Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Ok men borde inte ni se den också? Oavsett om det är stress test klienten?

Alla blev inte inbjudna till stress testet. Kan hända att du blev inbjuden men inte spelade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaibuf:

Alla blev inte inbjudna till stress testet. Kan hända att du blev inbjuden men inte spelade det.

Står fortfarande att för att få invite till beta / stress test så ska man ha sub. Vilket jag inte har. Aja hur som helst spelar det väl ingen roll. Det är bara vänta till release i alla fall :>

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Jag har en aktiv sub sedan länge, men jag har inte heller valet att ladda ned classic. Kommer nog dyka upp snart hoppas jag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Ska bli så sjukt kul med classic! Hoppas nostalgin sitter kvar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@immutable: Du har väl optat in också?`

Permalänk
Medlem

@Harddrive: Jag anmälde mig till betan från första dagen det var möjligt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Inaktiv

Jag känner jag måste fråga en sak här.

När man ska sälja något på AH så kan man ju välja vilket pris man vill lägga ut sina saker för. Hur vet man vad som är ett rimligt pris på de föremål man lägger upp? (Både när det finns samma saker uppe, Hur man vet att de har ett bra pris och när det inte finns ett enda föremål av det föremål du ska lägga upp...)

Självklart kan man amvända addons så som auctioneer eller liknande. Men jag vill bli själv bättre på det nämligen. Ge mig tips eller förslag på hemsidor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Jag känner jag måste fråga en sak här.

När man ska sälja något på AH så kan man ju välja vilket pris man vill lägga ut sina saker för. Hur vet man vad som är ett rimligt pris på de föremål man lägger upp? (Både när det finns samma saker uppe, Hur man vet att de har ett bra pris och när det inte finns ett enda föremål av det föremål du ska lägga upp...)

Självklart kan man amvända addons så som auctioneer eller liknande. Men jag vill bli själv bättre på det nämligen. Ge mig tips eller förslag på hemsidor!

Innan en ordentlig marknad med tillgång och efterfrågan upprättats så är det som sagt knepigt. Men här finns annars en databas från privatservrar med värdet på i princip allt. Sedan beror det så klart på pop och var servern är kronologiskt men den databasen bör räcka. Lights Hope är en vanilla-server.

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av simon15:

Innan en ordentlig marknad med tillgång och efterfrågan upprättats så är det som sagt knepigt. Men här finns annars en databas från privatservrar med värdet på i princip allt. Sedan beror det så klart på pop och var servern är kronologiskt men den databasen bör räcka. Lights Hope är en vanilla-server.

Se där ja! Tack så mycket måste förbereda mig inför släppet vet du!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Jag känner jag måste fråga en sak här.

När man ska sälja något på AH så kan man ju välja vilket pris man vill lägga ut sina saker för. Hur vet man vad som är ett rimligt pris på de föremål man lägger upp? (Både när det finns samma saker uppe, Hur man vet att de har ett bra pris och när det inte finns ett enda föremål av det föremål du ska lägga upp...)

Självklart kan man amvända addons så som auctioneer eller liknande. Men jag vill bli själv bättre på det nämligen. Ge mig tips eller förslag på hemsidor!

Auctioneer eller liknande är ju klart ett måste och detta är något alla har, men man måste lära sig använda det. Jag var i början när jag spela wow newb och farmade som en idiot för pengar till mounts, enchants & pots. Men i wotlk började jag fatta hur man tjänade pengar på ah och jag hade långt mer pengar än jag behövde, klart fanns det rikare personer men jag la inte ens ner mycket tid på det hela utan jag la min tid på att pvpa & raida.

Det absolut viktigaste första steget är att du måste scanna 2 gånger dagligen (här är ditt scenario där du vill veta vad items som inte finns uppe kostar, och i dessa fall är det smart att börja med några få items lite för högt för att se om det går eller inte), annars kommer dina värden vara fuckade (om du vill förlita dig på snabba posts av många items). Det gäller att hitta vad som är in demand, samt förutspå vad som kommer in demand om kanske en två månader (vad händer i nästa patch likssom, 95% kollar inte det ur ett grundläggande ekonomiskt perspektiv). Din auctioneer kommer för det mesta bara kolla på disenchant värdet och inte fatta att ett item med massa shadow spell dmg är väldigt värdefullt. Det gäller även att fatta när någon "gamblat" ah och köpt upp allt sen postat dyrare, detta är varför det är viktigt med att skanna ofta, annars kanske du råkar posta något långt under värdet för du har gammal data, eller så postar du 100 grejer på för dyrt pris som ingen köper för du just scannade på högt.

