Söker TV 55" med möjlighet att koppla in trådlösa hörlurar.

Permalänk
Medlem

Söker TV 55" med möjlighet att koppla in trådlösa hörlurar.

Hej Sweclockers,

Försökte vara tydlig i rubrik, men det jag söker är alltså en TV med möjlighet att koppla in trådlösa hörlurar - men samtidigt spela upp ljudet från TV'n.

Har tittat på detta och även frågat i butik, men det verkar inte helt lätt och är osäker på vad jag ska leta efter för funktion. Har äldre släktingar där en av parterna har problem med hörseln och därför behöver använda hörlurar vid TV-tittande, samtidigt som den andra parten vill kunna titta samtidigt med ljud från TV'n.

Någon på Sweclockers som kan tipsa om en TV på 55"+ som klarar detta?

Budget ligger någonstans runt 10kkr, men gärna billigare.

55"+
UHD
Möjlighet till dubbla ljudutgångar samtidigt (varav en trådlös hörlur)
Smart-TV eller EJ spelar ingen roll

Tackar ödmjukast för alla tips och idéer,

//Tvtuben

Visa signatur

Chassi: Define R6 | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS XI HERO (Wi-Fi) Z390 | CPU: i9 9900K @5,1ghz | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | PSU: Corsair RM750x | SSD: 970 EVO+ 1TB NVMe | GPU: EVGA RTX 2080 Ti 11GB Black

Laptop: MacBook Pro 13" Retina 2.3GHz 16GB 512GB

Permalänk
Hedersmedlem

Dina släktingar ska prata med sjukvården så får de all hjälp de behöver för att ordna detta.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Vi har haft detta problem med farfar.. Lösningen jag kom på vad att köpa en splitter till 3.5mm hörlursuttaget till tv.
Ena går till trådlösa hörlurar och andra till portabla högtalare.

Vi provade hjälpmedel som talförstärkare etc. Men han gillade den inte eftersom micen plockade upp hans egna tal.
Bäst vore ju att ha hörapparat och tv-slinga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Dina släktingar ska prata med sjukvården så får de all hjälp de behöver för att ordna detta.

Det hade jag ingen aning om, får be dem kontakta någon hörselmottagning!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Define R6 | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS XI HERO (Wi-Fi) Z390 | CPU: i9 9900K @5,1ghz | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | PSU: Corsair RM750x | SSD: 970 EVO+ 1TB NVMe | GPU: EVGA RTX 2080 Ti 11GB Black

Laptop: MacBook Pro 13" Retina 2.3GHz 16GB 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av n3crosis:

Vi har haft detta problem med farfar.. Lösningen jag kom på vad att köpa en splitter till 3.5mm hörlursuttaget till tv.
Ena går till trådlösa hörlurar och andra till portabla högtalare.

Vi provade hjälpmedel som talförstärkare etc. Men han gillade den inte eftersom micen plockade upp hans egna tal.
Bäst vore ju att ha hörapparat och tv-slinga.

Det var det jag lutade åt också, men de vill gärna slippa extra högtalare eller liknade..

Slinga låter ju helt klart bra, verkar ju som att det bästa alternativet är att kontakta vården och se vad de säger!

Tackae för snabba svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Define R6 | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS XI HERO (Wi-Fi) Z390 | CPU: i9 9900K @5,1ghz | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | PSU: Corsair RM750x | SSD: 970 EVO+ 1TB NVMe | GPU: EVGA RTX 2080 Ti 11GB Black

Laptop: MacBook Pro 13" Retina 2.3GHz 16GB 512GB