Bilder på ditt senaste inköp (2019) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Det är rätt bra att kunna elda när man har möjligheten. Bra att ni tänker på säkerheten. Sett så många på tak som inte har sele. En granne förut där vi bodde stod på sin enplansvilla och körde fullt ös med högtrycksspruta, utan sele. Såg han flera gånger på bara några år stå där uppe.
För att få riktigt fint tak finns det firmor som rengör och målar dom, många här i staden har gjort så och resultatet blir riktigt fint.

En släkting gjorde så men ska testa att skrubba lite själv och hälla på lite grönfri och se om det fungerar annars blir det nog firma nästa gång.
Ja folk är snåla med säkerheten, har man otur faller man bara en gång.
Finns en granne här som också kör högtryck utan någon säkerhets anordning. Blött tak känns halt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

En släkting gjorde så men ska testa att skrubba lite själv och hälla på lite grönfri och se om det fungerar annars blir det nog firma nästa gång.
Ja folk är snåla med säkerheten, har man otur faller man bara en gång.
Finns en granne här som också kör högtryck utan någon säkerhets anordning. Blött tak känns halt.

När jag skulle kommentera dig sökte jag lite på nätet innan. Hade för mig att högtryck kan ta bort flisor och göra att det spricker lättare av frost, men verkar inte vara ett stort problem när jag sökte. Men jag läste om en som bara hade kört grönfri utan att skrubba med bra resultat också. Har aldrig använd grönfri men de flesta verkar använda det med bra resultat.
Ska ju bli kallt nu på tisdag och framåt, lycka till!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Hittills har jag inte hittat nått som gör mer skada än nytta med det, det är ju avtagbart ...
Det finns väl för och nackdelar som med allt annat men fördelen är ju bättre sikt när man slipper glasögonbågen som ofta skymmer lite om man inte har huvudet bakåtböjt utan tittar ner som man ofta gör när man cyklar. Det verkar också ge lite mindre svett i ögonen jämfört med glasögon för det ventilerar ju lite mer bakom visiret än bakom glasögon.

Det är magnetfäste så man kan vända på det och ha det uppåt om man inte behöver det framför ögonen, jag har inte provat det i regn men det kan kanske vara ett sånt tillfälle då det är bättre att inte ha det neråt.
Det som kan vara en liten nackdel är att det är tonat och jag brukar köra med klara glasögon när det är mörkt men alla cyklar ju inte i mörker men man kanske behöver vrida upp det och ha ett par klara glasögon med sig om man vet att man ska köra i mörker men det går ju som sagt att plocka av helt också och lämna hemma så det finns väl egentligen inget som blir sämre med hjälmen som helhet av visiret och är det ljust ute så känns det som en fördel jämfört med glasögon.

Verkar skydda mot både sol och insekter, ger mindre svett i ögonen och lite bättre sik än med glasögon med båge i överkant, även glasögon utan båge brukar ju ge lite "konstigheter/brytningsfel" i kanterna men visiret flyter ju helt ihop med kanten på hjälmen så man upplever inte nått sånt och man tittar ju inte heller över visiret för hjälmen blockerar ju ljuset där. Jag är än så länge nöjd (men har bara haft hjälmen på huvudet i 6-7 mil ännu.)

Låter ju utmärkt! En bonus är ju att man får se ut lite som en x-wing pilot

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

När jag skulle kommentera dig sökte jag lite på nätet innan. Hade för mig att högtryck kan ta bort flisor och göra att det spricker lättare av frost, men verkar inte vara ett stort problem när jag sökte. Men jag läste om en som bara hade kört grönfri utan att skrubba med bra resultat också. Har aldrig använd grönfri men de flesta verkar använda det med bra resultat.
Ska ju bli kallt nu på tisdag och framåt, lycka till!

Har hyffsad påväxt och massor av "skräp" som träden ovanför inte riktigt ville ha kvar så jag har högar med löv, kvistar och annat som på nått sätt fastnat på taket. Har inte så brant tak så det är nog därför.
Kör nog bara en grov av borstning och sen spruta lite grönfri och hoppas på det bästa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Varit på NärCon i Linköping några dagar nu, och det har blivit lite inköp
Spel till Nintendo Switch!

Och något som jag letat sen den släpptes för lite mer än ett år sen, men missade att förbeställa.
Äntligen lyckades man hitta henne!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Köpte en takfläkt på Jula, kan vara det sämsta köpet ever! Den fläktar dåligt och motorn brummar extremt högt, den var även krånglig att montera och medföljande manual var kass.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Köpte en takfläkt på Jula, kan vara det sämsta köpet ever! Den fläktar dåligt och motorn brummar extremt högt, den var även krånglig att montera och medföljande manual var kass.
http:imgur.com/PRO0nE4.jpg

Lämna tillbaka den med att den var för högljud, i bästa fall pengarna tillbaka, i okej fall, tillgodokort och sämsta fall sätta upp den igen hemma.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Lämna tillbaka den med att den var för högljud, i bästa fall pengarna tillbaka, i okej fall, tillgodokort och sämsta fall sätta upp den igen hemma.