Bids kan man såklart tjäna på, men du kommer antagligen inte kunna konkurrera med kinesbottarna så fokusera inte på det även om folk gärna tipsar om hur bra det e.

Sen gäller det för att tjäna pengar att hitta en nisch så du kan marknaden, ingen har tid att fokusera på varenda profession. Och du tjänar ofta inte pengar på stora "haff" utan du tjänar pengar på många auktioner. Det är även bra att kombinera detta med att lägga ditt fokusområde på det området där du faktist farmar så du får mer ut av toppar och dalar i ekonomin där du har koll. Även viktigt med tålamod i detta fall, helt plötsligt bestämmer sig någon för att crafta 260 pots åt sin guild och köper allt som finns

Sen en till väldigt viktig grej, börja inte gambla på ah innan du har pengar. Som man säger, det krävs pengar för att tjäna pengar, och det är mer värt tiden att farma än att smågambla på ah.

Det jag personligen (antagligen) kommer fokusera mycket på att tjäna pengar på är leveling gear, just pga att det är en svår region för kinesbottarna att fatta vilka items som är värdefulla (förutom bis -9 lvl twink items). Så fort folk börjat ta 60 kommer folk börja gimpa sina alts med items.

Ett annat kanske inte helt nödvändigt tips, men ändå bra är att använda bank alt. Det finns idioter som tar det väldigt personligt när du börjar kriga med deras posts (speciellt om du postar mycket). Nån gång kommer denna snubbe råka vara din guildleader eller en snubbe som driver en bra puggrupp och helt enkelt plocka bort dig. Har man jobb och känner att månadskostnaden är "meh" så ha ett till konto parkerat vid ah så kan du fippla där medans du flyger

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaibuf:

Alla blev inte inbjudna till stress testet. Kan hända att du blev inbjuden men inte spelade det.

Så länge du har en aktiv sub så kommer du kunna delta nu i det sista testet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Verkar ha släppt classic clienten för alla nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaibuf:

Verkar ha släppt classic clienten för alla nu.

Yep, har ej aktiv sub, har classic i drop-down listan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaibuf:

Verkar ha släppt classic clienten för alla nu.

Inte bara stress test klienten då...?

Med tanke på det du skrev tidigare från GM.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunatech:

Tyvärr tror jag den datorn inte kommer vara så kul att spela Classic på. Min reservdator har en i7 920, 12 Gb och ett GTX770. Knappt att den klarar 45-50 fps när man kutar runt i BFA-zonerna. Har dock inte haft tillgång till Classic så jag kunnat testa, men grunden i den är ju BFA-klienten.
Spela kan du göra så länge du har en aktiv sub.

Inte kört med min i7 920 i WoW sen bfa kom men det flöt på helt ok då.Men jag blir sugen att kolla hur det funkar idag
En i min guild spelare fortfarande med min gamla fx 8350 och gtx 980 på ultra, frågar man om det laggar så får man höra att det flyter på riktigt bra xD

Edit: Sen kan man ju diskutera "flyta på bra" men hon använde en gammal athlon innan med ddr2 minnen och något gammal grafikkort på low samt att hon hade still bilder när hon tog en portal så jag antar att det flyter på bättre än det. Inte hört något klagande i alla fall angående lagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Inte kört med min i7 920 i WoW sen bfa kom men det flöt på helt ok då.Men jag blir sugen att kolla hur det funkar idag
En i min guild spelare fortfarande med min gamla fx 8350 och gtx 980 på ultra, frågar man om det laggar så får man höra att det flyter på riktigt bra xD

Edit: Sen kan man ju diskutera "flyta på bra" men hon använde en gammal athlon innan med ddr2 minnen och något gammal grafikkort på low samt att hon hade still bilder när hon tog en portal så jag antar att det flyter på bättre än det. Inte hört något klagande i alla fall angående lagg.

Släppte idag speccen för stresstest iaf.

