooo: Var snäll och lista alla komponenter i datorn, det är betydligt enklare att ge råd då.

Permalänk
Medlem

Msi z97
I5-4690k
Rtx 2070
16gb ram
Fractal Design Edison M 750W

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

nu när jag var borta och kom tillbaka och försökte starta den igen. Så surrar dom bara till och stängs av och så snurrar dom till igen och så vidare...

Permalänk
Medlem

Dubbelkolla alla strömkablar och så att alla komponenter sitter ordentligt itryckta ifall det är ett nybygge som inte startar.

Visa signatur

Core i5 3570k | P8Z77-V PRO | Noctua DH-14 | Radeon HD6970 | 2x4GB 1600mhz Kingston HyperX Grey | Fractal Design R4 | Intel 320 SSD 120gb

Permalänk
Medlem

Har det fungerat tidigare? Vad gjorde du när det slutade fungera?

Visa signatur

B450 Tomahawk 3700X 16gb G.Skill Flare x 860 Evo Noctua DH15 Seasonic focus+ 750W FD Define C Gigabyte RTX 2070 windforce

Permalänk
Medlem

Jag har liknande problem!

Komponenter:
Moderkort: x570 I AORUS PRO WIFI
Processor: AMD RYZEN 3700x med kylningen jag fick till.
Ram: Corsair vengeance lpx ddr4 3200mhz 2x8gb
Lagring: Samsung 970 EVO Plus m2 500gb
Nätaggregat: Corsair SF600

Allt är nytt och allt snurrar men ingen bild varken från displayporten eller HDMI.

Tanken har varit att avvakta med externt grafikkort och köra med det interna. HJÄLP!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parnorr:

Tanken har varit att avvakta med externt grafikkort och köra med det interna. HJÄLP!

Du kan inte använda det interna, eftersom du helt enkelt inte har något sånt. Bildutgångarna på moderkortet är endast till för att kunna utnyttja processorns integrerade grafik, vilket 3700X saknar.