Nvidia Shield TV v2 - Samlingstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Googles rekommendationer på startskärmen i AndroidTV är det som får bägaren att rinna över.

Nu är det jag som gör mig av med Shield.

Det går säkerligen att stänga av nånstans. Har gallrat kraftigt bland vad som ska visas på startskärmen, och det enda störande jag inte blivit av med hittills är sökförslagen för OK Google. Några andra Google-rekommendationer har jag då rakt inte i alla fall.

Kör senaste versionen, 7.2.3.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Det går säkerligen att stänga av nånstans. Har gallrat kraftigt bland vad som ska visas på startskärmen, och det enda störande jag inte blivit av med hittills är sökförslagen för OK Google. Några andra Google-rekommendationer har jag då rakt inte i alla fall.

Kör senaste versionen, 7.2.3.

Det går inte att gallra bort på min Sony-TV.
Och Jag giter inte vänta på Nvidia löser det.

Tar jag bort kategorin så kommer den tillbaka vid nästa omstart.

Google och deras pilotprogram...

Edit:
https://www.xda-developers.com/android-tv-sponsored-posts-lau...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Det går inte att gallra bort på min Sony-TV.
Och Jag giter inte vänta på Nvidia löser det.

Tar jag bort kategorin så kommer den tillbaka vid nästa omstart.

Google och deras pilotprogram...

Edit:
https://www.xda-developers.com/android-tv-sponsored-posts-lau...

Aha, ja där ser man. Verkar ju tvivellöst som du drabbats av den buggen

Det var dock ett tag sedan de släppte ny firmware nu. Det borde väl komma nya testimages när som helst tycker man, som kanske fixar det där. Men du gör förstås som du vill

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Printade ut ett VESA-fäste till den Shield TV 2017 jag har till mancave-TV:n över natten. Höll designen så enkel som jag bara kunde av ren lathet, men trots det blev det faktiskt riktigt bra om jag får säga det själv:

Min TV har VESA75-fäste, men slängde in ett extra hål för VESA100 också när jag ändå höll på.

I fästet.

Baksidan. Inga kontakter blockerade. Ventilationshålen fria. De små plupparna i kanten håller shielden på plats, man skjuter in den från detta håll, den sitter riktigt bra.

Framsida. Ventilationshålen fria här också.

Monterad bakpå TV:n. Fan vad den tunna grå sladden till Wii-sensorbaren ser risig ut där den hänger och dinglar

Är någon intresserad kan jag slänga upp .stl-filen nånstans

Kanske ska tillägga att jag printade i PETG, men tror det skulle gå precis lika bra, om inte bättre, med PLA.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Är någon intresserad kan jag slänga upp .stl-filen nånstans

God morgon!

Släng gärna upp filen på något bra ställe, det hade varit kanon att kunna sätta upp den istället för att ha den liggande i hyllan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chbg:

God morgon!

Släng gärna upp filen på något bra ställe, det hade varit kanon att kunna sätta upp den istället för att ha den liggande i hyllan.

Morrn,

https://delafil.se/33690deeafe4a7d2/VESA_Shield_v0.2.zip

Slit den med hälsan

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Tackar för den!
Inga problem med mottagning från kontrollen? Jag tycker min är lite dålig som den är...

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Tackar för den!
Inga problem med mottagning från kontrollen? Jag tycker min är lite dålig som den är...

Jo, hade tidigare på större avstånd än 3-4 meter, men moddade shielden, sen dess funkar det skitbra

Ta en flukt några inlägg ner också, verkar funka lika bra med en monopolantenn gjord av vilken trådstump som helst. Man behöver inte ha en slaktfärdig router till hands

Edit: du menade förstås om hållaren försämrar nåt. Något sådant har jag inte märkt av

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Googles rekommendationer på startskärmen i AndroidTV är det som får bägaren att rinna över.

Nu är det jag som gör mig av med Shield.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag får upp dom om shielden rebootas men inte om den sätts i viloläge. Får du upp dom igen även i viloläget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CbbLe:

Jag får upp dom om shielden rebootas men inte om den sätts i viloläge. Får du upp dom igen även i viloläget?

Gjort mig av med Shield. Sony-TV med Android har inte längre tillgång Internet och det är TV:n jag baserade det hela på eftersom det kom först där och dök upp både från kallstart och viloläge. Så tänkte inte vänta.

Så jag vet inte om jag sluppit efter varje viloläge.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

@anon298854: inte för att vara sån, men hur ska man se hur den blir? Det enda som finns är ett namn och sedan någon som gissar vad den kan innehålla

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av issue:

@Ister: inte för att vara sån, men hur ska man se hur den blir? Det enda som finns är ett namn och sedan någon som gissar vad den kan innehålla

@issue

Du missuppfattade nog mig.

Det jag menade är att man får se hur nya shielden blir när den släpps om den nu släpps 😂👍.

0ch behöver inte ursäkta dig 😉

Permalänk
Medlem

Fick precis ny 8.0 uppdatering till min Shield TV.

https://forums.geforce.com/default/topic/1158216/shield-tv/sh...

Permalänk
Medlem

@LeVvE: Och äntligen ska man kunna sätta systemet att stänga av strömmen till usb-disken när konsolen går i viloläge! Slipper den vara på 24/7. Får se vad mer som är nytt och om man blir glad över något.

spelling
Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Match content color space verkar de inte fått till än i alla fall..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Undrar om det är värt att vänta på den... Tänkte köpa en i veckan annars. Hmm.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Match content color space verkar de inte fått till än i alla fall..