PC MINIMUM REQUIREMENTS
OPERATING SYSTEM Windows® 7 64-bit (with latest Service Packs)
PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo E6600 or AMD Phenom™ X3 8750
VIDEO NVIDIA® GeForce® 8800 GT 512 MB or AMD Radeon™ HD 4850 512 MB or Intel® HD Graphics 4000
MEMORY 2 GB RAM (4 GB for integrated graphics such as Intel HD Graphics series)
STORAGE 5 GB available space
INTERNET Broadband internet connection
INPUT Keyboard and mouse required. Other input devices are not supported.
RESOLUTION 1024 x 768 minimum display resolution

Visa signatur

🖥Intel Core i5-8600k / Asus ROG Strix Geforce GTX 1080 8gb / Asus Prime Z370-A / 2x Corsair Vengeance LPX 16gb / Samsung 970 EVO 500gb / 1TB HDD / Seasonic Focus+ 750W / Noctua NH-U12S / Fractal Design C

🖥 Ryzen 5 3600 / RTX2060 / Asus ROG Strix B450-F / HyperX Fury rgb 6gb 3200MHz / Kingston A200 1tb / Coolmaster Hyper 212 Black Edition / Corsair TX550M 80+ gold / Phanteks Eclipse P400A

🖥 Razer Blade Base 15"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dotsson:

Släppte idag speccen för stresstest iaf.

PC MINIMUM REQUIREMENTS
OPERATING SYSTEM Windows® 7 64-bit (with latest Service Packs)
PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo E6600 or AMD Phenom™ X3 8750
VIDEO NVIDIA® GeForce® 8800 GT 512 MB or AMD Radeon™ HD 4850 512 MB or Intel® HD Graphics 4000
MEMORY 2 GB RAM (4 GB for integrated graphics such as Intel HD Graphics series)
STORAGE 5 GB available space
INTERNET Broadband internet connection
INPUT Keyboard and mouse required. Other input devices are not supported.
RESOLUTION 1024 x 768 minimum display resolution

Lägre än jag trodde då;)
Men jag får testa min gamla 920 igen med ett 1070, måste bara laga min vattenkylning som läcker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Intressant läsning! Har inte spelat några privat servrar, men spelade hela Vanilla back in the days, raidade upp till 4hm om jag inte minns fel.

Men då var det inte så stor skillnad på healers då, skönt det iaf! Kommer spela ally dock, som du säger är det ju mer eller mindre för blessings man tar med dom, hört att dom oftare spelar rets än holy numera på privatservrar dock.
Inga disc präster btw?

Är hunters så dåliga? Tänker på WF KT med Nihilium så har dom en i toppen, han kanske mest är där för traps iof, men han gör ju decent skada med. Tänker gissa att rogusen som är ovanför har TF båda två.
https://youtu.be/SeL4qYgiMNk?t=529

Där körde man ingen spriest heller, men vet att dom kan göra bra skada, se bara på Jansson från Memento Mori på Ragnaros. https://www.youtube.com/watch?v=FV6skpgZv9M&t=56s
400 ticks på Mind Flay, dock vill jag minnas att det där var rätt långt in i Vanilla, åtminstone efter BWL var rensat, kan dock minnas fel.

Man har lite o fundera på, men lutar nog mest åt Rogue eller Warlock för mig, ev Priest. Hunter vore kul imo, mest för att samla rare pets, haha!

Nej hunters var inte dåliga dps mässigt. Jag låg ofta top 3 i MC, onyxia och Bwl.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fey:

Okej, det var en blandad kompott.

Mycket härligt att slippa LFG system, tycker de förstörde väldigt mycket. Jag har endast glada minnen av att leta grupp i Orgrimmar (jag var tank, brorsan helare).
Det är lite oroande att träden går efter tbc. Som jag minns det så var balansen helt skit när de släppte patchen precis innan tbc.
Jag hade dessutom hoppats att det skulle vara bättre balans. I pvp så var fördelen helt tokig för framförallt warriors som skalade nåt så in i helvete med vapnen, och en Dark Edge of Insanity mosade en tank på under fem sekunder och allting annat på 2. Hade hoppats att den delen skulle korrigerats. Samma sak med druider fast i andra riktningen; feral var aldrig konkurrenskraftig i varken pvp eller dps. Det skulle vara roligt om de fick sig en liten buff, till och med något så simpelt som +X% ökad skada/skalning med AP på alla attacker. Bara att ligga inom 15% av skadan som mage/rogge kunde trycka ut skulle räcka.

Annars har jag höga förhoppningar. Tycker classic var den bästa versionen av spelet.