Den får sitta den den sitter nu 😛 Orkar inte ta ner den, skruva isär och packa ner i lådan igen...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

En 27" 75Hz Freesync-monitor till dottern, och en till SSD.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Tyckte det var dags för en uppgradering från min gamla i7-3770K. Ska bli riktigt kul att bygga ihop!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xougar:

http://i65.tinypic.com/wco30j.jpg
Tyckte det var dags för en uppgradering från min gamla i7-3770K. Ska bli riktigt kul att bygga ihop!

Skickades från m.sweclockers.com

Nice och på tiden med!
3700X eller 3800X?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nice och på tiden med!
3700X eller 3800X?

En 3700X, kändes som mest processor för pengarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xougar:

En 3700X, kändes som mest processor för pengarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Definitivt! 3800X är svårmotiverad utifrån de tester jag sett, även om det är den vassaste CPUn med en CCX. 3900X är ett rejält hopp i pris men 3600X och framförallt åttakärniga 3700X känns som en sweetspot.

Hoppas du får kul med både byggandet och själva systemet med!

Permalänk
Skrivet av Xougar:

http://i65.tinypic.com/wco30j.jpg
Tyckte det var dags för en uppgradering från min gamla i7-3770K. Ska bli riktigt kul att bygga ihop!

Skickades från m.sweclockers.com

Hade du tänkt göra någon visning av prestanda skillnad? Har ett liknande av ditt gamla system
Och är sugen på nya ryzen.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Hade du tänkt göra någon visning av prestanda skillnad? Har ett liknande av ditt gamla system
Och är sugen på nya ryzen.

Hade inte tänkt göra det. Men kan köra några benchmarks före och efter. Den gamla datorn är ändå kvar så ska inte vara några problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lite nya jag köpt med större bitar, börjar se dåligt på äldre dar ;).

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

MP600 1TB SSD + 2x ML120 Pro Triple Kit (3 Fläktar varje paket)

Permalänk
Medlem

Ny wifi modul med stöd för wifi6 samt bluetooth 5.0 till min gamla dator

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

9900 KF

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Avstängd

Glömde ju lägga upp detta. Nya modermodemet och komihågpinnarna
Ni får finna er i att bilden är lite grumliga då ljuset gjorde så att mobilen vägrade bättre fokus.

Rättstavning
Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

Min gamla Deltaco-mic dog efter förvånansvärt många år, så det fick bli en ny (Svive Hydra Pro). Komplett hade ju ruggigt bra rabatt så slog till på en arm också

Än så länge nöjd med båda två efter nån timme i Discord, men status-lampan kanske man skulle behöva modda för att dämpa lite

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Alltid kul med nya delar att skruva ihop 😊 Nu är det bara ett nytt grafikkort som ska inhandlas sen är jag nöjd... ett tag iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dagens inköp

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Blev lite mer lampor. Hade blixljus liggandes som jag köpte från aliexpress för några år sedan. Men de brann när jag provkörde dem så blev att beställa nya från svensk åf. Dessa väger minst det dubbla så kylning lär inte vara något problem.

Kommer lägga upp en video när jag monterat dem HÄR.

Blev även ny arbetsbelysing då de nuvarande börjar sjunga på sista versen (extraknäcker bla som akvarium). Ska spreja dessa vita så de matchar bilen och takbågen bättre

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpte lite nya fläktar för ett par veckor sen. Corsairs ML120 Pro till CPU-kylaren. Ersatte några gamla andra Corsair-fläktar som jag glömt modell på. Blev även en Noctua NF-P14s 140mm till utblåset baktill då den gamla NF-A14 FLX 140mm kändes som den behövde bytas ut. Var lite väl dammig...

ML120 Pro-fläktarna låter en del när de varvar upp, men annars är de rätt tysta under 1500 rpm vill jag säga. Låter datorn reglera dem automagiskt, verkar funka bra.

Blev även ny kylpasta, Thermal Grizzly Kryonaut... Köpte 1 gram, verkar som allt gick åt till en montering, heh.

Glömde nämna kylpastan också!
Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk

En Creality CR-10s Perfekt nu när depressionen börjar släppa. Den står tillfälligt på kabinetten den ska in i, väntar på en massa delar till skrivaren som jag ska byta ut och har ännu inte fått benen till bordet den ska stå på.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Amd 3900X
Crosshair Formula XIII
Next Vision Vattenblock
970 Evo
GALAX HOF Extreme OC Lab Edition DDR4-4600MHz
En Flock ML120 och ML140 fläktar

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att prova den här produkten 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

väl använda saker, bara ca 25% av taket kvar, men det tar vi imorgon, sen ska det behandlas också.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.