Funka inge bra för mig heller men min TV klarar av själv att visa 709.

Slår jag på den inställningen så blir allt väldigt rött.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skaffade en idag, riktigt nöjd hittills.

Inget som inte funkat som det skall ännu. Xbox-kontrollen och mitt Logitech K400+ gick igång direkt, Emby har funkat bra etc. Grymt.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Hallå där kära Shieldare!

Först och främst, trevligt initiativ med en Nvidia shield tråd.
Det tackar jag för.

Jag är mycket nöjd med min Shield i det stora hela, allt verkar fungera som det ska. Dock så har jag några funderingar som ni kanske kan hjälpa mig med?

Hur fungerar Viaplay för er? För mig är appen otroligt laggig och seg, men bara i menyerna. Uppspelning av video är superbra.

Sedan undrar jag om ni vet av någon app liknande playpilot, som funkar till Nvidia shield? Har provat att installera playpilot med yalp store men får då bara en vit skärm vid start av playpilot.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av uno_m:

Hallå där kära Shieldare!

Först och främst, trevligt initiativ med en Nvidia shield tråd.
Det tackar jag för.

Jag är mycket nöjd med min Shield i det stora hela, allt verkar fungera som det ska. Dock så har jag några funderingar som ni kanske kan hjälpa mig med?

Hur fungerar Viaplay för er? För mig är appen otroligt laggig och seg, men bara i menyerna. Uppspelning av video är superbra.

Sedan undrar jag om ni vet av någon app liknande playpilot, som funkar till Nvidia shield? Har provat att installera playpilot med yalp store men får då bara en vit skärm vid start av playpilot.

Skickades från m.sweclockers.com

Viaplay appen har varit, ursäkta språket men sämst, verkligen sämst under flera års tid så det har inte med shielden att göra

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem
Skrivet av molliz:

Viaplay appen har varit, ursäkta språket men sämst, verkligen sämst under flera års tid så det har inte med shielden att göra

Aah okej, nu när jag tänker efter så var den också riktigt buggig på min Samsung tab... Så himla tråkigt då dom har riktigt bra serier där -_-

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det någon som sitter på en .apk för Telia Play som funkar på skölden?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av molliz:
Skrivet av uno_m:

Viaplay -appen har så tröga menyer. Uppenbarligen ineffektivt byggd i menyerna. Men funktionen innuti spelaren är mycket rapp och fin. Älskar appens sätt att spola framåt och bakåt genom att hålla in knappen! De har precis fått 4K nu också. Jag såg en Formel 1 sändning i 4K över Viaplay på min Sköld. Det var en trevlig upplevelse för att vara direktsänt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Är det någon som sitter på en .apk för Telia Play som funkar på skölden?

Jag använder de här och det funkar fint på Android TV /Fire tv. Borde funka på shield med.
https://swedroid.se/forum/threads/loest-problem-med-telia-pla...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Tur att jag inte uppgraderade. Listan med "Known Issues after release" är ju längre än den med fixade issues. Känns som man kommer vänta in en hotfix eller två.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aknur:

Har lite funderingar kring att skaffa shielden. Hur är den egentligen att gejma på ni som har prövat? Tänkte att man kör med en ps4kontroll till. Det som känns mest oklart är väl input lag o så.

Jag har haft v.2 nu i snart 2 år. Generellt sätt är jag jättenöjd med den. Har egentligen inget att klaga på i mitt användingsområde(film och stream).
Jag testade för ungefär 1 år sen att spela rocket league med ps4 dosa. Där var dock input lagen uppskattningsvis minst 0.4-0.5sek i deley. Testade att stoppa strömkabel men det gav ingen skillnad. Jag testade att använda spelkontrollern som följer med både med och utan strömkabel men var inte bättre där. Bra grafik för att strömma spelet. Så min bedömning där med spel som kräver snabb respons input så är det inget att ha.

Kan vara så att saker har förändrats, men det vet dom som spelar aktivt med nvidia shield bättre. Men då har du fått min recension kring det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan man koppla samman Shield med datorn för delning av material över ethernet portarna? Behöver man göra nå speciellt på båda enheterna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Kan man koppla samman Shield med datorn för delning av material över ethernet portarna? Behöver man göra nå speciellt på båda enheterna?

Det går utmärkt att göra åt båda hållen, men din frågeställning är såpass svepande att ett fullständigt svar skulle bli skitlångt, och det är väl fortfarande lite oklart vilka SMB-versioner som stöds i den senaste systemversionen.

Rekommenderar att du googlar "nvidia shield tv smb sharing" eller nåt liknande.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Det går utmärkt att göra åt båda hållen, men din frågeställning är såpass svepande att ett fullständigt svar skulle bli skitlångt, och det är väl fortfarande lite oklart vilka SMB-versioner som stöds i den senaste systemversionen.

Rekommenderar att du googlar "nvidia shield tv smb sharing" eller nåt liknande.

Jag tänkte att man installerar Plex Media Server på datorn och med ethernet kabel kopplar man båda ihop så man kan streama med Plex klienten på Shield. Går detta? Vad behöver man göra då?