Håller med om att vissa korrigeringar vore nice för att göra vissa specs liiite mer användbara men det hade blivit en jävla skitstorm om de gör minsta ändringar i receptet. Tyvärr gör det i mina ögon Classic klart mer ointressant men tvärtom mer intressant i andras så det jämnar ju ut sig

Träden går inte efter TBC förövrigt. Dvs INTE TBC - prepatch som du verkar vara inne på. Träden går efter 1.12 dvs sista patchen innan 2.XY (TBC prepatch) kom och förde med sig TBC talents och ändringar. Som det ofta är så kommer ju patchen med expansionen innan expansionen är tillgänglig. Dvs man kunde ju lira Vanilla med TBC talents några månader eller veckor innan TBC faktiskt släpptes. Detta sabbade balansen duktigt, ja. Men nu är det ju som sagt 1.12 Classic baseras på så ska vara ett icke-problem.

De hade säkert kunnat balansera lite men många tycker minsta ändring av Vanilla är helt oacceptabelt, något Blizzard fattar också, så de rör absolut inget alls så gott de bara kan. Tvärt om patchar de t.o.m in kända buggar och andra begränsningar från Vanilla som inte längre existerar i WoW för att det ska bli så likt som möjligt.

Detta gäller ju även saker som att två warriors kan använda charge på varandra och enbart byta plats och båda få en stun. Detta är inget som förekommer längre men var vanligt under vanilla. Även saker som att man kickar en spell som rogue, magen (tex) blir silenced men hans spell går igenom och träffar dig ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Ahoy,

Finns det någon svensk discord dedikerad för classic? Tänkte om det fanns några diskussioner igång om server val osv. Är medveten om att inga namn har släppts än. Har spelat mycket på shattered hand och outland där det varit mycket svenskar, tror det skulle vara kul med något liknande i classic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Nej hunters var inte dåliga dps mässigt. Jag låg ofta top 3 i MC, onyxia och Bwl.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är så sjukt mycket private server bulls*t som flyter runt.
Där alla kör med BiS Naxx gear och alla worldbuffs.
Då kanske hunters halkar efter.
Men för alla andra som inte kommer att får BiS och nöjer sig med flaska och kanske en pot så hänger ju hunter med utan problem.

Vi får se hur rogues och warrs klarar sig på bossar som har en massa armor kvar trots alla debuffs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dotsson:

Släppte idag speccen för stresstest iaf.

PC MINIMUM REQUIREMENTS
OPERATING SYSTEM Windows® 7 64-bit (with latest Service Packs)
PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo E6600 or AMD Phenom™ X3 8750
VIDEO NVIDIA® GeForce® 8800 GT 512 MB or AMD Radeon™ HD 4850 512 MB or Intel® HD Graphics 4000
MEMORY 2 GB RAM (4 GB for integrated graphics such as Intel HD Graphics series)
STORAGE 5 GB available space
INTERNET Broadband internet connection
INPUT Keyboard and mouse required. Other input devices are not supported.
RESOLUTION 1024 x 768 minimum display resolution

Har nog det mesta på listan liggande!
Kanske får knåpa ihop en min-spec maskin och förpesta alla raids med ^^

Permalänk
Medlem

Första gången på ... 6 år som jag är peppad på WoW igen, ska testa en månad iallafall.

Spelade Rouge i början av Vanilla, sen BC blev det shaman, sen var det dps warrior för hela slanten.

Har mest erfarenhet av DPS warrior, men tror det är drygt svårt att levla med i Classic. Ens att få dungeons som en. Visst man får lätt om man tankar lite men annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Har nog det mesta på listan liggande!
Kanske får knåpa ihop en min-spec maskin och förpesta alla raids med ^^

Har en gammal E6600 men moderkortet är dött så jag ska slänga ihop min i7 920/975 Extreme och ett GTX 9800+ eller något nyare som GTX 470 eller motsvarande AMD då, då mitt GTX 260 har fått artifakter.

Men kommer inte använda min main burk till Classic, det går inte

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wastaah:

Auctioneer

WoW! Tack för svar! Uppskattas och har bestämt mig för att köra Alch och herb då jag ska köra Tauren, druid och healer vid lvl 60 (Fick det tipset av min gamla guild nu)

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Bra initiativ!
Detta kommer helt klart avgöra mitt serverval.

Permalänk
Medlem

Intressant.
Men vad är en "streamer server"?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Varför skulle man vilja spela med svenskar ?
Jag menar språket blir ju engelska ändå.
Och finns det ens europeiska streamers som har tillräckligt med anhängare för att det skall spela någon roll?